Vanessa schreef:Elmira schreef:Ik denk dat jij jezelf nog wel even achter de oren krabt als je in coma ligt (als je jezelf dan nog achter de oren kan krabben..)
Maargoed eigen keuze he!
Maar waarom zou je minder genieten van het leven als je een cap op hebt?
Ik voel me er juist veiliger door en ik zou me juist beperkt voelen zonder cap omdat,
je van te voren weet, als ik er nu af val, kan ik wel eens heel erg fout terecht komen.. maarja
Ja, mocht dat OOIT gebeuren zal ik misschien best spijt hebben. Hetzelfde geldt voor als ik op jonge leeftijd longkanker krijg door het roken. Maar gelukkig weten we van tevoren niet wat het leven ons brengt en dus probeer ik optimaal te genieten voor zolang ik leef.
Ik geniet meer van rijden als ik geen cap op heb omdat ik het ding niet lekker vind zitten en er soms hoofdpijn van krijg. Bovendien voel ik me vrijer zonder cap.
En om op je laatste zin terug te komen...
- als je struikelt kan je ook ongelukkig terecht komen, en als je een val maakt met je fiets, of tijdens het skieen of skeeleren of gewoon tijds het klussen in huis en zo kan ik nog wel even doorgaan....
Misschien dat het OOIT eens gebeurd en dat je het niet eens na kan vertellen? misschien daar ooit aan gedacht? als je er hoofdpijn van krijgt dan zou ik een maat groter nemen. die dingen zijn er niet voor niets. Je kan altijd ongelukkig terecht komen, maar je kan de meeste schade te beperken, door een cap, met skeelers bescherming, met fietsen een helm ( duitsland is dat verplicht).
Ik zie dan ook geen enkele reden dat een verzekering jouw schade gaat betalen omdat jij zo laks bent om de veiligheidsredenen toe te passen. mooi voorbeeld voor jonge kinderen ben jij.

) en als een cap verplicht is rij ik gewoon altijd met. Ik heb er geen problemen mee om een uurtje een cap op te hebben.
mijn cap past zo'n beetje niemand toch was t geen probleem om er 1 te vinden...
Maar wij willen toch niet de kant uit dat de verzekeringsmaatschappij gaat bepalen hoe wij moeten leven, en of we wel of niet op wintersport mogen, wel of niet mogen paardrijden, etc?