Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:23

Ik spring ook met de tricolore.
Gewoon "normaal" aan laten meten.

Je kunt ze ook wat hoger aan laten meten en dan met springen een hakje er in. Maar dat vind ik teveel moeite :P

Ik vind de laarzen soepel maar niet slap.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:51

Ik heb ook de Tricolore en kon er gewoon gelijk mee rijden :)
Heb wel een maatje lager genomen want volgens mij zat ik net tussen de MC en de MA, achteraf wel spijt dat ik toch niet ben gegaan voor de MA maar ach, ik rijd er toch eigenlijk alleen maar mee buiten en anders bij een gangenwedstrijd voor IJslanders :j

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:58

Cardy schreef:
Die boog is inderdaad enorm zeg! Heb wel het idee dat ze erg wisselende bogen maken qua hoogte.

Ik zit overigens al sinds half mei op spoorbandjes te wachten... Ze zijn zeker nu op vakantie?
Snap alleen niet waarom het zo lang moet duren, moet nog langer wachten dan op mijn laarzen toentertijd := .

Dat idee heb ik ook ja, dat de hoogte nogal wisselt. Hopelijk valt er wel mee te rijden.

Wat onzinnig van jouw sporenbandjes. Ik heb mijn laarzen inclusief bandjes besteld op 1 juli en mijn bestelling was er 8 augustus.

Swah

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:30

Hoogte boog kan je zelf aangeven hè. Ik had iig de keuze uit normaal en ik dacht 1 of 2 cm extra. Heb 1 cm extra,blij mee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:04

Ook bij de tricolore? Ik dacht dat je die gewoon moest nemen zoals hij is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:45

Nou, maar goed dat ik ben wezen passen. Ik heb een compleet andere maat dan dat ik zelf had opgemeten :=
Langere benen dan dat ik dacht, en een kleinere schoenmaat, maar ze vallen wat groot in de maat als ik het goed begrepen heb.
En ik heb smalle kuiten?? Ik maar denken dat ik hele dikke benen heb :+
Nu een paar weken/maanden wachten.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:48

Ze vallen juist klein vind ik, heb altijd maat 37 maar bij nieuwe laarzen een 38 genomen. Had bij de vorige echt spijt dat ik 37 had genomen. Waren te krap. De tricolore kun je indd niet de boog hoger nemen, dat wilde ik ook graag maar dat ging niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:59

Ik heb schoenmaat 38/39 en ik had maat 37 nodig van de tricolore

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:00

Haha dat is apart dan! Heb jij hele smalle voeten dan? Drunen zei tegen mij dat ze Indd niet groot vielen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:03

Same here. Ik ben een ruime 42 normaalgesproken. En nu zit maat 41 opeens meer dan goed :)
Heb ook gewoon de tricolore genomen. Zien er prima uit :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:29

Nee over het algemeen geen smalle voeten.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:04

Ik heb meestal maat 41 maar van de tricolore zat maat 40 goed en was 41 te ruim.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:39

Ik zit normaal rond de 39/40 en met de Tricolore gewoon een 40 :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:44

Scum schreef:
Ook bij de tricolore? Ik dacht dat je die gewoon moest nemen zoals hij is.

Oh dat weet ik niet inderdaad. Ik heb polo's, daar kon ik wel de booghoogte kiezen. :)

Ik heb 37,5/38 en nu gewoon 38.

Nicolesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:55

Ik blijf even meelezen, heb nu al ruim 5 jaar Petrie rijlaarzen maar deze hebben na veel gebruik toch zn beste jaren gehad... Vind Petrie nu alleen persoonlijk toch echt te stug worden en hoor hele goede verhalen over DeNiro.

