en nu nog gaan vertellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: en nu nog gaan vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:47

Ik heb al bijna 7 jaar een paard en de band die ik met mijn paard heb die is echt zo goed.
Ik heb er ook jaren van liggen dromen om een eigen paard te hebben en die werd voor mij in het jaar 2001 werkelijkheid

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:50

casperrr schreef:
Conclusie: Jullie hebben blijkbaar niks beters te doen dan af te katten Verward
Jeetje mina wat een stelletje kippen zitten er hier, niks beters te doen? Haha!
Aan die posts van de TS merk ik op dat ze het zo goed mogelijk wilt doen, en wilt laten merken dat ze het beste voor heeft met dat paard. I.p.v. dat de meeste mensen een normale reactie geven wordt ze gelijk de grond in geboord, wordt er van alles bij gehaald, boe en bah geroepen...

Als je op een manege staat zijn er genoeg mensen die tips willen geven, of je met iets willen helpen....
Ongelovelijke sommige reactie's hier... Net alsof ze er alleen maar op uit zijn dat ze iets verkeerds zegt om er dan de grond in te boren...
Snappen sommige van jullie dan niet dat de TS niks meer wil dan goed voor haar paardje te zorgen en er van te genieten en er goed haar best voor wilt doen????

Ik denk dat voor een heel aantal hier geldt dat ze, net als ik, de nodige jonge meiden in de praktijk hebben meegemaakt. En wat erger is, hoe de paarden/ponies er de dupe van zijn..... Al die meiden begonnen ook vol goede voornemens aan een eigen paard en daarna merken ze dat het niet allemaal zo loopt als dat ze gedacht hadden.
Het grote punt hier is dat we het allemaal best gunnen aan TS, maar als het misloopt (en daar is gewoon best een grote kans op) is het paard meer de dupe dan TS. Er zijn al zoveel paarden de dupe geworden van goede voornemens zonder goede onderbouwing van kennis, kunde en financien.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:55

Ik was 15 dat ik m`n eigen pony kocht.
Was wel een veulentje, en moest hem zelf betalen.
Weidegang was geen probleem, had een weilandje waar hij kon staan, en swinters bij een boer voor een prikkie.
Weet je zeker dat je ouders het goed vinden?
Hoe heb jij elke maand het geld bij elkaar?
paard zelf is goedkoop. Maar de overige dingen zijn dat helaas niet zo.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:29

Waratje schreef:
Ik denk dat voor een heel aantal hier geldt dat ze, net als ik, de nodige jonge meiden in de praktijk hebben meegemaakt. En wat erger is, hoe de paarden/ponies er de dupe van zijn..... Al die meiden begonnen ook vol goede voornemens aan een eigen paard en daarna merken ze dat het niet allemaal zo loopt als dat ze gedacht hadden.
Het grote punt hier is dat we het allemaal best gunnen aan TS, maar als het misloopt (en daar is gewoon best een grote kans op) is het paard meer de dupe dan TS. Er zijn al zoveel paarden de dupe geworden van goede voornemens zonder goede onderbouwing van kennis, kunde en financien.

Ow maar ik snap jouw mening best hoor Ja
Maar ik kan me niet voorstellen dat sommige ook echt het beste met de TS voor hebben, aan enkele reactie's te lezen...
Volgens mij zijn die er meer op uit om iemand is even de flink de grond in te boren...

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:41

hmmz, ik was 14 jaar toen ik mijn paard kocht. Heb hem gekocht van mijn spaargeld. Had ook alles op een rijtje, het zou allemaal makkleijk te betalen zijn (dacht ik). Nou dat valt toch wel zo vies tegen. Denk maar aan de stalling die elk jaar weer verhoogd wordt, ik moet dan zelf brokken en vlas kopen. Da's ook heel duur. Elke 8 weken nieuwe ijzers deronder. Het enigste wat ik nu zelf betaal is de stalling en af een toe een DA-rekening als ik geld over heb, maar ik hou dus niks over om van te sparen. Ik wordt dus erg gefinancierd door mijn ouders, terwijl dat totaal niet de bedoeling was. Maargoed, nu twee jaar later gaan we over een half jaartje verhuizen en komt mijn paard aan huis te staan. Dan heb ik wat meer financiële ruimte gelukkig.
Ik snap hoe graag je het wilt, je trekt je waarschijnlijk toch niks van ons aan. Maar denk er echt heel goed over. Ik heb het nu ook heeeel druk met school en een paard.
Iniedergeval, succes ermee en hoop dat het goed uitpakt voor je.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:56

dat hoop ik ook

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:21

natasja1991 schreef:
dan koop ik wel geen paard...
wat een gezeik.

