Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dope

Re: Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:34

Mijn paarden en pony's staan buiten 8u tot 17u. In de winter zeker met een dik deken want ze zijn allemaal geschoren. We halen ze rond 17u binnen. Daarna krijgen ze eten en worden ze getraint van 18u tot 22u. Na de training worden ze afgespoten en drooggestapt en mogen ze lekker warm binnen slapen. Mijn jaarling en 2 shetlanders staan buiten van 8u tot 20u. Ze krijgen eten na de trainingen dus ongeveer rond 22u.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:53

Die van mij staat 24 uur per dag buiten (of hij moet zelf naar binnen zijn gelopen Haha! ). Dus 7 dagen in de week, 365 dagen in het jaar, dit jaar 366 dagen?
Hij is ook niet geschoren en heeft, doordat hij altijd buiten staat, een lekker warme wintervacht ontwikkelt waardoor hij ook geen deken op hoeft.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:21

Normaal 24 uur per dag! Alleen nu is ze net gschoren dus staat ze 's nachts op stal. Dat is van ongeveer 22:00 tot 07:00.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:39

ongeveer 10-12 uur per dag

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:45

Poeh.........................zou willen dat mijn paardenbeest zoveel buiten kwam!

In de wintermaanden november-maart.............staat hij 24/7 op stal en komt dagelijks met het rijden zijn stal uit! Ik woon in Bodegraven..........pal tussen de sloten en 'natte' gebeuren! Wij hebben helaas een grote gedraineerde buitenbak zonder omheining waar ze niet op kunnen los gelaten. In de longeercircel kan hij gerust een uurtje staan maar dan verveeld hij zich dus stierlijk! Terwijl ik rij staat mijn shet in de longeercircel toe te kijken!

Het is niet anders.................laat het maar stoppen met regenen...................dan kunnen ze weer lekker het land op:)! Vorige jaar stond hij met april al halve dagen buiten:)

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:51

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:30

bij mij staan ze vanaf november tot maart ook 24/7 binnen. gelukkig is er bij mij op stal een goede losgooibak en doe ik ze zovaak mogelijk naar buiten. ze staan doordeweeks wel 2 uur buiten per dag en in het weekend of als ik echt vroeg uit ben, 3 tot 4 uur buiten. over een paar weekjes staan ze weer lekker op het land Haha!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:34

24/7 buiten! heerlijk

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:16

Bij ons staan ze buiten vanaf het licht wordt dus 6.30 tot 18.00 en nu steeds later en dadelijk april/mei gaan ze dag en nacht naar buiten.
Mijn shet staat zomer en winter dag en nacht buiten met stal waar hij zelf in kan.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:30

Mijn paarden gaan normaal in de winter rond half 9 naar buiten met een baal hooi in een hooibak buiten.
Net voor het donker gaan ze weer naar binnen. Helaas staan ze nu al 2 dagen binnen, en van de week ook al een paar dagen. Mijn ruin is heel erg ziek geweest, en is als hij zo nat word buiten meteen weer doodziek met flinke koorts. Van de zomer gaan we het weer opbouwen want dan is de regen niet zo koud, en dan kan hij volgde winter gewoon weer de hele dag naar buiten. Dat vind ik het beste!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:50

In de winter vanaf ongeveer half 8 tot het donker word Knipoog

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:52

Mijn 2 fjordjes mogen als het niet te nat is de hele dag in een paddock.
Ze kunnen dan in stal als ze willen.
verder wordt er elke dag mee gereden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:56

In principe van 8.00 tot 17.00 uur. Met echt slecht weer gaat hij eerder naar binnen. Hij is geschoren en hij hoeft niet ziek te worden. Op stal worden ze verschillende keren per dag gevoerd. De stallen zijn ruim en licht, dus volgens mij heeft hij weinig te klagen. Haha!

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:10

mijn verzorgpaard kom er 3x ofzo per dag uit met de winter tijden

_Eskimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:16

Ligt aan het weer. Met goed weer een uurtje of 5, met slecht(er) weer maar 1 a 2 uurtjes. Soms helemaal niet, maar dan moet het wel heel erg zijn!

Ninaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:07

Mijn pony staat 5 uur per dag in de paddock met een aantal andere paarden.
Verder zet ik hem zelf ook nog een uurtje buiten en wordt hij minstens 1 uur per dag bereden.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:59

mijn paard komt in de winter maanden gemiddeld zo'n 3 uur per dag uit zijn stal, rijden en in paddock. verder staat hij de rest van de dag in zijn uitloopstalletje. wel gaat hij als het weer het toelaat in het weekend een paar uur op het land.
ik hoorde net van iemand dat het volgende week heel mooi weer wordt, als dat echt zo is en het ook een tijdje aanhoud, gaat hij gewoon weer iedere dag een paar uur het land op.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:13

24/7 op 1.5ha grasland met een schuilstal en alleen de arabier krijgt als het erg nat is buiten een regendek op.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:03

mijn draver gaat om half 7 het land in en gaat er savonds om 9 uur weer de stal in.
fries gaat om 9 uur het land in en gaat om 7 uur de stal weeer in.
arabiertje gaat om 9 uur het land in en om 7 uur de stal ook weer in.

santi_shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:20

we hebben ene veulen en die stond in de winter van 8/9 uur ot 4 uur buiten.
en nou staat ie de hele dag buiten.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:16

VeerenAshley schreef:
p_ponypaard schreef:
...

