Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:29

Met wat voor spray heb jij ze ingespoten dan?
Ik heb er eigenlijk al een keer mee gereden... maar misschien kan ik ze alsnog inspuiten :D

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:40

Vankje schreef:
Met wat voor spray heb jij ze ingespoten dan?
Ik heb er eigenlijk al een keer mee gereden... maar misschien kan ik ze alsnog inspuiten :D

Dat kan vast nog wel. Zorg dat de laarzen dan wel goed schoon zijn ;).
Ik ben nu op school maar zou vanmiddag wel even kijken. Ik dacht dat het een speciale spray was voor nubbucleer (weet niet of je het zo schrijft :Y) ). Deze spray is water en vuil afstotend.

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:02

Janine1990 schreef:
Veerle_88: Als je het topic zo doorleest, zal je zien dat de meningen erg verdeeld zijn. Het is maar net wat je verwacht voor deze prijs, en natuurlijk waar je de laarzen voor gaat gebruiken.
Ik heb mijn laarzen vorig jaar tot 5/6 keer per week gebruikt. En ze zien er nog steeds keurig uit! Ze zitten ook erg fijn (ze lopen vooral ook heerlijk, daarom ben ik van plan ook dadelijk jodhpurs van mondoni te kopen)! Ik heb een keer een naadje op de neus los gehad, wat ik heb laten repareren. Keurig op garantie gebeurd. Nu is de rits iets losgeraakt van het elastiek. Dat maak ik gewoon zelf, met een sterke draad.
Ik onderhoud ze zeer slecht, en gebruik ze op het moment 3 keer per week zeer intensief.

Ben er ontzettend tevreden over, ze waren voor mij bedoeld als tussenstapje naar goede leren laarzen (vanaf stalschoenen), echter heb ik de laarzen nu al anderhalf jaar. :Y)

Okee bedankt! Ik ga ze zaterdag passen en als ze goed zijn neem ik ze mee! *D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:57

Ik ben ook zeer benieuwd wat voor spray dat is heb namelijk gister laarzen besteld en wil ze graag zo netjes
Mogelijk houden :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:03

De mijne gaan 1 dezer dagen de container in. Ze zijn ingezakt, naden laten los, ze worden vaal, en de binnenvoering van nepleer is gescheurd. Ik ben er juist wel zuinig op, heb 4 keer nieuwe gekregen wegens het continu weer inzakken bij de hak door sporen (moest er wel moeite voor doen om nieuwe te krijgen, maar als ze na nog geen 10 keer gebruik op wedstrijden al zo ingezakt zijn, dat hoort niet. Ik verwacht niet dat ze 10 jaar meegaan, maar wel dat je ze kunt gebruiken waarvoor je ze koopt, nl. paardrijden).
Foto's van mijn ingezakte laarzen staan ergens op pagina 60-70 als ik me niet vergis.
Ik had ze gekocht voor wedstrijden, maar ze werden zo snel lelijk dat ik ze dus maar als traininglaars verder gebruikt heb.
Mogelijk dat ze nu beter zijn, ik had ze ong. 1 maand nadat ze op de markt gebracht waren. Maar ik heb in de 4 maanden daarna dus 4 keer nieuwe gehad die ook niet beter waren.
Ik ben niet de enige met deze klachten, m'n instructreur en een nichtje hadden last van exact hetzelfde euvel, namelijk het inzakken bij de sporen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:52

Gooi je ze nu pas weg??? :Y) We zijn meer dan de helft verder....
Snap niet goed wat je bericht nog toevoegt.... :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:50

Nou, als ik zin heb maak ik nog wel eens foto's van die dramadingen. Ik heb ze zeer weinig gedragen. Misschien 1 keer per week. In de winter helemaal niet, te koud. En ze waren dus blijven staan. Nu ik op equitana anderen gekocht heb, heb ik m'n geheugen opgefrist en bedacht ik dat ik nog laarzen heb staan die weg kunnen.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 01:59

Ik was op zoek naar een goedkopere leren laars voor thuis. En een stalgenootje raadde me deze aan. Zij heeft de hare al 2 jaar en ze zien er nog netjes uit.
Iemand tips voor ze online te bestellen? Ik kan helaas niet naar een divoza winkel en heb geen idee hoe de maten vallen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:52

Ik heb ze ook online besteld en heb gewoon mijn hoogte en kuit maat opgemeten mijn
Hoogtemaat was 41 en mijn kuit 40 ik heb dus de 38 43/40 genomen omdat ze ook nog inzakken ;)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:44

ik heb ze nou een maand en ben er heel blij mee gebrui ze ieder dag intersief en loop er ook gewoon op stal op. ik heb de field en maak ze ieder weekend schoon en ve ze in bijve heel mooi en lijken als nieuw zijn alleen een cm of 2 ingezakt.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:05

Moet zeggen dat ik zelf verbaasd ben over hoe vaak ik ze nu al gepoetst heb := Normaal gesproken ben ik dus helemaal niet van het poetsen van schoenen/laarzen, maar deze veeg ik steeds na het rijden heel netjes af :))
@x,,kelly,,x: Ik gebruik spray voor suede en nubbuck (bij Paardendrogist besteld). Die heb ik voor mijn outdoorlaazen en gebruik ik nu dus ook voor deze. Het leer van de Bath is nl. niet helemaal glad, maar beetje suede-achtig.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:49

wie kan mij vertellen hoe de kwaliteit is van de Mondoni Bath rijlaarzen????
ik wil ze graag hebben, maar als de kwaliteit net zo is al de mondoni field dan doe ik het niet....

