Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:26

Iedereen heeft zo z'n eigen reden(en) om er geen (of juist wel één) te dragen.
En aangezien het niet bij de wet verplicht is, heeft niemand het recht die ander daar op aan te spreken.
Die cap zit mij in de weg als ik paard rij. Knipoog

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:30

sflj schreef:
Iedereen heeft zo z'n eigen reden(en) om er geen (of juist wel één) te dragen.
En aangezien het niet bij de wet verplicht is, heeft niemand het recht die ander daar op aan te spreken.
Die cap zit mij in de weg als ik paard rij. Knipoog

Zolang ik gewoon paard reed, dan droeg ik er ene, en ik heb zelfs voltige geprobeerd met cap, maar dat lukt gewoon niet.
Maar iemand die op een normale manier paardrijdt en beweert dat die cap hem/haar in de weg zit tijdens het rijden, die is zomaar wat uit z'n nek aan 't kletsen vind ik.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:34

Mag je vinden!
Misschien vind ik wel dat jij uit je nek kletst als je zegt dat een cap jou in de weg zit bij het stuntwerk dat je doet! Knipoog
(alleen zul je mij dat niet horen zeggen als je foto's op een forum als deze zet! Dát is waar het in dit topic om gaat!)

M.a.w; (voor degenen die het nog niet snappen) Jij kunt voor mij niet bepalen wanneer die cap mij in de weg zit en dus wanneer ik hem wel of niet zou moeten/mogen/kunnen dragen!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:39

sflj schreef:
Mag je vinden!
Misschien vind ik wel dat jij uit je nek kletst als je zegt dat een cap jou in de weg zit bij het stuntwerk dat je doet! Knipoog

M.a.w; (voor degenen die het nog niet snappen) Jij kunt voor mij niet bepalen wanneer die cap mij in de weg zit en dus wanneer ik hem wel of niet zou moeten/mogen/kunnen dragen!

Dat is b°llsh°t wat jij vertelt.
Dat jij niet kan weten of ze voor mij in de weg zit, dat is een vaststaand feit, want aangezien je de benaming niet kent van wat ik doe, ga ik ervan uit dat je 't nog nooit geprobeert hebt.
Dat ik niet kan weten of ze voor jouw in de weg zit, dat is larie en weet je zelf ook wel. Tenzij jij jouw cap op jouw kont vasthangt, dan kan die niet in de weg zitten. Ik heb zelf dressuur (heel klein beetje en laag niveau) gereden, ik heb een beetje gesprongen... En nooit, maar dan ook nooit heb ik last gehad van een in de weg zittende cap.
Probeer toch tenminste een beetje geloofwaardig over te komen als je iets zegt...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:48

Ik vind dat je onfatsoenlijk reageert. Iets genuanceerder zou ook wel kunnen, lijkt me.

Jij weet niet wat ik wel en niet gedaan heb, ongeacht of ik weet hoe het heet en jij weet niet wat ik voel wanneer ik paard rijd. (en wat ik wíl voelen! Knipoog )

Dit is precies wat ik (en een aantal met mij) bedoelen; Ik laat jou vrij in je keuze om wel of juist geen cap te dragen, heb daar geen oordeel over en commentaar op maar jij vindt het blijkbaar gerechtvaardigd om voor mij te bepalen dat ik een cap moet dragen. (en het woord dat ik daarvoor heb laat ik maar even achterwege Knipoog )

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:04

Net zoals andere zaken hier op bokt, is het pertinent weigeren van een cap te dragen door sommigen blijkbaar meer een afzetten tegen gevestigde zaken ipv een overtuiging. De meesten hier roepen dat rijden zonder cap complete vrijheid is wat ze dan voelen. Wel, complete vrijheid en een cap dragen zijn 2 zaken die los van elkaar staan. Moge dat duidelijk wezen. Ik vind dergelijk gedrag en opmerkingen in de aard van "wij rijden zonder cap, en wij vertellen niet waarom, want jij weet niet wat wij voelen of willen voelen als we paardrijden" totaal niet kunnen. Op een openbaar forum, dat ook door (zeer jonge) minderjarigen wordt gelezen, vind ik dergelijke uitspraken van heel weinig verantwoordelijkheidszin getuigen. Net zoals de uitspraak die ik op een vorige bladzijde in dit topic las, waarin iemand zei dat hij/zij helemaal geen voorbeeld wilde zijn voor kinderen. Op dergelijke uitlatingen zouden meer reacties mogen komen.
Als ik dan zie dat de volledige wereldtop (en subtop) in de ruiterwereld een cap/hoed draagt en daar geen last van blijkt te hebben (getuige hun prestaties), dan vind ik het zeer raar dat in de lagere regionen (ik zal het maar zo noemen) een aantal mensen zijn die wèl hinder van een cap blijken te hebben. Begrijpe wie begrijpen kan...

