Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:57

Ik ben er 1 keer afgelazerd met buitenrit en dat is ook de enige keer dat ik van dat paard ben afgevallen. Dat paard wordt altijd nogal frisjes van fris weer en we kwamen langs een stel ijslanders in een weiland. Toen vergat ie even dat ie een ruin was, zette er toch een nek op. Ineens beheerste meneer de hogere dressuur, prachtige piaffe, halve pirouette, mafkees. Hij was weer wat gekalmeerd dus we deden een rustig drafje, t andere paard struikelde en toen dacht meneer, hee die springt aan, dat moet ik ook! Bokken bokken bokken.. en toen zat ik op de nek en wat doet ie? Juist ja hoofd naar beneden en BOK! En ja hoor toen lag ik op de grond, met de teugels nog in m'n handen, want die liet ik natuurlijk niet los... verbaasd kijken dat ie deed! :wow: Hij stond meteen stil, want dat is toch raar een rutier op de grond. :o? Flink tegen m geschreeuwd en er weer op gestapt, maar we was niets meer mee te beginnen, wat bommetje! Dus rustig naar huis gestapt.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:04

Ik ben zo ontzettend vaak gevallen in het bos, hihi. Gelukkig nog nooit gehad dat een paard weg rende. Een tijdje terug was het heel lomp. Ik ging naar buiten op een pony die je heel goed in de gaten moet houden. Ik had een paar boksessies overleefd, daarna bleef ze steeds heel braaf. Dus na 20 minuten gingen we stappen en omdat ze die 20 minuutjes heel ´braaf´ was geweest, mocht ze lekker met een lange teugel naar huis stappen...
Dat was waar het mis ging. Er kwam me toch een bok, haha, en daar lag ik... Leerpunt: altijd op blijven letten!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:11

Gister nog...

Paard werd aangevallen door een Engelse stafford, waarvan de baasjes niet goed genoeg ingrepen. Mijn paardje bleef heel lang lief staan. En toen werd hij in zijn Koot gebeten, maar nog steeds bleef hij staan. Alleen toen hondlief in zijn lip beet was het genoeg geweest. Hij draaide om zijn as en is er vandoor gevlogen (met die hond erachteraan). Ik was er ondertussen wel af gevallen en kreeg het paard over me heen (allemaal goed afgelopen god zij dank). Hij is naar huis gerend (km of 4) waar ik hem etend aan zijn hooi weer aantrof. Gelukkig is hij redelijk op het ruiterpad gebleven en niet over de weg gegaan.

Al met al door het oog van de naald met een goede afloop en veeeel blauwe plekken.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:40

Tja, in Frankrijk xd. Wil net aangalloperen, paard maakt een rechte bocht naar links en een bok en daar lach ik. Is er niet vandoor gegaan, het enige wat ie deed was aan mn schouder gaan snuffelen _O-

Ook een keer in de bossen. Ging een helling naar beneden af, en dacht: nou, als ik achterover ga kan ik nét onder die tak door. Op het laatste moment toch bedacht dat ik niet zo goed ben in limbo dansen, dus wilde nog net even voorover bukken..... Baf. Evenwicht verloren door snel voorover bewegen op een helling :}

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:57

Ja 3x en rijdt niet zoveel meer buiten..
1x liep een 18 jarige kwpn'er zo de sloot in gevolg is dat ik nog in de stijgbeugel zat dus mog zwemmen..

2e keer gingen we zwemmen en toen kleedde we ons om en toen stijgde ik op, gaf per ongeluk een hulp die verkeerd was.. en wweg waren we... heb me vader nog nooit zo hard zien rennen :')

En 1x ging ik een vriend halen met mijn paard en zijn paard aan me hand.. schijnbaar vonden ze elkaar niet zo lief ;( toen sjeesde ik met 2 ruinen door zijn tuin, ik in paniek om dat ik niet dat andere paard niet wou loslaten..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:32

Ik vandaag weer !

Ging in m'n eentje een rondje rijden, ze is eigenlijk heel rustig en mak maar vandaag
schrok ze zomaar uit het niets van een schaap 8)7

Ik zat er op als een zoutzak met lang teugeltje dus ik viel er zo af.
Paard schrok daar weer van dus draafde weg. Ik was echt bang toen want
ik reed langs de weg.. Gelukkig stopte ze snel en kon ik haar pakken. Daarna
even aan de hand gestapt en daarna weer erop gegaan en naar huis gestapt.

