Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:02

@Pas de deux, dat was ook mijn gedachtengang Uvex zelf aanschrijven :)* Ik heb zelf in mijn beste Duits een mail verstuurd naar Uvex Duitsland daar ik mijn cap afgelopen jaar op Equitana heb gekocht en alleen nog een pinbon heb van een (Zweedse standhouder) met de vraag waar ik mijn cap nu in moet leveren daar deze niet bij een Nederlandse winkelier is gekocht. Helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog geen antwoord mogen ontvangen van Uvex -:(- . Dus hun service op dat front is ook al niet te best... wat voor mij betekend dat ik mijn cap maar moet houden daar ik hem nergens aan kan bieden....

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:16

Dreamable schreef:
Frustrerend is dat he, als ze er geen boodschap aan hebben ondanks dat jij argumenten hebt die wel degelijk kloppen! Ook al ben jij aan het lijntje gehouden, als ze medewerking weigeren heb je geen poot om op te staan, je begint er niks tegen en dát is oneerlijk.

De fout ligt in ons geval bij de ruitershop, niet bij Uvex, dus ik betwijfel of zij hier iets mee kunnen. Aangezien er nu geen vervangende caps meer gegeven worden, denk ik dat zij zullen zeggen dat je hem mag opsturen voor herstel. De ruitershop heeft dit verkeerd afgehandeld en zou het dus moeten oplossen, Uvex kan niet verantwoordelijk gehouden voor wanprestaties van een winkel vrees ik. Maar misschien heb je geluk en zijn ze coulant. Niet geschoten is altijd mis ;) Laat je weten wat de reactie van Uvex is?

Ik ben wel benieuwd bij welke lokale ruitershop jij dit aan de hand had, of het dezelfde was. Kom jij toevallig ook uit Brabant?

Daarom, ik ga gewoon een poging wagen! Uiteraard laat ik hier het antwoord even horen :j
Ruitershop was niet in Brabant, maar wil liever niet de naam noemen hier. Ik vind het moeilijk te beoordelen of de 'schuld' bij de ruitershop ligt of bij Uvex, aangezien Pas_de_deux ook al aangeeft dat het voor winkels net zo lastig is.

norton84

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:53

nu ik werd gebeld door de hypo
mijn naam staat niet op de lijst terwijl ik dit dus wel door gegeven heb. mijn type cap komt nu alleen nog in aanmerking voor reparatie. had ik nu de fluwelen variant gehad had ik wel nieuwe gehad. ze zou me het nummer van uvex mailen zodat ik kon bellen. gr grgrgr ik heb verd. elke maand gebeld en dan nu dit. de cap is van afgelopen tenten kamp heb daarvoor ongeluk gehad dus de cap is 10 keer gebruikt of zo.
wat een geklooi.
het zou volgens hypo in de krant hebben gestaan dat er vanaf bepaalde periode alleen nog gerepareerd word. net of iedereen krant heeft of het net super goed bij houd.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:26

Ollie1 schreef:
@Pas de deux, dat was ook mijn gedachtengang Uvex zelf aanschrijven :)* Ik heb zelf in mijn beste Duits een mail verstuurd naar Uvex Duitsland daar ik mijn cap afgelopen jaar op Equitana heb gekocht en alleen nog een pinbon heb van een (Zweedse standhouder) met de vraag waar ik mijn cap nu in moet leveren daar deze niet bij een Nederlandse winkelier is gekocht. Helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog geen antwoord mogen ontvangen van Uvex -:(- . Dus hun service op dat front is ook al niet te best... wat voor mij betekend dat ik mijn cap maar moet houden daar ik hem nergens aan kan bieden....

