Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) had ik erg veel moeite met de handschoentjes die aan moesten met 8-tal. Om problemen op wedstrijden te voorkomen ben ik toen met handschoentjes gaan oefenen en daarna wilde ik niet meer zonder! Heb al heel wat handschoentjes versleten. En dat wil niet zeggen dat ik dus trek zoals ik ergens las. 
LauraMc schreef:Het valt mij steeds vaker op dat mensen die dressuurgericht (ook wel eens anderen) rijden met hun paard vaak handschoentjes dragen. In mijn ogen is dit (naast warmte) omdat de teugels gaan schuren langs je vingers en je er pijnlijke plekken aan overhoud. Maar, als je je paard gewoon met zachte hand rijd, dan hoef je dit probleem toch helemaal niet te hebben?
Ik denk dat als het in je handen schuurt je teveel (constante) druk hebt op de teugels en dat handschoentjes onnodig zijn. Wat jullie?
Uitzonderingen daargelaten.
En elke keer als ik mijn handschoentjes weer niet aan heb, stoot ik mezelf voor mijn hoofd.. had ik ze nou maar wel aangedaan
iemand tips? 
Ook in de winter. Snoevie schreef:ik vind het fijnste rijden zonder handschoentjes,maar voor de vriesdagen in de winter zou ik toch wel een paar willen kopen,liefst zo dun en zo warm mogelijkiemand tips?

En tuurlijk heb ik wel eens een blaartje of sneetje, maar liever dat dan die onwijze kramp in m'n handen ... dan kan ik echt helemaal niets meer.

themi schreef:Ik schrik van hoeveel ruiters blaren krijgen van het vasthouden van de teugels en hun handen open rijden. Zijn jullie handen gevoeliger dan de mond van het paard?(want daar zit namelijk het andere uiteinde van de teugel aan vast). Als jullie handen zo gevoelig zijn, hebben jullie dan ook handschoenen aan met koffie drinken(vast houden beker), autorijden en het uitlaten van de hond?