Paardrijden in stijl.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Paardrijden in stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:38

Die laarzen heb ik in het zwart, voor maar 45,- ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:11

Succubi schreef:
Die laarzen heb ik in het zwart, voor maar 45,- ;)

Stuk goedkoper.
Voor de lol ervan maakt het daarbij niet uit wat de leerkwaliteit is. Voor paardrijden is het zowel funcioneel als voor duurzaamheid wel van belang dat ze niet van psoriasiskippenleer gemaakt zijn.
Wat eco-bewustzijn betreft is plantaardig gelooid leer de beste optie. Nieuw helaas prijzig vanwege de lange doorlooptijd hiervan.
Ethisch is dat andersom. Kistkalf is :r en ook duurder dan pampakoei.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:35

wow mooie laarzen! Voor 45 euro? ben dan inderdaad benieuwd naar kwaliteit en wat voor leer het is :D

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:43

Bandida schreef:
Huertecilla schreef:
Vergeet de gelukshanger niet

Zo..
Stijlvol zadel, en Romeinse geluksbrenger-vliegenafschrikker 8-)

Afbeelding

Afbeelding

waar koop je zo'n bontje

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 13:16

caj2008 schreef:
waar koop je zo'n bontje

Is portugees, heet een ´xairel´ en ik heb het uit het voor ons nabijgelegen Portugal.
Online kan je het bestellen bij http://www.dressage-equipment.de/de/dept_12.html

Ik wil al járen voor de frisse winter een bijpassend jack
Afbeelding
maar kan dat gewoon niet rechtvaardigen; is in feite een luxe uitvoering van een gevoerd jeansjach met bontkraag en dat heb ik al...

Dan hebben echt correcte stijgbeugels meer ´prioriteit´, maar ja :$

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:29

ben nu echt op zoek naar nieuwe laarzen, mijn stalschoenen zijn vanochtend gesneuveld, toen mijn paard iets te vrolijk achter mij aanrende ging ze op mijn hiel staan; en toen lag mijn hele zool eraf! En toen moest ik nog een kwartier wandelen voor we op stal waren... dus als iemand mooie betaalbare laarzen weet (wat is betaalbaar in deze wereld?? dan hou ik me aanbevolen :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 13:31

KDS schreef:
dus als iemand mooie betaalbare laarzen weet (wat is betaalbaar in deze wereld?? dan hou ik me aanbevolen :P

Stap 1. is aangeven wat jíj ´mooi´´ en ´betaalbaar´ vindt :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:00

Kirsten: das ook niet een beetje lomp he :+ jouw of Fina der schuld? :+

Binnenkort worden er nieuwe schachten op mijn outdoorlaarzen (dubarry style) gezet. Geheel niet in stijl waar jullie naar streven :+ maar wel lekker warm en waterdicht :D (en op maat gemaakt :D)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:51

KDS schreef:
wow mooie laarzen! Voor 45 euro? ben dan inderdaad benieuwd naar kwaliteit en wat voor leer het is :D

Leer?... Volgens mij was dat nog geen leer haha. Maar ik heb er wel bijna 3 jaar van genoten :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 09:07

Succubi schreef:
Leer?... Volgens mij was dat nog geen leer haha.

Dan was 45 Euro mogelijk níet zo goedkoop :)*

Een lap plantaardig gelooid leer kost het honderdvoudige van een lap plastic.

Zo zijn gestanste choomstalen stijgbeugels van 29,95 aanmerkelijk ´duurder´ dan gegoten en handgefreesde bronzen van 88,-.

