Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:17

Peuk schreef:
Heb een paar keer zonder cap gereden, maar voel me dan ook altijd minder veilig, dus in principe gewoon altijd cappie op :P

Haha, dat heb ik ook, zonder cap voel ik me minder veilig.
Ik maak dan altijd een korter rondje en sla soms een stukje galop over als ik het gevoel heb dat er flink gebokt ga worden. Met cap op doe ik gewoon alles :P

ingetje3012

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:19

Ik heb ook altijd een cap op.
Als ik geen cap op heb, dan heb ik het idee dat ik iets vergeten ben.. Dan voel ik me ook wel onveiliger.
Heb hem dus altijd op!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:25

ingetje3012 schreef:
Ik heb ook altijd een cap op.
Als ik geen cap op heb, dan heb ik het idee dat ik iets vergeten ben.. Dan voel ik me ook wel onveiliger.
Heb hem dus altijd op!

Ja dat is het inderdaad! Dat heb ik ook altijd. Net als wanneer ik in een auto rijd zonder gordel, ook het gevoel van "ik mis iets". Dat heb ik dus ook als ik zonder cap rijd, geen fijn gevoel.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:31

Ik heb nu jonge pony..
Nog niet zo lang dus rij nog met cap.
Maar af en toe ga k er wel eens op zitte zonder cap of iets.
Mn oude pony ree ik vaak buiten zonder cap.
Eigen verandwoordelijk heid maar ..
Ik heb wel 1 x ongeluk gehad dusja..
Weer zware hersenschudding dus rij buiten met cap.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:52

Ik rij en men altijd met cap. Ook al heb ik een super betrouwbaar paard en ben ik er nog nooit vanaf gevallen, het blijft een paard. Mijn zoontje mag ook niet zonder cap (mee)rijden.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 27-08-10 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisabeth1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:54

Als je je dier maar vertrouwd!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:07

Elisabeth1 schreef:

en jezelf-> dat je weet hoe je moet vallen én realistisch blijft dat je altijd rot kan vallen, met of zonder cap ;)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:11

Ik heb 1x zonder cap gereden en toen viel ik op m'n hoofd. Niet zo zachtjes ook, dus ik rij nooooit meer zonder.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:14

ik rijd altijd met :D

bij ons op stal is er zo ie zo een regel tot je 18e met cap verplicht, en al rijd je zonder, krijg je een waarschuwing off strafff(6) (ehum dat denk ik ook weer niet maar we worden er zeker op gewezen, met les moet ik ook altijd een cap op)

ik vind het ook lekker veilig:P ik ben best een stuntel , met mijn eerste buiten rit( ehh 4jr geleden op een manege) dacht mijn paardje de ander kant op te gaan waardoor ik met mijn hoofd tegen een laaghangende tas knalde :+ Vraag me niet hoeXD...:o

groetjess

Mercredi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:23

Ik rijd altijd met een cap op. Twee jaar geleden was ik met mijn paard aan het galoperen toen hij ineens struikelde en op zijn knieen viel. Omdat hij zich niet kon houden vielen we beide en bij het opstaan heeft mijn paard me flink op mijn bovenbeen geraakt. Nou bedenk maar eens hoeveel dat dan maar scheelde of hij zou me tegen mijn hoofd geraakt hebben. En zo zie je maar weer zelfs bij het braafste paard weet je nooit wat er kan gebeuren.

Elisabeth1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:52

superwoman schreef:
Elisabeth1 schreef:

en jezelf-> dat je weet hoe je moet vallen én realistisch blijft dat je altijd rot kan vallen, met of zonder cap ;)

Met cap heb ik ook vaak zat hoofdpijn gehad van het vallen :o

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:00

op jonge pony en als ik op ander terein ben heb ik cap op ;)
thuis niet ik vertrouw mijn paarden voor 100% dus vind een cap overbodig
nu zal ik vast veel reacties krijgen maar als ik me veilig voel vind ik het niet nodig om zo'n warm ding op me hoofd te zetten.
maar iedereen zijn idee daarover toch ik vind dat bokt dat niet hoeft te verbieden ieder zijn eigen risico als ik van me paard af val zonder cap weet ik dat het me eigen schuld was val ook vaak genoeg hoor zonder cap maar heb nooit iets gehad en zal het dus waarschijnlijk nooit leren of er moet iets mis gaan maar dat hoop ik niet ;)

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:23

Grappig. Hier zie je dat het grote merendeel van de stemmen gaan naar "ja, altijd!", terwijl toch zeker op bijna de helft van de foto's die ik op dit forum tegen kom, zonder cap gereden wordt. :o

Maar goed, ik rijd altijd met. Zo heb ik het vanaf het begin af aan geleerd en door een ongeluk dat ik eens heb meegemaakt, zoals zovelen, ben ik erachter gekomen dat dit geen slecht idee is. ;)

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:02

Ik rijdt nu met cap, omdat het verplicht is op onze stal.
Eerst reed ik thuis altijd zonder cap...

