Hoeveel grams deken nu op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Re: Hoeveel grams deken nu op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:46

Mijn pony heeft nu een 300 grams deken (toen ik 'm kocht) op en is geschoren, deken is gewassen en denk dat ie daardoor wel 50 gram verloren is helaas Scheve mond . Heb er twee dagen geleden maar een wollen zweetdeken met hals onder gedaan want vond het toch wel erg koud.

De zweet deken er onder vind ze volgens mij niet zo lekker zitten, dus net maar een nieuwe besteld van 370 gram met hals (Rambo Rhino Plus) Geld, geld! beetje duur, maar volgens mij wel een goede deken.
BR deken ga ik denk ik te koop zetten anders zit ik met 5 dekens voor 1 pony Bloos! en ik heb een beetje ruimte te kort Haha!

Weet iemand trouwens of het een fabel of echt is dat je aan de oren van je paard kan voelen of ze het koud hebben? Iemand zei dat een keer, en ik geloofde het niet helemaal, maar hoorde er van de week ook al iemand over... Verward

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:50

300 nu, is niet geschoren.
Hele dag buiten en 's nachts in een erg open stal.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:19

Malibu schreef:
Mijn pony heeft nu een 300 grams deken (toen ik 'm kocht) op en is geschoren, deken is gewassen en denk dat ie daardoor wel 50 gram verloren is helaas Scheve mond . Heb er twee dagen geleden maar een wollen zweetdeken met hals onder gedaan want vond het toch wel erg koud.

De zweet deken er onder vind ze volgens mij niet zo lekker zitten, dus net maar een nieuwe besteld van 370 gram met hals (Rambo Rhino Plus) Geld, geld! beetje duur, maar volgens mij wel een goede deken.
BR deken ga ik denk ik te koop zetten anders zit ik met 5 dekens voor 1 pony Bloos! en ik heb een beetje ruimte te kort Haha!

Weet iemand trouwens of het een fabel of echt is dat je aan de oren van je paard kan voelen of ze het koud hebben? Iemand zei dat een keer, en ik geloofde het niet helemaal, maar hoorde er van de week ook al iemand over... Verward

zeker weten een goede deken! ik heb vandaag die gewone (groene) versie gekregen. Erg sloop vast, mooie kwaliteit. Dat is zeker geen verspilling van geld Ja

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:36

heb vandaag de 300 grams opgelegd,en voelt lekker warm aan

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:11

ik ga vandaag ook eens de 300 grams opleggen, alleen de voorkant vh dek is ietswat stuk en hoop maar dat t even houdt totdat ik een ander heb gevonden....maar daar ben ik mee bezig!
komt goed... Haha!

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:15

onze paarden hebben al 3 maanden 300gr op staan in een binnen stal

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:20

De mijne staat ongeschoren onder een 550 grams staldeken met een ongevoerder regendeken eroverheen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:31

jee Tooske wat doe jij erop als het echt gaat vriezen?
dat is een aardige dikke deken!

Zeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:40

Ik heb de mijne vandaag onder een 350 grams gezet. Hij is ongeschoren.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:35

Snoevie schreef:
jee Tooske wat doe jij erop als het echt gaat vriezen?
dat is een aardige dikke deken!

Nog één eroverheen! Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:36

400 grams, geschoren

wash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:37

ik doe het toch nog steeds met een 200gr. Hij is nog niet geschoren en blijft redelijk dun in de vacht! En daarbij staat hij met mn hoofd naar buiten (snap er niets van..)

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:27

ik heb er sinds donderdag een 340 op liggen. en ze is geschoren.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:37

heb dustin vandaag maar een 550 grams staldeken opgepleurt, mischien dattie dan snapt dattie niet zo gigaveel vacht kweken moet Nagelbijten / Gniffelen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:31

die van mij is geschoren en heeft 300 gram op. alleen is die van mij 6 weken terug geschoren maar hij is nu alweer aardig haar aan het kweken . vorig jaar helemaal gelast van gehad. dus ben bang dat ik dit jaar twee keer moet scheren Lachen

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:41

Mijn fjord is vandaag deels geschoren, ze staat nu op stal met een ongevoerde deken op. Ze heeft het aangenaam, heb al meerdere keren staan voelen.
Ze is niet zo gek veel geschoren..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:03

Geen deken, overdag in de wei, 's nachts op stal. Paard is uiteraard ongeschoren. De mijne krijgt wel langere haren, maar houdt een losse vacht, geen dichte vacht. Zweten valt dan ook mee.

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:17

die van mij heeft sins zaterdag de 200g deken op en daarvoor gewoon een ongevoerde regendeken en ze is niet geschoren.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:46

germie schreef:
Geen deken, overdag in de wei, 's nachts op stal. Paard is uiteraard ongeschoren. De mijne krijgt wel langere haren, maar houdt een losse vacht, geen dichte vacht. Zweten valt dan ook mee.

heb je mazzel mee! Mijn pony kan ik dood gooien met dekens en hij blijft een vacht kwaken waar je echt niet blij van word zo dik en vol Nagelbijten / Gniffelen Moet hem ook scheren anders word hij ziek, half uurtje normaal bakwerk en hij druipt van het zweet en is dood moe omdat hij de warmte niet kwijt kan. (ligt niet aan de conditie is een endurance pony )
Laatst bijgewerkt door woeliej op 18-11-07 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:59

Die van mij staat met een 200 grams op. Ze is geschoren. Maar het voelt nog heerlijk warm onder haar dekentje. Ze staat op stal... en 's nachts gaan alle deuren dicht, dus is het ook niet koud.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:10

M'n 3-jarige staat sinds een week met een 150/200 grams staldeken en ongevoerd regendeken op, ongeschoren en komt overdag een paar uurtjes buiten. Superstrak int velletje Ja
M'n andere staat momenteel op 'rust' vanwege een peesblessure, heb geen idee hoe lang het nog gaat duren dus heb besloten om haar dit jaar geen deken op te doen. Ze was hiervoor altijd een ongelooflijke koukleum, maar het gaat tot nu toe super. Met deze temp. staat ze nog niet te bibberen, denk dat ze de winter wel door komt zonder deken. Overigens heeft ze niet zo vreselijk veel haar, iig al helemaal niet vergeleken met de voorgaande jaren waar ze wel een deken op heeft gehad. Komt natuurlijk ook overdag een paar uurtjes buiten Lachen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:17

woeliej schreef:
heb dustin vandaag maar een 550 grams staldeken opgepleurt, mischien dattie dan snapt dattie niet zo gigaveel vacht kweken moet Nagelbijten / Gniffelen

ROFL

Mijne staat geschoren onder een 370 grams halsdeken en heb er vanmorgen nog een onderdeken ondergedaan. Hij staat overdag de hele dag buiten.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:05

Heb nu 200 grams, ongeschoren paard, staat overdag buiten snachts binnen,

als het echt gaat vriezen ook overdag dan heb ik nog een 330 grams, dat is echt de max Knipoog

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:19

orisse en gipsy staan nog steeds dag en nacht onder hun 200 grams dek.
ze zijn niet geschoren en hebben het niet koud. Haha!

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:59

Fire is niet geschoren en heeft sinds 3 dagen de 370 grams deken op. Ze begint al een aardige vacht te krijgen. ze staat overdag in de wei en 's nachts op stal.