x_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:05

ik draag zelf wel een cap maar opo m'n verzorg shet niet , het is je eigen verandwoordelijkheid en ik vind dat mensen die er geen verstand van hebben er zich niet mee moeten bemoeien
Tong uitsteken

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:08

x_Daphne schreef:
ik draag zelf wel een cap maar opo m'n verzorg shet niet , het is je eigen verandwoordelijkheid en ik vind dat mensen die er geen verstand van hebben er zich niet mee moeten bemoeien
Tong uitsteken

Kan je misschien iets specifieker zijn, welke mensen (of groep mensen) er wel en geen verstand van hebben?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:11

Ik rijd ook wel eens zonder cap, gewoon een rondje. Maar meestal heb ik hem toch op omdat ik me dan veiliger voel. Als ik toevallig geen cap heb dan doe ik daar ook echt niet moeilijk over.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:14

Ik weiger niet een cap te dragen, (ik rij o.a. endurance wedstrijden en daarbij is het verplicht Knipoog ) ik wil het alleen zelf kunnen en blijven mogen bepalen wanneer het niet verplicht is.
Wat mijn redenen daar ook voor mogen zijn.
Ik heb geen enkele verantwoordelijkheid voor gebruikers van een forum.
Als jij je zo verantwoordeljik voelt moet je jouw foto's niet plaatsen (de jonge bokkertjes zouden het thuis eens kunnen nadoen! Knipoog ) of er op z'n minst een waarschuwing bij zetten?
Heb je trouwens ook hinder van een bodyprotector? En knie,- en elleboogbeschermers?

Verder heb ik niks te maken met wat 'de meesten hier' roepen. Ik bepaal alleen wat ik zelf wel en niet doe en wens daar derhalve dus ook niet op worden aangesproken zolang dat niet tegen de wet is, om maar eens wat te noemen.

Verder denk ik dat ik me maar buiten deze discussie hou want het wordt er niet vriendelijker op. Veel plezier nog en succes met het overtuigen! (maar blijf het maf vinden om van iemand te horen dat ik m moet dragen, terwijl hij het zelf niet doet en toch meer risico loopt! En ja, je hebt uitgelegd dat ie je in de weg zit! Haha! )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:25

Voltigeur schreef:
Net zoals andere zaken hier op bokt, is het pertinent weigeren van een cap te dragen door sommigen blijkbaar meer een afzetten tegen gevestigde zaken ipv een overtuiging.

Oh? In dit topic reageren niet eens veel mensen die pertinent weigeren een cap te dragen Lachen

Citaat:
De meesten hier roepen dat rijden zonder cap complete vrijheid is wat ze dan voelen.
Oh? Ik heb dat niet gelezen. Ik heb het in elk geval zeker niet geschreven, want ik rijd niet zonder cap Lachen

Citaat:
ik vind dergelijk gedrag en opmerkingen in de aard van "wij rijden zonder cap, en wij vertellen niet waarom, want jij weet niet wat wij voelen of willen voelen als we paardrijden" totaal niet kunnen.
Op een openbaar forum, dat ook door (zeer jonge) minderjarigen wordt gelezen, vind ik dergelijke uitspraken van heel weinig verantwoordelijkheidszin getuigen.

Maar je denkt niet dat de foto's in jouw profiel kinderen zullen inspireren tot gevaarlijke stunts? Want laten we eerlijk zijn - dat zijn ook geen dingen die je zonder begeleiding moet uitproberen, toch?

Citaat:
Als ik dan zie dat de volledige wereldtop (en subtop) in de ruiterwereld een cap/hoed draagt en daar geen last van blijkt te hebben (getuige hun prestaties), dan vind ik het zeer raar dat in de lagere regionen (ik zal het maar zo noemen) een aantal mensen zijn die wèl hinder van een cap blijken te hebben. Begrijpe wie begrijpen kan...

