Lowara schreef:@ HalloDan: dat vind ik wel erg schunnig dan!
als het paard echt kreupel is voor een periode, dan zou ik als eigenaar niet eisen dat de bijrijder betaalt.
De eigenaar hoefde dat niet te eisen, dat vond ik zelf normaal en had het er voor over omdat ik er vanuit ging toekomst met dit paardje te hebben. Omdat de eigenaar ook het geld niet op haar rug had groeien, vond ik het niet erg bij te dragen ondanks dat ik niet kon rijden. Maar ik voelde me wél héél erg afgedankt toen ik na maanden zwoegen en doorzetten, tijd en liefde investeren, zonder pardon keihard aan de kant werd gezet: dan ben je ineens maar weer bijrijder. Terwijl ik 5 dagen per week voor hem zorgde....Natuurlijk blijft de eigenaar eigenaar en neemt die de beslissingen. Maar om dat nou via een banketstaaf sms-je te doen.......Ik heb staan huilen als een klein kind!
Ik wilde alleen met dit verhaal ook eens de andere kant laten zien. Ik neem het wel degelijk heel serieus en zorg voor mijn bijrijpaard alsof hij van mij is. Je geeft toch om zo'n dier??
Dus ik vind het jammer dat het hier voornamelijk gaat over bijrijders die de kantjes er vanaf lopen en onbetrouwbaar zijn!
) Dat maakte het wel eens lastig. Ik was ook niet "gewelig",want moest nog veel leren maar dat kwam ook door mijn leeftijd natuurlijk (9 tot 12 jaar). De volgende was écht top en daarna (ging verhuizen) heb ik zelf een grote pony gekocht. 

. Ik betaal alleen de eigen lessen en straks de wedstrijdkosten. Ik ben de enige die de merrie rijd, wat ook wel erg fijn is. Soms help ik ook wel even mee op stal, of longeer ik hun andere paarden als ze weinig tijd hebben. Het scheelt denk ik wel dat de paarden bij hun aan huis staan en dus geen hoge stallingskosten hebben.
ben op zoek