Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine001

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:25

Inderdaad ze zakken wel wat in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:57

xLindy91 schreef:
Zoals ik op die foto zie zitten ze bij jou ook inderdaad veel lager dan bij mij, mijn laarzen zitten echt 1cm onder mijn knieholte. :)

Als je dat aanhoudt dan gaat de verhouding vast kloppen ;)

Die van mij zitten als ik ze net aan doe helemaal goed, maarja, even op fiets naar paard doe, even rijden. Ze zakken vrij snel omlaag..

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:20

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-03-24 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:51

Ja inderdaad.
Ze zeggen er bij Divoza ook bij dat ze nog ong. 2 cm zakken. Teminste dit was bij mij zo, en ik heb de Mondoni Plain.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:57

die van mij zijn ook wel stukkie ingezakt

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:57

Mijn Mondoni Bath's zijn nog niet echt ingezakt (was er wel op aan het hopen, want ze zijn me eigenlijk ietsje te hoog).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:24

Janine001 schreef:
Ja inderdaad.
Ze zeggen er bij Divoza ook bij dat ze nog ong. 2 cm zakken. Teminste dit was bij mij zo, en ik heb de Mondoni Plain.

Ja, ik heb de divoza laarzen dus, zoals je kan lezen op de vorige bladzijde...
Maar naar aanleiding van iemand anders' reactie vroeg ik in hoeverre het slim was om laarzen te hoog te kopen, aangezien ik nu voor andere laarzen dan mondoni ga.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:31

Oh foutje. Ik weet niet, dat zul je denk ik moeten vragen. Dat lijkt mij per leer verschillend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:34

Janine001 schreef:
Oh foutje. Ik weet niet, dat zul je denk ik moeten vragen. Dat lijkt mij per leer verschillend.

Zoals je OOK hebt kunnen lezen vroeg ik dit aan iemand die een reactie plaatste die voor mij aanleiding was om dit te vragen. En hebben meerdere mensen hier hun visie op gegeven. En dát is waar ik naar vraag, niet naar iets dat per definitie juist is.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:39

Oh sorry hoor, ik kan toch ook fout lezen...

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:48

ik heb nu ook 2 weken de Mondoni Bath, maar mijne is ook nog niet gezakt hoor.. ongeveer 4 x mee gereden nu..

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:57

Ik heb er van die hakjes in. Dat helpt wel trouwens!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:07

Ik heb ook hakverhogers erin liggen en dat helpt wel iets inderdaad :j Maar ze zijn me nog nét iets te hoog eigenlijk. Tijdens het rijden gaat het wel, maar tijdens het lopen op stal is het niet zo prettig.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:28

Bij mij was het snel ingezakt, 1ste paar met lopen 2 weken, 2de paar 1ste keer rijden.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 04:02

Janine1990 schreef:
Qizz schreef:
voor mij waren de laarzen van Divoza ook allemaal helaas te hoog,.. zeker voor springen niet fijn en ik laat ze me ook noooooooooooit meer te hoog aansmeren ;-)
(niet daar gebeurd hoor)
ben nu eindelijk mn 2 paar Petries kwijt (1 nog zgan)

hoop dat de lak wat lager zitten, vond het model en de zool ook heel mooi,..
perse lak hoeft niet, zoek eigenlijk gewonen (goedkope) bruinen maar die zijn te groot van Divoza

Ik ben aan het kijken naar nieuwe laarzen, m'n divoza laarzen zijn nog goed, er laten een paar stiksels los, maar ze hebben hun geld dubbel en dwars terugverdiend.

Ik heb heel erg lange bovenbenen, en mijn mondoni's waren na het inzakken helaas net iets aan de korte kant (http://94.100.120.242/1266100001-126615 ... _H1fM.jpeg)
Heb lengte 49 cm, wil dus wel graag op zoek naar te hoge laarzen :o

Waarvoor waren de laarzen bedoeld die jou te hoog zijn aangesmeerd?

Mijne waren voor het springen :-D. Mijn Lipica.s zaten daarentegen heel snel heerlijk. Die had ik toen bewust lager genomen. Maar wel met mooie boog dus ze zitten niet tè laag. Zij waren snel ingezakt maar dat was ook veel soepeler leer.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 06:32

Ik heb mijn laarzen nu ongeveer een maand en ze zijn al best ver ingezakt. Ik had ze te hoog
Gekocht omdat ze ook niet lager hadden in mijn maat en ze zijn ongeveer 2cm gezakt, precies goed :)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:38

tis niet te geloven maar ik heb net het HELE ding zitten lezen :+
duidelijk dat t eerst prutlaarzen waren maar dat ze nu gewoon goed zijn :P
maar wat is bij jullie ongeveer de levensduur van de laarzen? ik las net iets van 1,8 (?) jaar en dat ze al meer dan een jaar meegaan? zijn er ook mensen bij wie ze (nog steeds) maar een paar maanden meegaan?
en zijn ze verder warm genoeg in de winter? (heb altijd last van bevroren tenen, wil nu wel weer eens warme :+ )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:41

Janntjuh; ik kan je alleen op de laatste vraag antwoord geven :D
Ik ben ook zo'n typje die altijd kouwe tenen heeft... Nou, met deze laarzen niet hoor... :n
Ik denk ook dat het komt van de goede zool (althans, ik vind de zool heel goed).

