Help mijn paard is gestoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:38

Ja. Ik zat nog te denken dat het gedrag op stal zou kunnen komen omdat hij teveel stil staat (en teveel energie) maar dat is het dus niet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:39

djune13 schreef:
__Nathalie__ schreef:
ik begrijp het wel want het is ook erg warrig als je maar halve dingen zegt.

ik vraag me namelijk ook af waarom je pvd nou weer niet hebt laten komen.

Gaan we nu weeral die discussie herbeginnen ?
Denk je niet dat mijn beslissing niet moeilijk genoeg is ?

Welke beslissing? Dat je PvD niet hebt laten komen of dat je je paard de frikandellen in laat gaan?

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:40

Caesar schreef:
Je weet niet waarover je praat.

Misschien niet, maar ik oordeel op de dingen die ik in dit topic tegenkom...[/quote]

Misschien denk je beter 2 maal na !!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:40

Lotus83 schreef:
Doe niet zo belachelijk!

Hoe "gek" dit paard ook is, TS heeft wel gevoel voor dit paard en is nu even de wanhoop nabij.

Beetje meer respect kan geen kwaad

Heb het hele topic al respect getoond.....

Als je de wanhoop nabij bent grijp je elke strohalm aan en dan laat je PVD zelf beslissen of ze het aandurft of niet!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:41

Caesar schreef:
Welke beslissing? Dat je PvD niet hebt laten komen of dat je je paard de frikandellen in laat gaan?

Psssssssssst.. dat mag je niet zeggen ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:41

is geen discussie je kunt dat toch uitleggen?

Ik en de rest snapt er namelijk weinig van.

Eerst zou pvd komen. En nu is ineens iemand anders geweest? En is het einde oefening.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:42

HummerTime schreef:
Lotus83 schreef:
Doe niet zo belachelijk!

Hoe "gek" dit paard ook is, TS heeft wel gevoel voor dit paard en is nu even de wanhoop nabij.

Beetje meer respect kan geen kwaad

Heb het hele topic al respect getoond.....

Als je de wanhoop nabij bent grijp je elke strohalm aan en dan laat je PVD zelf beslissen of ze het aandurft of niet!

De beslissing ligt bij de Ts en als je geen respect meer kan opbrengen kan je misschien beter niks zeggen :n

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:43

Lotus83 schreef:
De beslissing ligt bij de Ts en als je geen respect meer kan opbrengen kan je misschien beter niks zeggen :n

Poeh poeh..........

Wennii

Zooo het gaat gezellig hier...
Even ontopic: Ik denk TS, dat je er toch verstandig aan doet wat meer mensen (en dan denk ik beter mannen? daar reageerde hij toch beter op?) kunt laten langskomen. Sommige paarden zijn gewoon heel gevoelig en kunnen bij de ene persoon heel anders reageren dan bij een ander en zijn heel attent op lichaamstaal: sprankje schrik bij de benaderende partij te zien? AANVALLEN....
Is kleine ervaring met een aantal paarden... En dat wordt steeds meer versterkt wanneer er steeds maar weer iemand bijgaat die schrik heeft... Als is het maar een klein beetje...

In ieder geval succes, met wat je ook beslist...

Liannevh

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:44

Laat maar zitten. Ik heb dit bericht enkel gepost omdat een aantal mensen oprecht geïntereseerd waren om te weten hoe het afliep, niet om opnieuw een discussie aan te gaan.
Vanaf nu zullen jullie mij niet meer horen op het forum.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:45

Heb even het topic door gelezen.
Ik zou als nog pvd laten komen. Ik neem aan dat die ook geen onnodige risico's neemt. En stuur anders een mail naar hoe heet ze ook alweer Annematie vd torn?? en eventueel emiel voest zelf.... Een goede mail kan geen kwaad....
En uiteindelijk verdiend elk paard kansen. En heb het idee dat deze nog niet alle kansen heeft gehad.... Er zijn genoeg mensen zoals ik hier boven noemde die je kan bellen/mailen. Nee heb je en ja kan je krijgen.
En dan heb ik nog niet eens een paragnost genoemd die misschien ook wil samen werken met iemand als pvd, annemarie of emiel...
You'll never know....
Ben erg benieuwd wat je volgende stap is en ik snap heel goed dat dat heel moeilijk zal zijn wat je nu moet doen.
In elk geval veel succes!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:46

TS zal de situatie zelf het beste kunnen inschatten, als een paard zich zo gedraagt als deze is er nog maar 1 uitweg en dat is inslapen.
Veel mensen vinden dat dan meteen zielig maar een dier wat dergelijk gedrag vertoont zit niet goed in zijn vel, geestelijk en/of lichamelijk. De meest humane manier is er dan een einde aan te maken; rust voor eigenaar, rust voor het dier. Je kan er niet iedereen op los laten, het houdt een keer op!