Volgens mij heb je daarmee ongeveer het slechtste voorbeeld gekozen dat je had kunnen kiezen, omdat juist de hogere regionen sterk hebben gevochten om een hoedje te mogen blijven dragen dat vrijwel geen bescherming biedt, ipv verplicht te worden over te gaan op de goedgekeurde veiligheidshelm. Jij noemt hoedje/cap nu samen, maar dat zijn natuurlijk volkomen verschillende dingen, qua draagcomfort en ook qua veiligheid.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:26

sflj schreef:
Ik weiger niet een cap te dragen, (ik rij o.a. endurance wedstrijden en daarbij is het verplicht Knipoog ) ik wil het alleen zelf kunnen en blijven mogen bepalen wanneer het niet verplicht is.
Wat mijn redenen daar ook voor mogen zijn.
Ik heb geen enkele verantwoordelijkheid voor gebruikers van een forum.
Als jij je zo verantwoordeljik voelt moet je jouw foto's niet plaatsen (de jonge bokkertjes zouden het thuis eens kunnen nadoen! Knipoog ) of er op z'n minst een waarschuwing bij zetten?
Heb je trouwens ook hinder van een bodyprotector? En knie,- en elleboogbeschermers?

Verder heb ik niks te maken met wat 'de meesten hier' roepen. Ik bepaal alleen wat ik zelf wel en niet doe en wens daar derhalve dus ook niet op worden aangesproken zolang dat niet tegen de wet is, om maar eens wat te noemen.

Verder denk ik dat ik me maar buiten deze discussie hou want het wordt er niet vriendelijker op. Veel plezier nog en succes met het overtuigen! (maar blijf het maf vinden om van iemand te horen dat ik m moet dragen, terwijl hij het zelf niet doet en toch meer risico loopt! En ja, je hebt uitgelegd dat ie je in de weg zit! Haha! )

Het stond op mijn profiel dat men dit thuis niet moet proberen, maar blijkbaar (heb ik nu gecontroleerd) staat 't er niet meer bij. Ik heb 2 weken terug een aantal foto's verwijderd en dat stukje tekst zal mee verwijderd geweest zijn.
Enneuh... ja, ik heb inderdaad last van een body protector (toch tijdens het voltigeren) en andere beschermingen. Vanwaar die vraag?
Oh, en je hebt mij nergens horen zeggen dat iemand een cap MOET opzetten. Ik zeg enkel dat het veiliger is als je er een opzet en dat de mensen die vinden dat het niet nodig is niet met argumenten komen om te staven waarom het niet nodig is. In de meeste topics zien en lezen mensen veelal wat ze willen zien of lezen en niet wat er effectief te zien of te lezen valt. Het valt mij trouwens ook op dat de meesten nogal heftig reageren of een discussie stop zetten als ze reacties krijgen van iemand die net iets mondiger is en een uitgebreidere woordenschat heeft als de gemiddelde 13-jarige waar ze anders zo graag mee discussiëren...

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:41

@ Shadow0:

- Ik heb nergens gezegd dat er VEEL mensen reageerden die pertinent weigeren een cap te dragen. Zoals je kan zien in het citaat dat je van mij plaatste staat er SOMMIGE...

- Ik heb nergens gezegd dat Shadow0 dat zou geschreven hebben. Als je tussen de lijntjes doorleest, dan weet je wie dat gezegd heeft (met niet zoveel woorden)

- Wat betreft die foto's op mijn profiel en het ontbreken van een waarschuwing: dat is reeds TERUG in orde gebracht en ik heb hierboven ook al uitgelegd hoe 't komt dat dat verdwenen was. (het aanhalen van de foto's op mijn profiel was trouwens off topic)

- Wat er op je hoofd staat, dat is totaal van ondergeschikt belang bij de discussie als een cap al dan niet in de weg kan zitten tijdens het normaal rijden. Of het al dan niet comfortabel aanvoelt laat ik in het midden, want dat hangt van de cap af die je draagt... Een spannend petje zit ook niet comfortabel, maar zit niet in de weg tijdens het fietsen bijvoorbeeld. Een passende cap van een beetje kwaliteit voel je niet eens op je hoofd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:25

Voltigeur schreef:
- Wat er op je hoofd staat, dat is totaal van ondergeschikt belang bij de discussie als een cap al dan niet in de weg kan zitten tijdens het normaal rijden.

Natuurlijk niet Lachen Een vilten hoedje van een paar gram is echt anders dan een cap van een paarhonderd gram! Een bodyprotector is toch ook niet te vergelijken met een showgiletje?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:30

Shadow0 schreef:
Voltigeur schreef:
- Wat er op je hoofd staat, dat is totaal van ondergeschikt belang bij de discussie als een cap al dan niet in de weg kan zitten tijdens het normaal rijden.

