pony kwijt, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:35

Cayenne schreef:
Oh kom op Giolli, zeg nou niet dat je het niet impliceerde. Je post over doodsbedreigingen was namelijk erg duidelijk en zoiets zeg je niet 'random' :+

Nee, ik bedoelde het echt niet. :o Ik meldde alleen dat op doodsbedreigingen een hoge straf staat gezien er werd geroepen dat bedreigingen niets zijn vergeleken met wat manege TS heeft aan gedaan.
Ik kan niet weten wat TS heeft geroepen. :)

maxima100302

Re: pony kwijt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:55

Alles gelezen. Vertel ons gauw meer hier over hoe je t uiteindelijk hebt uitgepraat met de manege :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:58

Wat fijn dat je dr terug hebt!! *\o/*
Geniet van elkaar :D

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:48

Jaa ze is alleen erg dun en reageert veel slomer maar voorserest is ze helemaal in orde :) se word ook lekker vertroeteld hier en heeft nu gelukkig meer dan genoeg eten.

En het ging niet om een doodsbedreiging, wel iets in doe richting. Het was misschien verkeerd van mij maar heb er wel mn pony door terug :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:06

Nouja gelukkig is het gelukt om je pony weer terug te krijgen :)

En ik kan me best voorstellen dat je in het vuur van de strijd iets roept als dat ze die pony meegeven of dat je anders de boel in de hens komt steken ofzo... ze maken je toch heel boos en machteloos waardoor er van kwaadheid rare dingen uit kunnen floepen die je nooit zou uitvoeren, maar die je mensen wel gunt zeg maar omdat ze je zo schandalig behandelen :=

En blijkbaar heeft het geholpen....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:07

Fijn dat de pony nu weer thuis is. Wel nog zonder toebehoren, of begreep ik dat verkeerd?
Wat vonden je ouders er nou uiteindelijk van?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:19

Tja als ze moeilijk gaan doen over de bedreigingen en de rest dan toch maar even aangifte doen van vrijheidsberoving.

En wat is erg dun, want 9 van de 10 paarden in Nederland zijn te dik, want anders zou er ook sprake kunnen zijn van verwaarlozing door de manege.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:50

Je pony moet nu weer wennen natuurlijk aan de nieuwe situatie. Geef dat maar even tijd. En train die reactie op je beenhulpen etc. rustig. Dan komt dat vanzelf wel weer ;)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:57

Das wel erg dat ze dun is ben je lekker mee met die manege pony is zeker kapot gereden nu ze zo sloom is heb je spullen ook al terug of nog niet.

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 11:48

De spullen die er lagen heb ik terug. Nouja haar ribben sijn zichtbaar, flabk is flink ingevallen en ook har kont is helemaal ingevallen. Ook zijn haar hoeven veels te lang, wat ik apart vind want volgens hun is ze 2x bekapt. Nouja vrijdag komt de hoefsmid die gaat haar weer mooi bekappen :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:54

Vergeet niet om foto's te maken van je pony. Van de hoeven en slechte conditie.
Achteraf kan bewijs best handig zijn

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 12:01

Ja nja ik ben blij dat ik mn pony terug heb. Heb al duizend foto's van dr gemaakt maar niet met die reden. Ik ga zien of ik dat nodig heb maar denk het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:07

Fijn dat je je pony weer terug hebt!

Maar bij een paard dat goed op gewicht is is het normaal dat je de ribben iets ziet hè, wat net ook al iemand zei 9 van de 10 paarden zijn te dik hier.

Nouja maar lekker vertroetelen en genieten, en voor jezelf een wijze les dit en zet dingen goed op papier de volgende keer ;)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:10

Romy1234 schreef:

Maar bij een paard dat goed op gewicht is is het normaal dat je de ribben iets ziet hè, wat net ook al iemand zei 9 van de 10 paarden zijn te dik hier.

Nouja maar lekker vertroetelen en genieten, en voor jezelf een wijze les dit en zet dingen goed op papier de volgende keer ;)

Maakt niet uit. Als je je paard in bruikleen doet mag je verwachten dat je je paard in dezelfde "staat" weer ophaalt. En dat de leners niet denken wij vinden hem te dik dus laten we even wat kilos eraf halen. Ze zijn immers niet voor niks niet ineens de eigenaars.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:13

Ik ga mee met iemand die het al eerder zei, zeker nu je je spullen ook gewoon hebt: niks nog onderhandelen, dikke vinger. En aan ze moeilijk doen? Aangifte doen van het opsluiten. Maar negeren zou eigenlijk al moeten werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:28

Baileys01 schreef:
Romy1234 schreef:

Maakt niet uit. Als je je paard in bruikleen doet mag je verwachten dat je je paard in dezelfde "staat" weer ophaalt. En dat de leners niet denken wij vinden hem te dik dus laten we even wat kilos eraf halen. Ze zijn immers niet voor niks niet ineens de eigenaars.

