Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekz

Re: Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:50

Ik ga ook trouw iedere dag minimaal 1 keer. Rijden durf ik niet met dit weer, maar gelukkig mag ze 3 a 4 uurtjes buiten staan met vriendjes. Heb gisteren nog wel een stukje gewandeld met haar over de (schone) weg, maar vandaag, na een nieuwe 5 cm sneeuw, heeft ze - weer - een dag vakantie. Vorig jaar was ik zo fanatiek dat ik het gewone trainingsschema aanhield. Toen stond ze op derde kerstdag met een knieblessure en heb ik fijn 3 maanden mogen stappen. Daar heb ik van geleerd......
Maar uitmesten, buiten zetten en water geven moet toch iedere dag. Dus als ik niet kan, regel ik iemand anders!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:57

Ik dacht te gaan wandelen, maar het was te glad. Ze konden niet eens op de wei. Daarom maar wat aan de hand gestapt in de bak. Daarna in de paddock. Hij kwam niet verder dan de draad en heeft zich niet verroerd. Dus dat wordt een dagje binnen.....

niesewies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:13

Ga elke dag naar m'n paarden, weer of geen weer. In t weekend en op vrije dagen zelfs 2x per dag.
Niet dat ik nu veel kan doen, beetje prutsen//borstelen en op en neer het stalpad wandelen.
Staan nu sinds vorige week echt stil, kunnen niet naar buiten en met de trailer op pad gaan is niet verantwoord. De weg van en naar stal is niet goed, ben al blij als ik alleen met de auto al veilig op stal en weer thuis kom.
Baal nu al na 1 week helemaal niets meer kunnen doen, tja verplichte rust/vakantie.
Helaas heb ik bijna 2 jaar al op rust gestaan, dus nu kunnen we fysiek maar door 't weer niet.
;( :( |(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:17

Ik heb lekker kerstvakantie gelukkig!

Ik ga elke ochtend om uit te mesten en dan zet ik ze buiten in de paddock met hooi.
Als ze rustig staan laat ik ze staan en dan ga ik begin van de middag weer terug om binnen te zetten.
En dan vaak eind van de middag nog even terug om de mest uit de stallen te halen, even te poetsen etc...
Verder kunnen we helaas helemaal niks op 't moment...

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:26

Gelukkig staan onze paarden fijn bij huis!
4 zonder ijzers die gaan lekker een paar uurtjes met hooi het weiland in!
en 1 met ijzers daar word elke dag als het lukt meerdere keren per dag mee gewandeld, zo dat hij toch een beetje beweging heeft!

je moet wat met die rot sneeuw!! bah bah bah

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:28

ik ga wel altijd.
Alleen moet ik soms een stuk over de dijk lopen
als deze niet gestrooit is.

Alleen toen het vorige keer heel erg sneeuwde heeft mijn
instructrice hem gemest en buitegezet (ze was toch op stal voor haar eigen paarden)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:36

Jahoor :D
Ideaal is zeker anders, tis even een tochtje op stal te komen en een hoop gesjouw met water en alles maar het heeft ook wel weer wat! Paardjes krijgen een lekker warm schoon bedje, voer, water! En ook nog een heuse sneeuwtocht! Dat is echt genieten, buitenrijden met dit weer! Prachtig uitzicht.
Ze staan overdag bij ons buiten en lijken het eigenlijk ook wel leuk te vinden! Staan lekker te graven naar gras en te rennen!
Zolang zij het lekker hebben, kan ik ook met de sneeuw leven :P

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:25

Wij kunnen nu niks doen (qua rijden/longeren) maar ga nog steeds zoveel mogelijk naar de ponies toe.Ons voordeel is dat ze heerlijk buiten staan dus wel blijven bewegen. De eigenaresses voeren 's ochtends en 's avonds maar met deze kou is dat ook niet echt een pretje dus ik neem hun graag wat werk uit hun handen. Jammere is dat mijn mamsie niet met de auto wilt rijden als het erg sneeuwt of de wegen erg glad zijn en met de fiets vind ik t doodeng, dus ben laatst maar lopend gegaan. 1 uur over gedaan en ik moet zeggen dat ik best wel bevroren was :brr:
Voel me ook best schuldig als ik niet geweest ben, moet ze zowieso even knuffelen. (pennyyyy <3 )

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:43

Ja, ga hier trouw iedere dag heen, zet zelf mijn voer klaar en mest elke dag zelf uit. Tis niet altijd even fijn door de kou en sneeuw, je gaat de verbintenis aan met je paard op fijne dagen én minder fijne dagen ;-)
Dus dan hoort dit er ook bij. Ze staan bij ons wel de hele dag lekker buiten met hooi, dus ze blijven lekker in beweging.