Zelfs funcioneel niet wezenlijk verschillende zaken kunnen fundamenteel verschillen.
Kijk naar jouw ringendingen.
Het maakt mega uit of ringen groot of klein zijn. Idem het materiaal ervan. Idem of ze dichtgedrukt, geklonken, gelast of gesmeed zijn.
Voor LARP is het allemaal ´hetzelfde´ voor historisch schermen echter is je snel helder waarom middeleeuwers voor kleine gesmede ringetjes een vermógen over hadden :D

Iemand in de markt voor mooie messing stijgbeugels? Ik heb twee sets ´renaissance´ beugels en wil er één verkopen om een andere wat meer barokke set te financieren.
Deze maar dan met mooi patina http://www.gallerymetalworks.com/images/Stirrup.jpg
Idem http://img.quoka.de/Barocksteigbuegel_m ... 446863.jpg

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 15:27

´Interessante´ klantervaring:

V - Kunt u aangeven wat de verzendkosten zijn van stijgbeugel X?
A - Die zijn niet op voorraad.
V - Wat zoúden de verzendkosten zijn?
A - 10 Euro.
V - Kan ik ze bestellen?
A - Probeert u het over een week of 4 nog eens.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:51

hmm, heerlijk zoals men met zijn klanten omgaat...

Evelli:Het was een beetje beiden schuld, ik liep voor haar voeten, zij schrok en liep toen net op mijn hiel (heb niets gevoeld aan mijn voet maar toen ik mijn voet optilde was het gruk, weg zool GHA )

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:41

wat een geweldige conversatie, hc _O-

hele mooie beugels ook, maar die passen voor geen meter bij mijn zadel, dus geen kandidaat-koper achter deze pc ;)

ik had vele pagina's eerder gezegd dat ik de stijl van de csikós wel mooi vond.
ik had alleen geen idee waar ik zoiets zou kunnen vinden (en ik ben een ramp met een naaimachine, dus zelf maken is geen optie).
maar ik geloof dat ik voor de broek al een oplossing heb: een hakama zoals die bij aikido gebruikt wordt.
en oorspronkelijk was dit ook echt een rijbroek, dus helemaal correct :D
een lederen vestje vinden is een plakje cake, dus nu alleen nog een oplossing voor zo'n hemd met heeeeeele brede mouwen.
iemand ideetjes?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:42

fojoe schreef:
oorspronkelijk was dit ook echt een rijbroek, dus helemaal correct :D

De broek als kledingstuk is dat op zich al ;)

Voor alle hongaarse ruiterspul kan je via Kassai en Grozer verder komen.

Bedankt trouwens; deed me eraan denken dat ik hoognodig wat fotos moet sturen naar een kennis in Slovenië.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:54

fojoe schreef:

hele mooie beugels ook, maar die passen voor geen meter bij mijn zadel, dus geen kandidaat-koper achter deze pc ;)

ik had alleen geen idee waar ik zoiets zou kunnen vinden (en ik ben een ramp met een naaimachine, dus zelf maken is geen optie).
maar ik geloof dat ik voor de broek al een oplossing heb: een hakama zoals die bij aikido gebruikt wordt.
een lederen vestje vinden is een plakje cake, dus nu alleen nog een oplossing voor zo'n hemd met heeeeeele brede mouwen.
iemand ideetjes?

Zo'n Hakama is echt gemakkelijk te maken. Gebaseerd op dat idee kun je ook hele mooie wikkelbroeken met slechts één naad maken.
Ik had er een paar gemaakt van mooie batikstof van de Vlisco http://www.vlisco.com/home. Gegarandeerd bekijks!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:10

Macusa schreef:
fojoe schreef:

iemand ideetjes?

Zo'n Hakama is echt gemakkelijk te maken. Gebaseerd op dat idee kun je ook hele mooie wikkelbroeken met slechts één naad maken.
Ik had er een paar gemaakt van mooie batikstof van de Vlisco http://www.vlisco.com/home. Gegarandeerd bekijks!

wilde ik ook net zeggen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 08:26

Hier een kiek van een écht stoere dame; Conchita Citrón.

http://1.bp.blogspot.com/_TiVWF_BY41s/S ... 40x545.jpg

Een vrouw als stierenvechter te voet én te paard gedurende het vrouwonvriendelijke Franquismo.
Portugees zadel, het eeuwenoude selle-a-piquer, compleet met Xairel (van luipaard) en gestoken in een spaans traje corto.
Kijk Fojoe, de portugese stijgbeugels die Dom Duarte in 1438 beschrijft!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 16:42

Stijgbeugels in stijl:

Afbeelding

Deze zijn brons, oorspronkelijk verguld.
Het motto wat erop staat leest; ´Honi soit qui mal y pense´ (heel toepasselijk voor Bokt!)
en geeft aan dat ze voor een lid van de ridderorde: http://nl.wikipedia.org/wiki/Orde_van_de_Kousenband
waren.
Zoals je ziet kan de voet niet doorschieten en de beugelriem hoeft niet gedraaid te worden.

