Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:02

Daarom! Nieuwe laarzen moet je altijd weer helemaal inlopen :P
Als ik de Mondoni Blyth ga kopen houdt ik mijn oude laarzen gewoon voor training, en gebruik ik die voor de wedstrijden

ismy

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:43

hoi,

ik heb lang niet meer in dit topic gekeken maar zal wel even zeggen hoe het met mijn laars (mondoni field met veters zwart) gaat. In december heb ik deze laars aangeschaft. Alles doet het goed.
Maar nou wou ik gister mijn laars schoonmaken en invetten etc. Gaat die rits kapot. Zeg maar als je door ritst dan komt er een gat en dat gaat als maar verder. Paar keer opnieuw geprobeerd maar het lukt niet.
zaterdag wedstrijd dus ik weet niet hoe ik dat moet oplossen maar goed. Als iemand tips heeft ofzo hoor ik het graag aha.

Ik ga vandaag maar even naar de divoza.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:45

ismy schreef:
hoi,

ik heb lang niet meer in dit topic gekeken maar zal wel even zeggen hoe het met mijn laars (mondoni field met veters zwart) gaat. In december heb ik deze laars aangeschaft. Alles doet het goed.
Maar nou wou ik gister mijn laars schoonmaken en invetten etc. Gaat die rits kapot. Zeg maar als je door ritst dan komt er een gat en dat gaat als maar verder. Paar keer opnieuw geprobeerd maar het lukt niet.
zaterdag wedstrijd dus ik weet niet hoe ik dat moet oplossen maar goed. Als iemand tips heeft ofzo hoor ik het graag aha.

Ik ga vandaag maar even naar de divoza.

je bedoeld dat als de rits dicht is dat hij dan weer opengaat ?
dat heb ik ook een tijd gehad met mijn laars . een paar x goed open en dicht gedaan en heb er nu helemaal geen last meer van :n

annelieke92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:29

Charica schreef:
Ik heb er van die hakjes in. Dat helpt wel trouwens!

die heb ik ook in mijn Bath als ik ga springen anders niet.
Ik heb de field en de bath bij mij zijn ze wel iets ingezakt maar het valt me erg mee.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:56

Waarschijnlijk is de "runner" (dat dingetje wat je omhoog trekt, om de ritsen bijelkaar te doen) wat uitgerekt. Je kunt met een tang dat ding weer wat dichtknijpen.
Als je dat eng vindt kun je dat ook door een schoenmaker laten doen (scheelt weer een rit naar de Divoza).

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:01

Heeft iemand al eraan gedacht om de lakleren te bestellen?

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:09

Zijn de laklaarzen inmiddels aangekomen bij de Divoza??

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:09

Ik heb ze vanmiddag in Leek zien staan, nog niet in het schap bij de laarzen maar als 'decoratiemateriaal' :+ Ik vond het niks maar ik hou ook niet van lak dus ben bevooroordeeld ;)

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:23

Dan binnenkort er ook nog maar even heen om te kijken of ze er in het echt ook zo mooi uit zien! :p

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:10

Vorige week vrijdag ben ik met mn vader naar Divoza geweest om de Mondoni Bath rijlaarzen aan te schaffen. Helaas waren ze niet meer op voorraad. Ze konden ze wel voor me bestellen maar ze hadden geen idee hoe lang dat zou duren. Nouja, ik dacht; dan bestel ik ze wel via internet, kan het altijd proberen, misschien zijn ze dan 'ineens' wel op voorraad. Dus ik heb ze vrijdagavond, maat 37 S, direct besteld. En ja hoor, dinsdagmiddag had ik ze al binnen. Ik was helemaal blij totdat ik de doos open maakte:

Afbeelding

Kleurverschil, en niet zo'n klein beetje ook. Zowel tussen beide laarzen, als op de laarzen zelf. Ik snap dat leer een natuurproduct is, en dat het niet allemaal dezelfde kleur kan zijn, maar dit vond ik wel een beetje te veel van het goede. Wat bij de ene laars donker is, is bij de andere laars licht en andersom. En dan hebben we het nog nieteens gehad over de 'prachtige' streep welke over de rechterlaars loopt.

