Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:41

Vanessa schreef:
Elmira schreef:
Ik denk dat jij jezelf nog wel even achter de oren krabt als je in coma ligt (als je jezelf dan nog achter de oren kan krabben..)
Maargoed eigen keuze he! Knipoog

Maar waarom zou je minder genieten van het leven als je een cap op hebt?
Ik voel me er juist veiliger door en ik zou me juist beperkt voelen zonder cap omdat,
je van te voren weet, als ik er nu af val, kan ik wel eens heel erg fout terecht komen.. maarja

Ja, mocht dat OOIT gebeuren zal ik misschien best spijt hebben. Hetzelfde geldt voor als ik op jonge leeftijd longkanker krijg door het roken. Maar gelukkig weten we van tevoren niet wat het leven ons brengt en dus probeer ik optimaal te genieten voor zolang ik leef.

Ik geniet meer van rijden als ik geen cap op heb omdat ik het ding niet lekker vind zitten en er soms hoofdpijn van krijg. Bovendien voel ik me vrijer zonder cap.

En om op je laatste zin terug te komen...
- als je struikelt kan je ook ongelukkig terecht komen, en als je een val maakt met je fiets, of tijdens het skieen of skeeleren of gewoon tijds het klussen in huis en zo kan ik nog wel even doorgaan....

Misschien dat het OOIT eens gebeurd en dat je het niet eens na kan vertellen? misschien daar ooit aan gedacht? als je er hoofdpijn van krijgt dan zou ik een maat groter nemen. die dingen zijn er niet voor niets. Je kan altijd ongelukkig terecht komen, maar je kan de meeste schade te beperken, door een cap, met skeelers bescherming, met fietsen een helm ( duitsland is dat verplicht).
Ik zie dan ook geen enkele reden dat een verzekering jouw schade gaat betalen omdat jij zo laks bent om de veiligheidsredenen toe te passen. mooi voorbeeld voor jonge kinderen ben jij.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:46

ik snap het wel dat er steeds word gezegt dat iemand een cap op moet, veiligheid gaat voor
maar 1000x hoef ik het nou ook niet te horen

zelf rijd ik met cap en zonder cap stap ik dan ook niet op mijn paard. Ook vraag ik mij wel eens af waarom je zonder cap zou gaan rijden
te veel moeite??
stoer??

mij irriteerd het iig als mensen zonder cap rijden en boos worden als iemand ze erop wijst Verward

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:57

Tja, ik vind dat het gewoon je eigen pakkie aan is, en als het ergens verplicht is gewoon dat ding opzetten. Zelf rij ik ook altijd met, maar als ze niet fijn zitten en ik krijg er hoofdpijn van, is dat ding zo snel mogelijk weer van mijn hoofd af. Thuis rijd ik altijd met cap, en met uitstappen soms zonder, (nogal warm Clown ) en als een cap verplicht is rij ik gewoon altijd met. Ik heb er geen problemen mee om een uurtje een cap op te hebben.

En wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, als iemand zonder cap wilt rijden, prima, maar als diegene die niet zijn cap op wilt hebben er af valt moeten ze niet gaan piepen dat ze last hebben van hoofdpijn! Clown

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:49

Jolandaa_ schreef:
Vanessa schreef:

Ja, mocht dat OOIT gebeuren zal ik misschien best spijt hebben. Hetzelfde geldt voor als ik op jonge leeftijd longkanker krijg door het roken. Maar gelukkig weten we van tevoren niet wat het leven ons brengt en dus probeer ik optimaal te genieten voor zolang ik leef.

Ik geniet meer van rijden als ik geen cap op heb omdat ik het ding niet lekker vind zitten en er soms hoofdpijn van krijg. Bovendien voel ik me vrijer zonder cap.

En om op je laatste zin terug te komen...
- als je struikelt kan je ook ongelukkig terecht komen, en als je een val maakt met je fiets, of tijdens het skieen of skeeleren of gewoon tijds het klussen in huis en zo kan ik nog wel even doorgaan....

Misschien dat het OOIT eens gebeurd en dat je het niet eens na kan vertellen? misschien daar ooit aan gedacht? als je er hoofdpijn van krijgt dan zou ik een maat groter nemen. die dingen zijn er niet voor niets. Je kan altijd ongelukkig terecht komen, maar je kan de meeste schade te beperken, door een cap, met skeelers bescherming, met fietsen een helm ( duitsland is dat verplicht).
Ik zie dan ook geen enkele reden dat een verzekering jouw schade gaat betalen omdat jij zo laks bent om de veiligheidsredenen toe te passen. mooi voorbeeld voor jonge kinderen ben jij.

Als jij OOIT van je paard valt en je breekt je rug, vind je dan ook dat jouw verzekering je schade niet hoeft te betalen omdat je geen bodyprotector droeg? Deze dingen zijn er immers ook niet voor niets........

