Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:37

Vervelend ja! Vooral als je kijkt wat de gevolgen zijn.. Ben je te laat met het lezen van het bericht, is het al vervelend... Maar als je al in de winkel bent geweest en dan nog eens... Tjah.... Hoop dat ze het netjes afhandelen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:06

Gisteren mijn cap opgehaald en heb even foto's voor jullie gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:15

Ik vind het idd wel lelijk, en zal wel een heleboel schelen aan ventilatie

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:18

oh ik dacht dat ze allemaal kleine gaatjes hadden ipv 95% dicht te plakken, hmm valt toch weer erg tegen zo...

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:20

Zeer verstandig dat je het per mail hebt laten vastleggen. Ik ben teruggebeld maar wordt gewoon afgescheept met argumenten van lik m'n vestje. Zoals dat Uvex nu geen vervangende caps meer levert maar alleen nog aan herstel doet. Nú klopt dat inderdaad, maar toen ik me meldde zat ik nog in de omruilfase. Ik heb niks laten vastleggen en ben te goed van vertrouwen geweest. Ik ben er vanuit gegaan dat het geen problemen op zou leveren en het gewoon goed zou gaan bij deze plaatstelijke ruitershop in een dorp waar je elkaar toch van gezicht kent. Ik heb er de afgelopen jaren bijna alles gekocht, tot laarzen van 400 euro aan toe, maar nu word ik schandalig behandeld. Voor mij is het nu vooral een principekwestie, dat ze het willen afschuiven en doen alsof IK het verkeerd heb begrepen en dat er nooit sprake is gewest van omruilen. Terwijl ze me dit zelf ook al die tijd voorgehouden hebben en pas op het moment dat ik de cap eindelijk kon gaan ophalen werd er ineens gezegd dat dit niet klopt. Schandalig vind ik het en ik voel me ontzettend gena*aid. Vooral omdat er gezegd wordt dat ze hierin verder niks meer voor me kunnen betekenen en doen alsof ik op mijn achterhoofd gevallen ben. Daarnaast werd ik - in nettere bewoordingen weliswaar maar de betekenis was hetzelfde - afgedaan als een profiteur die uit was op een gratis nieuwe cap. Pardon? Zo ga je niet met klanten om. Ik heb nu dus wel heel veel spijt dat ik niet direct naar Epplejeck gegaan ben hiermee, want dan was alles wel correct afgehandeld waarschijnlijk. Ik had meer vertrouwen in de locale ruitershop dan in een grote keten maar heb daar nu ontzettend spijt van. Ik voel me niet prettig met een cap die afgekeurd is. Dus die nieuwe cap komt er toch wel alleen moet ik hem nu, dankzij hún incorrecte manier van afhandeling en aan het lijntje houden, zelf gaan aanschaffen in plaats van dat deze door de fabrikant aangeboden was. Dat de fabrikant zo'n actie op touw zet zegt mij genoeg, dat zouden ze niet doen als het niet noodzakelijk was. Een cap is na een val niet meer betrouwbaar, dus wie garandeert mij dat dit wel het geval is nadat er aan geprutst is? Ik kan nu een nieuwe cap gaan kopen, doordat de ruitershop verdere fatsoenlijke medewerking weigert. Ik voel me echt belogen. Dan hadden ze dat een van de gier eerdere keren dat ik langskwam i.v.m. de omruilactie moeten zeggen.

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:24

Suus, dat is denk ik een herstelde cap he, geen nieuwe? Bij de nieuwe cap die ik gezien had zaten er veel meer kleine gaatjes onder het roostertje en was het ook gewoon zwart.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:30

Oh oke, dat wist ik niet ik nam aan dat ze daar het zelfde soort plaatje in zouden maken? iemand een foto toevallig van de 'nieuwe' caps in de winkel?

De cap is toch niet afgekeurd? ze zijn nog wel gewoon goed volgens Nederlandse normen ;)

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:34

Beetje verwarring haha, degene die de foto's plaatste heet ook suus : D vandaar dat ik vroeg of dit een voorbeeld was van een herstelde cap. De nieuwe cap die ik in de winkel zag was zwart onder het rooster en had meer van die gaatjes ter grootte van een perforator-gat, zeg maar. Heb er helaas geen foto van. Zal er wel een foto van maken nadat ik naar de Epplejeck geweest ben ;). Gaat deze week alleen niet meer lukken omdat het voor mij een eindje rijden is en mijn planning de hele week al vol zit. En bij de plaatselijke ruitershop zet ik geen voet meer over de drempel. No way dat ik geld uitgeef bij mensen die me zo behandelen haha.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:55

Haha oke, ik snapte het al niet helemaal haha

Groot gelijk dat je bij die zaak niets meer gaat spenderen als je zo wordt afgepoeierd

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:45

De cap op de foto's is volgens mij een nieuwe. Hij ziet er in ieder geval hetzelfde uit als de mijne en die is nieuw, niet hersteld.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:09

Volgens mij heb ik evenveel gaatjes? (Nieuwe cap)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:34

De cap is gloednieuw, kaartjes er nog aan. Mijn oude cap heb ik niet laten opsturen, wel even in de winkel gemeld dat ik mee wilde doen aan de inruilactie en ik kon ondertussen met mijn oude cap door rijden.

