Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biscuitje

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:40

Paard dat lichte manen heeft en ze tóch vies heeft gemaakt op de dag van de wedstrijd/geen tijd meer om te wassen; manen naar de andere kant van de hals kammen en natmaken. Als je knotjes maakt zie je er niks van maar als je losse vlechten hebt zie je de vieze plukken aan de onderkant.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:49

Ik maak ze dan schoon met babydoekjes.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 06:32

SamLoveRoos schreef:
Paard dat lichte manen heeft en ze tóch vies heeft gemaakt op de dag van de wedstrijd/geen tijd meer om te wassen; manen naar de andere kant van de hals kammen en natmaken. Als je knotjes maakt zie je er niks van maar als je losse vlechten hebt zie je de vieze plukken aan de onderkant.

Jammer dat ze bij die van mij aan twee kanten hangen :')
Hij heeft altijd een grijze waas in de bovenkant van de 'wortels'. Geen idee hoe ik dat eruit krijg, mag er met wassen niet goed aankomen(heeft 'n hekel aan wassen en al helemaal als het te kort bij zijn hoofd komt).
Babydoekjes zou ik eens kunnen proberen!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:42

Je kan het ook even nat maken voordat je knot, dan is het meeste grijze ook weg!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:38

Ik doe altijd als ik met Nero op wedstrijd ga z'n manen inzepen en dan plukje voor plukje kam en met een klein trek kammetje. Worden ze stralend wit van :))

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:42

Bij de Action verkopen ze van die magneetbakjes voor een euro. Ideaal voor proppen draaien. Vooral als je ze zoals ik nog weleens in het gras laat rollen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:44

Anne_GTI schreef:
Bij de Action verkopen ze van die magneetbakjes voor een euro. Ideaal voor proppen draaien. Vooral als je ze zoals ik nog weleens in het gras laat rollen.

Goede tip :j Ga ik zeker even halen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:01

Pluisjes van je broek, jasje en dekje haal je er simpel af met een scheermesje :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:05

Ik lees hier de meest verbazingwekkend en goede tips ever haha.

Een vraagje. Hoe krijg je nou knotten waar echt geen haartjes meer uit steken? Ik zie dat heel zelden wel eens op concours. Haarspray of gel krijg ik het niet mee gedaan, dan houd ik toch altijg nod de nodige sprietjes over. Ik vlecht in als de manen licht vochtig zijn. Wie De laatste tip om het net dat laatste beetje extra te geven? :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:17

Nog natter maken :)) en anders pech m, dat is nou het laatste waar ik me druk om maak haha

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:18

Een klein beetje ouderwetse gel wil ook nog wel eens helpen. Niet te veel gebruiken en niet te dicht bij de manenkam!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:31

Capriootje schreef:
Anne_GTI schreef:

Goede tip :j Ga ik zeker even halen!

Dat klinkt goed! op welke 'afdeling' vind je ze daar?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:54

Bij het gereedschap liggen ze.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:08

leonie87 schreef:
Ik lees hier de meest verbazingwekkend en goede tips ever haha.

Een vraagje. Hoe krijg je nou knotten waar echt geen haartjes meer uit steken? Ik zie dat heel zelden wel eens op concours. Haarspray of gel krijg ik het niet mee gedaan, dan houd ik toch altijg nod de nodige sprietjes over. Ik vlecht in als de manen licht vochtig zijn. Wie De laatste tip om het net dat laatste beetje extra te geven? :D

De manen niet trekken maar knippen. Dan zijn de meeste haren op een gelijke lengte.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:31

Idd ik knip de manen ook altijd, heb eigenlijk nooit last van uitstekende haartjes. Of ik nou nat of droog vlecht... al moet ik zeggen dat ik mij daar ook niet echt druk om kan maken als er een paar haartjes uitsteken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:53

Ik denk niet eens dat de jury het ziet. (Niet verder vertellen, maar zadel poetsen doe ik ook niet meer. Zien ze toch niet)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:04

Ik maak het zadel wel regelmatig even met wat zadelzeep schoon, maar vet de zitting nooit in. De voorkant en de achterkant geef ik wel vaak een likje melk of gel dat wat glans geeft. En de singelstoten maak ik even schoon. De rest zien ze inderdaad toch niet en dat geloof ik ook wel. En de zitting invetten geeft maar extra vlekken op de broek.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:06

Ik zadel mijn zadel wel regelmatig in. Niet omdat die dan schoon is voor wedstrijd maar voor het onderhoud van m'n zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:06

Melk op je zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:07

Amiigo schreef:
Ik zadel mijn zadel wel regelmatig in. Niet omdat die dan schoon is voor wedstrijd maar voor het onderhoud van m'n zadel.

Inderdaad. Iedere dag na het rijden een doek erover en ongeveer eens per week in het vet.

Idem voor de rest van mijn tuig/laarzen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:09

Wauw, zijn jullie goed bezig, ik doe het serieus alleen als ik op wedstrijd ga := Nu is dat over het algemeen ook wel regelmatig, maar toch.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:19

"Melk" van Rapide. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:24

Haha dat klinkt je beter Vur ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:38

Amiigo schreef:

Ja, zo bedoel ik t dus ook. Ik ga niet als n gek op zaterdag avond poetsen. Doe ik wel als t nodig is (liever laat ik t m'n dochter doen. Erg he?)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:42

Slavendrijver ;)
Vind dat ook makkelijker hoor. Mijn paard probeer ik ook altijd opgeschoren en geknipt te houden. Dan heb je voor wedstrijd niet eens zo'n berg werk.