Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:58

Ik weet niet hoelang jij de field hebt?
Maar er is er verschil in de contrefort tussen de eerste series van de field en de later gemaakte.
De eerst gemaakte zijn veel slechter en slapper dan die er nu zijn. Teminste de mijne mishandel ik echt en de hak staat nog netjes en de voet blijft recht. Ik merk nu wel dat het leer echt verslijt verder heb ik geen klachten over deze laars.

Ik vind de Bath een erg mooie laars, maar naar er 2x mee gereden te hebben kan ik hier nog niets over zeggen...

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:11

Bij mij loopt het elastiek tot de contrefort, misschien dat dat hiervoor doorliep tot onder?
Met het olien zie ik wel dat het leer dof wordt door het opnemen. Ik heb dan wel een goedje voor het glimmend maken:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:35

UniFlap schreef:
Bij mij loopt het elastiek tot de contrefort, misschien dat dat hiervoor doorliep tot onder?
Met het olien zie ik wel dat het leer dof wordt door het opnemen. Ik heb dan wel een goedje voor het glimmend maken:)

Ik heb elastiek langs de hele rits.... niets mis met het contrefort. Na anderhalf jaar... intensief gebruik.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:04

Ik heb de Bath's vandaag binnen gekregen. Vind ze erg mooi van kleur en het leer is fijn soepel. Ze passen ook, maar door mijn korte pootjes prikken ze wel in mijn knieholte. Heb er al hakverhogers in liggen, maar dan nog... Ze zullen nog wel iets inzakken neem ik aan?

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:36

Ik vind het nog best veel geld voor laarzen waarvan je de kwaliteit niet kent. €100 zou ik zo neerleggen, valt niet heel veel aan te verliezen, maar de Bath gaat al een heel eind richting de €200. Ik vind ze wel supermooi op die foto btw!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:09

Ik heb voor de Bath EUR 160,- betaald (waren afgelopen weekend in de aanbieding :D). Niet echt spotgoedkoop, maar het is voor mij het eerste paar leren rijlaarzen dus wilde eerst es proberen of ik het wel zo fijn vind.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:15

Van leren rijlaarzen zal je niet snel spijt krijgen als je rubber gewend bent. Ik weet niet waar je normaal mee rijd, maar als je van rubber naar leer gaat wil je niet meer anders :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:34

precies! ik kan niet meer zonder! echt heerlijk zijn ze! ik rijd gewoon met met de mondoni field! voldoen het super!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:39

Ik rijd normaal gesproken met stevige schoenen/stalschoenen. Ben dus helemaal niks om mijn been gewend, dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen :j Hoor wel idd van meer mensen dat als je eenmaal leren laarzen gehad hebt, je niet meer anders wil.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:40

ik was altijd rubberen laarzen gewend maar toen ik dit een paar week aanhad kon ik echt niet meer anders. Je moet ze eerst wel goed inlopen :')

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:59

Ik heb ze vandaag aan gedaan naar mijn werk om ze in te lopen. Kreeg al van verschillende collega's complimenten over mijn chique laarzen :D (heb ik er maar bij gezegd dat het eigenlijk paardrijlaarzen zijn :') )

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:12

Haha, dat is wel een manier :) Zie je best veel tegenwoordig, die laarzen die lijken op paardrijlaarzen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:14

Ik denk dat jullie achter lopen met jullie leren laarzen hoor :+ Tegenwoordig is rubber helemaal in (inclusief sporenknopjes jaja) _O-

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:22

@Tozalin: Ja, zie je idd best veel tegenwoordig. Achja, als ik ze enigzins netjes houd (niet door de modder banjeren dus), kan ik ze best naar kantoor aan :D

@Macs: Rubber?! Hmm, dan moet ik toch maar even langs de Welkoop. Zo'n mooi ouderwets paar groene laarzen scoren :D (maar die hebben dan weer geen sporenknopjes natuurlijk...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:53

Macs schreef:
Ik denk dat jullie achter lopen met jullie leren laarzen hoor :+ Tegenwoordig is rubber helemaal in (inclusief sporenknopjes jaja) _O-

Ik heb eigenlijk vooral leren laarzen gekocht omdat ik rubberen laarzen kwalitatief uitermate teleurstellend vind zitten.
Bovendien is mijn houding een stuk beter geworden en komen beenhulpen duidelijker door. Super +:)+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:00

Bizzybijtje schreef:
Macs schreef:

Ik heb eigenlijk vooral leren laarzen gekocht omdat ik rubberen laarzen kwalitatief uitermate teleurstellend vind zitten.
Bovendien is mijn houding een stuk beter geworden en komen beenhulpen duidelijker door. Super +:)+

Ik bedoelde met de mode van tegenwoordig haha.. Op straat dus. Hier in Utrecht zijn beginners zwarte rubberlaarzen echt een hype.. Hoe kom je erop. :o Ze lopen ook echt voor geen meter!!

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:29

Macs schreef:
Ik bedoelde met de mode van tegenwoordig haha.. Op straat dus. Hier in Utrecht zijn beginners zwarte rubberlaarzen echt een hype.. Hoe kom je erop. :o Ze lopen ook echt voor geen meter!!

en je betaald er ook nog eens 180 euro voor..

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:32

Ja inderdaad ik zag laatst zelf mensen op school met rubber laarzen lopen dat ik dacht regent het?? Zo hard?? :') maar nee dat was mode :+

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:23

Tozalin schreef:
Van leren rijlaarzen zal je niet snel spijt krijgen als je rubber gewend bent. Ik weet niet waar je normaal mee rijd, maar als je van rubber naar leer gaat wil je niet meer anders :)

Inderdaad! _/-\o_

Viteske schreef:
Macs schreef:

en je betaald er ook nog eens 180 euro voor..

Of broeken met kniestukken of een zitvlak :')
Net zoals de echte paardrijbroeken :')

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:41

Tozalin schreef:

Ik moet je gelijk geven... Heb vandaag voor het eerst met de laarzen gereden. Ze zaten meteen goed en mijn beenhouding is er een stuk op vooruit gegaan :D Het is nu gemakkelijker om mijn benen netjes lang en stiller te houden. Ik ben er nu al blij mee :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:17

Wauw klinkt goed :) Ik heb nu ook nog rubberen rijlaarzen maar krijg voor mijn verjaardag de mondoni plain in het zwart, ben ze nu thuis wel alvast aan het inlopen want ze zitten nu nog niet echt lekker :P

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:24

Mijne zijn super! Ik heb ze ondertussen al een jaar, en zien der nog prima uit.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:27

Hebben meer mensen er last van dat je er scheef op gaat lopen?? :o
op de mondoni field

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:34

Euh nee, maar in de meeste gevallen is dat puur de stand van je voet. Mijn ene laars is ook anders in gezakt dan de andere.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:36

Heb er normaal geen last van.
Maar zou best kunnen hoor dat het aan de stand van me voet ligt ;)