Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charrawr

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:35

Je bent toch bij de paarden? Wat maakt het dan uit wat je draagt? Ik lijk nog net geen zwerver als ik op stal ben :')

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:48

T lijkt mij nou niet fijn om met die hele dure kleding te rijden, een normaal t-shirt is voor mij al goed. Bovendien wordt het ook nog weleens vies als ik op stal ben. Het enige waar ik wel wat meer voor betaal is een goede rijbroek.

AmberStb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:28

Ik heb ook geen merkshirtjes e.d. , mijn rijbroek heb ik ook gewoon gekocht zonder op t merk te letten. Maakt me echt niks uit, die merken , ik rij lekker met een oud shirtje! :)

Ioannina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:57

Ik draag meestal gewoon oud shirt, maar 's winters wel een jas van euhm harry's horse geloof ik?
En ik heb ook nog een bodywarmer maar daar weet ik het merk niet eens van.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 07:41

Ik heb 2 blauw Anky Tshirts, maar die heb ik van mijn tante gekregen. En ik hen nog een paar merk paardrijjassen en nog wel wat merkrijbroeken. Alsmi, eerlijk ben rijd ik altijd in m'n oude bruine paardrijbroek en m'n oude adidas vestje met een gewoon shirtje eromder, hii

SerenaPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:43

Ik rij maar 1 of 2 keer per week, ik heb 1 merkbroek en merk laarzen, wel allebei goedkoop. Qua shirtreclame draag ik wat ik ook naar school draag.. Simpel dus.

jessica85ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:13

Ik heb zo langzaamaan wel wat merkkleding in mijn kast liggen maar ik koop gewoon wat ik leuk vind en lekker zit. Wel heb ik een jas van hh omdat dat toch net effe wat lekkerder rijdt maar koop ze eel goedkoper in via een site op internet

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:10

ik rij elke dag belhalve dinsdag maar de rest van de dagen van de week rij ik op mijn eigen paarden.
En ja hoor ik draag geen slofies ik draag mooie duren kleding.
Beter iets duurs kopen waar je veele jaren plezier van hebt dan zon goed koop ding wat zo kaponto is!

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:22

Het enige wat ik ooit heb gekocht is een duur Softshell jack van Topreiter, deze heb ik overigens ook alweer twee jaar en zit werkelijk heerlijk. Maar verder heb ik nooit dure merkkleding gekocht voor bij de paarden hoor, echt zonde van het geld!

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:24

al mij geld wat is spaar komt bij de paadenwinkel.
Ga dus ook nooit naar e kermis en zon onozellen dingen!

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:14

Ik koop altijd spullen in de uitverkoop bij ruiterzaken, nu stopte de dierenwinkel hier vlakbij met hun ruiterafdeling , dus ik heb flink ingekocht dit jaar ( rijbroeken, rijlaarzen, handschoenen,etc) , en daar zitten veel merken bij !

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:05

Ik heb zoiets van: waarom zou ik een duur merk kopen voor die éne keer in de week dat ik paardrij op de manege? Vroeger droeg ik gewoon shirtjes van de h&m op mijn rijbroek. Toevallig heb ik laatst voor het eerst een shirt (polo) aangeschaft in de ruitershop, gewoon omdat ik het tijd vond voor iets leuks, niet omdat ik persé iets 'duurs' aan moet hebben of wat dan ook.

Voor rijbroeken ben ik wel wat specifieker. Ik wil een broek hebben die lekker zit, en geef daar dan ook meestal wel wat meer aan uit. Maar een goedkoper merk vind ik ook zeker niet erg, het gaat er om of het lekker zit, niet waar? :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:11

myhorsesss schreef:

Maar ik rijd paard 4x per week, en doe leuke dingen :D
Vooral als ik zie dat je 13 bent vind ik dat je juist leuke dingen moet gaan doen met vriendinnen.
Ik geef echt niet al mn geld uit aan kleding :')

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:07

Iejoorr schreef:
myhorsesss schreef:

Maar ik rijd paard 4x per week, en doe leuke dingen :D
Vooral als ik zie dat je 13 bent vind ik dat je juist leuke dingen moet gaan doen met vriendinnen.
Ik geef echt niet al mn geld uit aan kleding :')

ik niet alleen aan kleding ook aan paardenspullen(mijn favo)!!!
maar natuurlijk ook aan voer