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:08

Kijk, dát noem ik nog eens service! ;)

In mijn beleving had de cap meer ventilatiegaatjes, maar dat zal ik dan wel verkeerd gezien hebben. Ik ben benieuwd of je verschil merkt qua gevoel van luchtigheid. Hoe dan ook, veiligheid gaat voor ventilatie +:)+

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:10

Tja ben bang dat ie bijna niet ventileert, vond ik voorheen ook al tegen vallen..
Ga voorlopig niet rijden, paardje is te kort bekapt :(

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:45

Eindelijk de foto's. Er is inderdaad een hoop dicht gemaakt. Ik had gedacht dat ze een ander roostertje zouden plaatsen, maar ze hebben er dus een laag tussen gestopt. :=

Ik ben nog steeds happy met mijn upgrade van een zwarte Exxential naar bruine Perfexxion. *\o/* Dankzij een 25% kortingsactie bij de EJ +:)+ op de dag dat ik langs kwam, kon ik voor maar vijf tientjes upgraden. :)

Ik heb wel van beide caps meteen die Duitse vlag eraf gepulkt. :')

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:44

Oh ik heb echt zó'n spijt dat ik niet naar de EJ gegaan ben! Zeker als ik dan bovenstaande lees. Goede service, zoals het hoort. Ik dacht altijd dat lokale shops de service hoger in het vaandel hebben staan dan landelijke ketens, maar ben daar nu toch wel helemaal van teruggekomen.

Ik zit nog steeds te balen omdat ik nu zo'n €120,00 kan gaan neerleggen voor een nieuwe cap, terwijl ik eigenlijk nog een hartstikke goede cap had die volgens mij hooguit een jaar of twee oud is. Als dit euvel niet aan het licht gekomen was, zou ik deze cap nog lang niet vervangen hebben want ik ben verder hartstikke tevreden over Uvex en wil ook gewoon bij Uvex blijven. Lichtgewicht, goede ventilatie (nou ja, nu misschien wat minder), het materiaal blijft er als nieuw uitzien ondanks intensief gebruik, superhandige wasbare binnenvoering en ik vind het ook nog eens een mooie cap (oké caps staan altijd wel een beetje lelijk, maar deze vind ik de minst lelijke cap die ik ooit gezien heb ;) ). En nu kan ik door incorrecte afhandeling van zo'n winkel alsnog een nieuwe cap gaan aanschaffen. Misschien moet ik me niet zo druk maken en die kans van 0,00000001% (of hoe klein die kans ook is) dat ik net verkeerd val met deze cap van me af zetten, maar ik ben zo'n miep als het daarop aan komt.
@ mensen die de cap niet vervangen hebben: rijden jullie met een rustig gevoel met deze cap door? Is het echt zo dat het risico te verwaarlozen is? Ik vind het moeilijk voor te stellen dat Uvex zo'n actie op touw zet als er zo'n minimaal risico is...
*In dubio*

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:07

Ik heb er ruim 3 jaar meegereden, als ik geen nieuwe zou krijgen (wilde hem sowieso over een jaar-2 jaar gaan vervangen) dan had ik hem ook niet ingeruild ;) (Klinkt heel fout, ik weet het.) maar hoe groot is het risico dat er een NAALD doorheen komt?

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:32

Het risico op een naald in het bos is natuurlijk minimaal haha. Maar er zou net zo´n weidepaaltje staan met daarop een ijzeren pin als uitsteeksel, waar je dan nét bovenop valt... Of zo'n uitstekende half-afgebroken tak, waar je dan precies tegenaan komt als je paard ineens opzij springt... Maar misschien ben ik wel een te erge doem-denker. :')

De ruiterzaak heeft me nog teruggebeld, ik mag nu met korting een nieuwe cap bij hen kopen. Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij nu zo'n principe-kwestie geworden is dat ik liever het dubbele betaal bij de EJ dan dat ik daar nog iets ga kopen :Y) Het is en blijft niet mijn fout maar die van hen en ik wens niet voor profiteur uitgemaakt te worden. Maar ik ga het nu wel loslaten, ben er klaar mee haha.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:38

@Dreamable, gelijk heb je.
Ik heb mijn cap weggebracht en krijg (als het goed is) een nieuwe.
Het risico is klein dat je een naald oid in je hoofd krijgt, maar als ik een klein risico weg kan nemen zonder veel moeite en zonder dat het mij geld kost, dan doe ik dat. Een hoofd is kwetsbaar, de mijne wil ik zo goed mogelijk beschermen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:15

Net of het extra "plasticje" dat nog kan tegenhouden ;) Denk het niet hoor...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:34

Ik had eigenlijk verwacht dat ze een Perfexxion look-a-like roostertje hadden geplaatst, maar dat is dus niet het geval. :=

