Petrie Olympic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:12

ik heb m'n zwarte nu 2 jaar en daar heb ik keer de rits van laten vervangen. nu blijft ie al een jaar goed.

en m'n cognacjes heb ik nu ruim een jaar en een maand geleden trok ik 1 rits kapot maar dat komt weer doordat ze vrij strak zitten(een kuitmaat kleiner dan m'n zwarte).
Wel blijven deze mooier en zijn steviger naar mijn idee.. deze zijn dan ook minder ingezakt.
heb ze beide in van die plastic spanners staan.

Wil je er veel mee gaan lopen dan raad ik deze echt af en het polo model aan.
heb iedere keer weer blaren ervan als ik er teveel op loop, maarja doe dat eigenlijk nooit gelukkig :D

manzano

Re: Petrie Olympic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:45

Tnx!!! Ik twijfel nog een beetje :\ :\
De polo's vind ik dan weer helemaal niet mooi :o
Misschien toch maar eens gaan bedenken welk merk me nog meer aanpreekt.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:13

Lopen op deze laarzen is inderdaad niet aan te raden... maar als ik er 50 meter per keer op loop is het veel :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:15

Nou ik wil m'n paard toch wel graag gewoon aan de hand kunnen uitstappen ;) Loop dan rustig 10 minuten rond.
Snap dat het geen wandellaarzen zijn, maar dat moet gewoon kunnen.
Maar twijfel meer over de ritsen enzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:17

Ik loop er gewoon op. Nergens last van??? Loopt best wel lekker. Steun aan de enkels, fijne zool..

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:10

Ik bedoel meer, als je hebt gereden en dan nog van alles wil doen op je laarzen.(lopen, mesten, lesgeven etc).
Ik heb ze bij van Huet vandaan(echt zoooooooooo aan te raden), en die vertelde mij dit.
De polo heeft lage contrefort, dat is comfortabel voor het lopen :)

Manzano, ja de ritsen... als je ze in de spanners houd dan komen er niet zoveel hobbels en bobbels in je laars en je rits. dan blijven ze het beste denk ik!
In de olympic zit standaard GEEN lussen voor die houtenspanners, maar ik zou die er persoonlijk wel in willen volgende keer. (wilde ik bij m'n cognac al maar dat was verkeerd gegaan) Zo houd je ze echt het mooist, en je behoud je ritsen denk ik ook :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:24

Maakt voor mij geen verschil hoor, of ik eerst ga rijden en dan mesten of andersom :P Maar zal ook per persoon verschillen hoor, geen voet gelijk!!!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:35

haha oke het maakt natuurlijk ook niet uit wanneer je er op loopt/mest etc maar hoeveel.

Maargoed manzano, ik kan je http://www.rijlaarzen.nl erg aan raden(geeft ook een jaar garantie op de ritsen, toendertijd iniedergeval!), gezien je woonplaats ook wel te doen :j succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:38

Oooh ik dacht dat je echt de volgorde bedoelde _O- Stom van me. Ben er niet helemaal meer bij. Hihi :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:39

Ja als het petries worden ga ik idd naar Van Huet.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:52

Ik heb ze ook, nu ruim 1, 1.2 jaar zitten echt heerlijk!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:08

Ik heb sinds anderhalve week de Petrie Olympic.
Wilde er eigenlijk donderdag mee gaan rijden, maar pony was helaas kreupel, gaat gelukkig nu al beter.
Ik hoop dat ik er van het weekend mee kan gaan rijden, ben benieuwd, haha.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:36

Ik word helemaal gestoord van mijn Petries met rits. Heb ik al heel vaak moeten laten vervangen terwijl ze nog geen 2 jaar oud zijn. Petrie geeft geen garantie en wilde bij mij niet gratis vervangen (eerste rits al na 6 weken stuk). En o ja, het lag aan mijn manier van rijden dat ze zo gauw kapot gingen zei de winkel. Had Anky hen gezegd, vertelden ze mij. Als ze kapot gingen, lag het aan de ruiter. Nu zijn ze allebei al 4 keer vervangen en is het leer onderhand geperforeerd, dus wordt het steeds moeilijker om een rits in te laten zetten. O ja, en ik was echt de enige die problemen had met de ritsen. Ze hadden nog nooit klachten gehad...........

Ik las net iets over een koperen rits? Wat is dat? Is dat een rits die sterker is? Misschien dat dat een oplossing is. Ik word er nu helemaal niet goed van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:44

Hmm, neit zo vriendelijk van Petrie zeg...

