paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:00

Ik sport verder ook niet, sport al genoeg in het huishouden en het werk hier op de boerderij.. Geen puf om daarnaast nog een sportschool op te zoeken, al zou ik graag iets van Zumba willen doen.. Heb wel een tijd baantjes getrokken in een zwembad met een vriendin, maar toen ik verhuisde ging dat niet meer..

Neroo

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:09

Ben wel weer wat aangekomen helaas, op vakantie was geen stukje fruit te ontdekken en alles was vet enzo :(, maar we gaan er gewoon weer voor :)! Goede moed houden! Nero vermaakt zich ook wel met andere dingen, rijden is niet perse een must ofzo!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:13

Ja, leuk een HK-topic :j Gezellig kletsen :D

Ik sport naast het paardrijden ook niet (meer). Red het eigenlijk gewoon niet om er echt nog iets naast te doen. Ik squash wel graag, dit doe ik dan ook wel met samen met mijn vriend. Maar niet volgens een vast schema, meer gewoon wanneer we zin hebben :D

@Sita_: Zwemmen heb ik ook een tijdje met een vriendin gedaan, maar dat werd al snel meer een wekelijks kletsuurtje in het bubbelbad ipv echt baantjes trekken :')

@Neroo: Vakanties kunnen inderdaad wel zorgen voor wat extra kilootjes. Moet zeggen dat ik het niet eens gechecked heb, dus heb eigenlijk geen idee. Heb mezelf wel voorgenomen om nu wat meer op mijn eten te gaan letten. Ik wil gewoon blijven eten wat ik nu eet, maar dan gewoon wat minder. Wij zijn met z'n 2en en veel dingen die je kookt zijn net teveel voor 2 personen, maar vaak weer te weinig om in te vriezen en er dan nog een keer samen van te eten.. Dus dan eten we het maar gewoon op... Nu kan mijn vriend dat goed hebben; die heeft juist weer het probleem dat ie niet aankomt (1.80m met 60kg), maar ik kom daar wel van bij. Dus dat mag wel wat minder :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:18

Zolang je je maar goed voelt over jezelf :D!

Mooi streven Vanckje!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:20

Ik heb tot een jaar terug actief gesoftbald naast de paarden. Al moet ik zeggen dat ik toen alleen mijn jaarling nog had. Dus dat was makkelijker.
Helaas kon het team niet blijven bestaan en ben ik daar nu mee gestopt. Maar merk wel dat ik blij ben zo met een 2e paard erbij.
Zou ook niet echt weten waar ik de tijd vandaan moet halen.
Ben wel op zoek naar een goede fiets om lekker fietsend naar stal/vriendinnen te gaan enz.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:39

Neroo schreef:
Ben wel weer wat aangekomen helaas, op vakantie was geen stukje fruit te ontdekken en alles was vet enzo :(, maar we gaan er gewoon weer voor :)! Goede moed houden! Nero vermaakt zich ook wel met andere dingen, rijden is niet perse een must ofzo!

Nee, rijden is absoluut geen must.. :n Er zouden meer mensen daar zo over moeten denken..

Vakanties zijn echt funest voor als je af wilt vallen, vorige week zijn wij ook een weekje weggeweest en je eet en drinkt dan toch anders.
Ik ben niet aangekomen, maar ben nu 2 dagen thuis en ben echt aan het opletten wat ik eet..

Wbt koken, mijn vriend is een grote eter.. Hij kan het ook hebben en ik eet maar een muizenhapje (altijd al gedaan met warm eten).
Als we iets over hebben dan gaat het bij ons naar de kippen, scheelt dat weer een blikje graan en komt het eten toch op.. :+

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:01

Ik sport ook niet naast paardrijden. Ik ben wel wat aangekomen na mijn auto ongeluk. Maar sinds ik weer mag rijden en fietsen is dat er gelukkig weer af. Met 2 extra kilo's :D (eraf) Ik zou ook best wat erbij willen doen maar met Ritz heb ik gewoon geen tijd over, of het zou in het weekend moeten en nu heb ik eigenlijk elk weekend wedstrijd. En ik zou ook echt niet weten wat. De sportschool heb ik ooit geprobeerd... das dus echt niets voor mij. Vroeger heb ik altijd gezwommen, dat zou ik wel weer willen doen....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:11

Momenteel doe ik 2x per weer fysio fitness, dat is meer noodzaak dan leuk maar zo ben ik toch gedwongen om nog wat te bewegen.