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:48

Best cliché, 90% van de mensen hier beweert dat ze mooie kleding niet belangrijk vinden:
Ik vind het heel leuk om in mijn mooie hagelnieuwe kleding op mijn paard te zitten hoor :j

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:48

Arc_En_Ciel schreef:
Best cliché, 90% van de mensen hier beweert dat ze mooie kleding niet belangrijk vinden:
Ik vind het heel leuk om in mijn mooie hagelnieuwe kleding op mijn paard te zitten hoor :j

ik ook!!!
voor al in leuke setjes!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:33

myhorsesss schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

ik ook!!!
voor al in leuke setjes!

Same here! Ik kan niet slordig op straat lopen en dus ook niet als ik bij de paarden ga :-) Ik rij nu een merrie van iemand en doe ook haar stal... in mijn "merk" rijkleren en gewoon in mijn stadskledij ook... Is het vies? wordt het wassen :-)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 18:55

Het ging mij er eigenlijk niet om of je 'slechte, slordige' kleding mag dragen als je super goed kan rijden... Maar om het feit dat je scheve blikken krijgt als je bepaalde merken draagt omdat die een bepaald imago hebben. In mijn omgeving word je meestal als beginner gezien als je decathlon truien of dekjes gebruikt... Al heb je nog maar rubberen laarzen aan 8)7

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:25

Mij maakt nieuwe kleding niks uit hoor. Ik ben de enigste die op een dressuurstal western rijd, dus al kom ik aan met nieuwe kleding word ik nog scheef aangekeken. Neehoor, geef mij maar mn spijkerbroek met gat erin en mn afgetrapte sneakers, dat heb ik namelijk meer aan dan mn nieuwe rijbroek oid.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:28

Misschien maar er wordt heel veel gezegd dat ze slordige kleren dragen om de stal te doen omdat het vuil wordt... dan was je het toch daarna? dat het nu 1euro gekost heeft of 100 :-)
En wat jij zegt is niet alleen in jouw omgeving dat is overal zo :-) hoe spijtig het ook is, maar decathlon heeft super fijne spulletjes! :)) Natuurlijk maken kleren de man niet bij het paardrijden, maar bij sommige kan het wel een duuwtje geven :-) andere kan het nog alleen maar argoganter maken dan dat ze al zijn ;-)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:33

Mohica, inderdaad :j
Vies is iets anders dan oud, en normaal gesproken vervang je kleding met gaten toch, of zit ik mis? :)
Dat heeft niet zoveel met luxe te maken hoor :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:34

Arc_En_Ciel schreef:
Mohica, inderdaad :j
Vies is iets anders dan oud, en normaal gesproken vervang je kleding met gaten toch, of zit ik mis? :)
Dat heeft niet zoveel met luxe te maken hoor :)

Gat is niet opvallend en de broek zit echt goddelijk :') Neehoor, die kan nog wel even mee :=

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:02

Ik rij graag in goede en nette kleding. ik vind verzorgd er uit zien belangrijk en draag ook graag merken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:11

Ik draag met enige uitzondering alleen maar rijkleding.Zie er dan ook gewoon graag verzorgd uit.
Maar heb redelijk goedkope broeken vd Horze en mijn shirts of truien komen vd H&M of Primark.
Alle dure merken die ik heb komen uit een uitverkoop of zijn 2de hands.Behalve dan mijn jassen,die moeten gewoon goed zijn ivm het buiten werken.
Decatlon heeft zelfs leuke broeken,maar helaas is de pasvorm niets voor mij.De sokken draag ik wel en heb er zelfs een jasje van.
Heeft in mijn ogen niets te maken met rijkunst.Maar ik snap niet waarom je bij de paarden ineens onverzorgd er bij wilt lopen?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:06

Ik heb waarschijnlijk gewoon iets met het woord " zwerver" dat ik vaak zag trg vallen ( een eigen zicht van een zwerver: oud, versleten, vies). Dit is natuurlijk niets tegen alle bokkers zie zo gaan :) verre van, vindt het alleen zo maar extreem