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:12

janntjuh ; ik had wel ongelovelijk koude voeten in deze laarzen :j
overigens heb ik ze bijna een jaar , en ze doen het nogsteeds :j

ik heb nu de cavallo's er ook bij , daar zit onder bij de zool bontvoering dus heerlijk warm voor de winter , ze zijn alleen wel een keer zo duur !

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:17

Janntjuh; Ik heb er wel mee in de winter gereden, en ik had geen koude tenen :j
Op de vraag van hoelang, kan ik geen antwoord geven. Ik heb de laarzen nu ongeveer 4 maanden maar gebruik ze niet altijd ivm. slijting laarzen door mijn zadel :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:19

Mijn Mondoni's zijn terminaal... ;(
Ik krijg één rits niet meer helemaal naar beneden.. OOPS
Heb eens even schoongemaakt en goed gekeken, tsjah... Dat was wel duidelijk. Ik heb te ruig gedaan met de rits. Een tandje er bijna uit en één keer twee tandjes van dezelfde kant aan elkaar. Daarbij laat de rits zelf los van de stof waar de rits aan vast zit. Ik ga nu komende week kijken voor nieuwe laarzen, dat worden cavallo's denk ik. Maar wat waren dit fijne laarzen zeg!!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:22

Janine1990 schreef:
Mijn Mondoni's zijn terminaal... ;(
Ik krijg één rits niet meer helemaal naar beneden.. OOPS
Heb eens even schoongemaakt en goed gekeken, tsjah... Dat was wel duidelijk. Ik heb te ruig gedaan met de rits. Een tandje er bijna uit en één keer twee tandjes van dezelfde kant aan elkaar. Daarbij laat de rits zelf los van de stof waar de rits aan vast zit. Ik ga nu komende week kijken voor nieuwe laarzen, dat worden cavallo's denk ik. Maar wat waren dit fijne laarzen zeg!!

Aww nee! Zonde! Maar ze hebben het wel lang volgehouden niet?
Waarom ga je niet weer voor dezelfde laarzen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:26

Ze hebben het al ruim anderhalf jaar volgehouden en als ik een beetje voorzichtig ben nog wel wat langer. Misschien dat ik er nog een nieuwe rits in laat zetten, maar ik heb mezelf dit jaar al nieuwe laarzen beloofd omdat ik niet op vakantie ga.

Waarom ik niet weer voor dezelfde laarzen ben gegaan?
Toen ik deze laarzen kocht, wilde ik graag leren laarzen. Mijn schoenen was de zool bijna van door (eigenlijk moet ik ze nog steeds weggooien) en chaps droeg ik niet. Het zou m'n beenhouding bevorderen.
Maar ik was nog bezig met mijn rijbewijs, lekker prijzig. Dus echt al mijn geld ging daar aan op. Maar er moest wel een tussenoplossing komen. Dus ik heb ze geprobeerd (er vanuitgaande dat het niet zou passen) en het paste perfect. Ze waren ook nog eens in de aanbieding, dus ik hoefde er maar 90 euro voor te betalen. Het was echt een tussenoplossing.
Nu heb ik het geld wel voor wat duurdere laarzen, dus ga ik daarvoor. :)

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:57

Janine1990 schreef:
Ze hebben het al ruim anderhalf jaar volgehouden en als ik een beetje voorzichtig ben nog wel wat langer. Misschien dat ik er nog een nieuwe rits in laat zetten, maar ik heb mezelf dit jaar al nieuwe laarzen beloofd omdat ik niet op vakantie ga.

Waarom ik niet weer voor dezelfde laarzen ben gegaan?
Toen ik deze laarzen kocht, wilde ik graag leren laarzen. Mijn schoenen was de zool bijna van door (eigenlijk moet ik ze nog steeds weggooien) en chaps droeg ik niet. Het zou m'n beenhouding bevorderen.
Maar ik was nog bezig met mijn rijbewijs, lekker prijzig. Dus echt al mijn geld ging daar aan op. Maar er moest wel een tussenoplossing komen. Dus ik heb ze geprobeerd (er vanuitgaande dat het niet zou passen) en het paste perfect. Ze waren ook nog eens in de aanbieding, dus ik hoefde er maar 90 euro voor te betalen. Het was echt een tussenoplossing.
Nu heb ik het geld wel voor wat duurdere laarzen, dus ga ik daarvoor. :)

Als ik jou was zou ik er nog een nieuwe rits in laten zetten, kost niet veel en dan kun je ze altijd voor 'oud' gebruiken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:58

Ga ik misschien ook doen RM__ maar eerst maar even nieuwe laarzen halen. :P
En voor oud zijn ze zeer zeker welkom, want ze lopen heerlijk!!!