[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:55

XMaaiike schreef:
Pattyy_ schreef:
ik vind die blauwe ook echt heeel gaaf, weet alleen niet of ik hem 'durf' te dragen :o
http://www.nagsessentials.co.uk/product ... cket-.html

Ik heb dit jasje dus (voor dressuur) en ik twijfelde toch wel even (helemaal toen ik zag wie de jury was) maar heb hem toch gewoon aangetrokken haha,
heb hem niet voor niks gekocht. :')

haha dat is waar! heb je misschien een foto als je hem aan hebt? het liefst ook nog op het paard :D

Mloulou

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:01

Hoi! Ik kom even uit mijn meelees/meekijkhoekje ;-) Wat een mooie setjes komen er langs! Ik ben door dit topic nu ook aan het kijken naar wat meer afstemming in mijn kleding. Heb daar wel een vraagje over. Wat zijn de verschillen tussen dressuur en springen? Wanneer is een jasje echt een springjasje? En moet je daar een plastron onder? En mag je met springen qua kleur meer (broek, dekje) dan met dressuur? Ik kan van springen geen reglement vinden met kledingregels... Maar er zijn hier vast ruiters die mij er iets over kunnen vertellen.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:56

Vind het lichtblauwe voor een jasje wel mooi maar meer voor het springen. Het is wel de nieuwe kleur van deze zomer. Het bruine jasje op blz 161 vind ik ook erg mooi en zeker met de bruine laarzen erbij

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:07

mloulou. ik weet niet veel maar wel dat korte jasjes vaak voor springen worden gebruikt en langere voor dressuur (lange jasjes onhandig voor springen) maar zijn tegenwoordig ook veel korte jasjes die voor dressuur worden gebruikt heb zelf ook een kort jasje waarmee ik dressuur start.
Een plastron is bij springen volgensmij niet verplicht en dacht bij dressuur ook al niet meer? (of was dat alleen de speld die niet meer hoefde?) maar het is wel altijd netter vind ik om dat wel te dragen.

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:53

Birmaantje schreef:
Vind het lichtblauwe voor een jasje wel mooi maar meer voor het springen. Het is wel de nieuwe kleur van deze zomer. Het bruine jasje op blz 161 vind ik ook erg mooi en zeker met de bruine laarzen erbij

Ik was afgelopen zaterdag met mijn instructrice mee schrijven bij het Z2, en kwam er een amazone de baan in met dat licht blauwe kleur jasje, ze reed een zwart paard. Vond het super gaaf lijken! Een keer iets anders dan het standaard saaie zwart, donkerblauw, grijs, bruind... Vandaar dat ik er nu over uit ben dat ik zo'n kleur jasje wil.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:19

Mloulou, een plastron is niet verplicht mits je een blouse hebt met een hoge boord. Springen doe ik persoonlijk nooit met plastron, dressuur wel omdat dit er veel netter uitziet.

Dressuurjasjes zijn vaak wat langer dan springjasjes. Bij springjasjes zie je ook vaak een dubbele split, bij dressuurjasjes is dit vaak een enkele split.. maar desalniettemin kun je prima met een dressuurjasje springen hoor, het is maar net wat je zelf fijn vindt.

Broeken in het springen dienen nog wel wit of crèmekleurig te zijn en dekjes mogen naar mijn weten gewoon alle kleuren van de regenboog zijn in het springen, maar een beetje afstemming op elkaar qua kleuren is natuurlijk wel het mooiste (Dekje-beenbescherming-evt. oornetje)

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:54

lauraaaa schreef:
Iemand ervaringen met het nieuwe softsshel jasje van IR (starlight)?

Ik heb hem ook. Super fijn jasje, zit mij echt perfect.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:47

@liefmeisje15: het zal bij een zwart paard best mooi staan maar ik hou er persoonlijk niet zo van! Ik ga toch meer voor de standaard kleuren! vind het overigens wel gedurfd hoor! ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:50

Als jij je er prettig bij voelt dan is niets te gewaagd.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:10

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:49

UltimOo schreef:
deze nieuwe van Kingsland vind ik ook supergaaf! <3
http://www.kingsland.no/?ItemID=2099

Ja die is gaaf. Hij is er ook in knalroze <3 <3 <3 <3 zo gaaf. Tis dat ik al een jasje heb en ik die te duur vind voor erbij, maar mocht ie 2e hands in mijn maat voorbij komen....

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:32

lauraaaa schreef:
Iemand ervaringen met het nieuwe softsshel jasje van IR (starlight)?

Ik ook! Ik heb een maat 36 gekocht en is heel mooi getailleerd. Normaal heb ik met bovenkleding maat 34 maar dit jasje past me echt heel mooi.
De lengte is voor mij ook echt ideaal en hij zit heerlijk!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:57

Ik vind die felle kleuren (blauw, roze, etc) leuk voor springen, maar zeker niet voor dressuur. Ik hou wel van apart, maar wel meer richting klassiek en vooral smaakvol. Misschien dat het nog wel leuk is bij een ponyruitertje, maar bij de paarden.... :n

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:04

Moratoetje schreef:
Ik vind die felle kleuren (blauw, roze, etc) leuk voor springen, maar zeker niet voor dressuur. Ik hou wel van apart, maar wel meer richting klassiek en vooral smaakvol. Misschien dat het nog wel leuk is bij een ponyruitertje, maar bij de paarden.... :n

Voor dressuur heb ik keurig bruin met streepje. Pikeur Epsom espresso met bruin tuig, dito cap en dito laarzen en offwhite broek en dekje en plastron. Alle creme vind ik te geel.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:14

Voor wie een Samshield heeft en die niet rechtstreeks kon meenemen uit de winkel:
Hebben jullie lang moeten wachten voor jullie cap geleverd werd?
Bij mij hadden ze gezegd dat ze hun best gingen doen hem tegen 6 april te hebben, maar ik heb er nog niets van gehoord

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:17

Bij dressuur start ik in het grijs met zwart fluwelen accenten (Jeamo) of in het donkerbruin/zwart gestreept met bruin en zwart satijnen accenten (Juuls). Beide in combinatie met zwart tuig, zwarte laarzen en witte rijbroek. Wil alleen een nieuwe cap erbij, heb nu een antraciet kleurige pikeur GPA titanium, vind 'm a. niet zo lekker zitten en b. er niet goed bij passen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:28

Wauw die Kingsland is gaaaf! Hoewel voor mij iets te gewaagd is :=

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:36

Queelens schreef:
Wauw die Kingsland is gaaaf! Hoewel voor mij iets te gewaagd is :=

Zo heel erg gewaagd is de Kingsland toch niet?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:48

wauw, die kingsland is echt mooi! Vind hem minder gewaagd dan die van IR op de een of andere manier.. Ik ben ook nog steeds weg van de donkerblauwe van kingsland.. De achterkant is heel apart!

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:07

die roze kingsland is echt heel gaaf heb hem in de divoza zien hangen helaas heb ik geen jasje nodig

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:18

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:19

Oooh leuk! <3

Zeker buiten mijn budget, maar je kan dus álle kleuren zelf kiezen dat is wel heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:55

Wat een ontzettend gaaf merk!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:34

De jasjes van Equiport zijn kwalitatief gezien ook erg goed :j