Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:28

sexysusie schreef:
karijn schreef:
Mijn tip voor jou TS: ga door met het uitzoeken waar het paard is gebleven. Start de crowdfunding pas weer als je echt de mogelijkheid hebt om haar te kopen, niet gaan werven zolang je niet weet OF je het paard kan terugkopen. Dat is gewoon niet “netjes.” Spaar zelf in de tussentijd door, want ik denk dat je zoektocht zomaar nog wel een poos kan duren. Wellicht heb je tegen die tijd zelf al het benodigde geld bij elkaar.
Daarnaast gaan mensen ook hun interesse verliezen als het zolang duurt. Je krijgt mensen pas in beweging als de situatie heel acuut is, eerder niet. En de situatie is niet acuut want het is niet bekend of het paard zo slecht is of ze nog prima kan functioneren als fokmerrie.

Succes.

Als je goed gelezen had dan staat de crowdfunding op pauze. Dus kan niet gedoneerd worden.

Als je mijn bericht goed leest, adviseer ik je pas om weer te starten wanneer je zeker weet dat je het paard kan terugkopen. Dus ook als je achterhaalt waar ze is, open het pas als de eigenaar heeft toegezegd haar aan jou te willen verkopen. Nu liet je de funding doorgaan terwijl hij al had aangegeven haar niet meer aan je te willen verkopen.

In de weerstand blijven, lost niet altijd alles op.

Nogmaals, succes met je zoektocht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:10

Mano29 schreef:
Ik hoef die 25 euro niet terug. Ik vind het zielig voor het paard dat ze pijn heeft en gewoon mee gereden word.
Maar toen had ik dit topic nog niet gelezen, en dat ts haar allang heeft kunnen kopen,maar niet heeft gedaan vanwege dat ze haar eigen geld niet wil aanbreken.
Als het mijn paard zou zijn dat had ik mijn rekening leeg getrokken en kostte wat het kost haar gaan halen.

Ik snap dat het veel geld is voor een paard wat niet goed is,maar ze heeft hem zelf ook verkocht terwijl ze niet goed was en daar heeft ze ook haar geld voor gekregen.

Ik hoop ook dat ts haar nog vind maar als ze naar Frankrijk is gaat het lastig worden denk ik

Dit is niet realistisch maar hoe je mensen in de schulden laat belanden.

Je laatste spaargeld opmaken is mijn inziens niet verstandig.
Want je zult net zien dat als je dat ophebt aan de aankoop de wasmachine kapot gaat een ander huisdier ziek word of zoiets.

Ik heb het zelf aan de hand gehad.
Mijn oude(gezonde) paard stond te koop en wilde hem erg graag terug. Maar we hadden in die tijd veel pech gehad. 2 auto's stuk en moeten vervangen. Cv ketel die betreft leeftijd nog lang niet aan vervanging toe was maar toch moest en nog wat dingen.

De spaarrekening was leeg.
De rekening onvoorziene dingen voor de dieren stond het bedrag wel op.
En heb toen erg in dubio gezeten. Kopen of niet?
Maar als 1 van de dieren daarna naar de kliniek moest was er een groot probleem...

En mijn verstand heeft toen gewonnen van mijn gevoel.

Nu achteraf denk ik wel eens. Had hem moeten kopen.
Maar nu weet ik dat de dieren niets gekregen hebben. En de gewone spaarrekening ook weer vulde... Ja achteraf dus...

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 14:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht is op verzoek verwijderd

Rocamor

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:28

Ik zou je bericht weghalen, voor geval iemand meeleest die deze info best handig vindt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:34

Nu je weet waar ze is, kan je haar terugkopen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:34

Kun je haar daar dan niet kopen?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:36

Dat is ook mijn gedachte.
Waarom tijd verspillen met de politie?
Trailer aankoppelen en Gylana halen!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:38

Eef_Bam schreef:

Ze staat blijkbaar te koop als springpaard voor 15K ofzo?

Is ook recent op wedstrijd geweest.

Moet zeggen dat dit paard IMO lekker fit oogt dus ik heb juist vraagtekens bij TS haar verhaal :?

Edit. Snap ook niet helemaal wat politie hier mee zou moeten, paard is door TS verkocht en elke nieuwe eigenaar mag hem ook gewoon doorverkopen :?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:41

Vind dit maar een raar topic. Op fb schreef je dat je haar voor 2000 terug kon kopen en dat je toen 750 voor haar geboden had omdat je het niet waard vond.
Als je zo graag je paard terug wil zoals jij hier doet voor komen dan is 2000 ook nog wel te doen.

