Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelietje

Re: Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:52

Heb je nog een foto van de zijkant toevallig of niet?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:00

wel een lekker ventje.. maar idd niet wassen hoor. de vette vacht heeft ie nodig om warm te blijven.
ik geloof je wel, als jij dat zegt. ga nou niet meer aan het prutsen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:03

zo te zien op de ruggegraat issie aardig mager ,geen brok en zooi geven maar hooi ,veel oud grof hooi dan komt t vanzelf goed met m,good luck en ik wens voor je dat de andere dame koest blijft.

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:43

knollentuin schreef:
zo te zien op de ruggegraat issie aardig mager ,geen brok en zooi geven maar hooi ,veel oud grof hooi dan komt t vanzelf goed met m,good luck en ik wens voor je dat de andere dame koest blijft.

Hij mag toch ook wel een keer wat lekkers! :9 *D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:44

appeltje, worteltje.. lekker verwennen.

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:46

Paintless schreef:
appeltje, worteltje.. lekker verwennen.

Inderdaad!!! En voor de rest (hoofdgerechten:D) inderdaad hooi/kuil.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:00

Is het niet zinvol om met een dierenarts te overleggen hoe nu verder.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 00:27

lovelietje schreef:
Wat een humpie:P:D misschien zou je een foto kunnen maken van de zijkant en op 'hurk' hoogte, zodat je de buik goed ziet. Trouwens....zit het halstertje zo strak of komt dat door de hoeveelheid haar, dat het zo lijkt....?

Komt echt wel door de hoeveelheid haar :Y) Zijn haar is ongeveer een 10 - 15 cm lang :P Daarom ook dat je niet ziet hoe dun hij eigenlijk is. Je moet dit voelen. Ik was al aan het denken om hem te scheren (niet heel kort) zodat je meer ziet en dan een dekentje op leggen maar aangezien hij niet veel vet heeft ben ik bang dat hij het koud gaat hebben :(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:57

lovelietje schreef:
knollentuin schreef:

Hij mag toch ook wel een keer wat lekkers! :9 *D

tuurlijk wel, maar oppassen met teveel suikers ineens. de post waarop ik reageerde had het enkel over brok en snoep en brood..

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:58

Ik zou hem gewoon lekker deze vacht laten hebben. Dat is zijn eigen bescherming die hij zelf gemaakt heeft. Als je wilt dat hij volgend jaar niet zo'n dikke vacht heeft dan lekker met een deken gaat werken. Nu niets aan doen gewoon lekker poetsen, verwennen en veel liefde geven. Niet gaan wassen of scheren is mijn advies. Gewoon lekker op het hooi zetten om hem aan te laten sterken. Aan de ruggegraat is al goed te zien hoe mager hij is zo van boven. Als je nu gaat scheren en/of wassen om het aan andere te laten zien haal je de pony uit z'n eigen warmte. Wij geloven je anders hadden we je niet zo gesteund en geduimd voor je :D. En we zien (ik denk dat ik zo wel mag zeggen) graag af en toe een foto'tje om hem verder op te zien knappen! Succes met hem

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 01:23

Ik zou idd voor ons geen fratsen uithalen met de vacht. Hij heeft warmte nodig nu hij mager is en het koudere weer er weer aankomt.

Lekker op hooi, verwennen 2x daags een plakje roggebrood dan komt hij wel bij hoor. Het roggebrood voorziet weer in de aanvulling vitamine en mineralen.

Nogmaals heerlijk dat Zion weer bij jou is.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 08:12

Oke bedankt allemaal :D Hij heeft echt zo'n wormenbuikje en dat is ook de reden dat hij zo dik lijkt. In de manen loopt toch een spier waar veel vet rond zit he?(of wat het ook is :P) Wel die kan je vastpakken en je vingers bijna tegen elkaar houden :( Ik had gebeld naar de dierenarts maar moet nog even afwachten volgens hem. Hij krijgt nu een berg hooi, geen vers gras maar wel een grote schep korrel. Ook krijgt hij af en toe wat droog brood en een rauw eitje door zijn korrel :) Ook een worteltje en een appel zo nu en dan :D Komt wel in orde :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 09:43

Misschien kun je hem wel een dekentje om doen zodat hij alle energie kan gebruiken om aan te komen ipv om zich warm te houden. Is een mest/wormenonderzoek geen optie?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 09:50

Ik zie je topic nu pas maar god wat ben ik blij dat hijweer terug is bij je.

Je zegt ook dat je bang bent voor wraakacties van die vrouw.

Misschien is het handig om een eigen dierenarts naar zion te laten kijken om te zein waarom hij zo mager is.
Als het namelijk alleen komt omdat hij geen voer kreeg dan sta je sterker als zij moeilijk gaat doen.
Dan kun je door middel van de da aantonen dat zij hem zwaar verwaarloosd heeft door hem te laten verhongeren.
Kost je misschien wat geld maar denk dat je dan wel sterker staat en als zij dan begint over de rekeningen die jij zou moeten betalen dan kun jij aantonen dat je pony altijd gezond is geweest maar dat zij hem niet heeft gegeven wat hij nodig had en dat zij kan fluiten naar haar centen.
Ook kun je dan de da vragen in hoeverre zij jou kan laten betalen voor de haar gemaakte kosten voor zion (voor zover dat waar is)
Misschien kan hij aantonen dat hij gezond is en dat het alleen door voedingstekort komt.
Weet niet of dit mogelijk is maar proberen kun je altijd en zo heb je dan wel een stok achter de deur mocht ze meoilijk gaan doen.

