Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evony schreef:Foto is denk ik te groot om te plaatsen maar zo reed ik afgelopen zondag:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1023_n.jpg
Evony schreef:Foto is denk ik te groot om te plaatsen maar zo reed ik afgelopen zondag:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1023_n.jpg
Algemeen wedstrijdreglement 2013 schreef:Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef en bij prijsuitreikingen te verschijnen in een rij-jas, type colbert met daaronder een overhemd, blouse of shirt welke lange of korte mouwen moet hebben en een hoge boord of kol. Tevens is een witte, beige of gele rijbroek verplicht met een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps. De combinatie van beugel en rijlaars/ jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
Nies_ schreef:Volgens mij is het zitvlak nog steeds een onderdeel van de broek. Als de broek dus wit moet zijn, dan het zitvlak ook.
_Marinke_ schreef:Gaat die discussie nou elke keer weer opnieuw gestart worden of het zitvlak nou wel of niet een andere kleur dan wit, beige of geel mag zijn?Algemeen wedstrijdreglement 2013 schreef:Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef en bij prijsuitreikingen te verschijnen in een rij-jas, type colbert met daaronder een overhemd, blouse of shirt welke lange of korte mouwen moet hebben en een hoge boord of kol. Tevens is een witte, beige of gele rijbroek verplicht met een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps. De combinatie van beugel en rijlaars/ jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
Oftewel, grijs, zwart, bruin, blauw, rood en alle andere kleuren anders dan wit/beige/geel is gewoon niet toegestaan.
Dus ook niet wat betreft het zitvlak. Mag het zitvlak wel een andere kleur hebben dan had dat er wel bijgestaan; "De rijbroek, met uitzondering van het zitvlak, moet wit, beige of geel zijn".Nies_ schreef:Volgens mij is het zitvlak nog steeds een onderdeel van de broek. Als de broek dus wit moet zijn, dan het zitvlak ook.
Precies!!
Gedoogd word het overigens wel in veel gevallen, eigenlijk word er nooit wat van gezegd maar het kan wel! Vraag is of je dat risico dus wilt nemen, zelfde als die speldjes op de rovers. Eigenlijk is dat reglementair ook niet toegestaan (alleen ruiterspeld) maar het word wel gewoon gedoogd.