Dat is inderdaad raar: héb je de mogelijkheid om je paard lang naar buiten te doen, mak je er geen gebruik van... Gestoord

Aangezien dit over mij lijkt te gaan zou ik toch graag even willen reageren.

Net als veel mensen moet ik hard werken om mijn paard te kunnen betalen. Daardoor ben ik afhankelijk van iemand anders die mijn paard binnen/buiten zet, dat dit gebeurt ben ik al dankbaar voor. Ik fietst niet toevallig om 8 uur langs de stal, maar moet daar een half uur voor omrijden met de auto en vervolgens om 8 uur weer op het werk verschijnen (tijd/benzine/geld/verspilling). 3/4 uur per dag lijkt niet veel, maar gezien de grootte van de wei voldoende. Ik kan mijn paard in ieder geval weidegang bieden.

Daarnaast voer ik inderdaad 2 kilo krachtvoer per dag, lijkt me normaal voor een jong paard in training. Mijn paard krijg in ieder geval voldoende voedingsstoffen, vitaminen en mineralen binnen. Hierdoor heeft hij geen problemen met zijn spieren in tegenstelling tot paarden met een vitamine E of seleniumgebrek doordat ze te weinig krachtvoer krijgen. Overigens is ruwvoer altijd de basis van mijn paard zijn maaltijd. Helaas is dit nu van waardeloze kwaliteit op onze stal, 1 van de redenen dat ik er weg ga.

Iedereen heeft het beste voor met zijn of haar paard. Een andere doelstelling of een ander inzicht is niet per definitie slechter. Heb respect voor elkaars benadering en kraak dit zeker niet zomaar af op een forum waar iemand zich niet kan verdedigen. Houd je bezig met wat je zelf goed en fout doet, leren blijf je altijd doen, fouten maken helaas ook.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:47

Hmm ligt eraan wat voor weer het is, als het slecht weer is gaan ze maar heel even buiten.. en anders een uurtje of 4/5.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:24

die van mij komt 2 uur per dag in de paddock 5 dagen
nu is het 3 dagen geworden, dinsdag niet, en woensdag is het sochtends rijden en savonds losgooien in de bak.
en in het weekend ook in de paddock
heel vervelend maar is het niet anders.
straks in de zomer kan ze de wei op, mits je het zelf doet.
en dan hele dagen
verder word ze elke dag getraind

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:26

Die van mij wordt in de winter zo rond een uur of 10 buiten gezet en rond 16 uur weer naar binnen. Als de dagen langer worden (zoals nu) gaan ze al rond 8.30 naar buiten en rond 18 uur weer naar binnen.

In juni/juli/aug gaat hij het land op en staat dan lekker 24/7 buiten!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:48

p_ponypaard schreef:
...

Dat is inderdaad raar: héb je de mogelijkheid om je paard lang naar buiten te doen, mak je er geen gebruik van... Gestoord[/quote]

Aangezien dit over mij lijkt te gaan zou ik toch graag even willen reageren.

Net als veel mensen moet ik hard werken om mijn paard te kunnen betalen. Daardoor ben ik afhankelijk van iemand anders die mijn paard binnen/buiten zet, dat dit gebeurt ben ik al dankbaar voor. Ik fietst niet toevallig om 8 uur langs de stal, maar moet daar een half uur voor omrijden met de auto en vervolgens om 8 uur weer op het werk verschijnen (tijd/benzine/geld/verspilling). 3/4 uur per dag lijkt niet veel, maar gezien de grootte van de wei voldoende. Ik kan mijn paard in ieder geval weidegang bieden.

Daarnaast voer ik inderdaad 2 kilo krachtvoer per dag, lijkt me normaal voor een jong paard in training. Mijn paard krijg in ieder geval voldoende voedingsstoffen, vitaminen en mineralen binnen. Hierdoor heeft hij geen problemen met zijn spieren in tegenstelling tot paarden met een vitamine E of seleniumgebrek doordat ze te weinig krachtvoer krijgen. Overigens is ruwvoer altijd de basis van mijn paard zijn maaltijd. Helaas is dit nu van waardeloze kwaliteit op onze stal, 1 van de redenen dat ik er weg ga.

Iedereen heeft het beste voor met zijn of haar paard. Een andere doelstelling of een ander inzicht is niet per definitie slechter. Heb respect voor elkaars benadering en kraak dit zeker niet zomaar af op een forum waar iemand zich niet kan verdedigen. Houd je bezig met wat je zelf goed en fout doet, leren blijf je altijd doen, fouten maken helaas ook.[/quote]

Dus jij vind omrijden voor je paard lekker buiten te zetten tijd, benzine en geldverspilling, waarom heb je dan een paard.