Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ayasha schreef:een goed opgeleid GP paard laat zich niet zo znel gek maken. Da's best een goed verspreid en verankerd misverstand.
Ayasha schreef:Ik snap je eerste zin niet.
mensen die hun ego niet kunnen thuis laten verprutsen op termijn elk paard dat ze rijdenm zelfs die boerenknol die dood is maar het zelf nog niet weet. Als dat de gemiddelde ruiter is valt er niet meer te fokken want daar doet geen enkel paard het lang goed bij.
Ayasha schreef:En gaan er zoveel paarden naar de slacht met 'gedragsproblemen' en heus lang niet altijd vanuit 'onervaren' mensen.
leannelogi schreef:Nu heb ik al meerdere pogingen eerder gedaan om me ergens in te schrijven voor dressuur of cross, maar heb meerdere malen te horen gekregen dat ze vonden dat hun programma niet geschikt was voor mij, vanwege het ras... Misschien goed geweest om me te beschermen tegen lage punten, maar, daar gaat het toch niet altijd om?!
leannelogi schreef:Ik snap het wel, maar sommige mensen hebben weinig in te brengen bij de aanschaf van hun paard. Zo heb ik op het moment een IJslandse pony waar ik al drie jaar mee train en zondag voor het eerst impuls mee ga springen. Nu heb ik gisteren nog hysterisch huilend rondjes gereden omdat meneer alleenmaar tolt liet zien van enthousiasme... voor de leken: tolt en springen gaat niet soepel.
Nu heb ik al meerdere pogingen eerder gedaan om me ergens in te schrijven voor dressuur of cross, maar heb meerdere malen te horen gekregen dat ze vonden dat hun programma niet geschikt was voor mij, vanwege het ras... Misschien goed geweest om me te beschermen tegen lage punten, maar, daar gaat het toch niet altijd om?!
Janine1990 schreef:Ik geloof dat de discussie inmiddels al over andere dingen gaat. Maar ik wil toch even op je reageren TS. Ik vind het jammer dat je veel negatieve reacties krijgt, want in mijn ogen snij je juist een enorm heikel punt aan. Nouja, misschien blijkt dat ook juist uit de reacties.
Want ik herken precies wat je bedoelt! Ik heb regelmatig geschreven. En dat viel echt niet altijd mee, met name B t/m L2. Jury's willen iedereen wel naar huis sturen met 200+ punten, maar dat kan nu eenmaal niet. Want er zijn er een heleboel die hun paard niet voor elkaar krijgen, of zichzelf niet. Alle punten die jij noemt inderdaad. Ik rij zelf alleen maar wedstrijden, dus ik hoef me wat dat betreft niet te ergeren. Ik begrijp dat niet iedereen dezelfde drijfveer heeft. Maar ik kan me de frustratie van de jury prima voorstellen ja.
Want wat moet je nu met een combinatie die je eigenlijk alleen maar 4en kan geven, als je het heel officieel doet? Dat wil een jury toch niet? Dus wordt het een zesjesproef met heel veel vijven omdat je toch nog een beetje motiverend wilt blijven voor de ruiter.
Maar ik snap wel hoe het kan. De paardensport is een stuk laagdrempeliger geworden. Goede instructeurs zijn moeilijk te vinden.
Ik lees overigens NERGENS maar dan ook NERGENS aversie van TS richting andere rassen dan een warmbloed. Ik rij zelf met een Fries en dat weerhoud ons niet van goede punten. Ik zie mensen rijden met een Fjord die zelfs terechte punten krijgen. En dan heb ik het gewoon over goede punten, winstpunten in het L1. Dat valt niet mee met een Fjord. Maar als je het gewoon goed doet, krijg je ook gewoon je punten en hoef je nergens over te zeuren. Dat geeft TS ook aan. Het gaat om de paarden die lichamelijk in de knoop zitten. En dat zie je ook gewoon bij een warmbloed.
Maar zeuren kunnen de meeste mensen wel zeg... En dan niet over hun eigen kunnen of over dat van hun paard, maar over het kunnen van de jury. Wat ik vaak geheel onterecht vind. Ja hoor, er is wel eens een jury die het anders ziet, die heb ik ook wel eens gehad. Maar het is kennelijk maar moeilijk om te accepteren en te leren.