Zelf een rij jasje naaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joro171

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:55

kleinvosje schreef:
Bij de paarden komt het eigenlijk bijna nooit voor...

bij ons op de manege hebben we 2 paarden en die rijden ook met de pony's mee en hebben de zelfde regels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:56

dan moet je toch maar eens wat richting het zuiden komen, hier hebben 7 van de 10 rijverenigingen gewoon clubkleuren

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:56

Clubtenue bij de pony's ken ik ook nog enigszins, maar bij paarden heb ik het nog nooit gezien.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:57

joro, sorry, maar dat zijn dan echt gen KNHS wedstrijden, daar kun je niet met de paarden pij de pony's starten...

vonneke, grappig toch, dat dat per gebied in Nederland zo wisselt!

joro171

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:58

Janine1990 schreef:
Clubtenue bij de pony's ken ik ook nog enigszins, maar bij paarden heb ik het nog nooit gezien.

ik kom ook uit brabant uit bergen op zoom en rij in poortvliet maar wij moeten gewoon in zwart niet peries het zelfde gewoon zwart

joro171

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:00

kleinvosje schreef:
joro, sorry, maar dat zijn dan echt gen KNHS wedstrijden, daar kun je niet met de paarden pij de pony's starten...

vonneke, grappig toch, dat dat per gebied in Nederland zo wisselt!

ja dat zijn B proeven maar dat is dan alleen van iedereen die dat niveau doet met gewoon een jury maar vanuit onze manege gaat er1 of twee wel op wedstrijd ook van mijn leeftijd ik wil zelf springen mischien dat ik met eentj van haar mag rijden

kleinvosje

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:01

Dan zijn het dus gewoon manegewedstrijden, is heel wat anders dan KNHS-wedstrijden. Maar goed, het doet er verder niet toe, we gaan er flink mee off topic...

Nivo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:03

Leuk dat jij je jasje ook zelf maakt, mijn moeder heeft het een paar jaar geleden voor mij ook geprobeerd, niets mis mee alleen... De mouwen zaten er op z'n kop aan :S gelukkig reed ik toen nog op de manege en daaar was dat wel toegestaan op de wedstrijdjes;)

mpkz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:32

wel knap als je dat kan maken :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:51

jeetje wat knap, ik wilde dat ik zo creatief was, en het gedult zou hebben

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:50

Mooi hoor kleinvosje jouw set! :j Ik weet niet of je paard een hele stille aanleuning heeft, maar ik wil je als tip geven dat als dat niet het geval is je beter geen wit/creme kleurig oornetje kan gebruiken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:35

Kun je dat uitleggen? Omdat het dan meer opvalt? Gelukkig, ze heeft een stille aanleuning, daar hoef ik me geen zorgen om te maken!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:09

Ja :j het valt veel meer op! Bij het rondje instructie had ook iemand een wit oornetje en johan hamminga legde daarbij uit dat dat niet echt aan te raden is.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:21

Ik snap em, toch moet ik eerlijk toegeven dat ik em nu twee keer gebruikt heb, en bij beide keren ik NIET op de coupon had staan dat ze achter de loodlijn kwam, terwijl dat andere keren er standaard op stond. Het geeft mijn paard een stukje rust, daarom gebruik ik em. Weet ook niet of ik een bruine kan vinden die bij haar kleur past...

lenlein12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:53

ik ken wel heel veel mensen met een zelfgemaakt jasje, wel leuk en orgineel!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:56

On-topic: Ik ga vrijdag stof halen voor mijn eerder getoonde naaipatroon ( http://www.naaipatronen.nl/sport-en-dan ... m5980.html ), ik zit alleen met 1 ding, het patroon is er nog niet en ik weet niet of naaipatronen.nl hem verstuurd morgen.
Op hoeveel stof moet ik ongeveer rekenen? Gaat om een maat 44.
Zou ik aan 4 meter en 3 meter binnenvoerig genoeg hebben? (ik denk haast van wel maar zou banketstaaf zijn als ik te kort kom en de stof is er ineens niet meer), toetenel onze grote stoffenwinkel gaat sluiten namelijk en heeft nu héél veel korting.(dat is ook gelijk de valkuil, is het op dan is er niet meer te koop) Vandaar dat ik het vrijdag al wil halen (juist door die hoge kortingen), dat scheelt me gewoon te veel.
Maar nu dus dit dilemma.... Help!

Andere vraag welke stoffen hebben jullie voor de buitenkant gebruikt? Ik kom een hele mooie stof tegen op de webshop van die winkel maar dat is een mengeling van 50 % polyester 48 % Viscose 2 % Lycra is dat wel prettig of wordt dat heel snel warm? Is wel prettig soepel en makkelijk, kreuken zal het bijna niet doen...
Of welke soort stof/mengeling van materialen adviseren jullie?
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 26-01-11 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 22:23

aafje87 schreef:
Zou ik aan 4 meter en 3 meter binnenvoerig genoeg hebben?