En dat de politie er een team op zet is ook apart aangezien zij personeels tekort hebben en er wel belangrijkere dingen zijn. Paard is niet gestolen he, is gewoon steeds verhandeld!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:48

Politie doet hier idd niks mee.
Paard verkopen mag.
TS was niet de laatste eigenaar.

Wel lijkt het paard de laatste tijd veel verhandeld. Vind dat wel raar bij een gezonde goede.
Meestal blijven die langer op 1 plek.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:49

Fly_high schreef:
Eef_Bam schreef:

Ze staat blijkbaar te koop als springpaard voor 15K ofzo?

Is ook recent op wedstrijd geweest.

Moet zeggen dat dit paard IMO lekker fit oogt dus ik heb juist vraagtekens bij TS haar verhaal :?

[ Video ]

Edit. Snap ook niet helemaal wat politie hier mee zou moeten, paard is door TS verkocht en elke nieuwe eigenaar mag hem ook gewoon doorverkopen :?

Als dit het paard is waar ts het over heeft- deze ziet er prima uit. Als die eerst in zo'n slechte conditie was dat er, in dit topic, zelfs over slacht gesproken werd, dan is ze nu prima opgeknapt. Fijn toch voor het paard. Ze is niet gestolen maar gewoon (meerdere malen) doorverkocht? Wat zou de politie daar dan mee moeten?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:54

DuoPenotti schreef:
Wel lijkt het paard de laatste tijd veel verhandeld. Vind dat wel raar bij een gezonde goede.

Ja ik zou deze ook niet durven te kopen voor de sport hoor :+ ondanks leuke filmpjes

Maar het is inderdaad gewoon legaal. En ook al zou een van die handelaren niet de waarheid hebben verteld over gezondheid en africhting wordt het straks hooguit een civiele rechtszaak, daar heeft politie niks mee te maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:58

Dat paard op het filmpje loopt ook niet goed hoor, weet niet of het dezelfde is maar goed en fit vind ik wat anders.

In ieder geval, precies zoals voorspeld wordt er nu weer veel te veel geld voor het paard gevraagd. Iedereen probeert er een slaatje uit te slaan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:21

Als iemand die beroepsmatig nauw betrokken is bij het opsporingsonderzoek heb ik mijn vraagtekens bij het "team van de politie" dat hierbij zou zijn betrokken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:25

De politie doet hier niks mee, ga naar haar toe inladen en geld geven. Je bent nu verloren tijd kwijt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:29

DuoPenotti schreef:
Politie doet hier idd niks mee.
Paard verkopen mag.
TS was niet de laatste eigenaar.

Dit is zelfs een civiele zaak dus doet de politie sowieso niks mee en gaat altijd eerst via advocaten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:29

Elisa2 schreef:
Dat paard op het filmpje loopt ook niet goed hoor, weet niet of het dezelfde is maar goed en fit vind ik wat anders.

Ik vind hem wel erg fit tov beeld dat Ts schetst, is het zo beter verwoord misschien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:30

Elisa2 schreef:

In ieder geval, precies zoals voorspeld wordt er nu weer veel te veel geld voor het paard gevraagd. Iedereen probeert er een slaatje uit te slaan.

Kreupel niet, maar ook geen hele goede springtechniek. Vind het maar een middelmatig paard zo op het filmpje. Maar het lijkt zo wel een brave die prima als leerpaard kan dienen. Of gewoon eentje voor iemand die er ook mee het bos e.d. in wil.
Of die 15.000 euro waard is mag ieder voor zich bedenken.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:35

Lijkt mij een ruin opde foto? Dacht dat ik er iets onder zag hangen nl

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:37

cariena1 schreef:
Lijkt mij een ruin opde foto? Dacht dat ik er iets onder zag hangen nl

Zijn de uiers, vergeet niet dat dit paard al meerdere veulens gehad heeft

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:39

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:43

Het is ook een merrie, je ziet duidelijk uier/spenen. Geslachtsdeel van een ruin ziet er heel anders uit en zit meer naar voren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:47

Dan is het niet hetzelfde paard. Een merrie wordt niet ineens een ruin. ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:51

Paard loopt misschien wel op pijnstilling..zie wel echt duidelijk dat ie niet fijn loopt. Deze komt echt geen keuring door maar daarom staat ze waarschijnlijk ook in het buitenland. In sommige landen is dat nog niet zo gebruikelijk.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 15:52

Rocamor schreef:
Ik zou je bericht weghalen, voor geval iemand meeleest die deze info best handig vindt

Geen idee hoe ik dat moet doen.