Als ik de Mondoni Blyth ga kopen houdt ik mijn oude laarzen gewoon voor training, en gebruik ik die voor de wedstrijden
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ismy schreef:hoi,
ik heb lang niet meer in dit topic gekeken maar zal wel even zeggen hoe het met mijn laars (mondoni field met veters zwart) gaat. In december heb ik deze laars aangeschaft. Alles doet het goed.
Maar nou wou ik gister mijn laars schoonmaken en invetten etc. Gaat die rits kapot. Zeg maar als je door ritst dan komt er een gat en dat gaat als maar verder. Paar keer opnieuw geprobeerd maar het lukt niet.
zaterdag wedstrijd dus ik weet niet hoe ik dat moet oplossen maar goed. Als iemand tips heeft ofzo hoor ik het graag aha.
Ik ga vandaag maar even naar de divoza.
Janine1990 schreef:Dat weet je als je nubbuck achtig leer koopt toch?![]()
Gewoon flink invetten...![]()
Of ben ik nu gek...
Janine1990 schreef:Tsjah, zelf weten![]()
Maar ik vind dat best normaal, heb van de winter ook 100 euro uitgegeven aan gewone laarzen, in dezelfde 'kleur', elk stukje laars had een andere kleur. Dat heeft iets vind ik.
Het stuk dat jij bedoelt, had mogelijk met een vochtige doek al weggewerkt kunnen worden...
Maargoed, ik vind ze zo van de foto erg tegenvallen, het is net een bergschoen.
Janine1990 schreef:Sterke verontreinigingen aan de buitenzijde (bijv. drek, modder) kunnen het beste worden verwijderd met een vochtige, zachte spons of doek. Gebruik geen harde borstels.
http://www.cavallo.info/nl/produkte_reitstiefel_leder
Wat zei je?
Janine1990 schreef:Misschien ook even op de site lezen, water droogt minder uit dan andere spullen.
Die laarzen zijn er wel op gemaakt om ook buiten te kunnen rijden, dus tegen een vochtige doek moeten ze ook kunnen.
Een vochtige doek krijg je ook geen kringen van.
Wat dacht je overigens van het vocht waar de laarzen verder aan bloot komen te staan, als niet over een vochtige doek kunnen, kan je ze ook niet gebruiken om te rijden.
Zweet van ruiter moet worden opgenomen, zweet van het paard.
Janine001 schreef:Wel gezellig hier
Janine1990 schreef:Janine001 schreef:Wel gezellig hier
Absoluut... Maar het zijn de facts...
Ik maak mijn laarzen regelmatig schoon met zadelzeep, vochtige spons dus.
Ik maak ze ook schoon met een vochtige doek.
Ik bagger met m'n nubbucks door de modder en geen kringetje te zien...
Ik heb zelfs zaterdag delen van m'n hoofdstel in het water ontdaan van viezigheid.
Ik doe niet anders...
En als die laarzen niet tegen een vochtige doek kunnen, kan je ze per definitie niet op een paard gebruiken, gezien het zweet van zowel ruiters als paard, dit wordt opgenomen door het leer en daar zit zout in, wat veel slechter is.
Ik ga geen adviezen geven die ik zelf ook niet zou gebruiken![]()
En dan ben ik volhardend in mijn ideeën, ik onderbouw het wel, en ik heb geen goede tegenargumenten kunnen ontdekken.
Bizzybijtje schreef:Het grappige is dat die vochtige doeken geen reet te maken hebben met de 'fact' dat ze bij Divoza twee compleet verschillende laarzen hebben toegestuurd. Natuurproduct of niet, zoveel verschil mag er écht niet zijn. Je koopt toch ook geen laarzen met links een witte schacht en een zwarte voet en rechts een witte voet en een zwarte schacht
?
Bizzybijtje schreef:Hm ja, maar echt veel gaat dat niet meer veranderen aan de kleur vrees ik. Daarvoor is het verschil gewoon echt te groot. Maar goed, ze krijg gelukkig al nieuwe toegestuurd