Afijn, ik heb ze vanmiddag terug gebracht, en na redelijk wat gezeur ('je moet ze invetten', 'het is een natuurproduct' etc. etc. etc.) eindelijk mijn geld terug. Direct gevraagd hoe het kan dat ik afgelopen vrijdag te horen heb gekregen dat ze niet meer op voorraad zijn, en hoe lang het gaat duren voordat ik nieuwe laarzen krijg. Nu zit het zo, dat waarschijnlijk nadat ik de laarzen via internet besteld heb ze door iemand anders (die waarschijnlijk ook niet akkoord ging met de kleurverschillen), retour zijn gebracht. Vandaar dat er opeens weer een maat 37 S beschikbaar was. Dus de volgende wie maat 37 S besteld krijgt waarschijnlijk weer deze (miskleurde) laarzen. En het blijkt dat de laarzen eind JULI pas weer op voorraad komen ..

Nu zit er dus niets anders op dan te wachten tot eind juli, ik ben blij dat ik nog andere laarzen heb! :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:16

Dat weet je als je nubbuck achtig leer koopt toch? :=
Gewoon flink invetten... :+

Of ben ik nu gek... :+

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:38

Bij die linkerlaars zit echt zo'n soort van lijn van een andere kleur.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:46

Janine1990 schreef:
Dat weet je als je nubbuck achtig leer koopt toch? :=
Gewoon flink invetten... :+

Of ben ik nu gek... :+

Zoals ik aangaf weet ik dat het nooit allemaal één kleur kan zijn omdat leer een natuurproduct is. Maar de laarzen zoals ik ze binnen heb gekregen is het andere uiterste. De streep zoals die over de rechterlaars loopt kan gewoon echt niet, het lijkt net of er een verlaagde jachtkap op zit. En flink invetten, tuurlijk dat kan, maar dan kan ik beter direct donkerbruine laarzen kopen aangezien de laars wie ingevet zou moeten worden al vele tinten donkerder is dan verwacht. Anyway, ik koop geen laarzen om ze direct in te moeten vetten omdat ze er zonder vetje niet toonbaar uitzien naast elkaar (hopende dat ze ooit dezelfde kleur krijgen, met het risico dat wanneer ze dat niet krijgen ik ze niet meer kan retouneren omdat ik ze ingevet heb).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:48

Tsjah, zelf weten :P
Maar ik vind dat best normaal, heb van de winter ook 100 euro uitgegeven aan gewone laarzen, in dezelfde 'kleur', elk stukje laars had een andere kleur. Dat heeft iets vind ik.
Het stuk dat jij bedoelt, had mogelijk met een vochtige doek al weggewerkt kunnen worden...

Maargoed, ik vind ze zo van de foto erg tegenvallen, het is net een bergschoen.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:54

Janine1990 schreef:
Tsjah, zelf weten :P
Maar ik vind dat best normaal, heb van de winter ook 100 euro uitgegeven aan gewone laarzen, in dezelfde 'kleur', elk stukje laars had een andere kleur. Dat heeft iets vind ik.
Het stuk dat jij bedoelt, had mogelijk met een vochtige doek al weggewerkt kunnen worden...

Maargoed, ik vind ze zo van de foto erg tegenvallen, het is net een bergschoen.

Met een vochtige doek over leer, je kan bijna niets slechters doen. Daarnaast kan je kleurverschil echt niet wegwerken met water. Maargoed, het is duidelijk dat jij het niet erg zou vinden, ik wel. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:56

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:35

Janine1990 schreef:
Sterke verontreinigingen aan de buitenzijde (bijv. drek, modder) kunnen het beste worden verwijderd met een vochtige, zachte spons of doek. Gebruik geen harde borstels.

http://www.cavallo.info/nl/produkte_reitstiefel_leder

Wat zei je? ;)

We hebben het hier over kleurverschil, niet over sterke verontreiniging. Water gaat in leer zitten, waardoor het leer uitzet en wanneer het water als het ware opdroogt gaat het in het leer zitten waardoor er kringen kunnen ontstaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:38

Misschien ook even op de site lezen, water droogt minder uit dan andere spullen.
Die laarzen zijn er wel op gemaakt om ook buiten te kunnen rijden, dus tegen een vochtige doek moeten ze ook kunnen.

Een vochtige doek krijg je ook geen kringen van.

Wat dacht je overigens van het vocht waar de laarzen verder aan bloot komen te staan, als niet over een vochtige doek kunnen, kan je ze ook niet gebruiken om te rijden.
Zweet van ruiter moet worden opgenomen, zweet van het paard.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:46

Janine1990 schreef:
Misschien ook even op de site lezen, water droogt minder uit dan andere spullen.
Die laarzen zijn er wel op gemaakt om ook buiten te kunnen rijden, dus tegen een vochtige doek moeten ze ook kunnen.