Een voorbeeld voor jonge kinderen wil ik al helemaal niet zijn... jonge kinderen dienen te doen wat hun ouders zeggen, niet wat ik doe!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:28

Flurk schreef:
tjonge we zitten hier op pagina 16 zie ik dus zal ook eens wat zeggen.
Je moet gewoon niet zonder CAP WILLEN rijden.
Echter dat schijn je pas te begrijpen als je ouder wordt of iets mee maakt.
Het is alleen jammer dat er op heel veel foto's bijv van kalenders ook mensen zonder cap staan of in het blad BIT.
Als het een normale zaak is dan zal niemand er meer over zeuren.
Er zijn vele modellen en pasvormen dus dat probleem van vroeger dat die dingen niet lekker zitten is opgelost.
Wees wijs en gebruik dus altijd een cap!

Ik ben ouder en rijd nog steeds zonder cap op mijn eigen paard.
En dat er altijd wel een cap is die past ben ik het niet mee eens. Ik heb al allerlei caps geprobeerd die aan te passen zijn aan het hoofd maar nog krijg ik geen passende cap gevonden

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:28

griebels schreef:
Flurk schreef:
tjonge we zitten hier op pagina 16 zie ik dus zal ook eens wat zeggen.
Je moet gewoon niet zonder CAP WILLEN rijden.
Echter dat schijn je pas te begrijpen als je ouder wordt of iets mee maakt.
Het is alleen jammer dat er op heel veel foto's bijv van kalenders ook mensen zonder cap staan of in het blad BIT.
Als het een normale zaak is dan zal niemand er meer over zeuren.
Er zijn vele modellen en pasvormen dus dat probleem van vroeger dat die dingen niet lekker zitten is opgelost.
Wees wijs en gebruik dus altijd een cap!

Ik ben ouder en rijd nog steeds zonder cap op mijn eigen paard.
En dat er altijd wel een cap is die past ben ik het niet mee eens. Ik heb al allerlei caps geprobeerd die aan te passen zijn aan het hoofd maar nog krijg ik geen passende cap gevonden

je wilt er gewoon geen vinden, want er zijn zoveel soorten, maten en merken. 1 van de 1000 caps past heus wel Knipoog

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:36

Er is idd een passende cap te vinden, ik bijvoorbeeld een groot hoofd Lachen mijn cap past zo'n beetje niemand toch was t geen probleem om er 1 te vinden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:45

Jolandaa_ schreef:

In dat geval zou de verzekering uberhaupt niets uit moeten keren na een paardrijongeval. Paardrijden is immers nooit noodzakelijk, en alle negatieve gevolgen zijn simpel te voorkomen: gewoon niet gaan paardrijden Lachen Snel, safe, en simpel Pling Maar wij willen toch niet de kant uit dat de verzekeringsmaatschappij gaat bepalen hoe wij moeten leven, en of we wel of niet op wintersport mogen, wel of niet mogen paardrijden, etc?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:54

Voor sommigen wel, Shadow! Knipoog
Veel mensen zijn gewoon te dom om de échte risico's in te kunnen schatten (doen bijv. gevaarlijke dingen mét een cap op en hebben niet door dat ze onverantwoord bezig zijn want; 'ze hebben een cap op!' Knipoog )
Moeten er dan maar overal regeltjes/verboden enz voor komen?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:00

Shadow0 schreef:
Jolandaa_ schreef:

In dat geval zou de verzekering uberhaupt niets uit moeten keren na een paardrijongeval. Paardrijden is immers nooit noodzakelijk, en alle negatieve gevolgen zijn simpel te voorkomen: gewoon niet gaan paardrijden Lachen Snel, safe, en simpel Pling Maar wij willen toch niet de kant uit dat de verzekeringsmaatschappij gaat bepalen hoe wij moeten leven, en of we wel of niet op wintersport mogen, wel of niet mogen paardrijden, etc?

Iedereen vindt het toch heel normaal dat een valhelm voor een motorrijder wèl verplicht is?
En als de verzekering studies laat uitvoeren waaruit blijkt dat het risico op al dan niet blijvende letsels groter is als men geen cap draagt, dan is het ook niet meer als normaal dat die maatschapijen een clausule inbouwen waarin staat dat ze enkel betalen wanneer een ruiter zijn cap op had tijdens een eventueel ongeval...

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:03

Oh, en nog iets: wie hier durft te beweren dat hij/zij geen passende cap kan vinden is echt wel de meest idiote smoes aan 't gebruiken om geen cap op te moeten...
Er zijn tig merken en nog veel meer modellen en maten, dus is er echt wel voor iedereen een passende cap te vinden.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:06

niet verzekerd zijn als je geen cap op hebt vind ik dan wel overdreven. Dan zou de verzekeraar bij veel andere sporten ook bepaalde ongevallen niet uit moeten keren, omdat veel mensen eigenwijs zijn om zich bij een bepaalde sport niet te beschermen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:08

Voltigeur schreef:
Iedereen vindt het toch heel normaal dat een valhelm voor een motorrijder wèl verplicht is?
En als de verzekering studies laat uitvoeren waaruit blijkt dat het risico op al dan niet blijvende letsels groter is als men geen cap draagt, dan is het ook niet meer als normaal dat die maatschapijen een clausule inbouwen waarin staat dat ze enkel betalen wanneer een ruiter zijn cap op had tijdens een eventueel ongeval...

