Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:07

S__L schreef:
Mijne worden al wat lelijk en in te zakken. Het is echt te zien dat ze slap zijn..

Mijn Bat beginnen ook wel wat slap te worden maar zijn niet erg lelijk te worden. Heb er alleen wat witte plekjes op zitten weet iemand hoe ik dit eraf kan halen?

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:16

Ik heb eind maart dit jaar deze foto's gepost en nu, een paar maanden later met nog steeds intensief gebruik (maar ook elke keer na het rijden schoonmaken en goed onderhoud met Petrie Bootcare en zwarte schoenpoets) zien ze er niet minder uit dan op onderstaande foto's. Ik vind dat ze het prima houden dus!

[edit] @annelieke92: zwarte schoenpoets!

Sabine schreef:
Nou, ik meld me na lange tijd ook maar weer eens hier :D
Morgen is het precies een jaar geleden dat ik deze laarzen heb gekocht en ik wilde graag even laten zien hoe ze er nu uitzien :) Ik doe er ondertussen alles mee, stallen opstrooien, poetsen, voeren, rijden en ook op wedstrijden heb ik deze laarzen aan. Ze worden kortom, goed gebruikt :Y)
Op deze foto's zijn de vouwen e.d. extra goed te zien omdat ik de foto's én met flits heb gemaakt én ik heb mijn laarzen flink opgepoetst net, ze glimmen gewoon heel erg :+ Ik vind zelf dat ze er nog super uitzien en versleten zijn ze in ieder geval nog lang niet (en, zoals je ziet blijven ze zelfs nog uit zichzelf rechtop staan).

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ter vergelijking, deze foto's heb ik eerder in het topic geplaatst, ik geloof dat dit in oktober was.
Sabine schreef:
Zoals iets hierboven beloofd, foto's van mijn laarzen!
Ik heb ze gekocht op 1 april 2010 en ik gebruik ze gemiddeld 3-4 keer per week. Voor de foto heb ik ze afgespoeld met water en drooggewreven met een doekje, wat ik elke keer na het rijden doe :Y) Hoe ik ze verder behandel kun je lezen in mijn berichtje eerder op deze pagina.

http://lh5.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMSI7OKPI/AAAAAAAAClg/nw97upyuNEU/s512/Foto0109.jpg

http://lh3.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMSmUSjOI/AAAAAAAACls/RSm7xIu9HBA/Foto0110.jpg

http://lh3.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMS_q1JVI/AAAAAAAAClo/b0hrEczXLE0/s512/Foto0111.jpg

http://lh5.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMQ7YTZOI/AAAAAAAAClM/nmf07inyQJw/Foto0113.jpg

http://lh5.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMRpPITwI/AAAAAAAAClc/bEY9y9Awmkg/s512/Foto0112.jpg

annelieke92

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:24

@ Sabine, het zijn de Bath dus als ik zwarte schoenpoets gebruik gaan ze van cognac/bruin naar zwart en dat wil ik niet :Y)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:36

Oeps te snel geweest :o Dan zou ik kijken naar bruine schoenpoets in de kleur van de laars, en misschien een suede-borsteltje om het uit te vegen? Het leer is wat zacht en ruw toch? Anders misschien bij de schoenlapper vragen? Bij ons hebben ze een enorm assortiment aan poetsen en kleurtjes e.d. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:36

annelieke92 schreef:
@ Sabine, het zijn de Bath dus als ik zwarte schoenpoets gebruik gaan ze van cognac/bruin naar zwart en dat wil ik niet :Y)

Tjongejonge... -.-
Je hebt ook naturel schoenpoets... -.-

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:54

Sorry, :o nog even wachten dus

Anness schreef:
urbanmove schreef:
Zijn er al ruiters die de mondoni blyth in gebruik hebben(foto)?
Ben benieuwt naar je ervaring. Ik heb momenteel de petrie coventry cognac, maar zou het sjike vinden met deze laklaars te wisselen. Ik rij gemiddeld 4/5 keer intensief dressuur per week.