Natuurlijk niet Lachen Een vilten hoedje van een paar gram is echt anders dan een cap van een paarhonderd gram! Een bodyprotector is toch ook niet te vergelijken met een showgiletje?

Weet ik, maar ik reageerde op 't feit dat iemand zei dat de cap IN DE WEG ZIT tijdens het rijden. En dat ik toch iets totaal anders als comfortabel zitten dacht ik.
Als ik gewoon rijd, dan kan een niet passende cap of een body protector oncomforabel zitten, maar geen van beiden kunnen in de weg zitten. Snap je?

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:36

Weet je wat mij nou zo verbaast in deze discussie en ook aan mensen die zonder cap rijden? Mijn gezondheid en mijn lichaam zijn heel, heel, heel kostbaar voor mij. Als er ook maar iets is wat ik kan doen om een mogelijke hersenbeschadiging te voorkomen, dan doe ik dat graag. Net als dat ik een bodyprotector aantrek met springen of als ik op buitenrit ga met een moeilijk paard. Dat is echt niet omdat ik die dingen zo lekker vind zitten, maar gewoon omdat ik graag heel blijf. Dus daarom verbaas ik mij over mensen die geen cap willen dragen. Dan voel je je een uurtje per dag (of misschien niet eens per dag) wat prettiger.. maar als je er wel afvalt en je loopt iets op? Dan kun je je voor een lange periode HEEL beroerd voelen. Beroerder nog dan tijdens een rondje paardrijden met cap. Wat mij betreft mag iedereen zelf weten of hij/zij een cap draagt en irl hoor je mij er ook niks over zeggen (tenzij het iemand is waarbij ik het belangrijk vind om het nog een keer te zeggen, die persoon ken ik dan persoonlijk of het is een kind waarbij geen toezicht is). Maar als er bij wet bepaald zou worden dat iedereen een cap moest dragen zou ik dat prima vinden. Want als een persoon zonder cap eraf valt en hij/zij heeft wel wat.. dan wordt niet alleen diegene daardoor beïnvloed.

Op internet vind ik het trouwens toch anders. Als je een topic opent (met of zonder foto's) kun je commentaar verwachten. It's as simple as that. Een opmerking 'Ik wil geen commentaar op de afwezigheid' van een cap.. daar lees ik echt volledig overheen. Je kan wel meer niet willen, als je het écht kost wat kost wilt voorkomen dan laat je het wel om zo'n topic te openen.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:41

Flor schreef:
Weet je wat mij nou zo verbaast in deze discussie en ook aan mensen die zonder cap rijden? Mijn gezondheid en mijn lichaam zijn heel, heel, heel kostbaar voor mij. Als er ook maar iets is wat ik kan doen om een mogelijke hersenbeschadiging te voorkomen, dan doe ik dat graag. Net als dat ik een bodyprotector aantrek met springen of als ik op buitenrit ga met een moeilijk paard. Dat is echt niet omdat ik die dingen zo lekker vind zitten, maar gewoon omdat ik graag heel blijf. Dus daarom verbaas ik mij over mensen die geen cap willen dragen. Dan voel je je een uurtje per dag (of misschien niet eens per dag) wat prettiger.. maar als je er wel afvalt en je loopt iets op? Dan kun je je voor een lange periode HEEL beroerd voelen. Beroerder nog dan tijdens een rondje paardrijden met cap. Wat mij betreft mag iedereen zelf weten of hij/zij een cap draagt en irl hoor je mij er ook niks over zeggen (tenzij het iemand is waarbij ik het belangrijk vind om het nog een keer te zeggen, die persoon ken ik dan persoonlijk of het is een kind waarbij geen toezicht is). Maar als er bij wet bepaald zou worden dat iedereen een cap moest dragen zou ik dat prima vinden. Want als een persoon zonder cap eraf valt en hij/zij heeft wel wat.. dan wordt niet alleen diegene daardoor beïnvloed.

Op internet vind ik het trouwens toch anders. Als je een topic opent (met of zonder foto's) kun je commentaar verwachten. It's as simple as that. Een opmerking 'Ik wil geen commentaar op de afwezigheid' van een cap.. daar lees ik echt volledig overheen. Je kan wel meer niet willen, als je het écht kost wat kost wilt voorkomen dan laat je het wel om zo'n topic te openen.

