Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:14

Ik heb de fieldboots, op zich tevreden mee, ze ademen alleen niet, met als gevolg zweetdruppeltjes aan de binnenkant van de laars na het rijden.
Ze zitten verder prima, alleen piepen ze als een gek tijdens het rijden. Ik poets speciaal de binnenkant niet om piepen te voorkomen.........Ik heb een wintec pro, en mijn laars komt op het onderste stukje nepleer van het zadel. Weet iemand iets om op de laars te smeren om het piepen te voorkomen, mijn mederuiters worden een beetje gek van mij!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:21

Daar is denk ik niks aan te doen.. Ik rij op hetzelfde zadel maar het kunstleren chaps en daar heb ik het niet bij. Leer op kunststof piept altijd helaas..
Misschien moet je ze juist wel poetsen? Zodat ze soepeler worden en er beter overheen glijden?

Anyssax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:26

Ik heb ze toen ook gepast, helaas mij paste ze niet.
Nu heb ik van Petrie type Coventry.
Ik vind ze ook veel mooier, maar dat mag ook wel voor het prijsverschil.

Over hoe ze zitten kan ik niet meepraten, want mij paste ze niet.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik vind dat de kwaliteit erg slecht is, ik zie mensen die een paar keer per week rijden met die laarzen lopen en het leer gaat los, de laarzen worden aan de binnenkant helemaal wit en ze zien er gewoon niet meer uit. En dat na een paar maanden...

Nee voor mij gewoon petrie's, dan weet ik zeker dat ik er goed op kan lopen :)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:30

Ik heb leren laarzen met rits. Voor de prijs prima laarzen maar zou de volgende keer toch weer voor de Huet laarzen gaan. Heb weinig steun aan de laarzen van de Divoza. Dan geef ik liever 100 euro meer uit...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:38

lotje5lotje schreef:
Ik heb de fieldboots, op zich tevreden mee, ze ademen alleen niet, met als gevolg zweetdruppeltjes aan de binnenkant van de laars na het rijden.
Ze zitten verder prima, alleen piepen ze als een gek tijdens het rijden. Ik poets speciaal de binnenkant niet om piepen te voorkomen.........Ik heb een wintec pro, en mijn laars komt op het onderste stukje nepleer van het zadel. Weet iemand iets om op de laars te smeren om het piepen te voorkomen, mijn mederuiters worden een beetje gek van mij!

Petries ademen ook niet, dus wat dat betreft ;)
Hier nog niet zozeer de zweetdruppeltjes zoals in de winter bij de fields, maar ze zweten wel behoorlijk.
Het scheelt voor mij dat ik van die dikke sokken er in draag.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:40

@macs, het rare is dat dit de eerste laarzen zijn die zo erg piepen, mijn andere leren laarzen (rectiligne) doen dat niet.....ik ga ze inderdaad nog maar eens invetten!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:28

die van mij beginnen aan de binnenkant, (kant van het zadel) wel beetje kaal te worden...
heb ze in februari gekocht, begin weinig mee gereden.. rijd nu ongeveer 4 a 5 keer in de week

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:46

zit ik met smart te wachten op de lakversie, zie ik op de site dat t WEER een maand langer duurt.. :( ;(

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:41

Nog een maand wachten.
Ik ga ze ook gelijk bestellen :)

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:00

voor die witte plekken gewoon een keer in de maand met gekleurde schoenpoets in smeren een nacht laten intrekken en voor de rest gewoon een keer in de week invetten en het leer dat los laat van de field ik heb er geen last van heb ze nu ong 2 jaar en nergens last van rij 2 a 3 keer in de week en voor manege lessen en zo ga ik echt geen laarzen van 300 euro kopen dat is mijn mening een vriendin van mij heeft hele dunne kuiten en die moet wel dan snap ik het wel maar voor mij is dit goed genoeg en altijd goeie service gehad bij divoza

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:35

ik paste ze wel maar zocht iets waar ik gewoon 7 dagen in de week mee kon rijden dus heb uiteindelijk voor de petrie olympics gekozen, helemaal op maat gemaakt. Alleen de service was wel heel slecht. zou ze na een maand krijgen en uiteindelijk 6 maanden later had ik ze...... gelukkig had ik nog een paar andere liggen thuis maar vond het een beetje onzinnig..... maar gelukkig heb ik nu een paar fijne laarzen waar ik heel de dag op kan lopen

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:06

Weet iemand of de fields hetzelfde uitvallen als de bath qua maten? Of zit daar weer wat verschil in??