Een vochtige doek krijg je ook geen kringen van.

Wat dacht je overigens van het vocht waar de laarzen verder aan bloot komen te staan, als niet over een vochtige doek kunnen, kan je ze ook niet gebruiken om te rijden.
Zweet van ruiter moet worden opgenomen, zweet van het paard.

Meid, als jij toch zo graag gelijk wil hebben; bij deze. ;) Succes met je laarzen en je vochtige doek.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:47

Wel gezellig hier :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:51

Janine001 schreef:

Absoluut... Maar het zijn de facts...

Ik maak mijn laarzen regelmatig schoon met zadelzeep, vochtige spons dus.
Ik maak ze ook schoon met een vochtige doek.
Ik bagger met m'n nubbucks door de modder en geen kringetje te zien...
Ik heb zelfs zaterdag delen van m'n hoofdstel in het water ontdaan van viezigheid.

Ik doe niet anders...
En als die laarzen niet tegen een vochtige doek kunnen, kan je ze per definitie niet op een paard gebruiken, gezien het zweet van zowel ruiters als paard, dit wordt opgenomen door het leer en daar zit zout in, wat veel slechter is.

Ik ga geen adviezen geven die ik zelf ook niet zou gebruiken :)

En dan ben ik volhardend in mijn ideeën, ik onderbouw het wel, en ik heb geen goede tegenargumenten kunnen ontdekken. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:53

Janine1990 schreef:
Janine001 schreef:

Absoluut... Maar het zijn de facts...

Ik maak mijn laarzen regelmatig schoon met zadelzeep, vochtige spons dus.
Ik maak ze ook schoon met een vochtige doek.
Ik bagger met m'n nubbucks door de modder en geen kringetje te zien...
Ik heb zelfs zaterdag delen van m'n hoofdstel in het water ontdaan van viezigheid.

Ik doe niet anders...
En als die laarzen niet tegen een vochtige doek kunnen, kan je ze per definitie niet op een paard gebruiken, gezien het zweet van zowel ruiters als paard, dit wordt opgenomen door het leer en daar zit zout in, wat veel slechter is.

Ik ga geen adviezen geven die ik zelf ook niet zou gebruiken :)

En dan ben ik volhardend in mijn ideeën, ik onderbouw het wel, en ik heb geen goede tegenargumenten kunnen ontdekken. :o

_O- Het grappige is dat die vochtige doeken geen reet te maken hebben met de 'fact' dat ze bij Divoza twee compleet verschillende laarzen hebben toegestuurd. Natuurproduct of niet, zoveel verschil mag er écht niet zijn. Je koopt toch ook geen laarzen met links een witte schacht en een zwarte voet en rechts een witte voet en een zwarte schacht :') ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:56

Bizzybijtje schreef:
_O- Het grappige is dat die vochtige doeken geen reet te maken hebben met de 'fact' dat ze bij Divoza twee compleet verschillende laarzen hebben toegestuurd. Natuurproduct of niet, zoveel verschil mag er écht niet zijn. Je koopt toch ook geen laarzen met links een witte schacht en een zwarte voet en rechts een witte voet en een zwarte schacht :') ?

Punt voor jou BB, maar een vochtige doek is niet zo ernstig dat Divoza het zal zien en de laars niet meer zal innemen ;)
Ik zou met deze oneffenheid ook niet akkoord gaan, máár ik zou wel kijken wat een vochtige doek doet, en werkt dat niet, dan ga ik terug. Werkt dat wel, vet ik de laarzen in. Want volgens mij is dat de bedoeling van dit leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:57

Hm ja, maar echt veel gaat dat niet meer veranderen aan de kleur vrees ik. Daarvoor is het verschil gewoon echt te groot. Maar goed, ze krijg gelukkig al nieuwe toegestuurd :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:59

Bizzybijtje schreef:
Hm ja, maar echt veel gaat dat niet meer veranderen aan de kleur vrees ik. Daarvoor is het verschil gewoon echt te groot. Maar goed, ze krijg gelukkig al nieuwe toegestuurd :)

Nou, zoals ik eerder al zei... Mijn gewone laarzen zijn van hetzelfde soort leer. Iets minder stevig weliswaar. Maar als ik daar met een vochtige doek overheen ging, werd het al donkerder, precies zoals de laarzen er na het invetten uit zijn gaan zien... En na het invetten zijn ze gelijkmatig gekleurd geworden, in tegenstelling tot voor die tijd :')

Edit: En vandaar de hele discussie over wel/geen vochtige doek.