laat maar horen! :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:06

Die mondoni Plain.. wat een ramp laarzen.
Heb ze echt een half jaar gehad.. Binnenkant was echt een drama.. die was na 2 maand al helemaal lelijk, rits is 3x kapot gegaan.
Heb ze altijd netjes onderhouden + invetten etc.. nouu ik vond het zonde van het tijd+geld :Y)

Maar misschien hebben ze er tegenwoordig wat betere kwaliteit van gemaakt.. Ik heb ze gekocht toen ze voor 't eerst daar leverbaar waren.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:07

@Calyppie_: De Bath heb ik nu een paar weken. Moeilijk om nu echt al te oordelen over de kwaliteit. Ik vind wel dat je krasjes e.d. er best wel snel op ziet. Ze zijn dan wel weer redelijk goed weg te poetsen, maar toch.
Vind de laarzen iig wel heel erg lekker zitten.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:39

Vankje, zou je een foto willen maken voor de kleur?? :)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 01:39

Liesje89 schreef:
Vankje, zou je een foto willen maken voor de kleur?? :)

ik heb de laarzen ook. Hier heb je een foto. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn:

Afbeelding

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:30

In het echt zien ze er minder vlekkerig/vaal uit dan op de foto die op de Divoza-website staat :j
In het echt vind ik ze eigenlijk mooier :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:29

Dat vind ik met heel veel dingen van de divoza :P er staan vaak lelijke fotos op de site! :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:53

Bedankt voor de foto :) Ik hoopte vandaag naar Divoza te gaan om te kijken/passen maar dat wordt een andere keer.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:14

Mijn laarzen van Divoza kunnen niet goed tegen mijn zadel. (Wintec 500, kunststof) Ze konden bij mij niet tegen kunststof en had er toen nog maar iets van 30 keer mee gereden en er was al dikke slijtage plekken. Terug naar Divoza in Leek, en nieuwe meegekregen. Nu maar even niet rijden met de laarzen, wachtend op mijn nieuwe leren zadel :j

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:41

Nou, ik meld me na lange tijd ook maar weer eens hier :D
Morgen is het precies een jaar geleden dat ik deze laarzen heb gekocht en ik wilde graag even laten zien hoe ze er nu uitzien :) Ik doe er ondertussen alles mee, stallen opstrooien, poetsen, voeren, rijden en ook op wedstrijden heb ik deze laarzen aan. Ze worden kortom, goed gebruikt :Y)
Op deze foto's zijn de vouwen e.d. extra goed te zien omdat ik de foto's én met flits heb gemaakt én ik heb mijn laarzen flink opgepoetst net, ze glimmen gewoon heel erg :+ Ik vind zelf dat ze er nog super uitzien en versleten zijn ze in ieder geval nog lang niet (en, zoals je ziet blijven ze zelfs nog uit zichzelf rechtop staan).

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ter vergelijking, deze foto's heb ik eerder in het topic geplaatst, ik geloof dat dit in oktober was.
Sabine schreef:
Zoals iets hierboven beloofd, foto's van mijn laarzen!
Ik heb ze gekocht op 1 april 2010 en ik gebruik ze gemiddeld 3-4 keer per week. Voor de foto heb ik ze afgespoeld met water en drooggewreven met een doekje, wat ik elke keer na het rijden doe :Y) Hoe ik ze verder behandel kun je lezen in mijn berichtje eerder op deze pagina.

http://lh5.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMSI7OKPI/AAAAAAAAClg/nw97upyuNEU/s512/Foto0109.jpg

http://lh3.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMSmUSjOI/AAAAAAAACls/RSm7xIu9HBA/Foto0110.jpg

http://lh3.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMS_q1JVI/AAAAAAAAClo/b0hrEczXLE0/s512/Foto0111.jpg

http://lh5.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMQ7YTZOI/AAAAAAAAClM/nmf07inyQJw/Foto0113.jpg

http://lh5.ggpht.com/_dvhXJuPtKDA/TMbMRpPITwI/AAAAAAAAClc/bEY9y9Awmkg/s512/Foto0112.jpg

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:12

die zien er toch nog prachtig uit? :)
ik ben wel blij met m'n laarzen heb ze nou ongeveer 2 weken en ze gaan steeds lekkerder zitten :D

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:33

jeetje die zien er nog netjes uit na een jaar !

durf bijna die van mij niet te plaatsen :+ die heb ik in juni gekocht vorig jaar .
gaan nu ook echt stuk , leer bladerd af aan de binnenkant de rits wil amper nog goed dicht en is al sinds oktober lam ..
toch lopen ze echt super :j

maar ben toch blij met mn cavallo's , maar zal zeker niet twijvelen om nog weer mondoni's te kopen als trainingslaars :D

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:44

Ik wil ook graag de bruine laarzen. Ik durf eigenlijk niet te bestellen, heb al zoveel laarzen gepast en niks zat goed.. Al zijn het wel de goede maten. Ik las dat ze klein vallen? Ik heb normaal wel een echte 41, beter dan een 42 nemen of niet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:45

S__L schreef:
Ik wil ook graag de bruine laarzen. Ik durf eigenlijk niet te bestellen, heb al zoveel laarzen gepast en niks zat goed.. Al zijn het wel de goede maten. Ik las dat ze klein vallen? Ik heb normaal wel een echte 41, beter dan een 42 nemen of niet?

Klein vallen???
Niets van gemerkt... :+