Een koperen rits is echt van koper, zeg maar een rits zoals die in een spijkerbroek. Is natuurlijk foeilelijk, maar blijft wel veel langer goed. :)

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:58

Dat is zeker niet netjes vur! Nou moet ik zeggen dat de rits die mijn schoenmaker erin heeft gezet ook super fijn is. Misschien wel beter dan de petrieritsen :j
succes ermee! heb je ze wel in spanners staan?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:30

In het begin niet, maar nu dus wel. Maar ja, toen na 6 weken de eerste kapot ging, ging ie niet bij de enkels kapot, dus dat had daar volgens mij niets mee te maken. Maar ja, dat is allemaal napraten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik af ben gegaan op wat de winkel heeft gezegd en die zeiden dat Petrie gewoon de kosten van reparatie zou doorbereken. Misschien had ik zelf met Petrie moeten bellen, want ik vond het al geen beste reclame, maar ja, je gaat af op wat ze in de winkel zeggen, want zij hebben er ervaring mee. Denk je. Mij zijn ze als klant in ieder geval kwijt. Gelukkig zijn er veel ruitersportwinkels bij ons in de buurt. De volgende keer maar weer zonder ritsen. Zucht.
Ik zal bij de schoenmaker eens vragen naar zo'n koperen rits, want er is er alweer 1 af en toe niet goed dicht aan het gaan.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:51

De prijzen van petrie Olympic gaan omhoog hoorde ik :=

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:53

Alleen van de Olympic?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:55

Weet ik niet, de winkel waar ik ze bestelde, zij heeft ze niet standaard in het assortiment, kreeg te horen van Petrie dat de prijs per 1 oktober 2011 395 euro is.

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:50

tegen mij is verteld dat de ''veiligste'' plaats voor een rits (in een laars) schuin voor is..
dit omdat je been daar recht is, bij de kuit of recht voor zit er altijd een boog/knik in.

ik had ook de petrie olympic besteld, maar na 9 weken wachten (was 6 weken gezegt) heb ik ze afbesteld.
en heerlijke ariat's gekocht..
vanaf week 6 was het elke week: ja nu zijn ze er echt morgen..
belde ik weer, nee hoor niets binnen.. aan het einde van de week weer niets..
weer werd er verteld ze die week er echt waren.. maar ook weer niet!
na een paar weken voorgelogen te zijn hebben we nog even een menings verschil gehad over wie zijn schuld het nu is geweest winkel of petie, maar uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen en ga deze ellende nooit meer aan..

(het zal vast niet altijd zo gaan! maar ik heb het helemaal gehad met perie laarzen op maat laten maken..)

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:59

Balen dat het zo gegaan is bij jouw laarzen... groot gelijk dat je ze hebt afbesteld! De mijne waren gelukkig 2 weken te vroeg binnen :)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:53

Ik heb gisteren Olympics besteld en heb na het lezen van dit topic eens gebeld met Petrie. Ze geven inderdaad geen garantie op de rits omdat 'dit erg afhankelijk is van de rijstijl en het onderhoud'. Volgens Petrie zelf moet de rits tussen een half jaar en drie jaar mee kunnen gaan. Vind ik toch vrij karig voor zo'n dure laars.

Ik ben nu ernstig in de verleiding om toch Anky's te bestellen en er dan zelf maar een rits in de laten zetten, net zoals ik nu gedaan heb.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:55

Dat is mijn overweging ook een beetje. Nadeel alleen van die constructie is dat je dus laarzen koopt die op zich zonder ritsen bedoeld zijn en daardoor stuk breder zijn rond de enkel.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:19

Ja klopt. En ik heb juist zoveel mogelijk versteviging rond mijn enkels nodig, daarom wil ik ook alleen rundleren laarzen want die zijn stugger.

Aan de andere kant vind ik het echt te zot voor woorden dat je honderden (!) euro's uitgeeft aan een laars en dat ze je doodleuk vertellen dat je er telkens op eigen kosten ritsen in moet laten zetten. Dat heb ik laatst gedaan met mijn oude Anky's en dat kost toch elke keer weer € 50,-....

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:11

Dit topic is ietwat stilgevallen, maar ik wilde toch graag een vraag stellen,

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de laarzen klaar waren? Korter, of juist langer dan de aangegeven 6-8 weken?