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:23

heey
ik rijd alteid met cap :))
daarvoor zijn ze.
en ook voor de veiligheid.
xxx anneke

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:26

Floortje1988 schreef:
Grappig. Hier zie je dat het grote merendeel van de stemmen gaan naar "ja, altijd!", terwijl toch zeker op bijna de helft van de foto's die ik op dit forum tegen kom, zonder cap gereden wordt. :o

Maar goed, ik rijd altijd met. Zo heb ik het vanaf het begin af aan geleerd en door een ongeluk dat ik eens heb meegemaakt, zoals zovelen, ben ik erachter gekomen dat dit geen slecht idee is. ;)

Wsl omdat mensen die zonder cap rijden niet willen rageren vanwege het "gezeur" dat je ervan krijgt, door mensen die wel met cap (moeten) rijden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:27

Hahaha ik zet trouwens nooit een foto op bokt...

Kempkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:28

Met mijn jonge paard heb ik altijd een cap op. Met mijn oude merrie niet altijd, maar die ken ik door en door, hoewel het blijft een paard. Als we naar het bos gaan, doe ik hem wel altijd op.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:35

Ik rij altijd met cap, ben het 2 keer vergeten ... waarvan ik bij een keer er later achterkwam en eerst me cap ging halen. :+

Was trouwens de eerste keer dat ik weer wat hoger ging springen als normaal waar ik de vorige keer een lichte hersenschudding aan had overgehouden, toen ik op de sprong afreed voelde ik aan me pony al dat ze zou kunnen gaan weigeren, ik dacht toen nog, het is niet erg als ik er vanaf val, heb toch me cap op. Toen ik aan de andere kant van de hindernis was kwam ik erachter dat ik die helemaal niet op had. :Y)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:36

ik mag niet, niet van ouders of eigenaar van de paarden die ik rijd. zelf zou ik ook niet zo maar zonder cap rijden. ik heb dan echt zo'n rot gevoel of ik iets mis of wat dan ook. zelf vind ik het ook niet verantwoordelijk.

ik vind wel dat dat op bokt verboden mag worden bij foto's van het rijden . behalve als je even een pose foto of wat dan ook moet maken maar dan nog vind ik het ieder zijn eigen verantwoordelijkheid! ;)

Priincessz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:35

Ja altijd, paar keer niet opgehad toen ik op een sueprlief shetje even ging stappen maar als ik op me hoofd gevallen was was ik echt de klos.

Theresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:59

Ik reed zo goed als nooit met een cap. Ben met cap gaan rijden toen ik een ander paard had gekocht. 3 weken later kreeg ik een zwaar ongeluk met m'n paard. Als ik toen geen cap had gedragen had ik 't waarschijnlijk niet overleefd. Dus als ik rijd, met cap!

Dunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:39

hmmm iedereen zen eigen verantwoordelijkheid natuurlijk..
maare ik vind hoe braaf een paard ook is het is en blijft een dier.. togg?
ben een keer best op men hoofd geknald en toen zag ik alles wel
even best dubbel en alles, was wel blij met men cap zou wel minder zijn geweest zonder cap..
&toen ik en een paard samen vielen kreeg ik een schop tegen
cap aan, lang leve de cap haha :P
nee maar ik draag hem gewoon altijd, en het wend ook heel erg,
heb wels zonder gereden maar dat voelt op de 1 of andere manier heel apart haha xD
er zijn natuurlijk ook wel nadelen aan een cap, maarjaa..
je hebt altijd de keuse, en val je dan eens ongelukkig tsjaa..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:40

Ik rijd altijd met cap, er is niets stoer aan om zonder cap rond te rijden.
Verder blijft een dier een dier dus kan altijd struikelen of schrikken.

Verder vind ik het ieder zijn eigen verantwoordelijkheid of zij/hij een cap draagt.

Dunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:42

ohjaaa tip haha rijd in bebosde gebieden met een cap op!
ik zag een keer een tak niet aankomen bamm, maar gelukkig
had ik een cap op xD