) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb nog nooit met haar meegemaakt dat ze ergens van schrok of gek deed..ze is heel nuchter en koel en ik denk dat ik het daarom kan maken om zonder cap te rijden. Ik kan met haar lezen en schrijven...en idd het blijven dieren maar ze vertrouwd heel erg oip mij als ze wel wat eng vind en dat maakt dat ik haar wel volledig vertrouw..hebben al hijskranen,op ons af rennende honden, een trekker met aanhanger die op een meter naast me moest rijden etc gehad..en het doet haar niet veel..als ik zeg het is goed is het goed.
. Ik rij alleen maar recreatief buitenritten, maar 't is met cap ook wel handig om de takken in het bos die op hoofd-hoogte hangen, met je cap op te vangen
. Maar als het straks weer lekker 25 graden zou worden, doe ik die zweetcap toch niet op hoor! Lekker, rijden zonder cap. De wind door je haren enzo
Frits2008 schreef:Je hebt maar één hoofd en hersenen, daar mag je best een beetje zuinig op zijn.

carr_friesje schreef:*zucht*
hier zijn echt al zooooveel topics over
maar ik rij de meeste paardjes altijd met cap.
behalve ons oma'tje van 21, daar kan alleen nog maar mee gestapt worden en dan vind ik het niet echt nodig
en in de zomer al helemaal niet.
dan heb k meestal soort 'cowboyhoed' op
patrouska256 schreef:Ik rij ook gewoon zonder cap, behalve als ik spring of ga buitenrijden (is gewoonte en deze houdt altijd meer 'risico's' in) en op wedstrijd omdat het moet
ik vind het net als bij autorijden, er zijn ongelukken waar de gordel goed is en je mag blijzijn dat je leeft door je gordel, maar ik ken evengoed al veel mensen die mogen blijzijn dat ze hun gordel niet aanhadden.
Het is gewoon een persoonlijke keuze, want je kan ook denken dat je bv een bodyprotector moet aandoen, want als je je rug breekt kan je ook in een rolstoel terecht komen.
Het is allemaal een beetje dubbel te zien en ik ben niet gelovig, maar volgens mij 'als het zo moet zijn, is het zo' of je nu een cap ophebt of niet.
Vealosz schreef:Ik reed altijd zonder cap ( ik rijd nu niet meer ).
Waarom?
Omdat ik een ongeluk heb gehad zonder cap, en geluk had dat ik me cap niet ophad anders had ik me nek gebroken gehad.
Sindsdien reed ik altijd zonder cap.
Hoe goed ik het paard ook vertrouw, een ongeluk zit in een klein hoekje. Een boddyprotector gebruik ik dan weer niet. Vroeger nooit gebruikt en vind het nu dus ook een beetje overdreven. Raar eigenlijk als ik er over na denk.