[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:28

Oh jij had die verschillende kraagjes! Vind dat echt een leuke combi, misschien was blauwekraagje idd mooier geweest voor bij je dressuurset. Vind het kraagje wel chique ogen overigens! ;)

Rox, jij ziet er toch altijd wel rete chique uit hoor!! Voor het echt mooie had je cap idd een tint donkerde mogen zijn, nu matcht het inderdaad niet zo heel goed meer. Izzie is ook wat donkerder dan Nitro, en kleurt weer beter bij je jasje als wat Nitro deed haha! Is er geen mogelijkheid om je cap te verven ofzo? :+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:41

Ziet er gelikt uit hoor :)
Leuk dat je kunt afwisselen met je kraagjes.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:16

Heb nog 2 caps, die er beter bij matchen :j

Had overigens 2 7ens voor verzorging. Sta je dan 2 dagen te wassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:40

Roxxiejj schreef:
Heb nog 2 caps, die er beter bij matchen :j

Had overigens 2 7ens voor verzorging. Sta je dan 2 dagen te wassen...

Daarom doe ik nooit zoveel moeite hoor :')

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:25

Ik krijg geen eens meer verzorging cijfers.. Dus vraag me steeds af waarom ik me zo uitsloof :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:35

Ik doe er ook weinig aan, alleen een natte doek over mijn laarzen, invlechten met naald en draad (dat wel) en baby/talkpoeder over zijn witte voeten :7

in een uur heb ik alles gedaan en staat ie op de trailer + alle spullen in de auto :Y) ff proefje rijden en weer naar huis.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:37

Invlechten, borstel erover en gaan met die banaan :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:20

Hier ook borstel erover, staart uitkammen en invlechten. Maar heb bv. wel een hekel aan mestvlekken en mocht hij die hebben dan loop ik wel ff te schrobben met harde borstel. :+ Maar meestal is alleen een zachte borstel genoeg, scheelt met een vos die geen wit heeft. Al denk ik dat mocht hij bont geweest zijn of schimmel dat ik ook aan het wassen ging.. :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:42

Ik ben een pietlut. Kon me groen ergeren aan de mest vlek op zijn linkerkant hals. Terwijl je die helemaal niet zag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:55

listiglistje schreef:
Ik doe er ook weinig aan, alleen een natte doek over mijn laarzen, invlechten met naald en draad (dat wel) en baby/talkpoeder over zijn witte voeten :7

in een uur heb ik alles gedaan en staat ie op de trailer + alle spullen in de auto :Y) ff proefje rijden en weer naar huis.....

Talkpoeder, die gaat mee naar stal. Was hem gister vergeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:56

Hier benen wassen, 4 witte benen... Poetsen, vlechten en dan op pad.
Als ik in de ochtend moet starten dan vlecht ik de dag ervoor. Hij houd het keurig.

Lindor92

haha ik heb er nu al zin in om met mijn bonte wedstrijden te gaan rijden :D :=

Anoniem

Vandaag een softshell jasje van horseware aangehad. Was best leuk ding voor weinig geld!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:04

Hier mijn jasjes ook binnen! Met name de rode met blauwe details vind ik erg leuk geworden! Morgen dressuur wedstrijd maar dan vind ik het rode jasje denk ik minder mooi. Dus maar snel gaan springen!

En qua wassen ben ik nu nog wel overactief. Heb een schimmel en als ik maar 1 vlekje zie wil ik die weg hebben := en ik gebruik idd ook een hoop talkpoeder :)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:41

Helpt talkpoeder goed om ze wit te houden dan? Ik rij ook op een schimmel en was hem altijd met biotex haha. Staart ook heel goed wassen want die is voor een deel wit (althans, dat hoort hij te zijn.. ;p )

gebruikt iemand het IR starlight jasje ook voor springen? Vinden jullie dat kunnen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:48

Ik gebruik betadineshampoo voor zijn benen. Gaat vrij behoorlijk. Maar Linda kwam met de tip van talkpoeder. Dat ga ik zondag proberen!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:44

Met talkpoeder wit je het alleen op. Ik gebruik zelfs gewoon witte haarverf voor mensen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:47

Roxxiejj schreef:
Met talkpoeder wit je het alleen op. Ik gebruik zelfs gewoon witte haarverf voor mensen :))

Ideaal in nood op concours!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:00

Ik gebruik altijd wit krijt (voor paarden, kan je ook in bruin en zwart krijgen) of anders uit een tube... dat is vloeibaar. Smeer je erop, wordt het wat harder. Volgende dag eraf poetsen en klaar! Ideaal bij mijn palomino met 4 witte benen... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:01

Waar vind je dat? 1 site gevonden en uitverkocht!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:11

Roxxiejj schreef:

Haarverf? Of haarshampoo? Vloeibare krijt ken ik niet trouwens

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:28

Bij een schimmel werkt houtskool ook heel erg goed! De gele plek even goed 'inkrijten' met houtskool, zachte borstel er over en hij is spierwit! :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:45

Rox leuke set zo hoor. Vind de cap wel iets te druk aangezien jasje ook al best druk is met die speldjes erop.
Maar lees al dat je er nog meer (caps) hebt liggen haha!

die springset die voorbij kwam ook gaaf!

Pf ik doe ook niet zo veel meer aan de verzorging als ik in het L deed.
Hoewel ik een witte heb en er wel altijd voor zorg dat die spik en span wit is (maar dat is een tic van mij)
maar ik kan mezelf er niet meer zo druk om maken als die zichzelf onder mest in de trailer 'omdat ik er toch geen cijfer meer voor krijg' :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:48

Nicole schreef:
Hier ook maar :P Ik vind juist een prachtige set zo in geheel!! :') zelfs met Cap! Wat voor speldjes heb jij op je jasje zitten? Ik weet nog wel mooi bruin hoofdstel met lage lak neusriem :))

Heb jij de lage neusriemen al Nicole? :oo

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:58

Nee ik ook niet :+ ik deed eerst altijd wassen, vlechten met naald, draad en gel, voorpluk 100 x overnieuw zodat het perfect zit :') , hoofdstel en laarzen poetsen, sporen schoon maken, hoeven schoonmaken en lakken met zwart spul, staart uitkammen en antiklit erin, dan vlechten en kous erover zodat er geen stro in komt, zadel en singel schoonmaken met speciaal spul voor kunststof, stal helemaal uitmesten en enorm veel stro erin zodat hij echt geen poepvlekken heeft, benen opscheren, oren scheren etc en alles de dag van te voren alles in de auto leggen zodat ik niks vergeet.

Nu vlecht ik en ben ik klaar met 4 a 5 knotten als ik geen zin heb, prop ik zijn voorpluk onder een netje, haal ik een doekje over mijn laarzen en neusriem en haal er een borstel overheen :))
Benen scheren etc doe ik nog wel maat dat is meer zodat hey snel droog word na het afspuiten.
Staart uitkammen doe ik als ik zin heb, deed eerst dik 2u over de voorbereiding, nu nog geen uur.