Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramona1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:05

ik heb wel wat duurdere rijbroeken, omdat andere gewoon niet lekker zitten omdat de banden zo strak zijn aan de bovenkant, maar ik draag wel lekker mijn oude truien en shirtjes ..!!

SissadoraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:17

Soms wordt het inderdaad een soort van competitie tussen meisjes. Wie heeft er geld voor op maat gemaakte laarzen, merkkleding van sokken tot caps, en mooiste spullen voor hun eigen paardje? Soms is het ook van de ouders die hun kinderen in merkkleding willen zien rondhobbelen op dat paardje. Deze "competities" bestaan ook bij andere hobby's hoor..

Ik moet zeggen dat ik graag mooie (=meestal dure) dingen koop (ik heb een paar Ariat chaps, maar alleen maar omdat mijn benen echt kort en dik zijn, en kon geen laarzen vinden in de juiste maat :D), maar ja, ik ga geen 300 euro aan een paar laarzen besteden als ik "maar" een keer per week op een les zit. En als mijn salaris nog zo laag is.

Iedereen heeft z'n grens voor wat "te duur" is natuurlijk. Als je weinig geld hebt, is alles te duur. Paardrijden is gewoon een hele dure hobby!

KimW

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:10

Voor mij is paardrijden pure ontspanning en genot. Als anderen er iets anders van willen maken, mij best, bij mij blijft het gewoon het oude gezellige paardrijden. :D

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:20

Ik heb ook gewoon rijbroeken van decathlon. Heb alleen een coltrui van pikeur omdat ik het altijd koud had en ik vond het niet lekker rijden met een jas.

xochenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 02:03

Ben het met je eens.. ook op concours zie ik regelmatig meisjes van 9 ofzo ik hun lakleren laarzen van petrie met pikeur rijbroek en jasje, echt bespottelijk! Ik ben 14 en al helemaal uitgegroeid, en ook nietmeer bepaald beginner (M), maar ook ik rijd nog gewoon in mijn shirtjes en vestjes van de h&m of primark. Rijd nu al 3,5 jaar met dezelfde leren laarzen voor maar 120 euro en mijn wedstrijdjasje was maar 60 euro. Ik besteed mijn geld liever aan rijlessen en concours. Het is paardrijden en geen modeshow.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:46

Dat hangt nou 1-maal af van het budget van hun/ jouw ouders ;-)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:50

Ja heb wel Harry horses setjes etc..
Maar die zijn niet echt duur :)
Tjaa.. en soms gewoon in je s'shirt op de sneakers.. met een jogging broek naar de paarden..
Why not? :)

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:10

Heleennn schreef:
Hoi bokkers,

ik vraag mij nu af, vroeger ging ik altijd gewoon rijden in een oud shirtje, oude trui en mijn laarzen... Maar tegenwoordig! Veel mensen dragen kleren waar ze soms meer voor betalen dan voor hun normale kleding! Zijn er ook nog mensen die gewoon hun oude truien aandoen om te gaan rijden?

Ik ken meisjes die allemaal dure merkkleren hebben van Kingsland, Anky, Scapa,... Terwijl ik gewoon lekker rondhobbel in mijn decathlon truitjes :') Nog zoiets, enkel "beginnelingen" rijden met decathlon materiaal... Dit is toch onzin? Ik kan zonder overdrijven zeggen dat ik geen beginneling meer ben, maar dat wil toch niet zeggen dat ik honderden euro's ga lopen uitgeven aan dure merkkleding?

Wat vinden jullie?

Eigenlijk gaat het er toch om dat het lekker en goed zit, en niet hoeveel het heeft gekost?
Ik ken genoeg goede ruiters die rijden in ''Decathlon materiaal'', dus die uitspraak, wie hem dan ook heeft verzonnen, klopt helemaal niet :)
Zelf rijd ik ook gewoon in paardrijtruitjes en rijbroek, en die kosten ook geen honderden euro's. Ze zitten lekker en ik vind ze mooi, dus ik hoef helemaal geen truitjes van een paar honderd euro :')