Beste is om eventjes te bellen, Daar kreeg ik meteen binnen 5 minuten een oplossing

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:12

@ Pas de deux; bedankt voor je uitleg. Als de ruitershop het zo had uitgelegd had ik er ook veel meer begrip voor gehad. Nu was het de manier waarop wat me zo gefrustreerd maakte; doen alsof ik lieg, ontkennen dat ze dingen gezegd hebben en mij als profiteur neerzetten. Als ze gewoon gezegd hadden; "het spijt me, dat hebben we inderdaad tegen je gezegd maar we waren zelf verkeerd geïnformeerd" oid dan klinkt dat al heel anders dan "wat jij zegt klopt niet en je loopt dingen te verdraaien".

Ik ben benieuwd hoe het de mensen vergaat die nog contact gaan opnemen met Uvex. Ikzelf laat het hierbij zitten, heb de verdere moeite er niet voor over. Iedereen veel succes gewenst en ik hoop voor jullie dat ze jullie tegemoet komen! +:)+

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:13

Mijn mail is verstuurd :).
Ik heb de mail naar het Nederlandse distributie adres gestuurd, maar mocht dat niets opleveren probeer ik gewoon alle adressen die ik kan vinden :D. Nu ik erover nadenk ben ik eigenlijk best wel een beetje boos.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:40

mag ik even weten wat voor oplossng crazy-boom. wij zaten te rekenen heb mijn cap voor verjaardag gehad dat was mei. ga maandag eens bellen ben benieuwd

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:43

Ik kreeg een nieuw cap, mijn werd gratis opgehaald en de nieuwe gratis gestuurd. Ze waren in ieder geval erg begripvol.

Ik vind het spijtig dat het zo moeizaam gelopen is voor iedereen, dit is echt niet fijn.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:24

Ik heb een mail van een week oud waarin staat dat ik mijn cap kan omruilen omdat die toezegging eerder is gedaan. Ik moet met de uitgeprinte mails naar de winkel. Ik mail de winkel van tevoren of de cap op voorraad is (moet er een uur voor in de auto) en zij zeggen dat omruilen niet meer kan..... Zucht.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:59

Mail gewoon laten zien, gaat het om de ej?

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:06

Ja. Alle mails keurig afgehandeld, en nu kan het ineens toch niet. Dat wordt nog wat heen en weer mailen. Ik ga er liever niet op goed geluk naartoe. Of zou dat beter zijn?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:40

Ik zou ook liever alles zwart op wit hebben, langsgaan (weet niet hoe ver het voor je is (lees net een uur rijden)) is altijd een risico (nouja, zul je net zien dat er iemand is die er niet over gaat, bedrijfsleider nodig etc.) En dan ben je toch weer tijd kwijt, benzine etc.

Plus als je helemaal daar naar toe bent gereden en ze zeggen toch nog "Nee", is het helemaal zuur...

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:29

Nou, ik heb bericht terug van Uvex Nederland. Het komt erop neer dat zij de schuld van de afhandeling leggen bij de ruitershops. Dat is dus heel fijn maar niet heus, want de ruitershops leggen de schuld bij Uvex (in mijn ogen terecht). Behoorlijk kinderachtig en onprofessioneel van Uvex.
Ik ga nog even een keer terug mailen en probeer ik ook gewoon het hoofdkantoor te bereiken. Wordt nu toch wel een beetje een principe kwestie dit, vooral omdat ik steeds meer berichten van mensen lees die hetzelfde probleem hebben als ik.
Ik wil de mail hier trouwens wel neerzetten, mochten er geinteresseerden zijn?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:28

ben wel benieuwd eigenlijk Saar88

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:37

Saar88 schreef:
Nou, ik heb bericht terug van Uvex Nederland. Het komt erop neer dat zij de schuld van de afhandeling leggen bij de ruitershops. Dat is dus heel fijn maar niet heus, want de ruitershops leggen de schuld bij Uvex (in mijn ogen terecht). Behoorlijk kinderachtig en onprofessioneel van Uvex.
Ik ga nog even een keer terug mailen en probeer ik ook gewoon het hoofdkantoor te bereiken. Wordt nu toch wel een beetje een principe kwestie dit, vooral omdat ik steeds meer berichten van mensen lees die hetzelfde probleem hebben als ik.
Ik wil de mail hier trouwens wel neerzetten, mochten er geinteresseerden zijn?