Zo stom dat er ongeveer 5 auto's langsreden.. en geen 1 stopte er om even te helpen !
Aso wereld leven we toch in %)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:28

Ahgossie in zn koot en in zn lip en ook nog blijven staan na de eerste beet, over braaf gesproken , wat heb je tegen die eigenaren gezegd.

mosyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:18

volgens mij moet je er echt een keer afgevallen zijn om echt te weten wat de gevaren zijn, en in welk klein hoekje ze vaak zitten op de meest onverwachte momenten. Aan de andere kant als je goed ontspannen bent als "het" gebeurt dan buig je wel het makkelijkste mee ;-)

mariadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:41

super vaak gebeurt, gelukkig rent mijn paard niet weg dus ben nooit bang dat ik hem krijt raak. maar toch is er afvallen niet het leukste ding dat er bestaat.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:36

Ik ben er 1 keer buiten afgelazerd gelukkig niks aan over gehouden.
We ging rustig galopperen die ik iets wou uitbreiden maar paard dacht we gaan maar ik hield hem tegen en toen gaf hij een enorme bok en ik vloog eraf hij ging er vandoor de weg op maar gelukkig maar een heel klein stukje wand toen ging hij naar een andere pensionstal toe waar ze hem al hadden gelukkig.
Ik vloog en letterlijk af wand toen ik me zweepje even later ging zoeken lag hij een meter of 5 verderop.

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 02:39

Ik ben er al wel een paar keer afgevallen met een buiterit. Ook al ken ik m'n pony door en door en heb ik hem al heel lang. (hij is 17)
Eigenlijk komt het gewoon omdat hij een mietje is :j .
Ik reed een keer (in m'n uppie) in het bos. Er was een lang recht pad en ik had wel zin om te racen, dus ik ging in volle rengalop. In verlichte zit omdat ik dat als ik zo snel ga gewoon fijner vind. En opeens schrikt meneer van een paars bloemetje terwijl er verder alleen gele staan (hoe dat kan snap ik ook niet). Dus hij springt een meter opzij. En ik zat in verlichte zit (misschien niet zo slim) dus niet zo stevig en voordat ik het wist lag ik er af. Het lukte me niet om de teugels vast te blijven houden. Dus ik lig daar op de grond en zie hem wegrennen. Ik riep keihard zijn naam (gelukkig ken hij die). Hij maakte een noodstop keek om en keer me met grote ogen aan (zo van: wat doe jij daar op de grond, net zat je nog op m'n rug). Gelukkig is het een schat van een beest en kwam hij naar me toe gelopen :D . Zo lief is hij dan wel weer.

Chocoladeijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:35

Ja, op de meest professionele manier mogelijk. We stonden even stil, ik wil even m'n vest goeddoen, pony besluit dat het gras te fantastisch is en duikt naar beneden. Ik ook. Was wel een super buitenrit. Met acrobatiek. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:53

Altijd :') 1 van de makkelijkste paarden van stal gleed het zadel en lag ik dan , ook weleens 2x van dezelfde wel andere omdat ze schijnbewegingen maakte. Ach en verder nooit wat gebroken maar wel een sterk verhaal erbij :Y)

MyTinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:24

Ik niet xd
Op ponykamp sloegen tijdens een buitenrit een paar paarden op hol; ook die van mij
En toen viel er in de eerste bocht al een meisje ervanaf; in de brandnetels :')

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:11

Ja, in frankrijk, in de galop, ik schrok van een en zag een tak niet aankomen, gelukkig maar een paar krassen

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:16

Ik! En dat terwijl mijn verzorgpaard op de manege en pensionstal bekend staat als een onwijs rustig paard, waarbij je bij wijze van spreken een bom ernaast kan laten afgaan.. Dus toch niet :D
Hij was waarschijnlijk zo blij dat hij uit vreugde begon te bokken.

Gelukkig ging die een meter naast me staan grazen, en hij keek me echt met zo'n blik aan van 'wat doe jij nou op de grond, spoor jij wel?' >;)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:20

Ik ook !

Waren met een groep op buitenrit van de manege, en reed op 1 van de bok pony's, we waren aan het galopperen, en zo uit het niets begint ie te bokken en ik pleur er af, resultaat een zwaar gekneusde bovenarm en een hele arm vol schrammen. heb ik dik 3 weken last van gehad

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:08

Ben er volgens mij maar 2x afgevallen buiten.
Eens toen ik 14 ofzo was, op pad met een stoute haflingermerrie met sadistische humor ;)
Ze spurtte er vandoor en was zo sterk dat ik echt niks tegen kon beginnen en aan het einde van de zandpad wilde ze linksaf het geasfalteerde fietspad op rennen, die haaks op het zandpad lag.
Haakse bocht op asfalt + snelheid + vierkant ijzers = horziontaal! En daar lagen we.
De stijgbeugel klapte plat onder het gewicht met mijn voetje ertussen natuurlijk, ik brak een middenvoetsbeentje (nog geluk gehad eigenlijk...)
Zelf had ze niks, ze ging lekker gras eten in de berm.
We moesten nog wel terug naar huis met de paarden.
Mijn vader heeft me met behulp van een wielrenner vierkant op mijn paard getild en zo zijn we terug naar huis gestapt en meteen door naar de EHBO.