...en wat een puber! JE MOEST EENS WETEN HOE GRAAG IK EEN EIGEN PAARD ZOU WILLEN!!!!!! En over twee jaar studeer ik als het meezit af, daarna ga ik een baan zoeken, een woning, kijken wat ik overhoud en DAN koop ik een paard. Het paard dat ik al 20 jaar wil en dat ik dan naar alle waarschijnlijkheid al een tijd heb geleasd bij de manege waar ik nu rijd. Want ik wil ook al 20 jaar dat paard goed kunnen verzorgen en wat reserves vantevoren hebben voor als er wat gebeurt. En je hebt het nu steeds over die draver. Weet dat dravers die gekoerst hebben (en nu goedkoop worden verkocht) serieuze problemen met hun benen kunnen krijgen omdat ze te vroeg te zwaar zijn belast.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:08

natasja1991 schreef:
voor zover ik weet, wil ik niet op mezelf wonen.
Ik ga nooit weg. Dus zoals ik al zei: ik hoef er niks voor op te geven.

ROFL Ik spreek jou nog wel over een jaartje of 10 (misschien ben je dan wel getrouwd en heb je een kleine Haha! )

Citaat:
Tuurlijk is er altijd een zekere mate van onzekerheid in je leven, echter gebeuren er, laten we zeggen van je 14e tot je 25e zoveel dingen kort op elkaar dat dit wel een extreem roerige periode is.

Je hebt helemaal gelijk...toen ik 19 was kocht ik mijn eerste paard (dat is vandaag precies 12 jaar geleden)en toen ik 23 was kocht ik mijn 2e paard.
Ben nu 31 en heb ze nog steeds

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:15

Het blijf moeilijk, het paard kopen is makkelijk je denkt het paard van je dromen te hebben gevonden, op dit moment is hij te betalen. ik hoop dat je de goede keuze maakt, denk zeker na voor je echt de knoop door hakt, tenslotte is het wel een dier die heeft ook gevoel, het zou niet leuk voor hem zijn als je na een jaar van veel plezier hem weg moet doen omdat het niet gaat. succes en veel wijsheid

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:12

Als jij genoeg hebt gespaard om het paard te kopen, een vaste baan hebt (en vooral absoluut niet nog in de proéftijd zit), kun je gaan nadenken over het kopen van een paard.

Je moet nagaan dat je niet alleen maar genoeg moet verdienen voor je paard, maar ook voor extra leuke dingen voor jezelf. Het is niet verstandig om te beginnen over 'ik heb niets anders nodig', want iedereen wordt ouder en je krijgt een periode dat je persee die enorme dure en leuke broek moet hebben. Dán wordt het paard hebben vervelend, want je hebt er immers alles voor moeten laten vallen, en nu heb je niets extra's qua geld. Heb je echter een goed centje over naast alle kosten (en extra kosten die je nu nog niet kunt invullen) achter de hand kun je weer gaan verder denken.

Waar zet je hem neer, is het 'draversruintje' dat je wilt kopen wel bestemd voor zulk koud weer in de winter. Misschien heeft de huidige eigenaar hem wel expres in de stal zodra het kouder wordt, omdat dit een geval apart is en hij het niet aankan. Dat soort gevallen bestaan ook, houd daar rekening mee. Denk ook, zet je je paard heel het jaar op het weiland voor de lagere kosten of om een andere reden? Wees hier echt eerlijk in en houd ons en jezelf niet voor de gek met antwoorden, die eigenlijk niet waar zijn. Niet omdat wij denken dat je liegen zal, maar omdat het hele paard kopen gebeuren dan niet leuk meer is, terwijl dit alsnog wel zo kan zijn.

En dan inderdaad, wie voert het paard, wie bekostigt het paard als je ontslag krijgt van je werk e.d.. ookal gaat het nu goed op je werk, zulke dingen kun je vaak niet overzien. Vooral omdat banen voor tieners vaak jongere mensen willen, en jij op een gegeven moment ook ouder wordt. Houdt dat dus enorm goed in de gaten en wees niet naief tijdens het bespreken van zulke dingen met eventueel je ouders. Vraag ook aan je ouders of zij financieel willen bijspringen als er iets gebeurd, waardoor je meer geld nodig hebt dan je verdiend. Dát kan namelijk ook voorkomen.

Verder vind ik dan weer niet dat je moet nadenken over eventueel op jezelf gaan wonen. Als het eenmaal zover is en je merkt dat je je paard daardoor niet meer kunt onderhouden is er altijd de keus om er nog even mee te wachten. Heb je echter in de gaten dat je het huis uit zal moeten met een bepaalde leeftijd, dan zou ik toch nog even wachten met je paard. Dat ene goedkope pensionstalletje in je nieuwe buurt blijft niet voor altijd leeg, en een huis kost opzich al enorm veel.

Verder alsnog succes.