Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:52

Even een update :)

Het is nu al een hele tijd geleden en ik vond toch dat jullie moeten weten hoe het nu is met hem ;).
Hij is al heel veel beter geworden nu! Lekker in zijn velletje :).
Hij heeft al de tijd gewoon onbeperkt hooi gehad, droog brood, worteltjes, appeltjes, korrel en wat suikerklontjes :D
Binnen een weekje komt de hoefsmid eens naar zijn voetjes kijken.
Vandaag heb ik hem geschoren omdat hij schurft bleek te hebben en door de hoeveelheid haar kon ik hem niet goed behandelen :(.
Dus nu dat zijn dikke pels eraf is kon ik ook eens kijken hoe hij er nu uitziet :D.
Ik post even een foto van hoe het eerst was en dan hoe het vandaag is :D
Let niet op de scheerstrepen aub :P Hij is geschoren met een scheermachine voor schapen aangezien het gewoon apparaat zijn vacht niet aankon :o Op de 2de foto zie je ook heel goed dat zijn halstertje dus ingegroeid was en daarom had hij even een touw halster aan (dit is de volgende dag gewoon om de hals gehangen zodat zijn neusje kan genezen). Oh en voor de mensen met goede ogen: JA zijn oortjes zijn niet geschoren :P Zijn verzorgbaasje vond ze met langere haartjes veel schattiger <3

Toen ik hem net terug had:
Afbeelding

Zion met zijn nieuwe verzorgbaasje :P Dit was na 1,5 maand
Afbeelding

En vandaag: Zie hem maar eens hengst zijn :D
Afbeelding

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:18

leuk dat je even een update plaatst. Hij ziet er heel goed uit! Wel zielig dat zijn halster was ingegroeid maar ik neem aan dat dat ook weer helemaal goed is?
Laatst bijgewerkt door beantsje op 28-03-10 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:19

beantsje schreef:
leuk dat je even een update plaatst. Hij ziet er heel goed uit! Wel zielig dat zijn halster was ingegroeid maar ik neem aan dat dat ook weer helemaal goed is?

Ja hoor :D Hij heeft vanaf vandaag zijn gewone halstertje terug aan :)

beantsje

Re: Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:19

En nog iets van wraakacties gehad? Of heeft ze eieren voor haar geld gekozen?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:21

beantsje schreef:
En nog iets van wraakacties gehad? Of heeft ze eieren voor haar geld gekozen?

Ze heeft het hazenpad gekozen :P Niets meer van haar gehoord :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:39

het hele topic doorgelezen.

Super dat het een goed einde heeft gekregen.

Ik denk dat ik die "vriendin" zelf een belletje had gegeven. En dan te zeggen dat het nu veel beter gaat met de pony. En dat je zelf bewijs hebt van verwaarlozing. Want zo te zien heeft het beestje daar echt te kort gehad. :(

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:41

mhollander schreef:
het hele topic doorgelezen.

Super dat het een goed einde heeft gekregen.

Ik denk dat ik die "vriendin" zelf een belletje had gegeven. En dan te zeggen dat het nu veel beter gaat met de pony. En dat je zelf bewijs hebt van verwaarlozing. Want zo te zien heeft het beestje daar echt te kort gehad. :(

Weetje...daar heb ik ook heel erg lang boos om geweest maar nu het weer goed gaat met de pony is dit allemaal rustig aan het bezinken :) Nu hij terug in veilige handen is hou ik mij vooral bezig om zijn hengsten kuren in bedwang te houden := Ik heb helemaal geen tijd meer om te denken hoe stom ik ben geweest om hem daar te zetten :Y)

Edit: Bedankt om het topic door te lezen :D

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:44

Kan ik begrijpen. Veel plezier met hem

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:45

mhollander schreef:
Kan ik begrijpen. Veel plezier met hem

Dankje :D

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:05

goed om te lezen dat hert verhaal een mooi einde heeft gekregen!
Nou veel plezier van hem hebben he!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:12

