wie rijdt er met een bodyprotector ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Re: wie rijdt er met een bodyprotector ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:17

ik rijdt met een bodyprotector, maar dan alleen met het springen Knipoog

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:19

Ik rijd ermee op mn jonkie, maar zal hem ook blijven dragen tijdens het springen Lachen

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:20

ik rij er altijd mee op mijn e-pony.
met springen heb ik hem altijd aan,en in de zomer alleen met concours en les. thuis dan nooit

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:11

Ik rij ondertussen al een dik 5 jaar zonder. Ik vind dat echt zo onhandig ..

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:14

Ik heb er sinds gister een te leen gekregen, het lijkt me niet lekker rijden en ontzettend warm, maar t geeft me wel een veilig gevoel. met dressuur in de bak zal ik hem niet snel aan doen, maar als we parcour gaan springen dan wil ik hem wel gebruiken.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:18

janouke schreef:
ik heb er geen, en ga er ook NOOIT een drage, onhandige dingen lijke me dat.
en ze helpen ook niet eeens

Dat ben ik niet met je eens, die dingen zijn er niet voor niets gekomen.. ik heb al genoeg verhalen gehoord ( op/ in een hindernis vallen, er af vallen en een trap van een paard krijgen ) waarbij de BP heel wat 'gered' heeft!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:22

ik ben enkele jaren geleden een goede smak van het paard gevallen. Niets lichamelijks maar wel angstig om weer op te stappen. Daarom een body gekocht en alhoewel ik inmiddels over mijn angst heen ben draag ik hem praktisch altijd. Ik zet mijn cap op en doe mijn body aan voor ik ga rijden.
Daarbij denk ik vaak dat het niet nodig is ik ben daarna nooit meer gevallen maar veiligheid staat voorop.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:06

Ik heb hem alleen met springwedstrijden en crossen aan Knipoog

Leaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:36

Ik Boos!
Mijn ouders kwamen op dat leuke idee.. Clown
in de zomer stik ik echt bijna.. en drukt hij heel hard op mijn sleutelbeen maar hoe erg ik 'hem' ook verstel het blijft pijn doen.. Verdrietig

LALALA_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:40

als ik hoog ga springen.. of op een pony die ik echt nie vertrouw..
maar een bodyprotector rijdt niet zoo goed vind ik .. dan zit je zo helemaal ingepakt xD

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:52

Ik merk het eigenlijk echt niet als ik hem om heb.
Het ligt waarschijnlijk ook aan de pasvorm en of je de goede maat hebt natuurlijk Lachen

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:59

Body protectors zijn ervoor om je te beschermen tegen uitstekende dingen als je aan het buitenrijden bent, daarbij moet je denken aan stenen etc.. als je dan valt loop je geen verwondingen op. Denk aan een motorhelm, als je verkeerd valt krijg je nog steeds een hersenschudding, maar geen gevaarlijke verwondingen. In een bak heeft het dus niet veel nut behalve als je een paard hebt dat graag bovenop je gaat staan na het vallen. Verder is het heel onhandig omdat je tijdens het vallen je niet klein kan maken, je kan wel vooroverbukken maar de bodyprotector steekt dan uit. waardoor je juist een grotere klap op je rug krijgt ( dit kan je zien als iemand vooroverbuigt, dan steek de bodyprotector uit)
bij springen snap ik ook wel dat je hem aanheb voor als je echt verkeer bovenop de hindernis valt, kan je hele nare verwondingen oplopen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:17

nou wij hebben ook een omheinig rond onze bak staan, je kunt ook op een paal e.d. vallen hoor

Prinsloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:25

ik tijdens het springen en crossen

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:29

Ik rijdt ermee alleen op springconcour
thuis en op les niet
en met dressuur ook niet.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:25

Charlottte schreef:
nou wij hebben ook een omheinig rond onze bak staan, je kunt ook op een paal e.d. vallen hoor

als je op een paal valt dreunt die klap gewoon door dat doet altijd wel pijn, en het is pas gevaarlijk als de bak scherpe i.p.v. stompe palen heeft , maar dan moet je daar gewoon niet rijden xp..
+ dat ik pas 1 keer iemand op het hek heb zien vallen je paard bokt haast nooit zo dat je echt over hem heen vliegt, ik bedoel je vliegt pas over je paard heen als je er voorover op zit, dan word je gelanceerd. ik rijd graag paard zonder harnas als het niet nodig is.. het heeft echt alleen te maken met voorkomen van open wonden.. zelfs bij zoiets als de grand national rijden ze zonder, en je ziet hoe ze daar vallen, en dat is echt niet alleen omdat ze koppig zijn. je kan je gewoon veel beter manouvreren op een paard. Het is niets voor niets dat je nooit en niet alleen op tv maar ook bij het trainen een beetje proffesional ruiter in springen, dressuur, rensport wat dan ook geen bodyprotector aan ziet hebben. hoe rodeo zo'n paard ook is. dit klinkt raar maar je valt gewoon veiliger als je je kan bewegen, en je rijd ook beter, als je je kan bewegen

Indiana92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:49

ik niet, niet nodig DENK IK