Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:36

Zolang je dagelijks het water aanvult in een grote tank, door het grote verbruik, is er niets aan de hand.

Maar zet maar eens een schone fles met water een paar weekjes in een hoekje van de stal.
Na een tijdje zie je toch wat gebeuren met dat water.

De open water teilen in de wei, krijgen ook een alg aanslag op de wand.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:19

Ariebren schreef:
Al dat meenemen van water, waarom ??

:D
Nooit endurance gereden? Ik ging altijd op pad met zo een 60-80 liter water om te koelen en 2 of 3 grote jerrycans drinkwater. Maar goed daarbij heb je aan zo een tank in de trailer niets, tank in de groomauto zou wel handig zijn.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:02

fransje23 schreef:
Ariebren schreef:
Al dat meenemen van water, waarom ??

:D
Nooit endurance gereden? Ik ging altijd op pad met zo een 60-80 liter water om te koelen en 2 of 3 grote jerrycans drinkwater. Maar goed daarbij heb je aan zo een tank in de trailer niets, tank in de groomauto zou wel handig zijn.

Ik rijd geen paard.
Ik rijd met paarden achterin de trailer.

Maar endurance heb ik ook meegemaakt, maar dan als supporter.
Heb heel veel geleerd over de (blessure) gangen van een paard tijdens de eind kontrole door de veterinair.

Maar een dressuur meid of de stoere western cowgirl heeft die grote behoefte aan water niet.

Maar een 25 ltr can met water in de auto meenemen is toch geen probleem ??
En op de grote western evenementen is er altijd een stal tent met stromend water.
Of te wel de gardenia tuinset.

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:06

Wat een grote trailer, maar vraag me wel of het ook betaalbaar wordt voor Jan Modaal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 02:19

Ariebren schreef:

Wel nee, voordeel van een 2-paardstrailer en maar 1 paard mee! De andere helft kan je bruiken voor kratten koelwater en jerrycans. Bij wedstrijden echt ver weg waar je gaat overnachten kun je zo ook op het terrein zelf nog wel vullen :)
Ik had overigens altijd wel wat water mee om te drinken na een rit en paard even af te sponsen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:32

fransje23 schreef:
Ariebren schreef:

Wel nee, voordeel van een 2-paardstrailer en maar 1 paard mee! De andere helft kan je bruiken voor kratten koelwater en jerrycans. Bij wedstrijden echt ver weg waar je gaat overnachten kun je zo ook op het terrein zelf nog wel vullen :)
Ik had overigens altijd wel wat water mee om te drinken na een rit en paard even af te sponsen.

Ik heb meerdermalen met stijgende verbazing de enorme bende aanschouwd die sommige enduranceruiters ervan kunnen maken. Niet dat ze spullen achterlaten of zo, maar de ogenschijnlijke chaos die er heerst, niet zelden gecombineerd met stress. Dat kan in mijn ogen vele malen efficienter en vooral vlotter afgehandeld worden. Logistiek is duidelijk niet de sterkste kant van veel enduranceruiters.

Overigens heb ik bovenstaande spam al ge-TEM-d.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:38

ikke schreef:
Dat kan in mijn ogen vele malen efficienter en vooral vlotter afgehandeld worden. Logistiek is duidelijk niet de sterkste kant van veel enduranceruiters.

Valt mij eigenlijk niet zo op. die chaos.Kan zijn dat ik eraan gewend ben? Ik krijg voor de internationale wedstrijden zelfs een draaiboek en eigen taak toegewezen, is best georganiseerd. Maar tijdsdruk heb je wel altijd, je wilt snel kunnen aanbieden en de tijd in de vetgat is beperkt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:56

fransje23 schreef:
ikke schreef:
Dat kan in mijn ogen vele malen efficienter en vooral vlotter afgehandeld worden. Logistiek is duidelijk niet de sterkste kant van veel enduranceruiters.

Valt mij eigenlijk niet zo op. die chaos.Kan zijn dat ik eraan gewend ben? Ik krijg voor de internationale wedstrijden zelfs een draaiboek en eigen taak toegewezen, is best georganiseerd. Maar tijdsdruk heb je wel altijd, je wilt snel kunnen aanbieden en de tijd in de vetgat is beperkt.

Het gaat nog niet eens zozeer om de mensen, maar om de manier waarop ze hun spullen organiseren (zo je wil: het gebrek daaraan). Nu zal dat in de internationale klasses wel iets beter voor elkaar zijn dan op de lokale wedstrijden (niet alleen door het grotere budget) maar als ik zie hoe sommigen lopen te hannessen met hun zooi (en hun organisatie) dan vraag ik me toch af waar die mensen mee bezig zijn; zeker degenen die het al meerdere jaren doen.