Leuk om je update te lezen. Mooi dat Zion zo is opgeknapt. En nog beter dat de persoon waar hij stond het hazepad heeft gekozen. Je bent dus goed bezig geweest met zijn neus, die nu weer genezen is. Vooral de laatste foto ziet er heel erg goed uit.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:21

rainbow8 schreef:
Leuk om je update te lezen. Mooi dat Zion zo is opgeknapt. En nog beter dat de persoon waar hij stond het hazepad heeft gekozen. Je bent dus goed bezig geweest met zijn neus, die nu weer genezen is. Vooral de laatste foto ziet er heel erg goed uit.

Bedankt :D we doen ons best. Zijn neus was inderdaad wel wat werk aan maar nu dat genezen is kunnen we aan zijn schurft werken :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:22

Weet iemand misschien een goed product voor schurft?
Ik heb nu iets van de dierenarts maar dat is nogal een gevaar ding wat wel eens durft te prikken op de wondjes.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:16

Wat leuk dat je een update hebt geplaatst!! Hij ziet op de laatste foto eruit als een stoere vent!! Ik heb helaas geen tip voor je ivm de schurft. Veel plezier met hem.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 00:13

flitzz schreef:
Wat leuk dat je een update hebt geplaatst!! Hij ziet op de laatste foto eruit als een stoere vent!! Ik heb helaas geen tip voor je ivm de schurft. Veel plezier met hem.

Bedankt voor je reactie :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:05

yeye schreef:
Ik heb nu iets van de dierenarts maar dat is nogal een gevaar ding wat wel eens durft te prikken op de wondjes.

Wat verreweg het beste helpt, is sebacil, maar dat is niet geregistreerd voor paarden en daarom tegenwoordig niet meer legaal, het is alleen geregistreerd voor schapen met myasis. Een beetje aardige DA geeft het je trouwens toch wel als je erom vraagt want een paard met schurft lijdt echt en dit middel helpt het beste. Maar of het prikt, durf ik niets van te zeggen. Zou kunnen...
Erg belangrijk is het hierbij trouwens ook om een ivermectine wormspuit te geven.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 20:06

beantsje schreef:
yeye schreef:

Wat verreweg het beste helpt, is sebacil, maar dat is niet geregistreerd voor paarden en daarom tegenwoordig niet meer legaal, het is alleen geregistreerd voor schapen met myasis. Een beetje aardige DA geeft het je trouwens toch wel als je erom vraagt want een paard met schurft lijdt echt en dit middel helpt het beste. Maar of het prikt, durf ik niets van te zeggen. Zou kunnen...
Erg belangrijk is het hierbij trouwens ook om een ivermectine wormspuit te geven.

Bedankt voor je reactie.
Wormenspuit heeft hij gehad en heb hem ondertussen met dat prik spul gewassen maar helpt niet zo heel goed. Moet nu 4 weken wachten en hem opnieuw wassen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:36

Ik kan me voorstellen dat het even duurtvoor je reactie ziet. Schurftmijten graven gangetjes onder de huid en dat jeukt giga. Dat moet wel eerst eventjes weer genezen.
Over 4 weken zijn de evt. eitjes aan de beurt!

Wat voor spul heb je trouwens gehad van de DA?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 20:39

beantsje schreef:
Ik kan me voorstellen dat het even duurtvoor je reactie ziet. Schurftmijten graven gangetjes onder de huid en dat jeukt giga. Dat moet wel eerst eventjes weer genezen.
Over 4 weken zijn de evt. eitjes aan de beurt!

Wat voor spul heb je trouwens gehad van de DA?

De naam van dat spul moet ik morgen eens navragen. :+ Het is zo'n geel product wat je moet verdunnen met water en wat je niet met blote handen mag aanraken want het zou iets bijtend zijn.
Ik heb het in een plantenspuit moeten doen en dan moeten sprayen over zijn lichaam en met handschoenen goed inwrijven om daarna met water of te spuiten.