Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shetje14

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:59

Ik rijd altijd zonder, misschien ga ik in de winter nog wel eens rijden met handschoentjes als het te koud wordt.Tong uitsteken

_Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:12

ik doe alleen handschoentjes aan voor de kou eigelijk,
ik vind het niet fijn rijden met handschoenen.

Fab_Love_Emm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:21

hee ik rij op friesen, die heel zacht in de mond zijn.
Ik vind handschoenen heel fijn omdat ik snel last van exceem aan mijn handen heb (zeker bij paardrijden).
soms heb je heel sterke pony's waarbij je harder in de mond moet zijn, ookal hou ik daar absoluut niet van..

xx

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:42

Ik rij meestal met handschoentjes omdat ik de teugels uit mijn handen laat glijden, heel stom want het is gewoon een eigen fout en ook met handschoenen glijden ze nog maar iets minder. En ik rij ook vaak genoeg zonder..

pappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:44

ik rij nooit met handschoenen aan dan krijg ik juist blaren van

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:45

ik heb ze aan omdat ik anders blaren krijg, en dat is niet zo fijn Clown

Manonxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:42

Ik heb snel blaren, en in de winter is het lekker warm Haha!

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:21

Ik rijd eigenlijk altijd met. Ik vind het fijner (en lekker warm in de winter Haha!) en bovendien scheelt het blaren!

KamouLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:03

Ik hou niet zo erg van met handschoentjes rijden. Maar in de winter als het koud is doe ik ze wel aan want anders vriezen mijn vingers eraf:P In de winter is het ook wel fijn om ze aan te hebben op stal:) Doe ik ook wel es, met borstelen ofzo:)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:39

ik rijd eigelijk vrijwel nooit met handschoentjes. Behalve als ik op een paard rijd dat erg trekt ofzo, anders houd ik er indd nare plekjes aan over. Maar verder rijd ik eigelijk nooit met handschoentjes.

Dorien_3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:33

ik reed voorheen ook altijd zonder handschoenen, maar ik zelf vind dat ik meer grip op de teugel heb. ik reed tot voor kort op een paardje in de les dat nogal rennerig was en dan is het wel fijn als je goed grip op de teugels houd. zonder handschoenen heb ik het idee dat ik me teugels zo kwijt ben Schijnheilig

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:05

Ik rijd met regen, of als het aan de koude kant is altijd met handschoentjes.
Ik heb een jaar geleden mijn linker ringvinger gebroken en ik krijg er erge last van met kou weer.
Ik probeer dus om mijn handen lekker warm te houden! Haha! Knipoog

landolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:07

Ik rijd in de winter met hanschoentjes om de kou. En met mijn vorige paard reed ik er mee omdat ze verschrikkelijk kon gaan hangen/trekken en ik anders mijn handen open heb liggen.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:49

Ik rij altijd met handschoenen, want anders rij ik heel m'n handen open.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:36

Ik reed vroeger nooit met handschoenen... Denk ook niet dat ik het nu weer ga doen. Eerst even eelt kweken Knipoog

Bianca_palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:35

tegen de blaren en het eelt Knipoog

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:13

Heb heerlijke Roeckl handschoentjes tegen het eelt en straks lekker warm in de winter!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:43

Ik rij vrijwel altijd met handschoenen aan omdat anders mijn handen gaan zweten en dan dus de teugels gaan glijden en dat voelt niet zo heel lekker aan.

Doerakje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:55

Ik heb altijd heel erg snel blaren, terwijl ik van mezelf vind dat ik een zachte hand heb.
En ook toen ik laatst in het bos was en vrijwel de hele weg met lange teugel heb gereden (zonder handschoenen), had ik aan het eind van rit toch dikke blaren Boos!

Dus ik heb ze vrijwel altijd aan Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:54

Ik rijd altijd zonder handschoenen.
Alleen buiten is het wel fijn, mijn bijrijdpaard trekt dan ontiegelijk als ik met een ander paard samen rijd.

Verder ben ik het niet eens met de stelling dat als je een zachte hand zou hebben geen blaren zou krijgen.

Ook als je met een zachte hand rijd kun je blaren krijgen, die teugels zitten nou eenmaal 'te schuren' tussen je ringvinger en pink. Met name bij springteugels komt het vaak voor.

chriss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:36

Ik rij altijd met handschoenen
Met mijn sterke haflinger vind ik het wel zo handig, heb dan meer grip en dan heb ik geen last van blaren...

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:42

Ik rij ook altijd met handschoenen. Vroeger deed ik dat nooit maar toen had ik ook eeltplekken op mn ringvinger. Inmiddels rij ik met teugels met rubber aan de binnenkant en zonder handschoenen rijdt dan gewoon absoluut niet lekker. Ik ben er mee begonnen toen ik met S&T ging rijden en doordat ik van die tweede teugel blaren kreeg. Mn pink was niet gewend aan een teugel... Sindsdien kan ik ook niet meer zonder rijden want nu rij ik dus ook mn ringvinger open zonder handschoenen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:14

ik kan dus absoluut niet MET handschoentjes rijden...
echt een drama is dat... ik voel daardoor minder (logisch) met mn vingers, waardoor ik de teugels ongemerkt door mn handen laat glippen.. met als gevolg dat ik om de 2 rondjes eigenlijk mn teugels weer op maat moet pakken..echt niet handig.

blaren heb ik eigenlijk nooit zo last van... heb niet echt tere handen, maar ook geen paard dat heel erg trekt, dus daar hoef ik het in ieder geval niet voor te doen..

zodra het kouder wordt probeer ik het wel nog regelmatig , met handschoentjes rijden, maar ik erger me er zo aan dat ik ze na een kwartier altijd weer uittrek ^^

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:42

Ik rijd alleen met handschoentjes als het koud is, dus mee voor de warmte Knipoog

Lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:02

Ik rij toch wel met een zachte hand maar ik rijd toch altijd met handschoenen... Koud of niet... Ik ben heel gevoelig voor blaren en al bij de minste of geringste beweging van de teugels heb ik al prijs... Plus heeft die van mij soms de neiging zijn hoofd met een rotgang naar beneden te trekken en dan lig ik meteen helemaal open! Rolleyes Met longeren heb ik ook altijd handschoenen aan, want hij wil me nog weleens door heel de bak trekken Boos! haha...