Uhm het gaat er op de vorige pagina steeds over dat de laklaars, de Blyth dus, nog niet leverbaar is. :+

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:14

Hoi,
Ik meld me ook maar weer eens.. Zit er over na te denken om de Mondoni Field te gaan kopen, alleen voor het rijden af en toe en de wedstrijden, en dan laat ik gewoon nog een nieuwe rits in mijn oude laarzen zetten en dan gebruik ik die gewoon voor het trainen. Sorry ik heb nog niet alles doorgelezen, maar wat zijn over het algemeen de ervaringen over deze laars? Zag net wel een aantal foto's van de laarzen die een jaar oud zijn, dat zijn ook de Field geloof ik? Ze zien er nog wel goed uit! :)

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:16

Ik heb ze net gekocht. Zitten op zich gelijk prima, maar moeten nog een beetje naar mijn voet vormen. Ik heb er pas 2x mee gereden, dus weet niet hoe lang ze mooi blijven.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:16

Ja dat is vaak zo! Wel fijn dat ze eigenlijk meteen goed zitten. Is ook per persoon anders natuurlijk, ik zal ze binnenkort even gaan passen. Het is natuurlijk ook maar net hoe je er mee om gaat, een of je er op loopt of dat je ze alleen écht voor het rijden gebruikt. Want als je er op loopt krijg je vaak zo'n 'rimpel' bij je voet. Ik ben van plan om ze dan alleen voor het rijden te gebruik en niet voor bijvoorbeeld het mesten etc.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:49

Nieuwe foto's van mijn bruine laarzen
Ik heb de eerste versie van de laarzen. Dus nu 2 jaar oud. een jaar lang elke dag gereden verschillende paarden per dag. Afgelopen jaar minder maar ook nog wel zo nu en dan.
Zitten erg veel vouwen in maar ik spring veel met de laarzen. En heb ook in mijn dure cavallo laarzen vouwen dus ligt vast ook aan mijn benen.
De laarzen zijn dit verwaarloosd nu misschien 4x gepoetst en maak ze amper schoon
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:34

Ik zal ook eens schrikbarende foto's maken van mijn laarzen :D heb ze inmiddels ook al een jaar.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:36

die van mij zij nu nog bet geen half jaar oud zitten heerlijk maar zien e rniet uit!
allemaal lelijke vouwen maar geen last van grijze witte plekken ik doe ze een keer in de week met stubben leerzeep en daarna een beetje wax erover.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:48

Ik vind mijn laarzen nog niet zo slecht hoor...
Mijn dure laarzen zien er net zo uit. Ben heel tevreden juist! :)

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:32

Knottje schreef:
Ik kom zomaar even binnenvallen. Ik heb een vraagje. Voor springen ben ik eigenlijk opzoek naar iets nieuws, omdat mijn chaps toch wel ernstig beginnen te slijten, en te kort zijn geworden. Ik heb namelijk tamelijk lange en dunne benen (dressuurlaars hoogte 53). Hoeveel moet de hoogte voor springen lager zijn, en zouden die van Mondoni (ik geloof 51 hoog) passen, of zijn die echt te laag? Ze zijn namelijk wel erg vriendelijk geprijst :+

Om even verder te gaan op mijn vraag, zijn er nog meer bokkers met van die immens lange benen, die ze hebben gepast, overwogen of gekocht? En was dat te doen, of viel het erg tegen. Heb toch een beetje twijfels, ben de vorige keer in Heteren ook niet erg fijn geholpen.. Kom dan liever voorbereid, ipv dat ik met niets, of iets heel anders thuis kom ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:45

Ik heb meer lange bovenbenen dan onderbenen. Heb nu Petrie Olympics maat 50 (hoogte) en dat zit heel goed. Ik weet niet hoelang jouw onderbenen zijn ;)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:48

ik heb vrij lange benen maar heb deze laarzen voor het springen gekocht en voor mij zijn ze precies goed nu.