Aethereality

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:17

Ikke rijd nog gewoon in mijn oude kledij. Ik ga mijn zuurverdiende geld niet uitgeven aan een merk als een goed vest of t-shirt ook goed genoeg is.
Mijn rij-instructeur zei altijd: 'Paardrijden is geen modeshow.' en ik ben het daar helemaal mee eens.
Door dure kleding ga je immers niet beter rijden :')

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:34

Je hebt daar toch geen last van? De ene wil er altijd tip top bijlopen terwijl de ander daar minder waarde aan hecht. En de een heeft natuurlijk meer te besteden dan de ander. Prima toch

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 01:18

Nou je hebt er wel degelijk last van als je raar bekeken wordt door de mensen die wél dure kleding hebben ;)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:51

Heleennn schreef:
Nou je hebt er wel degelijk last van als je raar bekeken wordt door de mensen die wél dure kleding hebben ;)

Helaas heb je dat soort mensen overal...

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:58

Ik heb ook altijd oude shirts en rijbroeken die ooit ergens in de uitverkoop voor een tientje gekocht zijn. Wat ik wel belangrijk vind is een goede cap die goed past, en schoenen/laarzen om mee te rijden. Al koop ik dan ook gewoon de goedkoopste die past.
Ik vind het zelf er ook altijd apart uitzien als je van die meisjes tegenkomt die allemaal dure spullen en kleren hebben terwijl die nog niet eens fatsoenlijk op een paard kunnen zitten...

kwaanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:11

Er zijn inderdaad meisjes die er competitie van maken wie het best gekleed op het paard zit. Naar mijn mening maakt het niet uit hoe je eruit ziet. Ik bedoel, je kunt ook nog wel eens vies worden op stal, dan ga je toch niet je dure kledij verpesten door het op stal te dragen? Als ik merk-kleding zou kopen zou ik het ook puur voor wedstrijden bewaren. Bovendien... het gaat toch om het plezier? En niet om de kleding.

NienkeSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:07

Zeker qua t-shirts en truien vind ik het onzin. Een wat ouder shirtje kan prima aan naar stal. Rijbroeken moeten vaak wel lekker zitten en alles zeg maar, maar als een rijbroek van een 10tje lekker zit is het prima,

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:16

Het is net hoe gek je het zelf wil maken. Ik stoor me er niet aan, heb een merkloze fleece, HH cap en een Eurostar rjibroek. Combineer het lekker en vind het prima zo :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:24

ik draag altijd rijbroeken van de decathlon, als ze kapot zijn gooi ik ze weg en koop nieuwe.
In de zomer meestal simpel topje (PABO :D, 3 voor 12 euro ofzo, gewoon simpele spaghettitopjes), die zijn zo fijn, er zit een naad in zodat die rond je borsten ook wat deftig valt, zonder een decolleté te maken, maar zo dat die niet tot aan je keel komt zoals je vaak bij goedkopere topjes hebt).
Truitjes heb ik nog vaak de fleece truitjes van de decathlon (die hele simpele) en in de winter werk ik met lagen fleece en een dikke lonsdale jas erover (niet omdat ik fan was van lonsdale, maar omdat het een fijne dikke jas was in de uitverkoop aan 15 euro ofzo)

ik heb een paard die het altijd presteerd om me te bekwijlen, dus ik vind het zonde van dure truitjes en broeken waar je de vlekken dan niet meer uit krijgt ...

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:08

oke op de manege zie je ook kinderen van een jaar of 10 lopen met rijlaarzen, en dure rijbroeken en noem het maar op ook kinderen die natuurlijk wat ouder zijn. zelf vind ik dat je het zelf mag weten wat je aantrekt ik heb ook wel rijbroeken van, horka, enz en rijlaarzen van horka heb ik wel zelf 2 jaar voor moeten sparen maar dan weet je ook wat geld waard is en niet als je zomaar bij wijze van spreken het zomaar krijgt en er niet goed mee omgaat. en heb alles voor mijn rijlaarzen zelf betaald zoals ledervet, schoencreme, en petrie bootcleaner, ik ga ook echt geen poloshirt kopen van hv polo die 40 euro kosten vind ik persoonlijk belachelijk, maar het ligt natuurlijk wat je zelf vindt en hoeveel geld je eraan wilt uitgeven