Heel veel sterkte met de beslissing maar ga ervan uit dat jij degene bent die het het beste weet en die dus uiteindelijk de beste beslissing zal maken.

HummerTime

Wen_en_Jelle schreef:
Zooo het gaat gezellig hier...
Even ontopic: Ik denk TS, dat je er toch verstandig aan doet wat meer mensen (en dan denk ik beter mannen? daar reageerde hij toch beter op?) kunt laten langskomen.

Emiel is een man, tenminste voor zover ik kon zien toen ik er was ;)

Liannevh

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Ik heb niks tegen paarden met een stekie los die naar de slager gaan.

Maar in dit geval is het niet paard zijn schuld maar jou onervarenheid waar het paard zo op reageerd. En ik vind niet dat je zo;n dier dan naar een slager moet brengen maar naar iemand die weet waar die mee bezig is en daar ervaring mee heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:47

ik begrijp er steeds minder van...wie haalt dat paard zijn stal uit en wie zet hem er weer in?
Leeft die persoon nog?
Het paard is dus gewoon te pakken en laat een halster omdoen?

Dan valt het toch wel mee?
Of word je nu weer boos?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:47

@ hummertime Ja staat er een beetje stom: maar ik bedoelde eigenlijk nog meer mannen :P en dat dat dan beter zou zijn als met vrouwen :D
edit: weer rare zin aangepast en @ erbij gez@ :P...
Laatst bijgewerkt door Wennii op 04-11-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:49

geerke schreef:
ik begrijp er steeds minder van...wie haalt dat paard zijn stal uit en wie zet hem er weer in?
Leeft die persoon nog?
Het paard is dus gewoon te pakken en laat een halster omdoen?

Dan valt het toch wel mee?
Of word je nu weer boos?

preccies en dan er bij het dier is dacht ik 15? en is dus niet altijd zo geweest anders was het allang de pijp uit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:50

__Nathalie__ schreef:
Ik heb niks tegen paarden met een stekie los die naar de slager gaan.

Maar in dit geval is het niet paard zijn schuld maar jou onervarenheid waar het paard zo op reageerd. En ik vind niet dat je zo;n dier dan naar een slager moet brengen maar naar iemand die weet waar die mee bezig is en daar ervaring mee heeft.

dat weet je niet want je bent er niet bij als dit dier dit gedrag vertoond.

djune veel sterkte met je beslissing,je hebt een hoop geprobeerd maar soms houd het gewoon op en is er geen andere uitweg.
heel veel sterkte,want dit had je nooit verwacht :(:)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:51

ellepel schreef:

djune veel sterkte met je beslissing,je hebt een hoop geprobeerd maar soms houd het gewoon op en is er geen andere uitweg.

In dit topic is toch duidelijk geworden dat ts niet haar mannetje staat bij dit paard (heeft ze zelf aan gegeven) dier is 15 en is vast niet zijn hele leven zo geweest want waarom heeft ts het dier dan gekocht?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:53

jammer dat er niet uitgelegd word wat er nu precies is gebeurd, en wat er nu verder gaat gebeuren
als dat namelijk gewoon verteld word word er waarschijnlijk ook niet meer zo gespeculeerd (hoop dat ik het zo goed schrijf)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:55

__Nathalie__ schreef:
ellepel schreef:

In dit topic is toch duidelijk geworden dat ts niet haar mannetje staat bij dit paard (heeft ze zelf aan gegeven) dier is 15 en is vast niet zijn hele leven zo geweest want waarom heeft ts het dier dan gekocht?

inderdaad....niet lang geleden liep er een topic over een wevend levensgevaarlijk paard...een monster...hij walste over iedereen heen..
Een lieve bokker kocht het paard....nooit geen last gehad met het dier....en het weven?
Heel sporadisch bij stress....

Het paard maakt gebruik van de mogelijkheden die jij hem biedt(kiwiko's onderschrift)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:57

geerke schreef:
Het paard maakt gebruik van de mogelijkheden die jij hem biedt(kiwiko's onderschrift)

Jammer dat TS dat niet doet :D

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:59

En zoals al vaker is aangegeven, de beste stuurlui staan aan wal. We kunnen niet vanaf onze pc weten wat het beste is voor dit paard.
Vind het jammer dat dit topic nu weer uitmondt in een soort van rel topic, waardoor ts in een hoek wordt gedreven, en wordt aangevallen, met als gevolg dat we niet weten hoe het afloopt met poehpoeh.