Niet paardrijden geeft nog minder risico. Waarom dat dan niet in de verzekering gezet?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:15

Shadow0 schreef:
Voltigeur schreef:

Niet paardrijden geeft nog minder risico. Waarom dat dan niet in de verzekering gezet?

Probeer je wel realistisch te blijven ja? Kijk, als ik een verzekering wil, dan kost mij dat zeer veel geld, omdat ze kozakkenvoltige als stuntwerk beschouwen. Als ik een verzekering neem, dan moet ik ook maar akkoord gaan met de kleine lettertjes in het contract dat ik met de verzekeraar afsluit.
Als jullie pertinent weigeren een cap te dragen, dan moet je ook maar akkoord gaan dat er geen cent wordt uitbetaald bij een eventueel ongeval waarbij je hoofdletsels oploopt.
Als je stomdronken met jouw wagen een ongeval krijgt, dan zal de verzekering ook niks uitbetalen.

Zoals de fransen zeggen: C'est simple comme bonjour...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:19

Betaal jij meer aan verzekering omdat je die stunts uithaalt zoals in je profiel? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:25

Nannes schreef:
Betaal jij meer aan verzekering omdat je die stunts uithaalt zoals in je profiel? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Nee, ik betaal niet meer, omdat ik ervoor gekozen heb voorlopig geen verzekering te nemen.
Ga eens met mijn foto's naar de persoon die jouw verzekeringen afhandelt en vraag hem/haar eens of hij mij tegen hetzelfde bedrag als wat jij betaalt ook evengoed kan verzekeren... Ik denk dat je raar zal kijken...
Zij gaan ervan uit dat ik meer risico neem en bijgevolg ook meer kans loop op een risico. De kans dat ze mij ooit zullen moeten uitbetalen is volgens hun kansberekeningen een pak groter als bij een normaal ruiter. Dus ligt het bedarg dat ik moet betalen ook hoger (wat mij vrij logisch lijkt).

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:32

volgens mij gaat het in Belgie dan echt heel anders! Zowiezo zijn wij verplicht om verzekerd te zijn. En je mag zelf kiezen tot hoeveel je verzekerd wilt zijn. dus basispakket of met aanvullend pakket 1 t/m 5 sterren.
Dus zou ik zoveel lef hebben als jouw door ook zulke stunts uit te halen, dan zou ik er voor kunnen kiezen om b.v. 5 sterren aanvullend verzekerd te zijn (het hoogst dus). Nu ben ik dan 3 sterren aanvullend omdat bij een lager pakket maar heel weinig meeverzekerd is.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:36

Tja, maar wat ik doe bekijkt men niet meer als "gewoon" paardrijden. Dus met een gewone paardrijverzekering kom je er niet meer.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:39

Mijn verzekering weet niet eens dat ik paardrijd. Dat is hier niet echt boeiend geloof ik. zolang je iedere maand betaald vinden ze het allang best Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:02

Voltigeur: wat jij zegt is niet van toepassing op de Nederlandse verzekering. Iedereen in Nederland is verplicht zich te verzekering tegen ziektekosten, en alle kosten die onder die polis vallen (in elk geval basiszorg en noodzakelijke medische kosten) worden gewoon betaald, ongeacht de oorzaak. Als iemand stomdronken tegen een boom rijdt, worden de ziektekosten gewoon door diens ziektenkostenverzekering gedekt. Wat echter niet gedekt wordt, zijn kosten naar anderen waar jij als persoon voor aansprakelijk bent. Normaal gesproken vallen deze onder de WA (tegenwoordig AVP) maar deze kan op bepaalde gronden besluiten niet uitkeren.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:06

Ik vind Voltigeur wel een grappenmaker!
Op geen van jouw foto's zie ik je een cap dragen! Dus waar heb je t in vredesnaam over?

immaculate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:09

Denk dat je een beetje overdreven er op reageert . Iedereen mag zijn mening geven anders moet je niks plaatsen word eerlijk gezegt altijd een beetje moe van mensen zoals jij die denken dat ze altijd aangevallen worden niet dat ik altijd zonder of met cap rijd . maar loop a.u.b niet te mauwen als een ander er iets van zegt ! Vork

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:12

sflj schreef:
Ik vind Voltigeur wel een grappenmaker!
Op geen van jouw foto's zie ik je een cap dragen! Dus waar heb je t in vredesnaam over?

ik heb toch uitgelegd waarom ik geen cap draag?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:14

Dat hoef je voor mij niet! Knipoog
Vind t alleen grappig dat jij pleit voor het dragen van een cap en er zelf geen draagt, terwijl je niet 'alledaags' rijdt! Knipoog

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:19

sflj schreef:
Dat hoef je voor mij niet! Knipoog
Vind t alleen grappig dat jij pleit voor het dragen van een cap en er zelf geen draagt, terwijl je niet 'alledaags' rijdt! Knipoog

Ik heb al gezegd dat die cap gewoon in de weg zit als ik bepaalde figuren moet doen, daarom dat ik er geen draag.
Dus ik denk niet dat ik tegenstrijdige zaken vertel, hé?