Nee zou inderdaad niet uit moeten maken maar blijkbaar is het nodig tegenwoordig aangezien er een hoop mensen zijn die lak hebben aan een mondelinge overeenkomst.

In ts haar geval had het een duidelijk bewijs kunnen zijn als alles op papier stond, het is nu haar woord tegen dat van hun.
Klinkt hard en zou onnodig moeten zijn maar helaas is het zo.

Voor de rest zou ik inderdaad ook een dikke vinger hebben naar hun toe en niks afwachten over verdere onderhandelingen, jij hebt je pony gelukkig terug, mochten ze er wel werk van maken zou ik het er zelf ook niet bij laten zitten aangezien ze jou pony niet in de staat hebben "terug gegeven" als dat je hem daar bracht, en dan doel ik op de hoeven, te mager etc.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:38

Met de "staat" van de pony kom je niet zo ver, het dier is niet mishandeld en wat lange hoeven is geen dierenmishandeling of verwaarlozing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:57

Pff zullen we niet gaan mieren... over dingen?!
Je weet precies wat ik bedoel maar er zijn genoeg dingen waar ts ook mee kan aankomen, al hoop ik voor haar dat het niet nodig hoeft te zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:02

Nee, je bent gewoon op je teentjes getrapt dat iemand je corrigeert. Dat is geen mieren, dat is een advies aan TS corrogeren, doe het dan wel goed zeg, weet zij veel. Straks komt ze met zo'n slap iets aan als de staat van de pony, bereikt ze dan helemaal niets mee.

Maar het zou nu gewoon klaar moeten zijn. Pony is thuis, laat die lui lekker barsten, gewoon niet meer naar die stal gaan en vooral je pony niet meer uitlenen om zulke ellende te voorkomen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:04

GamblersCup schreef:
Met de "staat" van de pony kom je niet zo ver, het dier is niet mishandeld en wat lange hoeven is geen dierenmishandeling of verwaarlozing.

Het onthouden van zorg is verwaarlozing: hoefsmid onthouden is zorg onthouden.

Verder kan ze met de staat van de pony wel aantonen dat het dier daar niet juist behandeld is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:26

Nee. Met wat lange hoeven kom je er écht niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:22

Pff er staat ETC. Verkorting van etcetera, ts heeft zeker wel wat aan daar, gaat niet alleen om te lange hoeven maar ook het feit dat ts opgesloten is door die mensen daar!
Even verder denken dan je neus lang is graag, heb geen zin in jou persoonlijke aanvallen, ga dan alsjeblieft iets nuttigs doen ipv te miepen om kleine dingen.

Verder ga ik niet op jou in gamblerscup, succes met je gedachten gang!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:28

Kinderachtig hoor, op je lange tenen getrapt zijn omdat je zelf wat schrijft waar TS niets mee kan. Met die lange hoeven ga je NIETS voor elkaar krijgen, met een beetje magere pony ook niet. Zou wat zijn zeg. Hoefsmid even langer dan normaal volgeboekt, ben je de klos :')
Zelfs mensen die hun paard écht verwaarlozen, in de drek hebben staan, die graatmager zijn, die de ponies geen water geven, krijgen alleen een waarschuwing en een vervolg check. En een beetje lange hoeven en wat dunner zou TS sterker kunnen laten staan? Nee hoor, dream on.

Dat ze opgesloten werd, ja, daar kan ze aangifte van doen. Dat schreef ik ook al eerder. Dát is iets om tegen ze te gebruiken als het nodig is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:32

GC heeft gelijk. Dit dier is zoals de omschrijving nu gegeven is niet verwaarloosd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:33

Overigens, over het aangifte doen van opgesloten worden: wat ik begrijp uit het verhaal is er wel een slot op de staldeur geplaatst, maar was dat om te voorkomen dat TS met de pony er vandoor ging. Zij zelf kon toch nog door het hoofdluik naar buiten? Dan vraag ik me af of er ook sprake is van opsluiting.