paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:36

meld zich ook maar es.... ik heb maat 48/50,maar niemand die dat gelooft om de 1 of andere reden.Ik heb een zwaar trekpaard (Noriker) die mij gemakkelijk kan dragen.

Afvallen,dieet, you name it, en ik heb het geprobeerd. Val 30 kilo af en kom er 40 weer bij..... ik ben nu over de 50 en als ik het patroon van mijn moeder volg, weeg ik op mijn 85ste 45 kilo :+

Rijbroeken koop ik bij Loesdau of Kraemer in Duitsland (online) en dan de dubbelstretch jodhpur broeken.
Ik overweeg nu de Vrijetijdslaarzen van Fuller Fillies te kopen,maar zit met 43 cm kuitomvang net tussen 2 maten in, dilemma... wie kan me adviseren?

NdV74

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:39

Daar heb ik ook wel eens mooie broeken gezien (bij Kraemer) maar mijn duits is niet zo goed. Weet ook niet hoe de maten vallen, dus ik durf daar nooit te bestellen.

Norikers zijn leuk :D
Bij ons op de manege zijn er twee op proef. Ik vind ze echt superfijn rijden. En idd, doe mij ook maar een lekker stevig paard :D

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:16

kreeg gisteren via de mail een youtube filmpje van rijkleding en laarzen of zo
er zit ook een model bij met rijbroek met denk ik wel maat 44/46 ze heeft hele gave kleding aan ze ziet er prachtig uit dat wil ik ook :D
staat hier http://www.youtube.com/watch?v=Pc476mGGvPk

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:22

@ kientje : is van de webshop van een bokker in dit topic, zij heeft de foto's van dat model hier al een keer geplaatst :)

Nou ik ga vandaag weer op rijbroekenjacht in de Decathlon, wish me luck :=

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:28

Wie weet he, ben benieuwd.

Heb net overigens AmazoneXL gemaild voor info. Heb een broek gezien die me wel wat lijkt :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:09

Ik meld me ook maar :o
Heb zelf maat 52/54 en ben altijd op zoek naar goeie kleding. Ik heb nu de ruitjesbroek van Mondoni met steekzakken, superbroeken. Ook heb ik de roze jas van Fuller Fillies, maar voor mij is dat engelse spul allemaal te kort met m'n 1,78 m ;)
Ik zoek vooral leuke shirts, bodywarmers, jassen en sokken. Ik rij neit meer, dus chaps heb ik niet nodig. Ik heb bij Lipica ooit leren laarzen laten maken, maar de schachten zijn mislukt en dus heb ik ze niet meer aan. Als ik ooit genoeg geld heb, dan wil ik nieuwe schachten op m'n voeten laten maken, want de voeten zijn wel helemaal perfect.
Ik ga even het topic verder lezen :D
Oh en dat wedstrijdje dikke kuiten win ik hoor ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:15

Ja ik ook super tevreden over de monodi!
Ik heb er 1 met leren zitvlak en 1 zonder. Van robstof.
Maar er komen er zeker meer!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:15

Ik heb ook een Mondoni gehad (de Sahara II als ik me niet vergis). Zat op zich prima, maar was veel te lang voor mijn korte pootjes ;)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:21

Ik meld me hier ook maar eens ff, heb maatje 44/46 en heb veel Mondoni rijbroeken, met en zonder kunstlederen zitvlak. Ook altijd te lang voor mijn korte pootjes maar dan sla ik die gewoon een stukje om.
Ik zoek nog wel leuke polo's van scapa of zo in de wat grotere maat, dus als iemand iets weet..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:23

Als er trouwens nog iemand een jeansrijbroek zoekt in maat 46....... :D
Ik heb een Harry's Horse jeans rijbroek in de kast hangen met het kaartje er nog aan. Ik pas er nog steeds niet in ;)
Dus ik doe 'm weg.
Zal even kijken of ik een foto van de broek kan vinden aangezien ik even geen camera ter beschikking heb.

Edit:
Afbeelding
Was de enige foto die ik zo snel kon vinden.
Laatst bijgewerkt door NdV74 op 30-08-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:24

Ik heb altijd de heren Mondoni Afrika II gehad en heb nu de dames Mali. Ruitjes, steekzakken en een kunstleren zitvlak, heerlijk!!
Ik zit nog steeds te twijfelen over die jeansbroek van Fuller Fillies, misschien pas ik em nu wel ;)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:25

Hier ook een amazone met een maatje meer.
Moet zeggen dat ik me er prima bij voel.

Ik heb een stevige Schwarzwälder Fuchs die mij prima kan dragen, dus daar geen probleem.
Zelf draag ik rijbroeken van Saddle Bums, die zijn heerlijk elastisch, zitten van die fijne pads in zodat ze op kont en knieeën lekker zacht zijn (ik rij vooral lange buitenritten) en hebben geen rits en/of knoop (helaas ook geen zakken, maar daarvoor neem ik dan maar een heuptasje met gsm mee).

Truitjes waar ik mee rij zijn meestal kleren die ik eerst "gewoon" aan had en die ik dan niet meer leuk of mooi genoeg vind en dan doe ik ze tijdens het paardrijden aan. Draag wel altijd een mouwloos hemdje onder mijn truitjes, ik hou er niet van als het bovenste truitje een beetje opkruipt dat dan mijn lovehandles eronder uit piepen :D
Ook koop ik vaak genoeg gewoon een lading van die simpele t-shirts en long sleeves bij H&M (in verschillende kleuren :D) en die gebruik ik dan om mee te rijden.

