Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:14

Sinds ik mijn paard heb Haha! . En sinds ik een keer met een jong paard in galop onderuitgeklapt ben, en met mn hoofd een paar milimeter van de omheining terechtkwam...zonder cap, want die lag in de auto, en ik was te lui om terug te lopen. Nu maak ik er wel een omweggetje voor.
Als ik mn paard niet helemaal vertrouw, heb ik ook op concours een cap op; ligt standaard in de auto.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:21

ik heb eigenlijk altijd met cap gereden
verplicht van mijn ouders, geen cap = geen paard
en nu voel ik me naakt zonder Haha!

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:47

ik moet ook van mijn ouders met cap rijden. soms doe ik wel eens zonder als het best wel warm is of met uitstappen

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:58

Buitenrijden/in de wei rijd ik altijd met cap. In de bak af en toe... In de bak is ze vrijwel altijd rustig [ja ik weet dat er altijd wat kan gebeuren Clown ] maar buiten neem ik toch liever het zekere voor het onzekere. Knipoog

flom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:28

Bij ons op de manege is het verplicht om met cap te rijden. Zonder cap kom je je paard niet op

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:43

altij al
kk vin het gewoon gevaarlijk om zonder cap te rijde en zeker als je op de openbare weg gaat
bij mij in de les rijde ze bijna allemaal zonder cap en ze kunne ni rijde da ik denk van och ge zoekt het gevaar zelf op spijtig genoeg (want ik kan ze ni hebbe die wete alles beter) zijn ze der nog ni afgevalle

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:01

ik reed nooit met cap, had hem wel altijd in de kast liggen en gebruikte hem be een enkele onderlinge wedstrijd. toen ik ca 15 jaar geleden mijn ruiterbewijs ging halen was het aldaar verplicht en bij de verhalen van de medecursisten was ik we wel van overtuigd van het belang. Maar eenmaal weer thuis verslofte dit goede voornemen weer snel. Nu mijn dochtertje sinds 2 jaar aan het rijden is ben ik bang dat er wat met haar gebeurd en zij rijd met cap en bodyprotector. Nu ik weer ga beginnen heb ik dit goede voorbeeld overgenomen. Maar werk dat ik met deze hulpmiddelen angstiger ben dan voorheen zonder hulpmiddelen en dit terwijl ik eigenlijk altijd op hetzelfde paard rij en dit paard door en door ken en zeer vertrouwd en rustig is.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:38

Ik ben vorig jaar begonnen met rijden en het eerste wat ik aanschafte was een goede cap.
11 Jaar geleden was ik erbij dat een vriendinnetje van me op haar pony stapte en deze schrok ergens van, vloog ervan door en zij vloog met haar hoofd tegen zijn schuilstalletje aan. Ze heeft een dag in coma gelegen en is toen gestorven. Had zelf grote angst voor paarden gekregen, maar collega's kregen me zover om eens op een pony te stappen en dit vond ik leuk. En nu rijd ik 1x in de week bij een vriendin.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:13

Toen ik mijn pols zó heftig brak dat ik er dystrofie aan over hield en nu, drie jaar, drie keer gips en drie operaties verder, nog steeds last heb.
Toen ik na de eerste breuk (en een half jaar later) pas weer op mijn paard mocht rijden was ik zo bang geworden om nog een keer zó hard te vallen dat ik meteen een cap heb gekocht en NOOIT meer zonder rijd.

SharonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:24

Ik rijd altijd met cap.
Ik ben er een paar keer van afgevallen, ook op mijn hoofd Clown (ik had mijn cap wel op!)
Dus ik heb hem niet meer afgedaan! Knipoog

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:25

heb altij me cap gerede, buite op een pony waarvan ik 200% wist da die niks ging doen
die verschoot van nikske maar dan ook echt van niks e
maar ik vin het gewoon gevaarlijk om zonder cap te rijde
maja mijn mening Slim

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:09

ik ken een meisje die is heel hard met haar cap tegen een houten paal gevallen die paal was door het midden als ze die niet had was zij dood wan dan was haar hooft door het miden dus dat is een leer dat ik voor alltijd met een cap ga rijden . Knipoog Clown

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:19

Ik ben begonnen met paardrijden op een manege waar je zonder cap niet op het paard kwam. Dus vanaf het begin is het me al geleerd om altijd met cap te rijden, nu rijd ik bij een andere vereniging waar je ook verplicht met cap moet rijden. Thuis rijd ik ook nooit zonder cap. & toen mijn zusje van haar pony afviel en een schop tegen haar hoofd kreeg was ik al helemaal niet meer van plan om ooit zonder cap te gaan rijden. Toch hielp de cap van mijn zusje op dat moment weinig want de hoef kreeg ze net boven haar oog, en net onder haar cap! Maar als ze geen cap op had gehad had het nog wel minder af kunnen lopen!

