Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lalidan schreef:Ik vind het absoluut niet netjes en niet kunnen dat je mensen in galop voorbijgaat!!! In geen enkele situatie.
Mensen passeer je simpelweg in stap, klaar uit. Hoe fout een ander ook is door eventueel een hond los te laten lopen. Het is geen officiele wet voor zover ik weet, maar gewoon een fatsoensnorm. Sorry, maar in draf of galop wandelaars voorbijgaan vind ik gewoon echt niet kunnen.
Ik ben het wel met je eens dat een hond die niet luistert niet los mag lopen.
ladypaard schreef:helemaal mee eens, ruiteretiquette! (stel: sommige mensen kunnen heel bang zijn van paarden, en dan kom je ook nog eens langsgegalopeert, dan lijkt het net of je je paard niet onder controle hebt, dus nog meer angst)
beantsje schreef:Trouwens; wandelaars mogen best op een ruiterpad lopen. Er staat nergens dat dat niet mag!
Citaat:1. Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2. Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.
Citaat:1. Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad.
2. Zij gebruiken het fietspad of het fiets/bromfietspad indien trottoir en voetpad ontbreken.
3. Zij gebruiken de berm of de uiterste zijde van de rijbaan, indien ook een fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.
Citaat:j. busbaan: rijbaan waarop het woord «BUS» of «LIJNBUS» is aangebracht;