Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:43

Heb ze vorig jaar gekocht en aangegeven waar ik ze voor ging gebruiken en die persoon zei dat het daar ideale laarzen voor waren.

manzano

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:24

Ik heb mijne terug gebracht... Zool voelde al raar en lees toch veel negatieve berichten.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:32

Da's vervelend Manzano, ik ga door sommige niet al te beste verhalen toch twijfelen, maarja welk alternatief (zelfde prijsklasse dus geen Dubarry's (helaas)) is er dan? Ik hoef er in principe niet mee te rijden...

Heb je je geld teruggevraagd of ga je een nieuw paar proberen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:11

Geld terug :j
Had daar ook ander paar aan gehad en daarvan lag de zool (binnenkant) ook helemaal overhoop. Dus had er niet zo'n vertrouwen meer in.

HKM heeft schijnbaar ook laarzen in dezelfde prijsklasse.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:19

ImperialR schreef:
De outdoorlaarzen van Imperial Riding zijn in hun geheel waterdicht, zijn voordelig geprijsd en zitten ook nog eens heel erg lekker! De maten vallen normaal.

Ik heb speciaal die IR laarzen gekocht omdat ze waterdicht zouden zijn. Maar na een paar minuten in het water druppelde er toch echt water langs de naad naar binnen. Dus toen mijn paard eindelijk is het water stond had ik net zulke natte voeten als zij had.
Ik gebruik ze nu als outdoor laarzen en daarvoor zijn ze prima, ze lopen verder heerlijk.

Ik heb ook Human Nature laarzen gehad, niet waterdicht (rits). Ik vond die laarzen mooier, maar ze vielen een maat groter dan dat er op staat dus die waren echt te groot. Verder vond ik het hele goede laarzen.

En ik heb ook nog Beaufort laarzen, die zitten er qua prijs tussen in. Als ik nu weer nieuwe moest kopen zou ik waarschijnlijk weer op Beaufort uitkomen.

ImperialR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:43

Myca,
De laarzen van IR zijn in hun geheel waterdicht.
Als jouw laarzen toch doorlekken dan kan dit een fabrieksfout zijn en moet je terug gaan naar de winkel.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:00

Ik vind de Beaufort's te duur, de vanaf (voor zover ik 'm kon vinden) was vanaf 179 euro (model dat ik mooi vind) en dat verschil met de ANWB en IR laarzen vind ik te groot. Jammer genoeg.

Ik kon de IR laarzen maar in 1 kleur vinden, namelijk dat heel donkerbruine, weet iemand of dat klopt?

Ik denk dat het toch maar de ANWB laarzen worden. Er zit natuurlijk 2 jaar garantie op dus ik ga er vanuit dat ze gewoon waterdicht zijn en fijn blijven en als dat niet het geval, ik mijn geld terugkrijg of een nieuw paar laarzen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:01

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:09

Dank, ik zie dat ze die ook bij de ruitersportzaak bij mij in de buurt hebben dus ik ga daar van de week ook maar eens langs. Helaas ook alleen in de kleur donkerbruin die ik op de site niet mooi vind maar goed, wie weet is de kleur in het echt wel mooi.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:11

Ik heb toen als alternatief de Horka Bloomsbury laarzen gekocht. Ben er heel tevreden over, 100% waterdicht, lekker warm en blijven mooi. Alleen niet geschikt voor mensen met een flinke kuit.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:55

Ik heb net op http://www.brabantbedden.nl zitten kijken naar de outdoor laars arctic circle en die zien er ook echt mooi uit, die zijn ook gevoerd maar die winkel zit te ver weg om eens langs te gaan om te passen, helaas.

Ik heb laatst in de winkel de Horka hoge outdoorlaars vastgehad maar die was niet gevoerd met bont/teddy, alleen het lage model... :\ dus die valt ook af.

Toch nog maar eens langs de ANWB winkel dan maar.
Helaas zijn die grijze laarzen niet meer in de winkel verkrijgbaar maar via de site zijn ze ook uitverkocht.
Ik heb al wel een mailtje gedaan of en wanneer ze nog te krijgen zijn via de site.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 03-10-11 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:56

Ik geloof dat er een verkeerde link onder je ctrl+v zit ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:58

Mijn link van brabantbedden manzano?
Nee hoor, daar staat ook een tabje 'outdoorlaarzen' in de balk op die pagina.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:59

Sorry je hebt gelijk :D

Beetje vreemde site voor zoiets haha.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:01

ik heb de ANWB laars gekocht en ben er heel tevreden over. Heb wel de duurdere versie, met anwb korting geloof ik 130 euro.
Ze zitten echt lekker, heb alleen wel 1 maat groter genomen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:21