Veel succes verder met zion.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:30

Ik zou inderdaad ook even mijn eigen da laten komen zoals meisje2000 voorsteld.. Alleen al om hem te laten zien hoe zion eruit ziet.. Zodat je een gerespecteerde en deskundige getuige hebt, mocht je "vriendin" nog het een en ander komen "eisen".. (evt onbetaalde da rekeningen) En tevens om aan hem te vragen hoe je zion op een snelle en verantwoorde manier er boven op kan krijgen.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 14:32

flitzz schreef:
Ik zou inderdaad ook even mijn eigen da laten komen zoals meisje2000 voorsteld.. Alleen al om hem te laten zien hoe zion eruit ziet.. Zodat je een gerespecteerde en deskundige getuige hebt, mocht je "vriendin" nog het een en ander komen "eisen".. (evt onbetaalde da rekeningen) En tevens om aan hem te vragen hoe je zion op een snelle en verantwoorde manier er boven op kan krijgen.

Ja dat was ik ook aan het overwegen :) Ik ga hem in de loop van volgende week laten komen. Ik hou jullie op de hoogte :D

kicki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:43

yeye schreef:
Oke bedankt allemaal :D Hij heeft echt zo'n wormenbuikje en dat is ook de reden dat hij zo dik lijkt. In de manen loopt toch een spier waar veel vet rond zit he?(of wat het ook is :P) Wel die kan je vastpakken en je vingers bijna tegen elkaar houden :( Ik had gebeld naar de dierenarts maar moet nog even afwachten volgens hem. Hij krijgt nu een berg hooi, geen vers gras maar wel een grote schep korrel. Ook krijgt hij af en toe wat droog brood en een rauw eitje door zijn korrel :) Ook een worteltje en een appel zo nu en dan :D Komt wel in orde :P

vroeger was hij al zot van eitjes :) als hij kon, liet hij het niet om bij de kippen te raken en de eitjes waren toen het slachtoffer :) en zijn baardje hing dan zo vol, grappig :~

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:16

ach arme knup je kan op diefoto idd zien dat ie een hele dikke vacht heeft! maar ik kan ook wel idd zien dat hij niet is zoals hij hoort te zijn.

hopelijk knapt ie snel op en kunnen jullie lekker samen gaan genieten!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:47

Je ziet dat hij op de lendenen duidelijk ingevallen is.

Geef hem lekker onbeperkt hooi en laat evt. de dA even zijn gebitje checken, zodat je zeker weet dat hij goed kan eten. Ontwormen heb je meteen al gedaan, dus dan moet het goed komen!

Voorzichtig met appels en wortels; grotere hoeveelheden kunnen diarree veroorzaken. Geef je toch appels, snijd die dan in stukken zodat ze bruin worden, dan zijn ze lichter verteerbaar.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 00:01

beantsje schreef:
Je ziet dat hij op de lendenen duidelijk ingevallen is.

Geef hem lekker onbeperkt hooi en laat evt. de dA even zijn gebitje checken, zodat je zeker weet dat hij goed kan eten. Ontwormen heb je meteen al gedaan, dus dan moet het goed komen!

Voorzichtig met appels en wortels; grotere hoeveelheden kunnen diarree veroorzaken. Geef je toch appels, snijd die dan in stukken zodat ze bruin worden, dan zijn ze lichter verteerbaar.

Bedankt voor de tip :D Voorlopig even wat minder appeltjes en worteltjes dan :)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:32

Gossie wat een schatje, en wat istie mager... Bij ons op stal worden wel eens shetjes binnengebracht die veel te mager zijn, volgens mij krijgen deze dan gedroogd brood met heel veel granen. Zal het nog even navragen. Ook geplette mais wil heel goed helpen maar dat moet je niet te lang voeren :)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:43

juist bij magere dieren moet je erg goed oppassen voor suikers en zetmeel. Dit kan hoefbevangheid veroorzaken. Gewoon hooi en een handje biks ofzo.
Heel rustig opbouwen met eten, behalve het hooi en stro.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 06:02

Hallo allemaal,
Even een update...
Met de pony gaat alles heel goed nu :) Hij begint zich al terug veel beter te voelen en zijn haren beginnen weer mooi te blinken. Ik heb een belofte gemaakt waar ik mij zeker aan ga houden...mijn ventje gaat NOOIT meer weg! Ik had raad gevraagd aan de dierenarts over voeding en over zijn conditie en hij heeft mij goed op weg geholpen.
Nogmaals allemaal bedankt voor de steun. Jullie hebben mij allemaal heel erg goed geholpen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:38

Hey

Wat een goed einde zeg. Heb je nog wat van die vrouw gehoord verder?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 13:51

Tamadine schreef:
Hey

Wat een goed einde zeg. Heb je nog wat van die vrouw gehoord verder?

Nee niet meer. Ik hoop dat het zo blijft :). Nu kan ze helemaal niets meer doen dus ik begin toch weer stilletjes op 2 oren te slapen :D