[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:30

Ik vond het ook tijd worden voor een nieuwe plastron, is uiteindelijk deze geworden:

Afbeelding

Sharona95

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:51

Mooi Vief! Maar zo zonder jasje is het net een slabbertje haha. is deze gewoon wit?

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:09

ik zou nog een foto van mijn jasje plaatsen.
dit is hem :
Afbeelding
en mijn zwarte laklaarzen zijn in bestelling.
ben er alleen nog niet uit welke cap ik erbij pak

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:13

Ik denk dat een zwarte of grijze Charles owen ayr8 daar heel mooi bij staat _FD

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:32

Mooie combi, FD!
Ik krijg hopelijk deze week ook een jasje binnen met roze details, maar dan is de basisstof zwart.
Zal wel een foto maken als 'ie er is.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:32

Mooie plastrons!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:10

Sharona95: Haha dat zei mijn moeder ook gelijk :)) Hij is wit met een werkje in de stof en een subtiel zilver streepje.

Leuk dat grijs/roze jasje :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:20

Stiekem mag je helemaal niet met speldjes op je revers rijden, daar mag alleen een ruiterster of zo zitten. Maar ik rij er al euhm... 7 jaar mee? En nog nooit iets van gehoord :n
Ik haal ze meestal bij Bijoux Brigitte en dat soort winkeltjes. Heb een scherp oog voor bling, dus ga altijd, waar dan ook, even bij zulke winkeltjes naar binnen.
Heb er momenteel ook al 8 of zo

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:38

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:41

Wat voor kleur cap wil je?
HH heeft een nieuwe cap met wat croco, die is er ook in cognac. Kan misschien wel eens heel mooi staan bij de details van je jasje, als ik 't zo inschat vanaf de foto? Wat voor kleur laarzen heb je?

Edit: sorry, zie dat het jasje donkerblauw is. Op mijn computer lijkt ie zwart met bruine/cognac details. :+

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:56

Donkerblauw met goude details, maar echt tegen het zwarte aan. M'n andere jasje is donkerblauw en deze lijkt meer zwart. Ik heb cognac laarzen erbij, paard is een vosje.

De HH heb ik gezien, maar vond ik er niet zo mooi bij

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:56

Hmm jammer, klonk als een mooie match... :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:03

Oh jammer! Dacht inderdaad ook meteen aan de nieuwe HH cap.
Verder zou ik het zo snel even niet weten..

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:05

Jammer dat je niet mag starten met zo'n broek.. anders had ik het wel geweten! :)

Afbeelding

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:58

Vriendin van mij start daar mee nog nooit commentaar gehad..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:00

Inderdaad iemand die ik veel op concours tegen kom, draagt ook zo'n broek! Ik rijd vaak tegen haar, en zie haar altijd met zo'n zwart-witte wedstrijdbroek. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:21

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:23

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:54

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:56

Haha toevallig :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:58

minouesmee schreef:
Jammer dat je niet mag starten met zo'n broek.. anders had ik het wel geweten! :)

[ Afbeelding ]

Waarom zou dat niet mogen?
In de reglementen staat dat een witte broek verplicht is (en dat is deze broek), maar er staat niks over de kleur van het zitvlak!
En wat niet beschreven staat, is toegestaan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:59

Volgensmij is het zitvlak nog steeds een onderdeel van de broek. Als de broek dus wit moet zijn, dan het zitvlak ook.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:21

Gaat die discussie nou elke keer weer opnieuw gestart worden of het zitvlak nou wel of niet een andere kleur dan wit, beige of geel mag zijn? :Z

Algemeen wedstrijdreglement 2013 schreef:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef en bij prijsuitreikingen te verschijnen in een rij-jas, type colbert met daaronder een overhemd, blouse of shirt welke lange of korte mouwen moet hebben en een hoge boord of kol. Tevens is een witte, beige of gele rijbroek verplicht met een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps. De combinatie van beugel en rijlaars/ jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.

Oftewel, grijs, zwart, bruin, blauw, rood en alle andere kleuren anders dan wit/beige/geel is gewoon niet toegestaan. :n
Dus ook niet wat betreft het zitvlak. Mag het zitvlak wel een andere kleur hebben dan had dat er wel bijgestaan; "De rijbroek, met uitzondering van het zitvlak, moet wit, beige of geel zijn". ;)

Nies_ schreef:
Volgens mij is het zitvlak nog steeds een onderdeel van de broek. Als de broek dus wit moet zijn, dan het zitvlak ook.

Precies!!

Gedoogd word het overigens wel in veel gevallen, eigenlijk word er nooit wat van gezegd maar het kan wel! Vraag is of je dat risico dus wilt nemen, zelfde als die speldjes op de rovers. Eigenlijk is dat reglementair ook niet toegestaan (alleen ruiterspeld) maar het word wel gewoon gedoogd.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:23

_Marinke_ schreef:
Gaat die discussie nou elke keer weer opnieuw gestart worden of het zitvlak nou wel of niet een andere kleur dan wit, beige of geel mag zijn? :Z

Algemeen wedstrijdreglement 2013 schreef:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef en bij prijsuitreikingen te verschijnen in een rij-jas, type colbert met daaronder een overhemd, blouse of shirt welke lange of korte mouwen moet hebben en een hoge boord of kol. Tevens is een witte, beige of gele rijbroek verplicht met een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps. De combinatie van beugel en rijlaars/ jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.

Oftewel, grijs, zwart, bruin, blauw, rood en alle andere kleuren anders dan wit/beige/geel is gewoon niet toegestaan. :n
Dus ook niet wat betreft het zitvlak. Mag het zitvlak wel een andere kleur hebben dan had dat er wel bijgestaan; "De rijbroek, met uitzondering van het zitvlak, moet wit, beige of geel zijn". ;)

Nies_ schreef:
Volgens mij is het zitvlak nog steeds een onderdeel van de broek. Als de broek dus wit moet zijn, dan het zitvlak ook.

Precies!!

Gedoogd word het overigens wel in veel gevallen, eigenlijk word er nooit wat van gezegd maar het kan wel! Vraag is of je dat risico dus wilt nemen, zelfde als die speldjes op de rovers. Eigenlijk is dat reglementair ook niet toegestaan (alleen ruiterspeld) maar het word wel gewoon gedoogd.

+1 haha. Vind het zelf ook erg jammer, vind het wel iets hebben zo'n zwart of grijs zitvlak!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:24

Vind je plastron nog niet heel mooi eerlijk gezegd vief :o maar misschien moet ik het zien met een jasje en is het wel leuk hoor :)

Van evony ook een mooie combi!

Ik heb zelf een blauw jasje aan laten meten die nu gemaakt gaat worden. Het is een blauw jasje van softshell geworden met paar accenten in het blauw (oa zijde randjes) erop. Heb nog zitten twijfelen over de kleur donker rood (heb echt een gaaf nieuw jasje van spooks gezien) maar ben bang dat ik daar te snel op uitgekeken ben. Dus dan toch maar blauw. Over anderhalve week is het jasje klaar. Ben heel erg benieuwd!