En vorig jaar oktober met mijn eigenste Machnix.
Midden in het bos staat een grote vierkante vuilbak, rare plek ook ;) maar hij leek niet te kijken, dus ik gaf been voor een galopje op het paadje dat we insloegen.
Ineens kwam alles samen, zag hij de vuilbak, schrok ervan en wilde weg op het moment dat ik net been gaf, dus alles kwam tot een explosie, hij keerde kort en snel naar links en hij is zo enorm rond gebouwd dat mijn zadel er simpelweg afgleed en ik hard op de grond kwakte (daarna meteen een FRA singel gekocht :j hihi)
Hij rende bokkend naar huis met zijn zadeltje onder zijn buik, de arme schat.
Ik mocht daarna wel naar de spoedeisende hulp, ze waren bang voor een scheur in mijn bekken omdat dat zo'n zeer deed en ik er niet op kon zitten of staan.
Uiteindelijk was alles goed, alleen gescheurde spier en de boel gekneusd, en 2 dagen later hobbelde ik weer een beetje rond. Voel het nog steeds wel soms op de aanhechting.
Wonderbaarlijk eigenlijk hoe goed spieren hun werk doen ter berscherming. Het doet dan wel gewoon enorm zeer maar het heeft een breuk voorkomen.

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:59

Gelukkig ben ik er buiten nog maar 1 keer afgevallen, we wilden van de stoep t gras op lopen, (zat geen hoogteverschil oid helemaal niks) maar meneer wilde waarschijnlijk zijn voeten niet optillen en viel, dus maakte ik er een mooie salto vanaf!

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:35

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:55

Ik ben er 1 x afgevallen op wandeling, toen paardlief plots besloot zich om te draaien en in volle galop te gaan zigzaggen tussen de bomen... Na nogmaals een scherpe bocht te nemen ben ik er af gevallen.
Paardlief bleef enkele meters verder staan, van zodra ik dichterbij kwam was ze opnieuw een paar meter verder. En zo bleven we maar doorgaan, tot uiteindelijk een toevallige voorbijganger haar heeft kunnen vastnemen.
Achteraf gezien neem ik Hanna ook niets kwalijk, zadel paste niet 100% en vermoedelijk zal dit voor pijn hebben gezorgd. Dan is het natuurlijk ook logisch dat ze bleef weglopen van me, uit schrik dat ze terug die pijn zou ervaren.

epic_gram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:19

Mijn tante heeft vroeger een eigen paard gehad, is toen met beesie het strand op gegaan, in volle rengalop en toen schoot haar stijgbeugel los. Mn tante heeft de klap van de hoef vh beesie niet meegemaakt want ze was bewusteloos. Paard is uiteindelijk gevangen en tante heeft er gelukkig ook niets aan over gehouden..

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:23

Juni vorig jaar, vlak voor de examens, nog even een 'ontspannende' buitenrit doen. Was pas sinds februari terug aan het rijden na 10j niet, dus nog steeds geen fantastische held (nu nog niet, maar soit :p ). Mocht mee met de galopgroep, hoewel de rest wel meer ervaren was. Omdat 'k niet meteen mijn zit vind als ze zo eerst snel draven stond 'k verlicht bij de eerste passen. Na 5m steekt ie zijn hoofd beneden. Ik, die opnieuw begonnen was met westernlessen, zie daar geen kwaad in... En hoppa, mooi over de rechterschouder een koprol. Flikker plat op mijn rug met nog ff een mep met m'n kop tegen de grond.
Enige glorie die 'k nog had was dat 'k de teugels nog vast had. En al die leuke ervaren banketstaaf 'ja, maar hij stak zijn kop toch omlaag, dan weet je toch dat ie gaat bokken?!' Eh nee, 'k had tot dan toe op fijne goedopgeleerde privépaarden gelest, die doen dat niet. Dag er op toch maar terug een cap gekocht en sindsdien nooit meer zonder. Heb tot augustus het gevoel gehad dat er een wervel verkeerd zat.

AninjaEddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:56

Ja vorig jaar.
Ze schrok van een vogel die opeens uit de bosjes opvloog, voor ik het wist lag ik op de grond.
Ze bleef gelukkig op paar meter afstand stilstaan.
Niks aan overgehouden, want ik viel in het zand.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:23

y splitsing ik wilde links af hij wilde rechts we gingen rechtdoor. In de neugels staan om niet te stoten tegen een paaltje.. En daar ging ik.. voorover eraf.. Zat voor paardje op de grond teugels in mijn hand. Opgestaan opgestapt en verder. Wel de weg kwijt omdat ik beetje van de wap was. 2 uur later terug als geplant.