Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:11

ik rijdt altijd met cap.. Paarden blijven ovoorspelbaar.. Maar ze kunnen ook ten aller tijden struikelen..
De stal waar ik nu sinds 5 weken sta, daar is t verplicht om je cap op te hebben als je erop gaat op het terrein.. Dat vind ik een goede !
Foto's op bokt zonder cap afschaffen vind ik weer wat overdreven..
Het blijft ten aller tijden eigen verantwoording als je met consequenties zit van het eraf vallen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:44

amber2202 schreef:
daar is t verplicht om je cap op te hebben als je erop gaat op het terrein.. Dat vind ik een goede !

Waarom dan?
Het is wettelijk niet verplicht, dus waarom vind jij het zo goed dat de stal het verplicht?

Viviannen

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:23

Goh dat mensen hier nog op reageren. Omdat ze NIET aansprakelijk gesteld mogen worden?

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:45

Ik heb altijd mijn cap op.
Soms spring ik er zonder zadel even snel op, zonder cap.
Maar ik weet dat mijn paard niks zou doen, zolang ik ook niks van haar vraag. :)
Maar als ik aan het werk ga of naar buiten, dan heb ik hem altijd op.

Dominiq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:58

Ik heb altijd mijn cap op. Het blijven dieren en je weet nooit wat er kan gebeuren. Het is puur eigen bescherming.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:01

Voor mij moeten ze eigenlijk bil bescherming maken........ mijn zwaarste punt landt als eerste hahahaha

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:31

lillytjuh schreef:
Voor mij moeten ze eigenlijk bil bescherming maken........ mijn zwaarste punt landt als eerste hahahaha

haha! prachtig. Dan is het voor mij arm bescherming:P Op de één of andere manier val ik standaard op één van mijn armen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:31

lillytjuh schreef:

_/-\o_

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:35

Tja ik weet precies hoe ik moet vallen..... maar op een of andere manier telt zwaartekracht! Heb wel altijd netjes mijn cap op!

Amandaxxx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:51

ik rij heel afentoe in de bak op mijn eigen zonder cap , maar als ik het bos ik ga doe ik m Altijd op !
hier in de buurt is laats een meisje van een pony afgevallen ( hoe of wat weet ik niet ) maar die had een cap op , en die cap is doormidden gegaan ! ze heeft dus een aardige val gemaakt ! & heeft een hersen bloeding gehad :(:)

Amandaxxx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:52

Apoc schreef:
lillytjuh schreef:

haha! prachtig. Dan is het voor mij arm bescherming:P Op de één of andere manier val ik standaard op één van mijn armen.

ik altijd op mijn rug en dat doet zeer . |( :Y)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:59

lillytjuh schreef:
Tja ik weet precies hoe ik moet vallen..... maar op een of andere manier telt zwaartekracht! Heb wel altijd netjes mijn cap op!

Ik maak tot zover altijd een koprol (ben gelukkig nog niet gelanceerd)
De keer dat ikheel ijnlijk op mijn rug viel, kwam doordat ik een cap op had en daardoor mijn koprol niet kon maken :(
Misschien moet ik vallen oefenen met cap, maar eigenlijk vind ik het wel best zo ;)

Een mooie landing op je kont is ook niet verkeerd, als deze de val goed opvangt, haha

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:01

hoofd hersenschudding
kont (blauw :P )
voeten (soort van salto)
hoofd hersenschudding

:P

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:41

Ben onlangs 10kg afgevallen dus ben wel blij dat ik tegenwoordig niet meer zo vaak het zand van dichtbij bekijk hahaha
Je rug is gemeen om op te vallen, heb al heel wat klaplongetjes voorbij zien komen.

Jullie moeten niet denken trouwens dat ik rodeo girl ben ofzo hoor hahaha Heb alleen een lichte voorkeur voor paarden met wat kleine schoonheidsfoutjes in het gedrag zeg maar.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:59

10 kilo is heel netjes hoor! Kans dat je daardoor eerder op je stuitje beland is natuurlijk minder prettig ;)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:14

ik rijd ook bijna altijd met cap :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:20

Ik rijd ook bijna altijd met cap. Eigenlijk altijd, alleen soms rondje stappen of zo gaat wel zonder cap, maar verder met buitenrijden of iets anders niet. Ik ben een paar jaar geleden twee keer achter elkaar hard gevallen en toen zaten de scheuren in mijn cap, was wel heel blij dat ik er een op had!

sabien70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:14

Hoi,

Ook ik rij altijd met cap, mijn dochter moet dat ook altijd van mij, gelukkig is het op de manege verplicht gesteld, zelfs voor de instructrice als die meegaat met een buitenrit!
Het blijven dieren, je weet het nooit

Sabine

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:36

Leven en laten leven... Soms wel en soms niet. Gelukkig rijd ik op een stal waarbij ieder elkaars mening respecteert en doet wat hij of zij zelf graag wil.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:47

sabien70 schreef:
Hoi,

Ook ik rij altijd met cap, mijn dochter moet dat ook altijd van mij, gelukkig is het op de manege verplicht gesteld, zelfs voor de instructrice als die meegaat met een buitenrit!
Het blijven dieren, je weet het nooit

Sabine

Waarom is dat nu zo "gelukkig" ?
Waarom is het zo belangrijk voor je dat een ander ook een cap op moet?
Vind dat altijd zo vreemd. Voor de wet is het niet verplicht, dus gun een ander om de keuze zelf te maken.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:56

op wedstrijd, met springen of op een onbekend paard wel, anders niet :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:57

Okee, ik reed dus zonder cap (behalve bij lange ritten en strand). In principe omdat niemand anders in de buurt het deed en uit luiheid. STOM.
Vorige week is mijn verzorgpony er op de weg vandoor gegaan en het enige wat ik dacht, was: "Ojee, als ik nu maar niet met mijn kop op het asfalt kletter!"
Ik heb meteen mijn cap gepakt en ben niet meer zonder cap gaan rijden. Het blijft gevaarlijk. Ook als ik mijn cap te heet vind en als ik het niet niet lekker vind zitten. Een paard kan altijd schrikken of ik kan even wat minder opletten.
Oja, ik ben in 1 week 2 keer van mijn verzorgpony gevallen en toen begon het belletje nog niet echt te rinkelen. Want ja, ik val toch niet op mijn hoofd, dat gebeurt alleen bij anderem ensen. Hoe dom kan je zijn

Wat hoor ik vandaag: Een meisje van 14 is met haar verzorgpony (pony die ik ken) zonder zadel en zonder cap gaan rijden. Pony doet normaal gesproken niks, hartstikke betrouwbaar, maar toch deed hij even druk vandaag. Gevolg: meisje valt met haar hoofd op de grond en wordt afgevoerd met de ambulance.
Mooi niet dat ik dit mee wil maken!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:00

Heb een paar keer zonder cap gereden, maar voel me dan ook altijd minder veilig, dus in principe gewoon altijd cappie op :P

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:02

ja ik rijd altijd met cap, als het heel warm is laat ik mijn bodyprotector liggen maar mijn cap heb ik altijd op!

Kimnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:24

Ik rijd alleen zonder cap als ik hem niet kan vinden O:) Maar omdat mijn merrie in de paardenpuberteit zit, heb ik hem eigenlijk altijd op.