Ja he manzano, ziet er niet echt uit als een een site waar je ook laarzen kunt kopen haha ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:22

Romeo2007, jij hebt dus die dameslaars genomen, met dat uitsparinkje voor dikkere kuiten?
1 maat groter genomen? en ik hoor/lees alleen maar dat ze zoveel uitlopen, soms tot 1 maat en dat iedereen ze dus juist een maat kleiner neemt?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:55

Hoi,

Ja ik heb met die uitsparing genomen.
Ik vond dat de laars op mijn wreef knelde, ik heb een hoge wreef.
Bij een maat groter had ik dat niet, bovendien draag ik in de winter dikkere sokken.

Loenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:28

Ik heb ze :)
Ik heb ze nu al 3 jaar en ze zijn nog top! In de winter altijd lekkere warme voetjes en er is nog nooit een druppel water doorheen gekomen.
Ook door de bagger, gras etc gelopen en ik heb ze zo weer schoon. Ze zijn zeker hun geld waard, en ze zitten ook heerlijk!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:06

Ok, klinkt toch wel weer positief! Morgen echt maar eens naar de stad om beslissingen te nemen anders zijn ze er niet meer ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:44

Ik heb ze toch maar gekocht, de dameslaars (met de uitsparing voor blijkbaar dikkere kuiten) was er al helemaal niet meer in mijn maat, dus ik heb de unisex model gekocht in het bruin (de grijs/bruine kleur was er ook helaas al niet meer).
Ik heb ze in 38 gekocht, 39 was te groot en 38 zat lekker. Ik moet er alleen wel mee naar een schoenmaker want ik wil ze wel iets ruimer bij de kuit, het past nu maar net... vrees dat een niet-skinny spijkerbroek wel eens probleem kan worden.

Trouwens, het meisje achter de kassa zei dat er -voor zover zij wist- op kleding en laarzen maar 1 jaar garantie zit, en op andere spullen 3 maanden...?? Ik begrijp uit jullie posts dat er 2 jaar garantie op zit.

Ik zal anders eens mailen naar de ANWB zelf.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:45

Dat zeiden ze in de ANWB winkel ook.
In de webshop zit er 2 jaar garantie op.

Odini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:40

ik heb vorig jaar de bruine, hoge anwb laatzen gekocht. In eerst instantie om lekker met de honden te wandelen in het bos, en ik moet zeggen, ze liepen echt heerlijk, lekker warm ook. Uiteindelijk liep ik er ook mee rond op stal, en heb ik ze echt heel veel gedragen.

Ik vind ze niet geschikt om mee te rijden, maar voor zo wel echt heel fijn.

Ik moet wel eerlijk zeggen, na 1 winter vind ik ze wel behoorlijk versleten en dus ga ik dit jaar denk ik nieuwe kopen, maar misschien nu een keer van ir, of van ariat.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:04

Wat raar zeg, wat maakt het uit of je ze via de webshop of de gewone winkel hebt gekocht?

Ga er maar weer eens een mailtje aan wijden.
Heb ze vandaag opgehaald bij de schoenmaker om de kuit wat op te laten rekken, en morgen gaan ze mee naar Boekelo... ben benieuwd of ik last krijg omdat ik ze niet ingelopen heb maar er morgen gelijk een volle dag op ga rondsjouwen.

Edit: noujaaaa!!! Kijk ik net op de webwinkel, staat er bij de dameslaars dat er 2 jaar garantie op zit en op de unisex laars maar 1 jaar..?!
Ik ga gelijk ff mailen.

Loenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:29

ashley1 schreef:
Wat raar zeg, wat maakt het uit of je ze via de webshop of de gewone winkel hebt gekocht?

Ga er maar weer eens een mailtje aan wijden.
Heb ze vandaag opgehaald bij de schoenmaker om de kuit wat op te laten rekken, en morgen gaan ze mee naar Boekelo... ben benieuwd of ik last krijg omdat ik ze niet ingelopen heb maar er morgen gelijk een volle dag op ga rondsjouwen.

Edit: noujaaaa!!! Kijk ik net op de webwinkel, staat er bij de dameslaars dat er 2 jaar garantie op zit en op de unisex laars maar 1 jaar..?!
Ik ga gelijk ff mailen.

ik heb ze nooit in moetten lopen, kon er gelijk een paar uur op lopen. Hoop dat het bij jou ook het geval is,, :)