Ik kreeg dezelfde reactie van de Nederlandse importeur van Uvex. Ze wijzen inderdaad met de vinger naar de dealers. Die zouden een eigen interpretatie hebben gegeven aan de spelregels van Uvex.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:38

Aan de ene kant snap ik ook wel dat zij de schuld bij de ruiterzaak leggen... Want als die op tijd waren geweest met het doorgeven etc.....

Kan een dealer voor de gein een keer de informatie geven die Uvex heeft gegeven :') ben nu wel benieuwd :D

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:05

Alsnog keurig geregeld bij EJ. *\o/*

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:18

Ahhh toppie :)

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:02

Nou, bij mij dus niet... Divoza had mij (al heel snel na het nieuws)een nieuwe toegezegd... maar ik hoorde maar niets. Blijkt dat Uvex geen nieuwe wil leveren, wél repareren. Dat gaat wel ten koste van de ventilatie, werd mij door de meneer van Uvex gemaild.

Afijn, klant is de dupe.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:13

hier helaas ook nog geen oplossing uvex al meerdere keren gebeld maar krijg steeds antwoord aparaat.
heeft iemand misschien voor mij het mail adres zodat ik ze eens kan mailen??

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:22

Ik heb gemaild via de contact-knop op de uvex-site. Kreeg snel antwoord, maar ben niet blij.

En , over dat 'misverstand' van de leveranciers... wel apart dat ál die winkels eerst zeiden dat je een nieuwe cap kreeg...
Ik begreep eerder dat dat eerder door vertegenwoordiger van Uvex zelf was toegezegd, maar later herroepen, blijkbaar...

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:35

Hier wel een tevreden klant!
Ik had een hele tijd terug al een mailtje gestuurd naar de hypo hierover, maar blijkbaar is dat mailtje in de spamfilter ofzo terechtgekomen. Ik ben zelf even naar de winkel gegaan, en daar zouden ze het voor me nakijken. Ik heb namelijk de uvision elegance en ze wisten niet precies wat ze daarmee moesten doen. Een paar dagen later was ik toevallig weer in de winkel om een halster om te ruilen wat ik te klein had gekocht, en toen bleek dat ze op het punt stonden om me te bellen over mijn cap. Ik kon een nieuwe cap uitzoeken! Ik kon kiezen uit de uvex perfexxion active, perfexxion active CC en de perfexxion elegance CC. Heb uiteindelijk de active CC gekozen, en hoop nu dat ie snel binnen is!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:44

nu ik had ingesproken en ben netjes terug gebeld
volgens deze meneer was het anders als hypo het verteld. hypo overdreef een beetje.
de cap is veilig maar kan nog veiliger echter dit veiliger gaat ten koste van de ventilatie. dus wat ik belangrijker vond.
ik mag de cap naar hypo brengen en dan ben ik hem 2 weken ongeveer kwijt wordt hij aangepast.
heb ik echter de variant met een fluwelen randje merk weet ik even niet meer. dan krijg je wel een nieuwe want hier was iets mee met de lijm. bij alle andere caps was het nooit de bedoeling dat deze omgeruild zouden worden. jaja wat wie moet je nu nog geloven omdat hypo mn gegevens kwijt ben en ik volgen suvex geen recht heb op een nieuwe kan ik hem alleen laten aanpassen. nu ik rijd er wel zo mee heb ik besloten dan maar het risico nemen dat er iets naar binnen kan

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:15

Ik kreeg gisteren telefoontje dat mijn nieuwe helm binnen is.
Ben zelf op vakantie dus kennis heeft het voor me omgeruild, heb nu een hele luxe blijkbaar
Eentje waar je zelf de luchtgaten van kunt regelen, ben benieuwd.

Voor mij is het dus netjes geregeld.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:41

Ja, de gewone Uvision willen ze aanpassen, de andere twee modellen worden omgeruild, omdat daar ook iets anders aan mankeerde.