Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:48

Die met ritsen hadden ze niet bij ons.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:57

ik heb gisteren bij de anwb gekeken maar de verkoper vertelde dat ze niet geschikt waren als stallaarzen omdat de stiksels niettegen de urine kunnen :S heb t dus toch maar niet gedaan, maar ik vind de outdoorlaarzen van imperial Riding ook een mooi alternatief http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 62808/2066

ImperialR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:05

MayDayParade schreef:
ik heb gisteren bij de anwb gekeken maar de verkoper vertelde dat ze niet geschikt waren als stallaarzen omdat de stiksels niettegen de urine kunnen :S heb t dus toch maar niet gedaan, maar ik vind de outdoorlaarzen van imperial Riding ook een mooi alternatief http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 62808/2066

De outdoorlaarzen van Imperial Riding zijn in hun geheel waterdicht, zijn voordelig geprijsd en zitten ook nog eens heel erg lekker! De maten vallen normaal.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:14

MayDayParade schreef:

Ik denk dat dat bij alle outdoor laarzen in de "gebruiksaanwijzing" staat. In elk geval wel bij Dubarry, Beaufort, Muckboot en de Petri laarzen. Desalniettemin heb ik mijn Beauforts al drie jaar aan in de stallen (ook bij uitmesten) en ze doen het nog steeds.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:57

Vind het model van de IR laarzen niet zo mooi, heb er laatst iemand mee zien lopen en vond de voet eigenlijk niet zo mooi, beetje ingezakt aan de zijkanten.

Overigens loop ik een jaar na aanschaf van mijn Human Nature laarzen nog altijd super fijn op de laarzen! Geen lekkende schoenen of weet ik wat voor klachten! :)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:54

ik ga ze ook alsnog kopen vanmiddag want ik hoor er aleen goede verhalen over en ze zitten gewoon heerlijk, en voor stage's in de vrieskouw zijn ze ook wel lekker lijkt me :+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:06

Ik kom ook even binnen vallen ;)
Zijn de laarzen an sich al warm genoeg of dragen jullie er nog van die gevoerde sokken oid in?
En ik lees dus dat ze behoorlijk uitlopen maar welke maat kopen jullie dan ten opzichte van jullie gewone maat?

Ik heb zelf 38 of 39, het verschilt altijd per schoen. Ik heb wel nogal brede voeten maar dat geeft voornamelijk 'problemen' bij pumps e.d., dus ik denk dat dat bij deze laarzen niet echt aan de orde is.
Maar zou ik dan 38 moeten nemen als ze nog uitlopen? Of echt 37? (wat ik nooit heb).

Hebben jullie verder ook foto's dat je de laarzen aan hebt? Ben wel benieuwd hoe hoog ze zijn.

En hoeveel jaar lopen jullie er al op? (zal wel in winters geteld worden want jullie dragen ze buiten de winter/herfst waarschijnlijk niet? ;) )
Ik zou het zonde vinden om ieder jaar een nieuw paar te kopen.

Ik ga verder van het weekend ofzo maar eens naar de anwb winkel :)

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:39

ashley1 de laarzen zijn echt bloedje warm! Ik heb gewoon maat 42 gekocht (heb ik altijd) maar gek genoeg vielen de zwarte laarzen groter dan de bruine. Ik zou ze gewoon even lekker passen ;-) En ik heb ze net dus ik kan nog niets zeggen over hoeveel jaar ze meegaan, maar het lijkt mij dat het wel goed zit met 2 jaar garantie.
Foto's heb ik ook niet (staan wel foto's van iemand anders in dit topic geloof ik). Alleen bij ons zijn de laarzen al bijna uitverkocht!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:05

Oeii..., dan mag ik wel opschieten.
Vanavond naar koopavond gaat niet meer lukken maar morgenmiddag moet het wel goed komen.
Ik ga er gelijk achteraan :)

Iemand anders die nog wil reageren op mijn post?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:28

Ik loop er ook in de zomer iedere dag op hoor. Zolang het niet flink boven de 20 graden uitkomt heb ik geen last van zweetvoeten. In de winter lekker warm, maar in de Nederlandse zomers ook niet te warm. Ik banjer er dus zomer en winter op rond iedere dag tijdens het lesgeven en als ik bij onze eigen paarden ben. Ermee mesten doe ik niet, maar wel door de modder lopen en het natte gras. Nog geen natte voeten gehad. Ik heb ze deze maand een jaar. Ik heb een tijdje voor hetzelfde doel allerlei merken jodphurs gehad, maar die hielden het helaas nog geen half jaar uit. Ik ben dus allang blij dat deze het langer uithouden.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:52