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:15

laatst kreeg ik een opmerking aangezien in een nieuw zadel heb besteld van Custom de opmerking was ja jij kan dat wel betalen.
nou ik werk er hard voor spaar er tijden voor en dan krijg ik zo'n opmerking dat is echt niet fijn om aan te horen!
ik koop graag een rijbroek van eurostar alleen in de uitverkoop net als paardenshirtjes maar hardloop shirtjes zijn net zo fijn.
overigens koop ik voor mijn paard ook liever een merk deken die goed ligt en jaren mee gaat als dat ik een deken van 50 euro koop waar ze 3 weken mee doet.

vera_horses9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:47

mn vriendin is zo raar geweest om een rijbroek van meer dan 200 euro te kopen terwijl ik dan kom met mn rijbroek van 30euro ze zegt dan dood leuk kijk een nieuwe rijbroek in de uitverkoop voor maar 200 euro

Liekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:50

Truien zijn gewoon lekker van de markt of zeeman voor in de winter, maar voor in de zomer heb ik wel echt een HH polo. De stof van zo'n polo is luchtig en pasvorm is fijn, ook fijn voor je instructrice zodat ze mijn hele houding goed kan zien. Had eerst gewoon een oude dikke jas voor op stal, maar via school een Kingsland jas gekocht die ontzettend warm is en ik echt geen afstand meer van doe. De kwaliteit is denk ik net even iets beter. En als 'beginneling' wou ik er nooit zoveel geld aan uitgeven, stel je voor dat je wilt stoppen ofzo met paardrijden en dan zit je met al dat dure spul.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:08

Ik heb een heel raar lichaam :+ De enige rijbroek waar ik geen blauwe heupen in krijg is de Pikeur Celina, kost wat meer maar ik woon in die broeken.
Verder heb ik wel veel merkkleding, ik werk in een ruitersportzaak, dan gaat het al gauw mee naar huis. Mijn favoriete trui is echter een hoodie van mijn vriend in maat XXL (ik heb XS) in felblauw.
Mijn Uvex cap twv 300 euro heb ik gewonnen en ik heb 2 jaar geleden eindelijk mijn droomlaarzen van Cavallo gekocht a 750 euro. Er zitten vast heel veel mensen tussen die mij een tuthola vinden, maar ik word nog steeds elke dag blij als ik mijn mooie cap en mijn mooie laarzen weer mag dragen :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:36

Nou mijn spullen zijn echt niet duur, ja bepalde dingen voor mijn paard. De hackamore was ruim 100€ en het zadel en mijn bbp was ook geen koopje.

Maar ik heb niet eens een rijbroek, vind het onzin, een spijkerbroek zit net zo lekker en truitjes kunnen gewassen worden al wordt het nooit echt vies bij mij.

En hier in de omgeving heb ik nooi zo iets gezienterwijl ik vaak op duurdere stallen kwam en reed, iedereen doet gewoon zijn ding en kwam voor het paard. Niet om cool te doen of zo :')

zusterlotjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 04:32

Lekker dragen waar jij je goed en lekker in voelt. En wat voor jou comfortabel zit als je aan het rijden bent... Ik was vroeger altijd van de donkere kleuren maar uiteindelijk paste nooit iets echt bij elkaar. Gevalletje te weinig budget. Tegenwoordig koop ik nog steeds het hoog nodige en probeer er bij bv H&M een leuk shirtje op te vinden. Uiterverkoop op internet is ook altijd leuk voor shirts enz.. Broeken pas en koop ik nog steeds het liefst in de winkel. Maar meer dan 80 euro leg ik echt niet neer voor een rijbroek. Ik rij ook maar 1 á 2x in de week en vind dat dus meeeer dan prima. 6 jaar terug 200euro geinvesteerd in leren laarzen met een rits en die onderhoud ik gewoon heel goed.

mein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:35

Ik vind dat iedereen moet dragen waar ze zich zelf goed bij voelen.. ik kan gerust in gewoon een simpel shirtje gaan rijden.. maar als ik les heb, dan ga ik vaak toch wel voor een leuke rijbroek met een bijpassend chabrakje ofzo.. hihi maar dat is gewoon omdat ik het zelf leuk vind om dit te combineren.. maar ik ga echt geen speciale shirtjes aanschaffen voor de trainingen (tenzij ik ze echt leuk vind dan.. )