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:48

Janine1990 schreef:
Ik heb meer lange bovenbenen dan onderbenen. Heb nu Petrie Olympics maat 50 (hoogte) en dat zit heel goed. Ik weet niet hoelang jouw onderbenen zijn ;)

Stond ook erboven, maar ongeveer 53/54 hoog :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:50

Knottje schreef:
Janine1990 schreef:

Stond ook erboven, maar ongeveer 53/54 hoog :o

Oooh blond van me!!!

Afhankelijk van je voet en kuitmaat, een dressuurlaars zal je er dan zeker niet aan hebben. Maar een springlaars moet toch vast wel kunnen!

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:09

ingaa schreef:
die van mij zij nu nog bet geen half jaar oud zitten heerlijk maar zien e rniet uit!
allemaal lelijke vouwen maar geen last van grijze witte plekken ik doe ze een keer in de week met stubben leerzeep en daarna een beetje wax erover.

Waar zitten die vouwen dan? Want kan me voorstellen dat als je op je laarzen loopt dat er dan vouwen in komen. En heb je er laarzen spanners in? Wil ook wel helpen tegen het vouwen rond de enkel..

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:10

Citaat:
Oooh blond van me!!!

Afhankelijk van je voet en kuitmaat, een dressuurlaars zal je er dan zeker niet aan hebben. Maar een springlaars moet toch vast wel kunnen!

Hihi, nee een mede blondine zit hier aan de andere kant van het beeldscherm! Dankje wel. Is idd ook niet bedoeld voor dressuur, maar voor springen. Vraag me altijd af hoe mannen dat doen, die zijn er toch ook met lange dunne benen..
Is er iemand met een foto ofzo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:19

Knottje schreef:
Citaat:
Oooh blond van me!!!

Hihi, nee een mede blondine zit hier aan de andere kant van het beeldscherm! Dankje wel. Is idd ook niet bedoeld voor dressuur, maar voor springen. Vraag me altijd af hoe mannen dat doen, die zijn er toch ook met lange dunne benen..
Is er iemand met een foto ofzo?

Kijk maar eens naar maattabellen, zodra je bij 43 en groter komt, zijn de laarzen ook meteen een stuk langer :P

Een foto:
Afbeelding

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:56

RM__ schreef:
ingaa schreef:

Waar zitten die vouwen dan? Want kan me voorstellen dat als je op je laarzen loopt dat er dan vouwen in komen. En heb je er laarzen spanners in? Wil ook wel helpen tegen het vouwen rond de enkel..

ik heb er spammers in en doe ze keurig in een laarzentas elke keer na het rijden maar ag het boeit me niet echt voor dat geld koop je ook wel weer een nieuw paard als ze op zijn en ik wil nog die bruine erbij ben naam ff kwijt.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:19

Ik heb ook vrij lange benen en hoogtemaat 49 zit echt mooi hoog bij mij. Ze zullen nog wel iets inzakken, maar de dressuurboog zit bij mij een stuk hoger dan die foto hierboven. Ik denk dat die 51 haast wel goed moet zijn als springlaars, er zit een aardige boog op.

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:38

Citaat:
Kijk maar eens naar maattabellen, zodra je bij 43 en groter komt, zijn de laarzen ook meteen een stuk langer :P

Een foto:
Afbeelding

Naja, mijn voeten zijn wel ietsje kleiner :P Maar dankje wel voor je foto!

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:43

ingaa schreef:
ik heb er spammers in en doe ze keurig in een laarzentas elke keer na het rijden maar ag het boeit me niet echt voor dat geld koop je ook wel weer een nieuw paard als ze op zijn en ik wil nog die bruine erbij ben naam ff kwijt.

Daar heb je gelijk in! Zal binnenkort sowieso even kijken hoe ze bij mij zitten :) Bedankt!