Hallo Aafje,

ik denk ook van wel hoor, dan heb je 2x zo veel stof als ik nodig had. Dat lijkt me voldoende

aafje87 schreef:
Andere vraag welke stoffen hebben jullie voor de buitenkant gebruikt? Ik kom een hele mooie stof tegen op de webshop van die winkel maar dat is een mengeling van 50 % polyester 48 % Viscose 2 % Lycra is dat wel prettig of wordt dat heel snel warm? Is wel prettig soepel en makkelijk, kreuken zal het bijna niet doen...

Ik had ook een viscose-mix en het zit inderdaad heerlijk, is wasbaar en kreukt niet. Is het wel een beetje dunne stof? Dat scheelt wel. Die van mij is als het hoogzomer wel wat warm natuurlijk, maar dat heb je denk ik al gauw. Je voering is sowieso van polyester, dus een beetje zweterig wordt zo'n jasje altijd wel..

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:28

@ Aafje87;
Als ze dan toch uitverkoop houden zou ik voor de zekerheid gewoon extra meenemen, dan weet je zeker dat je niet te kort komt.
Ik ben wel erg benieuwd naar wat voor soort stof je op zoek bent, patroon/geen patroon, gekleurde biesjes of niet, vertel! :D

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:48

Trice schreef:
@ Aafje87;
Als ze dan toch uitverkoop houden zou ik voor de zekerheid gewoon extra meenemen, dan weet je zeker dat je niet te kort komt.
Ik ben wel erg benieuwd naar wat voor soort stof je op zoek bent, patroon/geen patroon, gekleurde biesjes of niet, vertel! :D

Patroon zoals in mijn post :j :D
De stof ben ik toch nog niet helemaal over uit, had eerst een hele mooie gezien maar nu zie ik een nog mooiere :oo
Ik denk dat ik dat pas defentief beslis aan de kassa :+
Afhankelijk van het stofje zoek ik de bies en de velours/corduroy voor de kraag erbij. Ik neig nu wel heel erg naar grijs, zwart of donkerblauw al dan niet geruit/gemeleerd/speciale weving.
En dan met een mooie contrast kleur in de kraag, bies en binnenvoering (ik hou wel van een beetje opvallen 8-) )

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:00

aafje87 schreef:
Patroon zoals in mijn post :j :D

hihi, ik bedoelde eigenlijk een patroon op de stof :D
Maar ik zie dat je misschien voor geruit/gemeleerd of een speciale weving gaat. Ik vind het in ieder geval al wel erg leuk klinken en ik heb er al helemaal een beeld van (met een ruiten stofje dan). Ik hou je vorderingen zeker in de gaten, want je hebt me enorm nieuwsgierig gemaakt! :D :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:04

aafje87 schreef:
On-topic: Ik ga vrijdag stof halen voor mijn eerder getoonde naaipatroon ( http://www.naaipatronen.nl/sport-en-dan ... m5980.html ), ik zit alleen met 1 ding, het patroon is er nog niet en ik weet niet of naaipatronen.nl hem verstuurd morgen.
Op hoeveel stof moet ik ongeveer rekenen? Gaat om een maat 44.
Zou ik aan 4 meter en 3 meter binnenvoerig genoeg hebben? (ik denk haast van wel maar zou banketstaaf zijn als ik te kort kom en de stof is er ineens niet meer), toetenel onze grote stoffenwinkel gaat sluiten namelijk en heeft nu héél veel korting.(dat is ook gelijk de valkuil, is het op dan is er niet meer te koop) Vandaar dat ik het vrijdag al wil halen (juist door die hoge kortingen), dat scheelt me gewoon te veel.
Maar nu dus dit dilemma.... Help!

Volgens mij staat hier alles wat je nodig hebt. http://www.naaipatronen.nl/media/downlo ... /m5980.pdf

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:12

Aha, ik vind bv deze stof erg stoer:
Afbeelding
En dan in dezelfde kleur blauw een corduroy kraag en een biesje

@yvonnedv SUPER!!! Dankje! Maar hoe heb jij die tevoorschijn getoverd? Ik was al opzoek gegaan namelijk maar kon hem niet vinden :o
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 26-01-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:15

joro171 schreef:
sorry dat ik topic ver stoor maar ik moet nog 14 berichten posten en dan kan ik met de rest mee praten

Ik wou na deze opmerking niet direct temmen, dacht eerst dat het een antwoord was op een andere post, maar dan plaats je onderstaande, sorry, maar dat is toch echt wel een TeM waard.
joro171 schreef:
moest 15 nuttige antwoorden nog 15

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 23:56

@ Aafje, wat een mooie stof. Dat lijkt me erg mooi zo met details in die kleur, ik ben heel benieuwd!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 01:41

Ik heb ondertussen ook mijn voeringsstof gevonden, zoiets moet het gaan worden:
Afbeelding

En ik ga zeker weten voor een conduroy/ribcord kraag, dat vind ik chiquer als fluweel/velours