Fijne laarzen heb ik nog niet gevonden en weet eigenlijk niet of ik nog wel laarzen wil. Ik rij nu altijd met mijn stevige wandelschoenen gewoon zonder chaps en vind dat ook wel fijn.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:42

Hm wel balen dat er van die mondoni broeken geen foto's bij staan van de kleuren :\

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:54

Jaa die ruitjes, hoe groot de ruit is zeg maar, hoe het patroon verloopt :Y)
En hoe de maten vallen natuurlijk!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:01

Ik heb de ruitjes met leren zitvlak van Mondoni.. En de spijkerrijbroek.. Bij interesse wil ik er wel foto's van maken!

Loesjee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:14

Ik ben zelf dun, weeg 55 kilo en ben 1.80 meter.
Ik heb er zelf last van dat ik te weinig vet op mijn kont heb want ik heb altijd last van mijn kont na het paardrijden. ik zit dus altijd op mijn botten. Dus eigenlijk moet je blij zijn als je wat meer vet hebt :D

Toch vind ik, heel persoonlijk, dat hele dikke mensen op het paard er wel slordiger uit vind zien. Vaak is de manier hoe die mensen dan zitten wat apparter/slordiger/onrustiger als je snapt wat ik bedoel.

Verder moet je je natuurlijk niks aantrekken van wat andere mensen van je zeggen en/of denken.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:16

Loesjee93 schreef:
Ik heb er zelf last van dat ik te weinig vet op mijn kont heb want ik heb altijd last van mijn kont na het paardrijden. ik zit dus altijd op mijn botten. Dus eigenlijk moet je blij zijn als je wat meer vet hebt :D

Toch vind ik, heel persoonlijk, dat hele dikke mensen op het paard er wel slordiger uit vind zien. Vaak is de manier hoe die mensen dan zitten wat apparter/slordiger/onrustiger als je snapt wat ik bedoel.

Verder moet je je natuurlijk niks aantrekken van wat andere mensen van je zeggen en/of denken.

Dunne mensen op een paard kunnen er net zo goed slordig uitzien.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:26

Loesjee93 schreef:

Ben erg benieuwd waarom deze mensen dan volgens jou aparter/ slordiger/ onrustiger zitten..
Ik ken zat slanke mensen die hun paard "in de weg zitten" en of storen met rijden. Volgens mij heeft dit niets met "dikkere" mensen te maken maar meer met het wel of geen gevoel van rijden hebben..

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:41

Nadia schreef:
Ik meld me ook maar :o
Heb zelf maat 52/54 en ben altijd op zoek naar goeie kleding. Ik heb nu de ruitjesbroek van Mondoni met steekzakken, superbroeken. Ook heb ik de roze jas van Fuller Fillies, maar voor mij is dat engelse spul allemaal te kort met m'n 1,78 m ;)
Ik zoek vooral leuke shirts, bodywarmers, jassen en sokken. Ik rij neit meer, dus chaps heb ik niet nodig. Ik heb bij Lipica ooit leren laarzen laten maken, maar de schachten zijn mislukt en dus heb ik ze niet meer aan. Als ik ooit genoeg geld heb, dan wil ik nieuwe schachten op m'n voeten laten maken, want de voeten zijn wel helemaal perfect.
Ik ga even het topic verder lezen :D
Oh en dat wedstrijdje dikke kuiten win ik hoor ;)

even een vraagje
Hoe vallen de rijbroeken van mondoni uit?
valt een 52 normaal uit of klein/groot?
misschien dat ik die ook maar eens ga proberen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:51

Ik vind ze normaal vallen, ik hoef geen andere maat te nemen dan m'n reguliere confectiemaat.
@Neroo, de ruit is klein en loopt gewoon van boven naar beneden. Eigenlijk is de broek gewoon donkerbruin en dan met een kleurtje een verticaal en horizontaal streepje waardoor je een ruitpatroon krijgt. Ik ben toen een foto op Bokt tegengekomen, ff zoeken. Gevonden!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:01

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:07

ik heb er net 1 besteld. ik hoop dat deze goed valt!!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:32

Bedankt voor jullie leuke complimentjes over mijn paard :D

@Neroo: Jouw "debielke" mag er ook zijn :') Wat een leukerd :))

@Nadia: Thanks, die bruine bodywarmer is van Harry's Horse.

Hadden jullie destijds ook de bokt-enquête ingevuld? Ikke wel en mocht toen zo'n uitvergrote foto bestellen (niet de canvas-versie, maar dit vond ik ook al leuk), heb 'm gekregen en vandaag ingelijst. Heb deze laten uitvergroten (wel onbewerkte versie zonder haar naam erin):

Afbeelding
:+:

Ga ook es even naar die Mondoni-broeken kijken. Al moet ik zeggen dat ik nu heel erg aan mijn Saddle Bums gehecht ben, die zitten zo heerlijk soepel :D (moest alleen in het begin heel erg wennen aan die pad onder je kont, net alsof je een luier aan hebt :') )

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:45

leuke paardjes zeg :j
vandaag op rijbroekenjacht geweest bij Decathlon. Helaas niet zo'n groot aanbod hier in de winkel.. Had een enorm mooie grijs geruite gevonden, maar de grootste maat was 44. Toch maar gepast en bij wonder paste hij! jammer genoeg was die broek niet echt elastisch zeg maar waardoor ik m'n benen niet ver uit elkaar kon spreiden, heb hem dus niet gekocht. Heb wel een 46 gekocht, een lichtbruin/beige. Eerste keer dat ik zo'n lichte kleur koop!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:47

Ik heb normaal van rijbroek 48. De spijkerrijbroek had ik van Mondoni een 54!! nodig.. Héél apart.. En de ruitjesrijbroek met zitvlak heb ik gewoon 48 :).