GamblersCup schreef:superwoman schreef:ik vind ook dat je rekening moet houden met verkoop of verhuizen van het paard - dit kun je imo niet zomaar doen als je een betalende ruiter heb.
Wedden van wel? Als ik een betalende bijrijder heb en ik wil mijn paard verkopen, word ie gewoon verkocht hoor! Ze betalen zodat ze mogen rijden, niet om medezeggenschap over mijn paard te krijgen. Dan kopen ze zelf maar een paard.
Ik zou natuurlijk niet niets zeggen en het paard onverwachts onder haar kont vandaan verkopen. En als ik een betere stal zou vinden en ik wil mijn paard verhuizen, heeft ruiter ook hé-le-maal niets te zeggen hoor, mijn paard niet de hare. Dan mag ze zelf weten of ze meeverhuisd of een ander paard gaat zoeken.
Ik zou hierin veel meer overleg over plegen iig. Natuurlijk beslist de eigenaar uiteindelijk en je blijft niet op een stal staan waar jij je niet prettig voelt en als hij verkocht moet worden dan moet dat ook... maar ik zou hierin wel rekening houden met mijn bijrijder en het iig ruim van te voren aangeven.

"je heb er veel van geleerd"Dus ook jij heb er veel aan gehad. Je leerd pas echt paardrijden als je een paard tot je beschikking heb. He ik zeg maar zo als het je niet bevalt dan ga je toch verder op een manege. Echter is het vaak wel zo als je een verzorg paard heb dat je niet zomaar meer naar een manege terug gaat. Omdat het inderdaad wel lekker is dat je een stuk vrijer ben in je doen en laten.
JIj rijd als bijrijder op mijn paard er gebeurd wat met het paard op dat moment zit jij als bijrijder er op en het paard moet worden afgemaakt betaal je mij dan ook een geldbedrag dat ik een nieuw paard kan kopen op zelfde niveau?