Lies_Beaut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:22

sinds mijn pony met mij achter over is geslagen en ik een hersenschudding had....

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:35

Ik voel me echt altijd 'naakt' zonder cap, net alsof er echt iets mist.
Ik ben zeker van plan hem nooit meer af te doen na mijn zware hersenschudding en nekletsel. echt niet.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:48

Toen ik begon

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:07

ik reed mijn vz paard vanaf de eerste dag zonder cap toen ik les ging rijden moest ik mijn cap op najha.. 1e keer les cap op volgende dag deed ik het weer toen ik in de wei was om te rijden dacht ik bij me zelf waarom heb ik die cap op naja.. verder rijden gleed ze uit en ik lag onder haar zins die dag altijd mijn cap op en ik ben nog steeds blij dat ik mijn cap op had gedaan..

Sausja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:30

Toen ik begon deed ik omdat het moest, toen ik de laatste keer van mijn paard afviel en ze net met haar hoef nog mijn cap aanraakte was ik er van overtuigd!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:31

Met cap al vanaf het begin, op een manege nog, maar was dan ook verplicht.
Maar met een goede cap (ook al een kunst op zich) pas nadat ik er vanaf donderde met een buitenrit (van diezelfde manege) en er een hersenschudding aan overhield.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:43

sins ik mijn 3jarige paardje aan het inrijden ben..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:30

Na mijn eerste val. Nu durf ik niet meer op een paard zonder.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:50

Ik heb dit topic geopend toen ik nog niet wist wat die ene, bewuste val met mij zou doen. Vandaag heb ik te horen gekregen dat die val dus wel degelijk vergaande gevolgen heeft gehad:

viewtopic.php?f=136&t=777273&hilit=

Ik ben geen schijnheil en zeg niet dat iedereen die geen cap draagt slecht is... Wél zou ik willen dat ik destijds het verstand al had gehad wat ik nu hopelijk wel heb... dan had mijn dag vandaag niet zo vervelend geweest....

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:51

Ik rijd altijd met cap.
Ik heb 1 keer zonder cap gereden en ik voelde me niet veilig op een een of andere manier.

Shema

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:55

Barmat schreef:
Ik heb dit topic geopend toen ik nog niet wist wat die ene, bewuste val met mij zou doen. Vandaag heb ik te horen gekregen dat die val dus wel degelijk vergaande gevolgen heeft gehad:

viewtopic.php?f=136&t=777273&hilit=

Ik ben geen schijnheil en zeg niet dat iedereen die geen cap draagt slecht is... Wél zou ik willen dat ik destijds het verstand al had gehad wat ik nu hopelijk wel heb... dan had mijn dag vandaag niet zo vervelend geweest....

damn, zeg! veel sterkte met het nieuws...

ik heb eigenlijk altijd al met cap gereden, en enkele valpartijen (zowel van mezelf als van anderen met ergere gevolgen) maken me keer op keer duidelijk dat dat het slimste is wat een ruiter kan doen... het mag dan niet altijd zo aangenaam zijn (vooral dan bij superwarm weer), maar voelt (en is)wel lekker veilig

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:00

Ik heb bijna altijd met cap gereden, op een periode met mijn fjord na. Als ik haar in de bak reed deed ik vrijwel nooit een cap op. Nadat zij verkocht was ben ik helemaal gestopt met rijden, en toen ik 2 jaar daarna weer begon, was dit op een manege waar een cap ten alle tijden verplicht is.
Nu met mijn haffie rijd ik dus nog steeds altijd met cap, het is echt ten strengste verboden om het niet te doen. Ben er wel blij mee hoor, achteraf gezien ben ik blij dat ik nooit van mijn fjord afgepleurd ben!

Ben vorig jaar nog van mijn pony gevallen op buitenrit, ook op mijn hoofd. Oeh, ik was echt blij dat ik die cap op had! Ook al was het zo'n afgrijselijk champignon-mega ding! Inmiddels heb ik gewoon een hele mooie, hippe, niet zo grote Knipoog cap aangeschaft waar ik heeeel blij mee ben. Nu ben ik bang om te vallen omdat ik dan weer een nieuwe cap moet aanschaffen Tong uitsteken