Janine1990 schreef:Janine001 schreef:Wel gezellig hier
Absoluut... Maar het zijn de facts...
Ik maak mijn laarzen regelmatig schoon met zadelzeep, vochtige spons dus.
Ik maak ze ook schoon met een vochtige doek.
Ik bagger met m'n nubbucks door de modder en geen kringetje te zien...
Ik heb zelfs zaterdag delen van m'n hoofdstel in het water ontdaan van viezigheid.
Ik doe niet anders...
En als die laarzen niet tegen een vochtige doek kunnen, kan je ze per definitie niet op een paard gebruiken, gezien het zweet van zowel ruiters als paard, dit wordt opgenomen door het leer en daar zit zout in, wat veel slechter is.
Ik ga geen adviezen geven die ik zelf ook niet zou gebruiken![]()
En dan ben ik volhardend in mijn ideeën, ik onderbouw het wel, en ik heb geen goede tegenargumenten kunnen ontdekken.
Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet meer op je reactie's te reageren aangezien ik denk dat je puur op je gelijk uit bent, maar nu kan ik het toch niet laten.

Geen goede tegenargumenten? Er zit een man op de bank naast me, mijn vader, wie al meer dan 35 jaar ervaring heeft met allerlei leersoorten (we hebben een winkel waar we onder andere lederen tassen verkopen). Ik mag toch aannemen dat hij voldoende weet heeft van hoe lederen producten onderhouden moeten worden. Zoals ik in een van mijn vorige posts al aangaf (blijkbaar lees je niet goed, want dat was wel degelijk een argument), dat vocht in leer trekt waardoor kringen kunnen ontstaan. Reden genoeg om voor mij niet met een vochtige doek over, niet sterk verontreinigde (over slechte argumenten gesproken .. ), te poetsen.
Reden dat jij geen kringen of ander door vocht toegebrachte schade op je laarzen hebt is waarschijnlijk dat je ze goed invet. Door het laagje vet dat op je lederen laarzen blijft zitten is het leer beschermt tegen het vocht waar het mee in aanraking komt. Maar wanneer jij je laarzen niet meer invet ontstaan er hoogstwaarschijnlijk na verloop van tijd wel kringen.
Daarnaast zie ik dat je in een reactie op Bizzybijtje stelt dat Divoza de laarzen waarschijnlijk niet zal weigeren met retouneren wanneer je ze met een vochtige doek hebt behandeld. Hier heb ik het echter nooit over gehad, ik had het over het feit dat wanneer ik ze in zou vetten ze de laarzen waarschijnlijk zouden weigeren retour te nemen.
Ik heb het idee dat jij uitspraken van mij verdraait om je gelijk te behalen (het behandelen met vochtige doek / vet voor het retouneren), en je te trots bent om toe te geven in je standpunt. Een instelling van een puber noem ik dat.