Paardrijden lukt nog niet, een half jaar geleden ben ik één keer zonder krukje opgestapt en heb daarbij mijn knie geblesseerd. Wat eerst een eenvoudige verdraaiing leek, bleek 5 weken geleden toch een meniscus letsel en een scheur in het kraak been. Wees gewaarschuwd, stap nooit op zonder krukje! Voor mij heeft dit grote gevolgen. Meniscus is geopereerd, maar kraakbeen groeit niet meer aan.
Fietsen kan ik nu weer op een elektrische fiets, lopen een klein stukje. Pijn is af en toe, heel heftig, zeker als ik veel gelopen heb. Shoppen, uitgaan etc. is een ramp.
Mijn dochter begeleiden met haar pony is lastig, gelukkig is ze ook blij met knuffelen en poetsen en hoeft ze niet zo vaak op buitenrit.

Het nadeel van minder bewegen is dat ik deze zomer toch een paar kilo ben aangekomen. |(

Dit weekend ben ik wel even de stad in geweest en heb 2 leuke tunieken gescored: één langere bij V&D mt 48, hun huismerk gaat nu 2 maten verder dan een paar jaar geleden, en een kortere bij Promiss, heeft een mooie collectie grote maten nette kleding.
Bij MS heb ik mijn twijfels over de kwaliteit, soms zit er wel wat leuks tussen.

Twee mooie BH's bij Ulla Popken kunnen krijgen, zonder beugels :D

Broeken blijft lastig, dikke buik en smalle heupen waardoor de meeste broeken als een zak aan mijn kont zitten. Als ik en broek heb die goed past dan draag ik hem helemaal op.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:14

Ik draag eigenlijk heel weinig broeken in mijn vrije tijd.
Komt ook doordat ik die meestal kapot schuur tussen mijn benen. Maar draag voornamelijk jurkjes/rokken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:19

Als ik rokjes draag schuur ik mijn benen kapot, dan toch liever een broek :D

Ik vind dat als je zwaarder bent je kleding zo wie zo meer te lijden heeft :n

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:21

heb je daar dan geen last van met jurken en rokjes ik trek dat juist niet aan omdat mn benen dan zo tegen elkaar schuren vreselijk doet nog zeer ook

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:24

Ja met legging bedoel ik dan!
En deze zomer was eigenlijk voor het eerst dat ik ook gewoon leggings aan had. En zo warm was dat dus niet eens.
Heb ze dan ook wel in veel kleuren, donkerblauw/zwart/wit/grijs enz. En dat ging eigenlijk prima.
In de winter gewoon een half laarsje eronder en in de zomer met een slipper/ballerina enz.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:26

oww nu snap ik t ja dat kan natuurlijk ook

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:26

Petratje72 schreef:
Leuk dit topic! Heb zelf maat(je) 48 en zou graag weer willen gaan rijden. Heb echter ruim 10 jaar niet gereden ;-)
Mijn maat is een van de redenen dat ik nog steeds de stap niet durf te nemen om te gaan rijden. Heb mezelf als doel gesteld dat ik eerst moet afvallen... Wellicht dat ik dankzij dit topic de moed vind om te gaan rijden...

Dat heb ik ook jaren gedacht, ben uiteindelijk nooit afgevallen, ondanks tig pogingen maar bij iemand terecht gekomen met Zeeuwse knollen, trekpaarden dus.
Hun konten waren echt wel groter dan de mijne :D
Na een tijdje ben ik op een draver van dezelfde eigenaren gaan rijden en toen bleek dat hij helemaal niet inzakte ofzoiets :)

Ga lekker weer rijden joh, kies een paard uit wat een beetje robuust is zodat het plaatje klopt :j
Ik vind het wel belangrijk dat kleding (en zadel!) goed bij de persoon passen, ik heb zelf maat 48/50 en droeg jodphurrijbroeken van HKM die zitten dus niet zo strak en daar voelde ik me prima in.