Tja, en dan werd dit topic geopend door iemand die er zich aan ergert dat iedereen tot in den treure reageert op anderen die geen cap dragen. Begrijp ik niet, je ergert je aan iets en dan open je een topic waar iedereen het nog eens kan zeggen (en dan is het volledig ON TOPIC terwijl het bij een ander topic wel eens als OFF TOPIC zou kunnen aanzien worden). Wie opent nu een topic om reacties in te posten waar je je sowieso aan ergert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:47

Moderatoropmerking:
Houden we het wel respectvol naar elkaar? Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:56

Flor schreef:
Weet je wat mij nou zo verbaast in deze discussie en ook aan mensen die zonder cap rijden? Mijn gezondheid en mijn lichaam zijn heel, heel, heel kostbaar voor mij. Als er ook maar iets is wat ik kan doen om een mogelijke hersenbeschadiging te voorkomen, dan doe ik dat graag. Net als dat ik een bodyprotector aantrek met springen of als ik op buitenrit ga met een moeilijk paard.

Maar om inderdaad letsel uit te sluiten kun je toch veel beter helemaal niet gaan springen, en zeker geen moeilijk paard mee naar buiten nemen? Daarmee neem je toch ook risico's? Als je gezondheid zo enorm kostbaar is zou ik zeggen: ga niet paardrijden. Het blijft, ook met de nodige bescherming, gewoon een sport met veel nare ongevallen.

Jij kiest ervoor om paard te rijden, maar dat is JOUW keuze, omdat jij het risico van de ongevallen gedeeltelijk aanvaardbaar vindt. Wil je echt gegarandeerd geen hersenletsel door paardrijden: rijd dan niet. Er zijn talloze mensen die paardrijden op zich al veel te gevaarlijk vinden en het dus niet doen. Maar jij rijdt, en ik ook, en wij nemen dus al bewust een aantal risico's. Het punt is: iedereen maakt een eigen inschatting of de voordelen opwegen tegen de nadelen / risico's. En iedereen trekt daar z'n eigen grens in, en die grens is heel persoonlijk. Er is net zoveel reden om te zeggen dat springen (of SGW) stom is en dat het ons allemaal verzekeringsgeld kost en dus verboden moet worden... of paardrijden op zich, of het stappen op een paard dat al meerdere keren ongelukken heeft veroorzaakt door gevaarlijk gedrag (steigeren of bokken bv...) Etc. Maar dat zijn persoonlijke beslissingen, die niet per se goed of fout zijn, maar persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:06

Ik denk toch altijd dat de vaardigheid en de kennis van de ruiter een grotere garantie voor veiligheid is dan een cap.
Dan kun je zeggen: zet een cap op, want anders...

Vroeger droegen we nooit een cap. We hadden wel betere opleidingen. We leerden rijden ipv knolhobbelen...
Iemand die kán rijden, en die zijn/haar paard goed kent, en goed heeft opgevoed, loopt helemaal niet zoveel risico.

Een paard is werkelijk niet zo onvoorspelbaar...
En ja, zelfs dan nog kan er van alles gebeuren... de kans is alleen veel kleiner.
Denk dat ik mss op een buitenrit toch een cap opzet... maar in de bak zet ik geen cap op.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:19

Shadow0 schreef:
Flor schreef:
Weet je wat mij nou zo verbaast in deze discussie en ook aan mensen die zonder cap rijden? Mijn gezondheid en mijn lichaam zijn heel, heel, heel kostbaar voor mij. Als er ook maar iets is wat ik kan doen om een mogelijke hersenbeschadiging te voorkomen, dan doe ik dat graag. Net als dat ik een bodyprotector aantrek met springen of als ik op buitenrit ga met een moeilijk paard.

Maar om inderdaad letsel uit te sluiten kun je toch veel beter helemaal niet gaan springen, en zeker geen moeilijk paard mee naar buiten nemen? Daarmee neem je toch ook risico's? Als je gezondheid zo enorm kostbaar is zou ik zeggen: ga niet paardrijden. Het blijft, ook met de nodige bescherming, gewoon een sport met veel nare ongevallen.

