Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lovelietje schreef:Wat een humpie:P:D misschien zou je een foto kunnen maken van de zijkant en op 'hurk' hoogte, zodat je de buik goed ziet. Trouwens....zit het halstertje zo strak of komt dat door de hoeveelheid haar, dat het zo lijkt....?
Zijn haar is ongeveer een 10 - 15 cm lang
Daarom ook dat je niet ziet hoe dun hij eigenlijk is. Je moet dit voelen. Ik was al aan het denken om hem te scheren (niet heel kort) zodat je meer ziet en dan een dekentje op leggen maar aangezien hij niet veel vet heeft ben ik bang dat hij het koud gaat hebben
lovelietje schreef:knollentuin schreef:zo te zien op de ruggegraat issie aardig mager ,geen brok en zooi geven maar hooi ,veel oud grof hooi dan komt t vanzelf goed met m,good luck en ik wens voor je dat de andere dame koest blijft.
Hij mag toch ook wel een keer wat lekkers!![]()
. En we zien (ik denk dat ik zo wel mag zeggen) graag af en toe een foto'tje om hem verder op te zien knappen! Succes met hem
Hij heeft echt zo'n wormenbuikje en dat is ook de reden dat hij zo dik lijkt. In de manen loopt toch een spier waar veel vet rond zit he?(of wat het ook is
) Wel die kan je vastpakken en je vingers bijna tegen elkaar houden
Ik had gebeld naar de dierenarts maar moet nog even afwachten volgens hem. Hij krijgt nu een berg hooi, geen vers gras maar wel een grote schep korrel. Ook krijgt hij af en toe wat droog brood en een rauw eitje door zijn korrel
Ook een worteltje en een appel zo nu en dan
Komt wel in orde
flitzz schreef:Ik zou inderdaad ook even mijn eigen da laten komen zoals meisje2000 voorsteld.. Alleen al om hem te laten zien hoe zion eruit ziet.. Zodat je een gerespecteerde en deskundige getuige hebt, mocht je "vriendin" nog het een en ander komen "eisen".. (evt onbetaalde da rekeningen) En tevens om aan hem te vragen hoe je zion op een snelle en verantwoorde manier er boven op kan krijgen.
Ik ga hem in de loop van volgende week laten komen. Ik hou jullie op de hoogte
yeye schreef:Oke bedankt allemaalHij heeft echt zo'n wormenbuikje en dat is ook de reden dat hij zo dik lijkt. In de manen loopt toch een spier waar veel vet rond zit he?(of wat het ook is
) Wel die kan je vastpakken en je vingers bijna tegen elkaar houden
Ik had gebeld naar de dierenarts maar moet nog even afwachten volgens hem. Hij krijgt nu een berg hooi, geen vers gras maar wel een grote schep korrel. Ook krijgt hij af en toe wat droog brood en een rauw eitje door zijn korrel
Ook een worteltje en een appel zo nu en dan
Komt wel in orde
als hij kon, liet hij het niet om bij de kippen te raken en de eitjes waren toen het slachtoffer
en zijn baardje hing dan zo vol, grappig
beantsje schreef:Je ziet dat hij op de lendenen duidelijk ingevallen is.
Geef hem lekker onbeperkt hooi en laat evt. de dA even zijn gebitje checken, zodat je zeker weet dat hij goed kan eten. Ontwormen heb je meteen al gedaan, dus dan moet het goed komen!
Voorzichtig met appels en wortels; grotere hoeveelheden kunnen diarree veroorzaken. Geef je toch appels, snijd die dan in stukken zodat ze bruin worden, dan zijn ze lichter verteerbaar.
Voorlopig even wat minder appeltjes en worteltjes dan
Hij begint zich al terug veel beter te voelen en zijn haren beginnen weer mooi te blinken. Ik heb een belofte gemaakt waar ik mij zeker aan ga houden...mijn ventje gaat NOOIT meer weg! Ik had raad gevraagd aan de dierenarts over voeding en over zijn conditie en hij heeft mij goed op weg geholpen.