Ik zoek laarzen die niet te stug zijn bij de enkels want daar krijg ik voornamelijk snel last van met mn Petries... Weet iemand welk model ik het beste kan nemen dan?
En weet iemand of er in Noord-Holland-Noord ook een DeNiro verkoper zit? Ooteman heeft die helaas niet... Ben ook niet zo weg van de service die daar is...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:35

Ik ben van de week naar Haarlem gereden. Levada ruitersport. Erg tevreden over! Ze wist van alles te vertellen over de verschillende modellen en verschillende merken.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:43

Swah schreef:
Hoogte boog kan je zelf aangeven hè. Ik had iig de keuze uit normaal en ik dacht 1 of 2 cm extra. Heb 1 cm extra,blij mee.

Daar is mij niks over gevraagd? Ik heb dus ook niks aangegeven.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:30

Nicolesz schreef:
Ik blijf even meelezen, heb nu al ruim 5 jaar Petrie rijlaarzen maar deze hebben na veel gebruik toch zn beste jaren gehad... Vind Petrie nu alleen persoonlijk toch echt te stug worden en hoor hele goede verhalen over DeNiro.

Ik zoek laarzen die niet te stug zijn bij de enkels want daar krijg ik voornamelijk snel last van met mn Petries... Weet iemand welk model ik het beste kan nemen dan?
En weet iemand of er in Noord-Holland-Noord ook een DeNiro verkoper zit? Ooteman heeft die helaas niet... Ben ook niet zo weg van de service die daar is...

Levada in Haarlem

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:01

@ xxxmh: Je zal Levade bedoelen :)

Ik zou inderdaad ook naar Levade in Haarlem gaan, zeer goede en eerlijke service.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:16

MissJ schreef:
Mijn laarzen zijn echt heeeeel mooi.

Hebben jullie ze schoongemaakt/ingevet voor het eerste gebruik?

Laarzen nooit invetten! Tenzij ze zeer droog zijn door bvb helemaal doorweekt geweest te zijn.
Verder gewoon schoonmaken met zachte natte doek (ik doe ook beetje lederzeep) en voedende schoenpoets.
Als je vaak ledervet gebruikt, wordt het leder veel te zacht en krijg je sneller slijtage. :)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:21

Coberlina schreef:
Laarzen nooit invetten! Tenzij ze zeer droog zijn door bvb helemaal doorweekt geweest te zijn.
Verder gewoon schoonmaken met zachte natte doek (ik doe ook beetje lederzeep) en voedende schoenpoets.
Als je vaak ledervet gebruikt, wordt het leder veel te zacht en krijg je sneller slijtage. :)

Ter verduidelijking: ik gebruik ook echt geen ledervet op laarzen! Ik onderhoud mijn laarzen al sinds jaar en dag met de Bootcare set van Petrie. Ik heb net een nieuwe verpakking, dus ik heb het onderhoudssetje van DeNiro niet gekocht. Wel zit er een pot zwarte schoenmeer bij mijn laarzen. Maar ik gebruik dat eigenlijk nooit?

Mijn vraag was dus: moet ik de creme van Petrie, de conditioner, op de laarzen smeren voor de eerste keer rijden?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:22

Nee hoor, is eigenlijk niet nodig.
Setje van Petrie is heel goed voor het onderhoud. :)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:23

Vind dat ook het fijnste product voor de laarzen :j Ik heb een tijdje iets van Rapide gebruikt, maar daar gingen mijn Derby's van kraken. Heel irritant!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:41

Ik heb het setje van de niro voor het schoonmaken van mijn laarzen.
Ik ben er erg tevreden over.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:19

MissJ schreef:
Coberlina schreef:

Ter verduidelijking: ik gebruik ook echt geen ledervet op laarzen! Ik onderhoud mijn laarzen al sinds jaar en dag met de Bootcare set van Petrie. Ik heb net een nieuwe verpakking, dus ik heb het onderhoudssetje van DeNiro niet gekocht. Wel zit er een pot zwarte schoenmeer bij mijn laarzen. Maar ik gebruik dat eigenlijk nooit?

Mijn vraag was dus: moet ik de creme van Petrie, de conditioner, op de laarzen smeren voor de eerste keer rijden?

Ja,