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:43

wij gaan ook zeker niet elke dag naar robin. nu met sneeuw en winter meestal zo'n 3 tot 4 keer per week. maar ze redt zich prima! staat 24/7 op de wei met ongeveer 7 vriendjes en onbeperkt kuil, en onbevroren drinken. schuldig voelen we ons niet, ze wordt prima in de gaten gehouden door de eigenaren van de andere paarden en ook als de boer de ruif weer komt vullen. gaat dus prima zo met de winter! oja, en als ik ga, ga ik met de fiets (30/40 minuten), of de bus (+/- 20 minuten). :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:42

Oh oh, ik ben niet geweest vandaag. Maar volgens mij heeft hij er niks van gemerkt. Gisteren heb ik wel met hem in de buitenbak gestapt, omdat op de wei te gevaarlijk was. Vandaag staan ze weer lekker buiten van 8 tot 4!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:59

tja, als ik niet ga, krijgen ze geen eten, geen drinken en geen aandacht. Al zullen ze dat laatste niet zo missen, staan lekker met zn 3-en buiten. maar ze moeten toch wel hun natje en droogje hebben dus wij gaan minimaal 2 keer per dag naar de paarden. Ze staan 3 km verderop

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:26

Eerst ijzel vannacht, toen sneeuw.......... Ik hoop maar dat ze naar buiten kunnen!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:55

Ik ga wel heen. Gewoon lekker wandelend. :D

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:48

Het heeft hiet dus echt de HELE dag gesneeuwd. De politie kan niet meer uitrukken om vastgelopen automobolisten te helpen. En vastgelopen paarden dan?

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:08

jamiroquai schreef:
En vastgelopen paarden dan?

Die hebben winterbanden {:)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:48

Juist als het sneeuwt, sla ik echt geen dag over om naar mijn pony te gaan.
Normaal staat ze altijd op een grote paddock waar ze samen met haar vriendinnetje wat rondscharrelt, maar als het flink gesneeuwd heeft is dat niet mogelijk omdat beide pony's op ijzers staan. Met sneeuw staat mijn pony de hele dag binnen en is ze afhankelijk van mij dat ze er uit kan.. Met normaal weer wil ik op een hele drukke dag wel eens een dagje overslaan (sta volpension bij kennissen en pony komt van 9 tot 5 buiten) maar met sneeuw ga ik er kosten wat het kost naartoe.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:08

Hier heeft het weer veel gesneeuws en dat doet het nog steeds.
Net de auto naar de garage moeten brengen voor een storing, straks maar te voet naar de pony's, 3 kwartier lopen, word je lekker warm van!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:21

Hij staat lekker bij mij thuis, al moest ik uren sneeuwscheppen, ik ga hoe dan ook naar mijn pony <3

HazyDawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:58

Ik ga elke dag naar mijn pony. Naar stal is het 4km . Gelukkig hebben wij dit jaar nieuwe winterbanden
onder de auto en dat rijdt wel een stuk veiliger. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:32

Ik zit soms me zodanig rotte uren op mijn werk dat ik een weekje niet kan gaan. Bewust om die reden heb ik me rotgezocht naar een pension waar ze VOLpension kunnen staan, met dagelijks weidegang, sociaal contact en ruime stal.
Paard wordt elke dag, of ik nu ga of niet, 2x/dag voor me buiten gezet en binnen gehaald. Met dit weer is dat 2x een half uurtje of een uurtje. Het is weinig, maar ze beweegt toch amper. gaat met d'r kont tegen de wind in staan, wat rondsloffen en snuffelen. Nu heb ik vakantie en ga ik ook als extra alle dagen stappen aan de hand.