Jij kiest ervoor om paard te rijden, maar dat is JOUW keuze, omdat jij het risico van de ongevallen gedeeltelijk aanvaardbaar vindt. Wil je echt gegarandeerd geen hersenletsel door paardrijden: rijd dan niet. Er zijn talloze mensen die paardrijden op zich al veel te gevaarlijk vinden en het dus niet doen. Maar jij rijdt, en ik ook, en wij nemen dus al bewust een aantal risico's. Het punt is: iedereen maakt een eigen inschatting of de voordelen opwegen tegen de nadelen / risico's. En iedereen trekt daar z'n eigen grens in, en die grens is heel persoonlijk. Er is net zoveel reden om te zeggen dat springen (of SGW) stom is en dat het ons allemaal verzekeringsgeld kost en dus verboden moet worden... of paardrijden op zich, of het stappen op een paard dat al meerdere keren ongelukken heeft veroorzaakt door gevaarlijk gedrag (steigeren of bokken bv...) Etc. Maar dat zijn persoonlijke beslissingen, die niet per se goed of fout zijn, maar persoonlijk.

Tot op zekere hoogte kan ik jouw redenering volgen. Paardrijden houdt inderdaad bepaalde risico's in. En iedereen maakt inderdaad voor zichzelf uit wat hij al dan niet een aanvaardbaar risico vindt. Maar je kan toch niet om het feit heen dat een cap het risico op een hoofdletsel behoorlijk verkleint? Helemaal zeker ben je natuurlijk nooit. Waar ik mij aan erger is dat de meesten hier die geen cap op willen niet willen/kunnen zeggen WAAROM ze er geen op willen zetten. Ik vind als je keuzes maakt en je maakt die keuzes openbaar, dan moet je jouw keuze ook kunnen/willen verantwoorden en en met goede argumenten aan komen draven. Ik heb dit beslist en dat is het, PUNT., dat is voor mij geen vorm van discussie.
Nog even voor degenen die niet zouden weten wat discussie is, ik heb het opgezocht in Van Dale:

dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden => gedachtewisseling, redekaveling

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:23

Het kan toch zijn dat sommige mensen een cap niet fijn vinden zitten? De een vind een hoge spijkerbroek fijn en de andere niet, de een vind hele losse schoenen fijn en de ander niet, de een vind een zonnebril fijn de ander niet. Oké dan is een cap wel bescherming maar ook niet iedereen heeft een bodyprotector aan. Laat iedereen dat toch lekker zelf weten!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:25

@Shadow0: Ja, paardrijden kan gevaarlijk zijn. Maar daardoor kan je wel het risico op letsel of het letsel zelf verkleinen door gebruik te maken van een cap, bp etc. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:31

Voltigeur schreef:
Waar ik mij aan erger is dat de meesten hier die geen cap op willen niet willen/kunnen zeggen WAAROM ze er geen op willen zetten. Ik vind als je keuzes maakt en je maakt die keuzes openbaar, dan moet je jouw keuze ook kunnen/willen verantwoorden en en met goede argumenten aan komen draven.

Dat vind ik dus helemaal niet, integendeel. Ik vind dat je vooral verantwoording schuldig bent aan jezelf, maar dat het helemaal niet nodig is om die keuzes steeds te verdedigen ten aanzien van betrekkelijk onbekende buitenstaanders. En ik vind het dus ook niet nodig dat die onbekende buitenstaanders zich steeds weer bemoeien met andermans persoonlijke keuzes.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:39

Shadow0 schreef:
Voltigeur schreef:
Waar ik mij aan erger is dat de meesten hier die geen cap op willen niet willen/kunnen zeggen WAAROM ze er geen op willen zetten. Ik vind als je keuzes maakt en je maakt die keuzes openbaar, dan moet je jouw keuze ook kunnen/willen verantwoorden en en met goede argumenten aan komen draven.

Dat vind ik dus helemaal niet, integendeel. Ik vind dat je vooral verantwoording schuldig bent aan jezelf, maar dat het helemaal niet nodig is om die keuzes steeds te verdedigen ten aanzien van betrekkelijk onbekende buitenstaanders. En ik vind het dus ook niet nodig dat die onbekende buitenstaanders zich steeds weer bemoeien met andermans persoonlijke keuzes.

Als iedereen jouw instelling heeft, dan kunnen we Bokt.nl net zo goed opdoeken. Volgens jouw is wat je doet jouw eigen zaak en heeft niemand er iets mee te maken. Wel, dan kom je beter niet op een discussieforum. En in dit specifieke geval al zeker niet op een topic waar het al dan niet dragen van een cap ter discussie staat. Reacties gaan posten in een topic, op een DISCUSSIEforum nog wel, waar je geen comments op wil vind ik nogal een rare redenering...