Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:24

ik rij altijd met cap op.. niet omdat het verplicht is, maar voor me eigen veiligheid..
Heb al een paar keer een lelijke val gehad, dus liever met cap dan zonder..
En ben nu mijn 3 jarige aan het inrijden, dus dan zowieso liever met..

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:27

Nee, eerstens is er geeneen paard waarop je absluut veilig kunt zitten, maar die van mij is een beetje een pittigertje, en omdat hij niet zoveel vertrouwen heeft en wat sneller schrikt is het echt niet veilig.
Een vriendin van me doet dat wel op die van haar, maar ook als ik er weleens op mag heb ik een cap op, ook als ik alleen maar stap

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:42

Ik rijd met cap, omdat ik het veel veiliger vind... Het is ook wel verplicht op onze manege, maar dat vind ik alleen maar goed als je ziet hoe vaak er ongelukken gebeuren met paaardrijden of op buitenrit dat auto's geen rekening houden met je! Dus dan is een cap toch echt wel handig als je dan op je hoofd valt Knipoog!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:07

Nee ik rijd niet met mijn cap omdat het verplicht is,maar puur voor mn eigen veiligheid. Ookal is het paard een mak schaap...een ongelukje zit in een klein hoekje.
En aangezien ik nogal zuinig ben op mn hersenen draag ik liever een cap!! Knipoog

benookduiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:26

Ik vind dat rijden met Cap de normaalste moet gaan worden want je moet eens de ogen de kost geven hoeveel ruiter toch nog zonder cap rijden.
Vooral het commantaat met mijn gebeurd er toch niks, weet uit eigen evaring dat zelf uit stilstand men raar kan vallen.
Maar ja iedereen moet voor zich zelf weten hoe men op het paard gaat zitten met of zonder cap.

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 00:33

Had straks nog in blooper topic gezet: ik wilde opstappen, paard schrikt, ik val er aan de andere kant naast, mijn moeder schrikt waarop mijn paard wéér schrikt, en loopt over me heen, gelukkig paste ik onder de buik Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:40

Ik rij niet met cap omdat het verplicht is, ik rij met cap voor m'n eigen veiligheid.
Soms heb ik wel eens van die buien dat ik liever zonder cap rijd, maar dan realiseer ik me wat er kan gebeuren, dus zet ik em toch maar snel op.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:45

Ik rij altijd met cap. Het is ook een gewoonte geworden. Maar natuurlijk ook voor de veiligheid.

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:06

Nee ik rij voor mijn veiligheid tenzij ik uitstap of als het superwarm weer is dat het echt een sauna word haha.
maar op de manege waar ik rij is het niet verplicht dus er rijden ook veel mensen zonder.
Xx

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:25

nee, ik rijd ook altijd met cap voor mijn eigen veiligheid. Heb toch soms van die dagen gehad dat ik echt blij was dat ik mijn cap op had, en ik durf vaak ook veel meer met cap op.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:18

Ik rijd altijd met cap. Ookal is het 38 graden.
Het is veilig en dat gaat bij mij nog altijd voorop.
-xxx- Lieke

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:04

Ik rijd zeker niet met cap omdat het verplicht is, ik rijd ermee omdat ik het verstandig vind en het veel veiliger is. Ik las een verhaal over iemand die van haar paard was gevallen en er een hersenbloeding aan over had gehouden, nou, dat bewijst maar weer dat het erg gevaarlijk is zonder cap te rijden.
Ik houd altijd mijn cap op. Ja

lucky_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:09

ik rijd nooit met cap op
vind het niks

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:11

Ook omdat het verplicht is op de manege en omdat het veel veiliger is ook buiten de manege. Vooral handig in de bossen om laag hangende takken te ontwijken.

Crazy_Tammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:50

Ik rij altijd met cap op, omdat het bij ons op de manege verplicht is maar ook voor mijn eigen veiligheid. Ik doe ook springen en daar kan je nogal weleens lelijk vallen en ik wil tog graag nog een hele tijd door. Verder is het met buitenritten wel heel erg handig met laaghangende takken en losvliegende steentjes enz.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:33

Ik heb mijn cap altijd op. Hij heeft me namelijk al een aantal gruwelijk hard eraf gesmeten. Bloos

Bij myn pony had ik hem alleen met buitenritten en de cross op maar bij mijn paard durf ik echt
niet zonder cap erop te gaan zitten. Haha!

Mii_sQattii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:48

Ik rij altijd met cap,voor mijn veiligheid,maar ook omdat ik het moet.
Maar het is nu wel gewoon geworden.
Voordat ik ga rijden doe ik automatisch mijn cap op!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:38

Ik rijd puur met cap voor mijn eigen veiligheid en zou dat ook altijd doen. Daarnaast denk ik dan; het is niet voor niets verplicht!!! Ik weet gewoon hoe erg de gevolgen kunnen zijn als je géén cap draagt en een akelige val maakt, je ziet het te vaak om je heen gebeuren...
Net zo min als ik mijn helm bij de brommer zou laten liggen, zou ik op een paard stappen zonder cap...

Iloveit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:55

ik rijd meestal wel met cap.. ik heb er een voor training en een voor op wedstrijd dus ik heb altijd dan nog een mooie voor concours
met springen sowieso cap op.. omdat ik het moet Tong uitsteken kans is klein dat je op je hoofd valt maarja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:20

Iloveit schreef:
ik rijd meestal wel met cap.. ik heb er een voor training en een voor op wedstrijd dus ik heb altijd dan nog een mooie voor concours
met springen sowieso cap op.. omdat ik het moet Tong uitsteken kans is klein dat je op je hoofd valt maarja

Schijnbaar niet Knipoog Anders zouden er niet zoveel ongelukken gebeuren met hersenletsel als gevolg!

Overigens je zou wel denken dat het zwaarste punt eerst op de grond terecht komt maar helaas gaat die theorie niet op Clown

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:44

MISTRAL94 schreef:
Overigens je zou wel denken dat het zwaarste punt eerst op de grond terecht komt maar helaas gaat die theorie niet op Clown

Zelfs niet voor leeghoofden zonder cap Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:53

beantsje schreef:
MISTRAL94 schreef:

Zelfs niet voor leeghoofden zonder cap Nagelbijten / Gniffelen

Die stijgen eerder op dan dan dat ze vallen Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:56

ik rij eigenlijk nooit met cap. Simpelweg omdat de mijne stuk is doordat mijn paard hem op de een of andere manier te pakken heeft gekregen.
Eigenlijk moet ik wel met rijden. Weet ik zelf ook wel, maar helaas.. een goede cap is duur en dat geld heb ik momenteel ff niet Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:57

Ik vind 65 euro anders nog best mee vallen voor een goede cap. Het weegt iig niet op tegen wat een mensen leven waard is Knipoog

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:56

ja