Klinkt goed :)

Nu ben ik maar klein (laten we maar op 1.62 houden ;) ) en zou ik het wel mooi vinden als de laarzen niet tè laag zitten maar daar reken ik met mijn lengte niet op.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:07

Ik ben 1.83m en zelfs bij mij zitten ze niet lelijk laag. Ik heb maat 40 en de laarzen (Orebro) zijn nu ingezakt nog 38cm hoog.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:16

Ooohh... dan moet dat wel goedkomen :)

Vandaag maar eens langs de anwb-winkel(s), ik weet niet in hoeverre ze nu leverbaar zijn ivm de afgelopen winters :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:25

Ik heb dus 2 paar in nog geen 6 maanden er door heen en mn vriendin met honden uitlaat service is nu met 3e paar begonnen...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:27

Oh :S

Ook al heb je 2 jaar garantie, dat betekend niet dat je ook iedere 6 maanden een nieuw paar schoenen wilt gaan inlopen enzo natuurlijk...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:31

Ik heb met mijn eerste paar twee jaar gedaan, helaas liet de binnenvoering los en kreeg ik ze daardoor nauwelijks meer uit. Ik heb ze echt HEEL VEEL gedragen en ze zijn altijd keurig waterdicht gebleven. Heb ermee in de sneeuw gereden in Lapland bij -8 graden en had geen koude voeten. Dus nu weer een nieuw paar Orebro's gekocht. :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:55

kevje06 schreef:
Ik heb dus 2 paar in nog geen 6 maanden er door heen en mn vriendin met honden uitlaat service is nu met 3e paar begonnen...

Ik neem aan dat je dan wel de garantie gebruikt hebt? Of ging dat niet?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:28

De mijne hebben het 1 winter uitgehouden, waren toen zo lek als een mandje...
Ik werkte op een stal dus liep er de hele dag op, en deed er alles mee.
in begin waren ze wel fijn, lekker warm en lekker droog, maar al snel begon het leer te scheuren enz...
ben er niet mee terug gegaan, was de bon kwijt van de garantie.
Wou ze dit jaar eigenlijk weer halen, maar ben er nog niet helemaal over uit of ik voor deze ga of een andere variant.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:11

Ik kreeg 1ex nieuwe maar vorige week deden ze heel moeilijk want ze hadden ze niet meer en ik wilde dan me geld trug. Ga van de week nog bij andere winkel proberen want wil of nieuwe laarzen of geld om andere laarzen te kopen...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:50

Goh, toch lees ik redelijk wat slechte ervaringen met de laars, jammer, a daardoor toch een beetje twijfelen..
Heb ze daarnet aangepast, wel lekker warm.inderdaad en heel fijn voetbed. Wat me wel tegenviel is dat de schacht niet zo heel breed is, ik had graag 37 aangepast ivm uitlopen maar daar kwam ik met.mijn kuiten niet in, terwijl ik toch niet bijzonder dikke kuiten heb. Ik zit er nog over te twijfelen...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:15

Ik heb ze gisteren gekocht. Vond de donkerbruine meer groen (en ik 'haat' groen), dus het zijn de lichtbruine geworden. Zal ze nooit bij paarden dragen, dus maak me niet zo'n zorgen. Mij viel inderdaad ook op dat de schacht niet zo breed is. Ik heb normaal maat 37.5 en heb nu 37.0 gekocht.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:23

Ik heb er geen goede ervaring mee! Na een paar maanden lieten de zolen los, van een stalgenootje ook. En de garantie is poedersuiker.... Er wordt hier in de winkel gezegd dat ze niet geschikt zijn voor naar de paarden :+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:07

Tip dus voor iedereen die er problemen mee krijgt: niet zeggen dat je ze voor de paarden gebruikt ;)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:38

hahahaaha nee ga er morgen mee terug.... en ga zeker niet zeggen dat ik ze bij de paarden gebruik.
Wel heel raar, want wij waren op Horse event en daar stond een Human Nature stand. Die mevrouw vertelde mij dat deze laarzen JUIST geschikt waren voor op stal 8)7

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:07

Ik viel wel een beetje over de de breedte van de kuit want die vond ik niet echt denderend breed (niet dat ik bijzonder brede kuiten heb hoor, heb er normaal ook geen problemen mee) maar nu kwam ik toch met best wat moeite in de laars en heb het idee dat ik ze nog wel iets hoger had kunnen optrekken maar dat dat niet pastte.

Hebben jullie ook de ervaring dat de kuit ook oprekt? Aangezien de voet van de laars ook nog uitloopt...
Of zou dit evt. bij een schoenmaker opgerekt kunnen worden?