Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shezzit schreef:In nederland zet ik hem op omdat ik anders niet verzekerd ben, in oostenrijk (waar ik in de paarden werk) zet ik hem alleen op als ik risico ga nemen (jong paard, onbekend paard en bij het telgangen) voor mijn veiligheid, want daar ben je ook gewoon tegen ongelukken verzekerd zonder dat je een helm draagt.

ook al zou het niet verplicht zijn op mijn manege dan nog zou ik hem op doen
beantsje schreef:Ik vraag me trouwens af: als je van een manegepaard af stuitert op je hoofd, kan je je cap wel weggooien. Zou je dan een nieuwe kunnen eisen van de manege? Die kan je nl. op dat moment aansprakelijk stellen. Zijn er ook mensen die dat weleens hebben geprobeerd?

Susannah schreef:beantsje schreef:Ik vraag me trouwens af: als je van een manegepaard af stuitert op je hoofd, kan je je cap wel weggooien. Zou je dan een nieuwe kunnen eisen van de manege? Die kan je nl. op dat moment aansprakelijk stellen. Zijn er ook mensen die dat weleens hebben geprobeerd?
Nee dat vind ik overdreven. De manege kan niet verantwoordelijk zijn voor het gedrag van het paard. Je kiest er zelf voor om erop te gaan zitten.