Gewoon "normaal" aan laten meten.
Je kunt ze ook wat hoger aan laten meten en dan met springen een hakje er in. Maar dat vind ik teveel moeite

Ik vind de laarzen soepel maar niet slap.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cardy schreef:Die boog is inderdaad enorm zeg! Heb wel het idee dat ze erg wisselende bogen maken qua hoogte.
Ik zit overigens al sinds half mei op spoorbandjes te wachten... Ze zijn zeker nu op vakantie?
Snap alleen niet waarom het zo lang moet duren, moet nog langer wachten dan op mijn laarzen toentertijd.
Nicolesz schreef:Ik blijf even meelezen, heb nu al ruim 5 jaar Petrie rijlaarzen maar deze hebben na veel gebruik toch zn beste jaren gehad... Vind Petrie nu alleen persoonlijk toch echt te stug worden en hoor hele goede verhalen over DeNiro.
Ik zoek laarzen die niet te stug zijn bij de enkels want daar krijg ik voornamelijk snel last van met mn Petries... Weet iemand welk model ik het beste kan nemen dan?
En weet iemand of er in Noord-Holland-Noord ook een DeNiro verkoper zit? Ooteman heeft die helaas niet... Ben ook niet zo weg van de service die daar is...
MissJ schreef:Mijn laarzen zijn echt heeeeel mooi.
Hebben jullie ze schoongemaakt/ingevet voor het eerste gebruik?
Coberlina schreef:Laarzen nooit invetten! Tenzij ze zeer droog zijn door bvb helemaal doorweekt geweest te zijn.
Verder gewoon schoonmaken met zachte natte doek (ik doe ook beetje lederzeep) en voedende schoenpoets.
Als je vaak ledervet gebruikt, wordt het leder veel te zacht en krijg je sneller slijtage.
MissJ schreef:Coberlina schreef:Laarzen nooit invetten! Tenzij ze zeer droog zijn door bvb helemaal doorweekt geweest te zijn.
Verder gewoon schoonmaken met zachte natte doek (ik doe ook beetje lederzeep) en voedende schoenpoets.
Als je vaak ledervet gebruikt, wordt het leder veel te zacht en krijg je sneller slijtage.
Ter verduidelijking: ik gebruik ook echt geen ledervet op laarzen! Ik onderhoud mijn laarzen al sinds jaar en dag met de Bootcare set van Petrie. Ik heb net een nieuwe verpakking, dus ik heb het onderhoudssetje van DeNiro niet gekocht. Wel zit er een pot zwarte schoenmeer bij mijn laarzen. Maar ik gebruik dat eigenlijk nooit?
Mijn vraag was dus: moet ik de creme van Petrie, de conditioner, op de laarzen smeren voor de eerste keer rijden?