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:34

JECKYLL schreef:
Weet iemand of de fields hetzelfde uitvallen als de bath qua maten? Of zit daar weer wat verschil in??

Ik heb er zelfs geen ervaring mee. Maar ik denk het wel. Het lijkt mij dat het merk Mondoni alle maten laarzen hetzelfde vallen....

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:38

Ik heb de Bath gepast en ik moest de zelfde maat hebben als de field

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:03

Net met divoza gemaild, ze Blyth zijn onderweg... Over 2 weken zijn ze sowieso in de winkel.. zei ze..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 08:05

Tinkels schreef:
Net met divoza gemaild, ze Blyth zijn onderweg... Over 2 weken zijn ze sowieso in de winkel.. zei ze..

*\o/*

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:52

Is inderdaad niet duur, ik moet ook nog rijlaarzen hebben. Ga er vandaag even kijken op de site!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:09

Ik heb ook leren rijlaarzen met rits van de divoza. Heb ze ondertussen al bijna een jaar en ze zijn nogsteeds helemaal goed en mooi! Ik trek ze wel echt alleen aan met rijden en niet met de stal uitmesten of longeren.
Ik geef ze ongeveer 1 keer per maand een likje ledervet en verder doe ik er niks aan.
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit voor dat geld.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:21

Ik heb de fields nu ca 3 maanden en nou gaat de rist iedere keer naar beneden tijdens het rijden, waardeloos. Ik heb ze nu vast met een elastiekje. Heb vast nog iets van garantie maar moet me er even in verdiepen. Verder vind ik het mega zweetlaarzen. Mijn rijbroek is na het rijden doorweekt (rij niet met lange sokken) Denk er toch over om Petries aan te schaffen of zouden die ook niet ademen?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:58

Dat zweten heb ik ook last van helaas.

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:17

volgens mij heb je in alle leren rijlaarzen zweet "benen" heb hier zelf pas last van na dat ik 2 paarden gereden heb of het moet al 30 graden of warmer zijn en die rits die naar beneden zakt onder dat stukje met de drukknoop (weet niet hoe het heet) daar zit een elastiekdingetje daar moet je het lipje van de rits door heen halen dan zakken ze ook niet meer

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:33

Wat grappig, dacht dat 't aan mij lag! Die drijfnatte benen na het rijden met m'n mondoni's... :=

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:09

Dat merk ik ook met die van mij hoor, dat ze toch wel zweetbenen opleveren. Buitenkant is wel leer, maar binnenkant niet. Overigens vermoed ik dat echte leren laarzen zoals mijn petries al die warmte en vocht gewoon beter opnemen dat het niet merkbaar is. Klinkt ook niet echt lekker fris ;)

Ik heb ze inmiddels vanaf mei vorig jaar, rij er zeker 4x in de week mee en van de week is mijn vetertje geknapt. Moet ik nog wat op verzinnen dus, maar verder voor de prijs echt nog wel tevreden. begint wat te verkleuren van binnen door slijtage, maar vooralsnog ben ik nog wel tevreden :)

(niet zo goed zichtbaar helaas ;) )
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:15

Ik heb ook gewoon kletsnatte benen nu ik met Petries rijdt, dus maak je geen illusies wat betreft zweten. :D

Ben zelf zo stom geweest om m'n Petries na een maand te beschadigen aan een stukje ijzer, er zit (niet heel duidelijk) een scheur op. Dus ook die kunnen raar worden. ;)

lillylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:40

Tinkels schreef:

Vandaag precies 2 weken later, waren ze er nog niet... |(