Dit type beugel is niet te koop.
De barokke portugese beugels komen er nog het dichtste bij, doch missen de veilige beugel aan de voorzijde. Je zou van twee sets met zagen en hardsoldeer één set moeten maken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:26

Jeetje, die is wel heel erg mooi zeg! Misschien dat we ons daar nog maar eens aan moeten wagen... tenminste, als ik een zadel heb waar deze beugel bij past. Echt, wauw!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 17:47

Malenka schreef:
Jeetje, die is wel heel erg mooi zeg! Misschien dat we ons daar nog maar eens aan moeten wagen... tenminste, als ik een zadel heb waar deze beugel bij past. Echt, wauw!

Ik en Madam de La Huerta rijden beiden met zo´n correcte ´selle-a-piquer´.
Dácht een min of meer betaalbare beugel-leverancier gevonden te hebben, maar helaas.
Aangezien ik voor beide zadels deze beugels wil, kan ik van drie sets twee sets maken :D
Ik wil twee dezelfde beugelsets van een nét andere voorbeugel voorzien en dus één andere te verzagen set kopen.

Ik denk over déze set:

http://www.portugalshop.com/See-more-im ... -side.html

Het nieuw erg jék glimmende messing kan erg makkelijk door damp van azijn en amoniak wat ´verouderd´ worden. Paardenzweet en tijd zorgen daarna voor een mooi patina.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:25

Huertecilla schreef:
caj2008 schreef:
waar koop je zo'n bontje

Is portugees, heet een ´xairel´ en ik heb het uit het voor ons nabijgelegen Portugal.
Online kan je het bestellen bij http://www.dressage-equipment.de/de/dept_12.html

Ik wil al járen voor de frisse winter een bijpassend jack
Afbeelding
maar kan dat gewoon niet rechtvaardigen; is in feite een luxe uitvoering van een gevoerd jeansjach met bontkraag en dat heb ik al...

Dan hebben echt correcte stijgbeugels meer ´prioriteit´, maar ja :$

dankje wel wat duur...:P

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:59

Huertecilla schreef:
Hier een kiek van een écht stoere dame; Conchita Citrón.

wow, die dame is echt stoer! :oo
en al die geweldige beugels die hier voorbij komen.
en ik vond mijn camargues al spectaculair 8-)

thx voor de tip van Kassai en Grozer.
hele mooie spullen op hun sites, alleen vind ik hier jammer genoeg niets van kleding.
die lange mantels vind ik echt wel wat hebben: http://www.grozerarchery.com/index_ac.htm
er staat ook een super zadeltje op die pagina *D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 19:30

fojoe schreef:
hele mooie spullen op hun sites, alleen vind ik hier jammer genoeg niets van kleding.

Gewoon mailen.

We hebben hier vier sets camargues en die blijven er lekker onder tot ik een veilige, en correcte, barokke beugel heb gefrut.
Die camargues zijn exact wat je wil. Het enige wat je er functioneel op te griepen zou kunnen hebben is dat de riemen een slag moeten maken.
Ze kunnen wat stijl betreft ook vrijwel overal bij zonder te storen. Ze hangen hier onder een Ecuyer, een Randonnee, een Orthoflex McClellan en een Vaquera.

Wat ´speciaal´ betreft heb ik ooit voor de verrotte kniebanden van Madame een héél apart setje gekocht.

Afbeelding

De onze zijn grijs met naturel leer omkleed voetbed.

Hebben _/-\o_ gewerkt, want anders zou dat niet goed gekomen zijn.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:35

wat een prachtige stijlen heb ik langs zien komen zeg :~ en HC wat een schitterende outfits!

hier komt onze lusitano hengst marialva in 17e eeuwse stijl, en HC is dit wat??

Afbeelding

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:45

HC is dit wat?? iedereen kan zien dat het er heel netjes en mooi uit ziet :)