Allemaal veel plezier met de paarden!
Laatst bijgewerkt door desillies op 31-08-10 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:30

Lisetje schreef:
Ja met legging bedoel ik dan!
En deze zomer was eigenlijk voor het eerst dat ik ook gewoon leggings aan had. En zo warm was dat dus niet eens.
Heb ze dan ook wel in veel kleuren, donkerblauw/zwart/wit/grijs enz. En dat ging eigenlijk prima.
In de winter gewoon een half laarsje eronder en in de zomer met een slipper/ballerina enz.

Ik draag inderdaad ook altijd mijn rokjes met een legging tot net boven of net onder de knie. Bij het ene rokje komt het er onder uit en bij het andere rokje niet.. :j En in de winter kan er een maillot onder...
Had van de zomer bij Shoeby van die leggings gekocht, hardstikke hip!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:32

eigenlijk voel ik me te onzeker voor rokjes en jurkjes heb er dan ook maar 1 in de kast liggen met t kaartje er nog aan heb dan t idee dat mensen zeggen zo moet je dat zien lopen (wilde een foto van mezelf erbij zetten maar heb alleen hoofdfoto's haha)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:34

Ik draag ook nog maar sinds deze winter af en toe een rokje... Eerst gewoon thuis doen, en daarna ga je er vanzelf de straat mee op... :)
Misschien raar om te zeggen, maar ik ben vorig jaar verhuisd en niemand kent/kende me hier, dus ik ben helemaal opnieuw begonnen, de onzekere kant er uit gegooid en de zelfverzekerde/spontane kant van mezelf binnengelaten, en ga me niet meer aan anderen spiegelen. Ze kijken de andere kant maar op.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:36

vind het erg knap van je dat je zo een "nieuwe" start hebt gemaakt ik ben daar te onzeker over en zou dat echt niet durven.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:39

Eigenlijk ging het ook vanzelf... Ik weet niet hoe het komt, ik werd hier gelijk geaccepteerd om wie ik was met dat maatje meer...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:48

Sita_ schreef:
Eigenlijk ging het ook vanzelf... Ik weet niet hoe het komt, ik werd hier gelijk geaccepteerd om wie ik was met dat maatje meer...

Waarschijnlijk omdat je gewoon een leuke meid bent!
Het klinkt misschien truttig maar ik blijf er bij,echte schoonheid zit van binnen.
En dat straal je naar buiten uit!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:51

Ik sport niet. Ik heb reuma, bewegen is daarom niet makkelijk. Ook paardrijden niet... Longeren doe ik nu zonder lijn en met een carbon zweep, rijden met antislip-handschoenen en opstijgen met een krukje.
Ik heb een elektrische fiets, maar lopen is vaak een drama. Winkelen doe ik dan ook maar kort, 1 winkel per keer. Dus óf naar M&S, óf MissEtam.
Bij Divoza ben ik erg blij met het zithoekje.

Door medicatie, frustratie en veel minder bewegen, ben ik het afgelopen jaar helaas wel ongeveer 5kg gegroeid.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:02

Ik voel mezelf juist fijner in een jurk/rok dan in een broek.
Ik heb juist het idee dat mijn heupen er veel minder door uitkomen dan

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:29

Doe mij ook maar een jurkje hoor, veel fijner!!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:37

Ik draag niet veel en rokjes. Simpelweg omdat ik leggings niet mooi vind staan bij mij, en anders schuren m'n bovenbenen zo, krijg ik uitslag ed..
Jurkjes draag ik wel graag, jammer dat m'n benen dan schuren maar ik vind zo'n zomers jurkje (met hoge 'riem' weliswaar om m'n buik te 'verdoezelen') echt leuk staan bij mij :D

Verder misschien een offtopic vraag ; een hoeveel inch zadel hebben jullie? :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:57

Ik heb een 18 inch Kieffer Lusitano. Ook al zou mijn kont minder dik zijn, dan nog zou ik vanwege mijn beenlengte 18 inch nodig hebben.