Kramer Paardensport Fans

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:17

Het is voor op stal, dus ik heb gewoon een rijbroek aan met een thermolegging eronder. Mijn jas is verder wel warm (ook een ski jas trouwens), maar het is een gladde stof aan de binnenkant. En die is best koud. Vooral als ik hem na het rijden weer aan doe, en dan is het lastig om weer warm te worden. Ik kan hem ook niet aan houden met rijden want hij is te open voor mijn nek en dat wordt dan nekpijn. En een sjaal vind ik zo vervelend zitten, zo dik en dat kriebelt ook zo. Dus een jas met een bontje erin die goed aansluit bij de hals leek me juist fijn. Maar dan moet hij verder wel dik genoeg zijn, naast het bont wat erin zit. En winddicht in ieder geval ook, en tot op zekere hoogte waterdicht.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:42

Ik heb altijd zo'n kol als sjaal, is wel fijn met rijden hoor!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 21:34

Wat voor kol is dat?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 21:48

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 22:00

Oh super, dankjewel! En die kriebelen niet zo?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 22:05

Die van mij zijn fleece, die kriebelen niet.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 22:10

Misschien moet ik die bivakmuts doen _O- Ik doe nu soms de muts van de jas over de cap _O- Ja, ik zit echt als eskimo op paard :+ Ik heb de tussenjas aan, die muts doe ik over de cap, en over de tussenjas heb ik een winddichte regenjas _O- Dat is op zich met rijden wel warm genoeg, alleen dan kom je na tijd dus weer in die ijskoud geworden winterjas.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 22:17

Texas02 schreef:
Hoe heet de korte variant ervan? Ik had gekeken naar een korte maar ik zag er geen!
Ik dacht dat de Paris de lange was tot over de knie maar het is degene die ik heb zie ik nu. Dat is de kortste versie.

Voor de echte koukleumen. Een verwarmde bodywarmer is echt ideaal. Kramer heeft zo nog niet volgens mij maar ik ben super gelukkig met die van HKM.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 08:40

Zijn er ook winterjassen die niet zo heel warm zijn maar wel soepel en waterdicht.?
Krijg vooral het idee dat ze allemaal warm zijn. Fijn als je stilstaat maar in beweging mij snel te heet..

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:30

Ik heb de FB rij-jas Lotta. Die is mij voor het rijden in de bak te warm. Ik vind het een erg fijne en warme jas, juist door zijn hoge kraag. Als tussenjas heb ik de FB Hanne. Lijkt op de Lotta maar dan zonder die warme voering. Ook een fijne jas, voor mij iets te lang, maar kan er wel mee rijden.

Ik ben ook een koukleum, maar als ik aan het rijden ben krijg ik wel wel snel warm. Dus vandaar een dunnere jas erbij.

Ik heb ook een verwarmde bodywarmer en dat is wel echt een uitkomst. In het begin aanzetten en zodra je warm bent kun je hem lager danwel uitzetten. Ideaal! Dus voor de echte kloukleumen is dat echt een goeie aankoop

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:33

egnie schreef:
Ik heb de FB rij-jas Lotta. Die is mij voor het rijden in de bak te warm. Ik vind het een erg fijne en warme jas, juist door zijn hoge kraag. Als tussenjas heb ik de FB Hanne. Lijkt op de Lotta maar dan zonder die warme voering. Ook een fijne jas, voor mij iets te lang, maar kan er wel mee rijden.

Ik ben ook een koukleum, maar als ik aan het rijden ben krijg ik wel wel snel warm. Dus vandaar een dunnere jas erbij.

Ik heb ook een verwarmde bodywarmer en dat is wel echt een uitkomst. In het begin aanzetten en zodra je warm bent kun je hem lager danwel uitzetten. Ideaal! Dus voor de echte kloukleumen is dat echt een goeie aankoop

Welke bodywarmer is dat :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 10:27

Geen jas van Kramer, maar ik heb er een van Busse. Geweldig warm ding, maar ademt zo goed. Kan er gewoon mee rijden zonder te warm te worden. Ook prima voor uitmesten en wandelen met de hond bijvoorbeeld. Heb nog nooit zo'n fijne soepele lichte jas gehad die zowel warm is als ademend.

Voor dat nek probleem zijn die colletjes echt geweldig. Ik draag ze bijna altijd, wel de dunne variant. Worden ook wel face shields genoemd. Die kun je namelijk ook over je neus heen trekken als het koud is en er gewoon doorheen ademen. Ook fijn als je staat op te strooien of 's zomers als het heel stoffig is met buitenrijden. Multi inzetbaar. :j

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 13:15

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 17:46

Ik zit erover te denken om bij Kramer te gaan bestellen voor het eerst.

Ik ben op zoek naar een warme winterjas voor op stal, het liefst waterafstotend minimaal.
Ook op zoek naar een winter legging/rijbroek die me warm houd - ook bij vorst.

Wat voor mij altijd lastig is is mijn lengte, ik ben 1.88m dus mouwen of pijpen zijn vaak te kort..

Iemand tips? :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Ik heb sinds gister de Ulla jas en die is echt warm. Ook goed waterafstotend tot nu, want toen ik weer binnen kwam, kon ik de waterdruppels er ongeveer zo vanaf schudden :')

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:57

Hoi hoi!
Ik wilde graag een rijbroek
k bestellen bij Kramer, de Alexandra. Hij is er alleen nog maar in 1 maat groter dan dat ik zelf normaal draag. Weet iemand hoe die broeken vallen? Misschien dat ik er nog mee wegkom met een maat groter :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Ik vind ze zelf juist wel aan de grote kant vallen...

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Ik vind alles van Kramer groot vallen. Zo erg zelfs dat ik er bijna geen bovenkleding kan kopen, met uitzondering van enkele merken. Ik zou dus de kleinere maat kiezen als ik jou was, Kunga!

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Bedankt voor de reacties! Dan ga ik hem helemaal laten, hij is er alleen nog 2 maten kleiner maar dat gaat hem toch echt niet worden ben ik bang haha

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

SandraWierda schreef:
egnie schreef:

Welke bodywarmer is dat :D

Ik heb hem al heel wat jaren. Hij komt van een motorwinkel.