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:19

Dreamable schreef:
Zeer verstandig dat je het per mail hebt laten vastleggen. Ik ben teruggebeld maar wordt gewoon afgescheept met argumenten van lik m'n vestje. Zoals dat Uvex nu geen vervangende caps meer levert maar alleen nog aan herstel doet. Nú klopt dat inderdaad, maar toen ik me meldde zat ik nog in de omruilfase. Ik heb niks laten vastleggen en ben te goed van vertrouwen geweest. Ik ben er vanuit gegaan dat het geen problemen op zou leveren en het gewoon goed zou gaan bij deze plaatstelijke ruitershop in een dorp waar je elkaar toch van gezicht kent. Ik heb er de afgelopen jaren bijna alles gekocht, tot laarzen van 400 euro aan toe, maar nu word ik schandalig behandeld. Voor mij is het nu vooral een principekwestie, dat ze het willen afschuiven en doen alsof IK het verkeerd heb begrepen en dat er nooit sprake is gewest van omruilen. Terwijl ze me dit zelf ook al die tijd voorgehouden hebben en pas op het moment dat ik de cap eindelijk kon gaan ophalen werd er ineens gezegd dat dit niet klopt. Schandalig vind ik het en ik voel me ontzettend gena*aid. Vooral omdat er gezegd wordt dat ze hierin verder niks meer voor me kunnen betekenen en doen alsof ik op mijn achterhoofd gevallen ben. Daarnaast werd ik - in nettere bewoordingen weliswaar maar de betekenis was hetzelfde - afgedaan als een profiteur die uit was op een gratis nieuwe cap. Pardon? Zo ga je niet met klanten om. Ik heb nu dus wel heel veel spijt dat ik niet direct naar Epplejeck gegaan ben hiermee, want dan was alles wel correct afgehandeld waarschijnlijk. Ik had meer vertrouwen in de locale ruitershop dan in een grote keten maar heb daar nu ontzettend spijt van. Ik voel me niet prettig met een cap die afgekeurd is. Dus die nieuwe cap komt er toch wel alleen moet ik hem nu, dankzij hún incorrecte manier van afhandeling en aan het lijntje houden, zelf gaan aanschaffen in plaats van dat deze door de fabrikant aangeboden was. Dat de fabrikant zo'n actie op touw zet zegt mij genoeg, dat zouden ze niet doen als het niet noodzakelijk was. Een cap is na een val niet meer betrouwbaar, dus wie garandeert mij dat dit wel het geval is nadat er aan geprutst is? Ik kan nu een nieuwe cap gaan kopen, doordat de ruitershop verdere fatsoenlijke medewerking weigert. Ik voel me echt belogen. Dan hadden ze dat een van de gier eerdere keren dat ik langskwam i.v.m. de omruilactie moeten zeggen.

Ik heb dus precies hetzelfde. Wel alles op de mail staan, maar hier had de ruitersportzaak (ook een lokale) geen boodschap aan. Ik zit erover te denken een klacht in te dienen bij Uvex en het hopelijk direct via hen te spelen.

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:22

Frustrerend is dat he, als ze er geen boodschap aan hebben ondanks dat jij argumenten hebt die wel degelijk kloppen! Ook al ben jij aan het lijntje gehouden, als ze medewerking weigeren heb je geen poot om op te staan, je begint er niks tegen en dát is oneerlijk.

De fout ligt in ons geval bij de ruitershop, niet bij Uvex, dus ik betwijfel of zij hier iets mee kunnen. Aangezien er nu geen vervangende caps meer gegeven worden, denk ik dat zij zullen zeggen dat je hem mag opsturen voor herstel. De ruitershop heeft dit verkeerd afgehandeld en zou het dus moeten oplossen, Uvex kan niet verantwoordelijk gehouden voor wanprestaties van een winkel vrees ik. Maar misschien heb je geluk en zijn ze coulant. Niet geschoten is altijd mis ;) Laat je weten wat de reactie van Uvex is?

Ik ben wel benieuwd bij welke lokale ruitershop jij dit aan de hand had, of het dezelfde was. Kom jij toevallig ook uit Brabant?

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:34

Dreamable schreef:

Heel vervelend en kan het me ook helemaal voorstellen hoe jij je voelt. Het is echter voor winkels precies hetzelfde naar Uvex toe.
Wij hebben ook "beloofd" dat er caps vervangen werden en kunnen uiteindelijk ook weer nee verkopen.
De communicatie vanuit Uvex is gewoon niet correct geweest en daardoor heb je nu heel veel scheve gezichten.

Het is heel verstandig om dan als klant zijnde zelf contact met Uvex Duitsland te leggen. Dat raden wij onze klanten ook aan als zij de dupe worden en de cap niet kwijt kunnen. Brutale mensen hebben de halve wereld... :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:27

En daarom ben ik ook zo brutaal geweest om gewoon in de winkel te vragen of het mogelijk was om mijn Exxential te upgraden naar een Perfexxion met de op dat moment geldende korting in plaats van hem in te ruilen voor een nieuw exemplaar. :+ Echt super van EJ dat ik hem kon upgraden! +:)+